AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Ilyet láttam: Datsun Cherry '77

2008.07.04. 09:51 Hammer

Valamiért nagyon kevés veteránkorú japán autót látni mifelénk. Újonnan nem nagyon kerülhettek az országba, amikor megnyíltak a határok, nemigen hoztak be a népek ilyen autókat. Az egyik oka talán, hogy - a korabeli olaszokhoz hasonlóan - a japán acéllemezekkel is közeli barátságot kötött a korrózió. Pár hete egy csendes budai utcában sikerült lefotóznom egy ritka madarat, ennek is vöröslött szépen a szárnya.

A Datsun jellegzetes formáját szemre kiszúrtam, de a típus beazonosításához közelebb kellett mennem. 120 AF II, mondja a felirat. Cherry, mondja a wikipedia. Méghozzá a második generációs, F10-es jelű '74-től '78-ig gyártott széria, 1171 cm3-es négyhengeressel. A kétajtós változat a hangzatos 2-door sedan utónevet viselte. Formavilága kissé amerikaias, csak a dimenziói jóval kisebbek. A utastere kifejezetten megnyerő, a szögletes csőműszerek a kedvenceim.

A kedvenc Cherrym egyébként az első generációból (E10) készült, irtóztatóan vastag C-oszloppal bíró kétajtós kupé. A típusnév még további két generációt ért meg, a negyedik szériát Alfa Romeo Arna néven is forgalmazták. (Szentségtörés? Az. Kéne? Nagyon!) Eddigre a Cherry akkorára hízott, hogy a utolérte a nála sokkal régebbi, és nagyobb méretűnek indult Sunnyt, így a típusnév eltűnt a süllyesztőben, ahogy időközben a Datsun nevet is Nissanra cserélte a gyártó.

Hogy ez svéd rendszámos, sárga rozsdaboglya hogy került Budára, nem tudom. Azt viszont erősen kétlem, hogy honosításra kerül, és valaki rászán egy szakajtónyi pénzt, hogy restaurálja. Pedig youngtimer találkozókon igazi sztár lehetne, a sok Alfa és BMW között.

7 komment

Címkék: fotó 1977 datsun chery youngtimer 120 af ii autovoyeur nyitott szemmel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ndr 2008.07.04. 12:12:53

Régen a Datsun gyártotta a bódést és a Nissan a motort. Aztán a Nissan megvette a Datsunt, ezért futott azon a néven tovább.

skip 2008.07.04. 12:58:01

ndr:
ez, ebben a formában nem igaz...

Sam. Joe · http://www.matcboxmemories.hu 2008.07.08. 09:04:08

Nekem a negyedik szériás volt még sok-sok éve. Ötajtós, 1,7-es dízel. Bitang rossz állapotban volt, de én szerettem. A hátsó ajtókat a két első ülés között lévő két karral lehetett reteszelni. Bowdenek futottak hátra, valami olyasmit képzeljetek el, mint a régi kispolák indítója, meg szivatója. Azóta sem láttam ilyen megoldást, de szerintem más sem.

Toportyánféreg 2008.07.23. 11:47:32

Ha jol emlekszem, ez a tipus szerepelt a Kolibri könyvek sorozat Autok II c. kiadvanyaban, kek szinben, bar lehet hogy az öt ajtos volt.

Gyuri^ 2008.09.04. 19:15:06

Nagyon megörültem cikked láttán, szeretném személyesen én is lefotózni, régi hobbim a veterán autók. Ha lehetséges, jó volna ha leírnád milyen címen láttad ezt az autócsodát.

Előre is köszönöm

awsedrftg 2009.03.13. 12:29:03

Az autó több mint egy éve ott áll, nem mozdul, aki le akarja fényképezni igyekezzen, mert már az önkormányzathoz is bejelentette, a környéken élő egyik lakó, úgyhogy szerencsés (vagy szerencsétlen esetben (kinek mi)) esetleg eltűnhet onnan.
süti beállítások módosítása