AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Ránktelepszenek ezek a dögök

2008.08.20. 18:09 mongra

Nem tudom még mindig hová tenni azt, hogy a várost ellepik a batárnagy SUV-ok, mint Audi Q7, Mercedes GL, BMW X5, csak hogy a legbosszantóbbakat említsem.
Belefulladunk a szmogba, sem megállni, sem haladni nem lehet, erre ezek a többtonnás, többméteres (mármint itt még csak a szélességükre gondoltam...) ocsmányságok rátelepszenek az útjainkra és az idegeinkre...

Magam egy Mitsubishi Galanttal próbálok előrébb jutni a "csodás" fővárosi állapotoktól övezve, és be kell vallanom, még azzal sem egyszerű. Pedig az az autó akkora, mint egy mai kompakt (7 cm-rel hosszabb csak az aktuális Lancernél), viszont egy új Swiftből átülve így is nyomaszt a méretbeli különbség. Az, hogy nem tudok átcikázni a szoros helyzeteken, és ez nem az erején múlik.

Miért kell akkor hatalmas nagy batárral rohangálni?
Nem tudom megérteni, hogy ha valami ennyire nem praktikus, ennyire nem olcsó stb., akkor miért kell megvenni? Ha csak nem azért, hogy másokat nyomasszanak vele, megmutassák, hogy ők a királyok, agresszívan letúrják a kicsit, sőt esélyt se adjanak a közlekedésükre (vagy parkolásukra). Persze, ilyenkor tagadják ezeket a vádakat, de más észérvet nem látok. Egy Q7-es pl. egymaga elfoglal másfél átlag-kisautónyi parkolóhelyet – széltében és hosszában egyaránt. Terepre úgysem megy vele a „gazdi”, meg hát amúgy se lenne jó ott semmire, akkor meg tényleg miért?

Kitenném Budapest összes bekötőútjára a Budapest kezdete tábla alá az 1,7 tonna saját tömeg felett behajtani tilos táblát! Ránk telepszenek ezek a dögök.

És a legjobb – ha már a Q7-est kezdtem ki – nézzünk körül családon belül, mit lehetne venni ennyi pénzből.

Egy kis összehasonlítás következik (szigorúan az átlagmodellek – semmi végleteskedés – és a gyári adatok alapján).

Az Audi Q7 4.2 V8 alapára 19.767.000 Ft.
Mi jó ebben az autóban objektív szempontok alapján, mint közlekedési eszközt tekintve?
Nagy az utastere. Nagy a csomagtere. Összkerékhajtású. Erős. Nagy tömeget vontathat (ja, az nem is, mert fékezetlenül csak 750 kg, muhaha).

Tehát akkor 1 db Q7 helyett vegyünk 2 db kisebbet!
A kiszemeltek:
Audi A6 Avant 2.4 quattro
Előnyök: nagy, összkerekes, erős, ugyanannyit vontathat.

És, hogy „anya” se maradjon prémiumverda nélkül, toljunk alá egy ilyet:
Audi A3 Sportback Ambition 1.4 T FSI
Előnyök: plusz egy autó.

Ha ezt mind megvettük, akkor a Q7-hez képest:

  • 745.400 Ft maradt a zsebünkben
  • mindössze 4 literrel többet égetünk el százon (a kettővel össz.) – kit érdekel, ha 19 millióért vettünk kocsi(ka)t?
  • csak 92 g-mal több CO2-t pöfögünk ki kilométerenként (a kettővel össz.) – ez senkinek sem fog szemet szúrni, az tuti (a Q7 326 g/km-e annál inkább...)
  • ja, és a vágyott 1,7 tonnás behajtási korlátba még simán beleférünk bármelyikkel, vagyis mehet anya és apa is külön autóval Budapesten a BKV-zás helyett,
  • sőt még nem lesz akkora arcuk, hogy ciki legyen indexelni.

Ezek után hadd röhögjek inkább jót ahelyett, hogy meghúzzam magam ezek a rombolók előtt.

