AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Vigyázat, hamisítják! Rallye Golf

2008.07.25. 15:43 Hammer

A Volkswagenek többsége nem az az autó, amitől megemelkedik a pulzusom. Tisztességes, az utóbbi évtizedben talán kissé túlértékelt autók, de valahogy nem keltik fel bennem a birtokási vágyat. Persze egy szép ős-Bogár, egy Karmann-Ghia, vagy akár egy gyári állapotú Corrado, Scirocco, esetleg egy W8-as Passat, Golf Country mellett nem mennék, nem is megyek el fejforgatás nélkül, de az egyetlen wolfsburgi járgány, aminek fix helye van az álomgarázsomban, az egy kettes Golf. Persze ebből sem egy átlagos példány, hanem egy korlátozott számban gyártott, a sima márkatársainál 10-20-szor többe kerülő verzió kéne: a Golf G60 Rallye.

A '80-as évek végén VW az öregedő II-es Golf iránti érdeklődést több különleges szériával próbálta élénkíteni, ezek legtöbbje csak fényezésben, dekorációban, felszereltségben tért el az alapváltozatoktól. Az 1988-ban bemutatott, kizárólag háromajtósként létező G60 GTi Rallye viszont egy kőkemény gyári tuningautó lett, és csak a homologizációhoz szükséges minimális 5000 darabot készítettek belőle.

A sárvédők a korabeli stílus szerint, sík felületekkel operáló, méretes szélesítést kaptak, a kocsira elöl-hátul felfújt lökhárítók, oldalt méretes küszöb került, a hátsó szélvédő fölé pedig szolid szárny. A kettes Golfnál az egyik legalapvetőbb, házilag is alkalmazott tuning a Jetta téglalap alakú fényszórójának egy Jetta-szerű, szögletes, de annál lapsabb fényszóró (thx. Tommi) beépítését a gyár is elkövette, vajon a sufnitunerek ezután visszaépítették kereklámpásra a Rallye Golfjukat? Az utastérbe bőr-szövet kombinációval burkolt Recaro sportülésekbe ülhetett a négy utas.

A mérnökök leültették a Golf futóművet, kiszélesítették a nyomtávot, és a Syncro-összkerékhajtásra bízták a nyomaték kerekekre juttatását. Kezdetben az 1,8-as nyolcszelepes motorral szerelték, amely G60-as feltöltővel szolid 160 lóerőt és 225 Nm-t teljesített. A nem egészen 1200 kilós autót így is elég fürgén mozgatta: 8,6 másodperc alatt százra gyorsult, és akár 209 km/órás tempót is elérte a sebessége. Ezekkel az adatokkal a mai hot hatch mezőnyben már nem lehet dicsekedni, de húsz éve még elég jól hangzottak, a négyszelepes Lancia Delta HF Integrale-k is nagyjából ennyit tudtak.

A Rally Golf ma is elég jól tartja az árát, a mobile.de-n 4-8000 euró körül vannak a nem tuningolt példányok - nincs túl sok belőlük. Összehasonlításképpen, egy mezei kettes Golfot 150-ért is lehet venni, és 4-500 körül már egészen tisztességes, fiatalabb példányokat is találni. Aki ilyen vételére adja a fejét, legyen óvatos. Ez az árkülönbözet már gazdaságossá teszi a replikák készítését: a bodykit és az ültetés megtévesztő lehet!

Sajnos élőben még nem láttam Rallye Golfot, nem tudom, Magyarországon van-e belőle. Ki kéne már menni egyszer a Wörtherseere!

A képekért köszönet Barrowfordred-nek. Érdemes végigpörgetni a galériáját.

10 komment

Címkék: volkswagen vw golf rallye golf ii rallye golf g60

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peterson 2008.07.23. 11:06:21

Szia Hammer!

Nyíregyházán van egy G60 Rallye Golf. Az egyik ismerősömé, és nagyon szép állapotban van, teljesen felújítva. Iwiwen megtekinthető, de biztos, hogy nem eladó :)

peterson

peterson 2008.07.23. 11:08:19

ja...
VW Golf II Rallye néven van fennt

Tommi 2008.07.25. 13:47:29

Cáfolnom kell a Jetta-lámpáról állítottakat. A Jetta fényszórói ugyanis keskenyebbek, de magasabbak, míg a Golf Rallye-nál a fényszórók szélesebbek, de alacsonyabbak, mivel van alattuk egy légbeömlő.

Hasonlítsd össze ezt a képet, a cikk első képével, észre fogod venni a különbségeket...
www.hyts.hu/autok/volkswagen/jetta()1984-1992/volkswagen_jetta()1984-1992_r1.jpg

Tommi 2008.07.25. 13:50:25

Vagy ezt... mivel az előző linket elcseszte a blog.hu...

Remélem nem bontja ki a href-eket...

image.motortrend.com/f/car-news/volkswagen-finds-highest-mileage-vw-diesel-in-us/6978940+w600+cr1+re0+ar1/1986-volkswagen-jetta-diesel.jpg

www.hyts.hu/autok/volkswagen/jetta()1984-1992/volkswagen_jetta()1984-1992_r1.jpg

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.07.26. 00:05:44

érdekes, hogy nekem is a Golf 2 az álomautóm, annak ellenére hogy most sokkal jobb autóm van mint az

de az egyetlen ami nem nagyon tetszik, az a Rally verzió (:

szerintem a kerek első lámpa lényegesen szebb

én egy Madison 1.8 automata váltósra várok (: lehetőleg pirosban

BD 2008.07.26. 21:18:23

Nekem van egy 1,6 GTD.
Sajna feleannyi lóerő, feleannyi "feeling",
de legalább kevesebb mint feleannyi lóvé és fogyasztás :D

UI: ettől a captcha ellenőrzéstől a falra tudok mászni

BD 2008.07.26. 21:25:22

www.vw.co.za/models/citi/
Most lehet h hülyének néztek, de nekem meg ez az álomautóm. Kívül 1-es golf, belül asszem a mostani Polo.

Vw fanoknak:
www.vw.co.za/downloads/tv-commercials/

biker_kolee 2008.08.13. 22:18:05

BD, nem vagy egyedül, nekem is egy ilyen az álomautó. :)
süti beállítások módosítása