AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Tetszett, de nem kellett: Xedos 6

2008.06.13. 10:25 Hammer

Mivel Camry V6-ra hiába vártam, elkezdtem szemezgetni néhány más, hasonló méretű japán autóval is. A Honda Legendből a régi csíklámpás még tetszett, de az már túlkoros. Az újabb bálnaformája nem jön be, az aktuális változatból pedig még túl drága, pedig az már nagyon szimpatikus. A Mitsubishi Sigma/Diamante is nagyon régi, pedig a japán nagylimók közül talán az egyik legformásabb darab. A Nissan Maximában annyi egyéniséget sem találtam, mint egy Camryben, fel sem merült, hogy érdekeljen. Egy Lexusba bármikor szívesen beletenném az ülepem, de a GS-ek (sőt az IS-ek is) túl vannak árazva. Maradt a Mazda Xedos 9, aminek a maga idejében nagyon bejött a formája. Kicsit szappan, de szerintem elég egyéni. Csakhogy ebből is kicsi a kínálat, kisebb mint a Camry-ből. Viszont adott egy ötletet: nézzünk körül eggyel lejjebb a polcon, hiszen a Xedos 6 is szimpatikus jármű!

Annak ellenére, hogy nem egy tucatautó, Xedos 6-ból bőséges a választék. Ha bőrbelső és erő is kell, akkor szűkíthetjük a listát, a V6-os kétliteresekre. Ez a motor alig gyengébb az OG-nél (144 vs. 145 LE), inkább nyomatékban nagyobb a hátránya. Sebaj, majd gyakrabban használjuk a váltót - szól az optimista énem. Az realista rákontráz: automata váltó! Nem baj, egy próbát megér, ha találunk megfelelőt. Találunk. Elautózok megnézni. Eredetileg a feleségemmel együtt néztük volna meg, de gyerekek betegek, egyedül megyek.

Az autó tizenkét éves, bordó, V6-os, automata, bőrkárpittal, automata klímával tetőablakkal, elektromos mozgatású mindenfélével. Úgy tűnik törve sem volt, apró fényezési hibák beleférnek a témába. A bőr kissé kopott, hátul egy helyen feslik a varrás, ezzel együtt még rendben van. A csomagtartó nem túl nagy, de már nem cipelünk utazóágyakat a gyerekeknek, így elég lenne. A bővíthető persze, bár nagy síkot nem lehet kialakítani az osztottan dönthető üléstámla segítségével sem.

Mazda Xedos 6

Beülök a kormány mögé. Érzem, hogy nem érzem a birtoklási vágyat. Nem találom a helyem. A szélvédő felső éle szinte a homlokomat veri, az ülőlap rövid, a hátam közepét valami kemény nyomja, pedig levetettem az utólag rászerelt masszírozós üléshuzatot. Kicsi, szűk. Nem úgy, hogy nem férek el, csak annyira, hogy előjöjjön a nemlétező klausztrofóbiám. Nem kéne.

Megyünk egy kört. A váltó észrevehetően, de még nem zavaróan teszi a dolgát. A kocsi dinamikája elmarad az OG-étól, de elfogadható. Egyenesfutás, fék, ABS rendben, az autó irányítása egy klasszissal jobb, mint a hajószerű Camryé. Az úthibákat ezzel együtt elég jól elsimítja; az OG-t ebben a számban nem nehéz lekörözni. Ezt a kört pontozással megnyeri a Mazda.

Győzközödöm kicsit magam, hogy ez egy jó vétel, de hazafelé jobban szeretem az OG-t mint bármikor korábban.

Mivel a Xedos 6 nem az állapotán bukott meg, teszünk még egy kört, ezúttal kettesben, hátha Editnek bejön az autó. Első megállapítása a boszorkányos emberismeretén alapszik: az eladó tiszta, szabad tőle autót venni. A második: kívülről minden OK, tetszik a gép. Az ajtó kinyitása után viszont ordít róla az óriási "NEM!". Alibiből megyünk még egy kört és ketten is ugyanazt állapítjuk meg, amit két hete egyedül én. Megköszönjük az eladónak a próbát, és elmondjuk, a Xedos 6 sajnos nem a mi autónk.

Saab 900 OG

Hazafelé egy kis tó partján jól megvacsorázunk, szép tájakon autózunk, legalább kirándultunk egy jót. Este elkezdem nézegetni a Lexus IS-eket, de azokat 2,5 millió fölé árazták be. A Mazdától elment a kedvünk, a Xedos 9 sem érdekel már. Várunk a Camryre, és további türelmet kérünk a sráctól, aki már vinné a Saabunkat...

Azóta elment az OG, és megvan az utódja. A sorozat harmadik, befejező része már róla fog szólni. Amikor legutóbb néztem, a Xedost még árulták. Ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti.

10 komment

Címkék: énblog mazda cartooncard flotta xedos 6

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2008.06.13. 11:13:06

nahát mi is így jártunk,csak nem japán volt a célkitűzés hanem vaspina

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.13. 13:59:32

Nahh, pedig felajánlottam volna (kizárólag próbára, mert nem eladó) a Sigmámat. De ha meg van az utód, akkor mindegy. Mindenesetre nem kor kérdése a dolog, illetve 96-ig csinálták a Sigmát... De én egy kicsit elfogult vagyok.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.13. 14:50:04

streetsta, köszi, a próba ettől függetlenül még érdekelne - egy postot megérne itt, ha benne vagy.
a '96 kb. vízválasztó volt, annál régebbit nem szerettünk volna. pont utolsó éves Sigmát kifogni pedig... hát megintcsak ott vagyunk, hogy jó lenne, de kicsi rá az esély :)

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.06.14. 11:29:45

Vicces, hogy a Xedos 6 V6 volt nálam is az egyetlen életképesnek tűnő alternatíva legutóbb. Aztán hallgattam az eszemre, Maserati. Azért az eszemre, mert gyerekkori álmot most még szabad. Később, mondjuk gyerkőcökkel, már nem szabad.

Don 2008.06.17. 09:01:12

Kozeledunk, de jol elhuzod :)

Ismerosomnek Maximaja van, nem rossz belulrol, bar a 9000-hez kepest sehol sincs. Azt a fautanzatu betetet azert kihagyhattak volna. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.17. 18:58:58

A fenti képen X9 van jobboldalt:)

korzo 2008.06.17. 19:53:06

És ahelyett, hogy vettél volna egy elpusztíthatatlan Legacy-t, vettél egy pénztemetőt 8-)
No, te se nősz fel már sohasem :o)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.18. 21:38:24

@KuKori: igen, a felső sorban a további opciók szerepelnek

@korzo: érdekes, a Subaru fel sem merült, pedig a kedvenc japán márkám. plátói ez a szerelem. pénztemető? majd meglátjuk. fogyasztásban már jobb az OG-nál, (mondjuk ez nem nagy kunszt). amúgy meg elég jó állapotban van. a héten megírom jól, hogy pontot tegyek már a végére.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.19. 03:18:05

Egy finom SVX-en se járt az agyad, ha már Subaru és ne jöjjön minden utcasarkon? Ejnye, Hammer... Nekem az X9-et nem említetted, vagy a hírhedten kisteljesíményű RTM-em hagyott cserben (ismét)?
süti beállítások módosítása