 

Audi Q7
4.2 V8

Audi A3 1.4 TFSI
Sportback
Ambition

Audi A6 Avant
2.4 V6 quattro

különbség

ár

19 767 000 Ft

6 032 000 Ft

12 989 600 Ft

745 400 Ft

CO2

326 g/km

154 g/km

264 g/km

-92 g/km

átlagfogyasztás

13,6 l/100 km

6,5 l/100 km

11,1 l/100 km

-4,0 l/100 km

saját tömeg

2240 kg

1260 kg

1685 kg

-705 kg

fék nélkül vontatható

750 kg

660 kg

750 kg

 

273 komment

Címkék: vélemény közélet közlekedés suv címlapsztori

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kamikáze 2008.08.20. 23:30:02

"Kamikaze - es tok igazad volt. Viszont fenntartom hogy ez a hozzaallas abszolut nem legterfogat-fuggo. ez egy buta altalanositas."

Elismerem, hogy most a SUV-osok a "tapló kopasz kigyúrt állatok", mint régen a Mercisek voltak (most már bárkinek lehet ugye Mercije, még a "hétköznapi" embereknek is), de ez csakúgy igaz, minthogy "minden biciklis cikázó öngyilkos-jelölt", vagy "minden taxis agresszív bevágó köcsög" (hehh, ebben lehet valami :-D), vagy esetleg a "minden kamionos volánnál-elalvós-szénnébarnult-balkarú tapló". Szóval előitéletek mindig is lesznek, s nem is igazságosak, de azért sokszor van alapjuk. De tény, hogy ebben a vitában kicsit függetleníteni kellene magunkat tőlük.

balage 2008.08.20. 23:30:51

Hammer : mindig is leborultam nagysagod elott, es most is :)

(tenyleg)

totya 2008.08.20. 23:31:21

Aron, ugyanmar. azt mondod egy 200 kilós utastér-keret szilardabban tart mint egy ötszörolyan masszív? nehéz elhinni (nem vagyok fizikából jó, ha te igen, biztos igazad van)

Lajos 2008.08.20. 23:31:31

Volt nekem is calibram, telen nagyon jo az osszkerek. Viszont a fovarosunk kivalo katyui miatt meg a motortarto gumi vacakok is elszakadtak. Na ekkor vettem egy olcso Freelander-t. Az legalabb nem szakad szet. SUV-nak szamit?

balage 2008.08.20. 23:32:23

fatero: elrontottam, nem gepelem ujbol az egeszet, de a lenyeg, hogy draga auton lehet nagyot bukni - beszerzestol fuggetlenul...

50cc 2008.08.20. 23:32:44

de most komolyan, nincs ám ezekkel gond, csak utálom, hogy pont egymagasságban van a tükre az enyimmel, oszt ölíg furmányos dolog őket kerülgetni imigyen. Amikor meg kicsit koppan a füle a pöfinek, hát úgy néz anyu a kerékmögül, mintha most ült volna bele apuci ölibe. Aszonygya: Hajjj!!! gyögéd elhaló hangon, és néz utánam réveteg özike szemmel ahogy kopogtatom végig reggel az álmos SUV tulajdonosok tükreit az erszébetkörúton.

Különben, nem vagyok f**sz, mer mindíg mondom: bocs!.. kopp.. bocsesz! kopp..

Rendes ember különben nem ül ilyenbe, csak a feleségének veszi meg mer tök béna azt ciki lenne megmondali neki: "Te figyelj mán Maresz, hát szétbasz az ideg milyen hülye vagy hogy nem birol parkolni. Há mé köll megin összebaszni a bömöst monnmeg! Na maj meglásd kapsz egy traktort azt annak tóhatod egészen a határig.. "

És vesz neki egy traktort.

