AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

A legjobb Volkswagenek Mladá Boleslavban készülnek

2008.07.07. 08:59 skip

Az utóbbi napokat egy Octaviában töltöttem, és látva Hammer használtautós autókeresési bejegyzéseit, megírom a véleményemet a közel tízéves vasról.

Az újkori Octavia 1996-tól sikertörténetként vonult be az autóipar nagykönyvébe. Nyugat-Európában az addigi háttérszereplő, a Škoda nagyobbik autója keresett cikk lett. Hát hogyne álltak volna sorba érte! Technikáját a VW adta, csomagtere óriási, minősége kiváló, ára elfogadható volt. Az Octavia láttán született a mondás, hogy a „legjobb Volkswagenek Mladá Boleslavban készülnek”.

A márkahű ömlengés után a tények. A kocsi egy SLXi, azaz akkoriban top-felszereltségűnek volt tekinthető. Mondjuk a digit klíma nem a kedvencem, szerintem sokkal egyszerűbb három tekerőn beállítani az ájert, mint pici gombokat nyomkodni, de sokak szemében ettől fullos a kocsi. Meg a ronda, műfa műszerfal-borítástól. No mindegy. Sajnos előjött a szokásos hiba, az összes Golf IV-származékot sújtó ablakemelő-krach. A jobb első ablak egyszerűen beesett az ajtóba, azóta ki lett támasztva.

Több helyről hallottam, hogy manapság a kis VW motorok közül mindössze kettő tekinthető jó választásnak. Egyik a négyszelepes HTP, a másik a kétszelepes 1,6-os. Saját tapasztalatom is alátámasztja a vélekedést, a kocsi nyerő eleme az 1.6 SR. Elsőre nem érződik combosnak, városban, kis sebességnél inkább megfontoltnak tűnik. Ahogy nő a sebesség, úgy tér magához, és ahol a legtöbb autóból kifogy a szufla, ott indul el. Magyarán 120 fölött is meglepő kirohanásokra képes, szinte pillanatok alatt felugrik 180-ra (ezt természetesen a német autópályákon figyeltem meg J). Hét és kilenc között kér százon, de finoman hajtva 6 alá is könnyedén lemegy a fogyasztás, legalábbis a kompjúter szerint.

Gyenge pont a váltó, sajnos eddigi Škodás tapasztalataimnak teljesen ellentmond a kelletlenül kapcsolható szerkezet – lehet, hogy nyomott hagyott benne a 260 000 kilométer? A megoldás az, hogy gyorsan fel kell pakolni ötösbe, oszt úgyhagyni.

Elől remekül elférni, hátul nem. Érthetetlen módon a normálisan beállított első szék mögé alig fér be a lábam. A csomagtér azonban kárpótol, hatalmas és könnyen pakolható.

Jó a futómű, a kanyarok nagy sebességgel vehetők, bár a most rajta lévő defekttűrő abroncsok kissé keményen jelzik az úthibákat.

No és végén a konklúzió: elfogadnám-e az Octaviát? Jó vezetni, a minősége rendben van, elég jól megy, nem fogyaszt sokat. (Hú, a végén mégiscsak egy márkahű ömlengés lett belőle). És amíg pici a baba, a hátsó hely szűkössége se nagyon izgatna.

11 komment

Címkék: énblog cseh skoda octavia cartooncard flotta menetpróba

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vincenzo90 2008.08.05. 10:03:40

jah, a leszerelt vw gyártósorok, és a VW előző generációs technikai újdonságai. ami persze simán megfelel a mai követelményeknek még vagy 5-6 évig. akkor meg úgyis megkapja a Skoda a mostani VW-t XD

skip 2008.08.05. 11:44:57

Vincenzo, ez így nem teljesen pontos. Pl. az egyes Fabia volt az első, ami a VW akkori új kisautó-padlólemezét használhatta (amit később a Polo meg az Ibiza/Cordoba).
A gyártósor-kérdés is sántít, lévén Mladá Boleslavban más szisztéma működik, mint a többi VW-gyárban; kb. kétszer annyi műveletet végeznek emberek robotok helyett.

sezlony 2008.08.06. 15:35:11

Vincenzo90: a VW-hez meg az Audiban bemutatkozott újdonságok csorognak le. Pozícionálás az egész, amelyiket drágábban akarják eladni, ott kell előbb bemutatni a kifinomultabb kütyüket.

Ciri 2008.08.07. 12:40:50

Sziasztok, a címben van az igazság !
Valóban mintaüzemnek számít a márkán belül.

"Mondjuk a digit klíma nem a kedvencem, szerintem sokkal egyszerűbb három tekerőn beállítani az ájert, mint pici gombokat nyomkodni"

Viszont mielőtt máskor ezt a marhaságot leírod, gondolkozz egy picit.
Üdv.

skip 2008.08.07. 19:04:10

Hm. Akárhogy gondolkodom, nem találom marhaságnak. Ahhoz, hogy pl. lecsillapítsam a ventilátort, oda kell néznem, meg kell keresnem a gombját, mert mind egyforma, majd addig nyomni, amíg az egyik csík a kis LCD-n (ami napsütésben alig látszik) lemegy mondjuk egyesre. És közben végig figyelni kell.
A tekerőt meg odanézés nélkül megfogom, és letekerem. Jóval egyszerűbb.

Ciri 2008.08.08. 08:13:19

"Ahhoz, hogy pl. lecsillapítsam a ventilátort, oda kell néznem, meg kell keresnem a gombját"

Minden tiszteletem a tiéd, de Te magad írtad le a lényeget, csak forditva.A digitális (automata) klímáknál éppen az a lényeg, hogy automata üzemmódban a klíma csinál helyetted mindent: hőfokot,ventillátorsebességet állit,illetve a befúvók esetében is az elektronika dönti el, hogy melyiken jöjjön levegő.(egyre több ilyen cuccban már "ablakszenzorok" is vannak, amik mérik a napfény "erejét" is.)
A páramentesitő funkciókról meg ne is beszéljünk...

Skip 2008.08.08. 10:49:48

Csak az a baj, hogy az automata állás beállításai nem mindig jók (sőt, saját tapasztalatom alapján inkább nem jók). Ilyenkor kell belenyúlni, ami bonyolult.

Ciri 2008.08.08. 16:42:54

Milyen autód van, ha nem titok?

skip 2008.08.08. 19:35:13

:) lapozz eggyel feljebb

Ciri 2008.08.08. 19:53:52

"Az utóbbi napokat egy Octaviában töltöttem"
??

Bocs, de azt sehol nem írtad, hogy milyen típusú autód van.
A márkahúség az ok, de a típus nem derült ki.
süti beállítások módosítása