Az utóbbi napokat egy Octaviában töltöttem, és látva Hammer használtautós autókeresési bejegyzéseit, megírom a véleményemet a közel tízéves vasról.
Az újkori Octavia 1996-tól sikertörténetként vonult be az autóipar nagykönyvébe. Nyugat-Európában az addigi háttérszereplő, a Škoda nagyobbik autója keresett cikk lett. Hát hogyne álltak volna sorba érte! Technikáját a VW adta, csomagtere óriási, minősége kiváló, ára elfogadható volt. Az Octavia láttán született a mondás, hogy a „legjobb Volkswagenek Mladá Boleslavban készülnek”.
A márkahű ömlengés után a tények. A kocsi egy SLXi, azaz akkoriban top-felszereltségűnek volt tekinthető. Mondjuk a digit klíma nem a kedvencem, szerintem sokkal egyszerűbb három tekerőn beállítani az ájert, mint pici gombokat nyomkodni, de sokak szemében ettől fullos a kocsi. Meg a ronda, műfa műszerfal-borítástól. No mindegy. Sajnos előjött a szokásos hiba, az összes Golf IV-származékot sújtó ablakemelő-krach. A jobb első ablak egyszerűen beesett az ajtóba, azóta ki lett támasztva.
Több helyről hallottam, hogy manapság a kis VW motorok közül mindössze kettő tekinthető jó választásnak. Egyik a négyszelepes HTP, a másik a kétszelepes 1,6-os. Saját tapasztalatom is alátámasztja a vélekedést, a kocsi nyerő eleme az 1.6 SR. Elsőre nem érződik combosnak, városban, kis sebességnél inkább megfontoltnak tűnik. Ahogy nő a sebesség, úgy tér magához, és ahol a legtöbb autóból kifogy a szufla, ott indul el. Magyarán 120 fölött is meglepő kirohanásokra képes, szinte pillanatok alatt felugrik 180-ra (ezt természetesen a német autópályákon figyeltem meg J). Hét és kilenc között kér százon, de finoman hajtva 6 alá is könnyedén lemegy a fogyasztás, legalábbis a kompjúter szerint.
Gyenge pont a váltó, sajnos eddigi Škodás tapasztalataimnak teljesen ellentmond a kelletlenül kapcsolható szerkezet – lehet, hogy nyomott hagyott benne a 260 000 kilométer? A megoldás az, hogy gyorsan fel kell pakolni ötösbe, oszt úgyhagyni.
Elől remekül elférni, hátul nem. Érthetetlen módon a normálisan beállított első szék mögé alig fér be a lábam. A csomagtér azonban kárpótol, hatalmas és könnyen pakolható.
Jó a futómű, a kanyarok nagy sebességgel vehetők, bár a most rajta lévő defekttűrő abroncsok kissé keményen jelzik az úthibákat.
No és végén a konklúzió: elfogadnám-e az Octaviát? Jó vezetni, a minősége rendben van, elég jól megy, nem fogyaszt sokat. (Hú, a végén mégiscsak egy márkahű ömlengés lett belőle). És amíg pici a baba, a hátsó hely szűkössége se nagyon izgatna.
Vincenzo90 2008.08.05. 10:03:40
skip 2008.08.05. 11:44:57
A gyártósor-kérdés is sántít, lévén Mladá Boleslavban más szisztéma működik, mint a többi VW-gyárban; kb. kétszer annyi műveletet végeznek emberek robotok helyett.
sezlony 2008.08.06. 15:35:11
Ciri 2008.08.07. 12:40:50
Valóban mintaüzemnek számít a márkán belül.
"Mondjuk a digit klíma nem a kedvencem, szerintem sokkal egyszerűbb három tekerőn beállítani az ájert, mint pici gombokat nyomkodni"
Viszont mielőtt máskor ezt a marhaságot leírod, gondolkozz egy picit.
Üdv.
skip 2008.08.07. 19:04:10
A tekerőt meg odanézés nélkül megfogom, és letekerem. Jóval egyszerűbb.
Ciri 2008.08.08. 08:13:19
Minden tiszteletem a tiéd, de Te magad írtad le a lényeget, csak forditva.A digitális (automata) klímáknál éppen az a lényeg, hogy automata üzemmódban a klíma csinál helyetted mindent: hőfokot,ventillátorsebességet állit,illetve a befúvók esetében is az elektronika dönti el, hogy melyiken jöjjön levegő.(egyre több ilyen cuccban már "ablakszenzorok" is vannak, amik mérik a napfény "erejét" is.)
A páramentesitő funkciókról meg ne is beszéljünk...
Skip 2008.08.08. 10:49:48
Ciri 2008.08.08. 16:42:54
skip 2008.08.08. 19:35:13
Ciri 2008.08.08. 19:53:52
??
Bocs, de azt sehol nem írtad, hogy milyen típusú autód van.
A márkahúség az ok, de a típus nem derült ki.
skip 2008.08.09. 09:27:43
(így gondoltam a feljebb lapozást)