www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080811/traktorral-behajtani-tilos

totya 2008.08.20. 23:33:15

Cartman, taszit teged, nem tetszik, nem akarsz ilyet kurvára =/= "TILCSUKBE"

balage 2008.08.20. 23:33:39

totya: a landi az más ;-) azzal semmi gondom nincs - értem a funkcióját :)

terepjárós 2008.08.20. 23:34:33

Nem volt még szükségem rá, hogy vízbe menjek vele, de nem offroadra használom, hanem alkalmasint munkaterületeket közelítek meg vele. Nos mindezidáig nemigen akadt olyan terep ahol megakadt volna. 2 éve ellenben egy x5-öt húztam ki vele egy kibaszottnagy sártengerből, akinek a tulaja már derékig sáros volt, mivel 1 órán keresztül traktorra vadászot, aki sgíthetne neki:) Mindegy, ez már végképp nerm tartozik a tárgyhoz.

totya 2008.08.20. 23:35:08

Lajos, igen ugyhogy a fenti valakivel meg velem együtt lassan alakithatunk itt gyűlölt land rover klubot. megyünk majd mea culpazni keresztül a városon (amikor leesik a jó nagy hó és a sok roller meg sem bir mozdulni)

totya 2008.08.20. 23:36:20

terepjaros - bocsbocsbocsbocsbocs, tényleg. akkor sem olyan mint a 3mal ezelőtti :)

microgold · http://www.csillagvarazslo.hu 2008.08.20. 23:38:22

Hát akkor nézzük a használtakat (hasznaltauto.hu):

Audi Q7 3.0TDI S-LINE EXCLUSIV 2967 cm³ diesel 2007 8.790.000 Ft

Audi A3 1.4 TFSI Ambiente 1390 cm³ Benzin 2007 6.911.800 Ft

Audi A6 S-LINE AVANT QUATTRO 3 2967 cm³ Diesel 2006/2 8.990.000 Ft

Audi A6 Avant 2.4 nincs a hasznaltauto.hu-n. ez elmond mindent. Szóval ami elérhető, Q7=8,8milla. A3+A6 Avant=14,0milla...

Hát, bameg, ezért vannak Q7-esek. Nekem van két gyermekem (4 és 7 évesek), mindkét nagyszülő vidéken. Hetente ingázunk. Kell a nagy autó. Ez jelenleg Ford Mondeo3 2.0 TDI, de hamarost lesz több lóvé, és akkor (tetszik, nem tetszik), biza jön a Q7-es.
Mer nagy, mer jó gép, mer presztizs (már bocsánat, de egy nemzetközi cégnél (Kanada, Ausztrália, USA, GB) ez is számít.... ja a cég a sajátom).

Fatero 2008.08.20. 23:39:33

Balage ! Nyílvánvaló,hogy egy 3 millába kerülő autón nem lehet 5 év alatt 4 millát bukni ! Az is igaz,hogy egy 15-20 millás autón ennél nagyobbat lehet,hiszen MINDKETTŐ kb. 4 éves korában kb. a felét éri ! (Kis számtan !) De nem mindegy miben ülsz ezen idő alatt ! Az is nyílvánvaló,hogy aki megteheti,hogy jó kocsit vegyen,az meg is teszi,aki meg nem teheti meg,az azért csak vágyakozik rá ! De ez nem is baj,ez a mozgató rugó,csak nem jó,mikor ez átcsap irígységbe...

terepjárós 2008.08.20. 23:40:03

Totya nincs semmi baj:) Nem tudom milyen volt 3al ezelőtt, mivel ez az első LCem, előtte nekem is Land Roverem volt (Discovery), csak untam már.

totya 2008.08.20. 23:41:22

terepjaros, tlc.toyota-europe.com/main_frame.html ott a 80as. Amit minden termeszetfilmben latsz, amiben nem land rover van :D

Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 23:42:25

totya 2008.08.20. 23:33:15

Nem egyenlő. Nem is írtam ilyet. Nem hiszek az ilyen jellegű megoldásokban. Abban viszont igen, hogy jó szabályozással és értelmes párbeszéddel sokmindent el lehet(ne) érni. Pl. azt, hogy megváltozzon ez a borzalmas itthoni kivagyi hozzáállás mindenhez. Többek között a közlekedéshez is... Vagy épp azt, hogy végre értelmes, átgondolt döntéseket hozzunk a mindennapokban. Nemcsak autóvásárlásnál, hanem pl. hitelfelvételnél, vagy épp szavazatleadásnál. Hogy csak azokat említsem, amiben a legjobbak vagyunk... :)

terepjárós 2008.08.20. 23:42:43

:)
Minden természetfilmben Defender van, nem is értem, hogy került egy Toyota ide

balage 2008.08.20. 23:42:44

microgold: ugye nem ezzel a weblappal hoditottad meg a vilagot ? ;-)

balage 2008.08.20. 23:44:43

totya, terepjaros: ez igaz... izlandon is (bent, a nehez terepeken) vagy defi volt, vagy lc. vagy egy-ket atalakitott (big foot) amerikai nagyvas. meg g mercit sem lattam - de q7et aztan egyet sem :)

Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 23:44:50

microgold · www.csillagvarazslo.hu 2008.08.20. 23:38:22

Használtan? Mert akkor vár még Rád néhány komoly meglepi... Nem véletlen, hogy ennyibe kerülnek ezek a gépek...

GergőÁron (törölt) 2008.08.20. 23:45:44

microgold · www.csillagvarazslo.hu 2008.08.20. 23:38:22

én most téged nem értelek.
számít a presztízs, de mégis használtautót veszel-e?

Cartman (ex Cartman) 2008.08.20. 23:47:04

És még valami!

Audi A6 S-LINE AVANT QUATTRO 3 2967 cm³ Diesel 2006/2 8.990.000 Ft
Ez nem presztízs? Viszont a Q7 inkább. Na ne már... :)

totya 2008.08.20. 23:49:42

ismerek olyan embert akinek hat eleg jol megy, es megis ragaszkodik ahhoz, hogy csak 1 eves autot vesz. a legnagyobb ertekcsokkenest nem o akarja elbukni ugye. korrekt BMW flottaja van Z4tol felfele. Nemigen latok ebben ellentmondást. ugye nyilvan van oka annak, hogy sok penze van, ez a hozzaallas peldaul az egyik.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.20. 23:52:11

balage, ne tedd, nem vagyok nagy :)

amúgy Defit, Discoverit, meg UAZ-t vezettem már épp csak próba szintjén, de terepen, sáros erdészeti utakon (erdésszel :), szóval nem kell természetkárosítással vádolni) nagy kaland jó érzés meredek helyekre felkaptatni, átmenni a dágványon.

SUV-t talán akkor vennék (és akkor nagyot), ha kéne a sok ülés. érzékeny vagyok a formatervekre, és a kisbuszok nekem jobban bántják a szépérzékemet, mint némelyik SUV :)

ja, remélem mongra nem tilt ki a városból, a nemSUV-om egy kicsivel az 1,7 tonna felett van :o

balage 2008.08.20. 23:53:36

totya: elvben igazad van, DE nem nagyon lehet olyan 1eves autot talani, ami jo. Amikor a mostani automat vettem, vegigjatszottam, rengeteg 1ev koruli autot vegigneztem, NEM talaltam olyant, amit erdemes lett volna megvenni - ugyhogy ujat vettem megint.
Jellemzoen azert adjak el az 1eves autokat (egy idoben en is evente csereltem az autot, 100-120e km-enkent - azota egy kicsit lassitottam :) ), mert igen sokat mentek vele, es ez nyomot hagy mindegyik auton.

totya 2008.08.20. 23:56:22

lehet, tudtommal eddig nem volt gondja, nemet bmw szalonban vasarol certified hasznalt kocsit. tok igaza van szvsz.

balage 2008.08.20. 23:56:41

Hammer: dede :)

presztizs : egyebkent meg nem ertem, hogy hogyan lehet presztizs targy, amit bemesz es megveszel ;-)
egy 30-40eves e-typnak (vagy barmi masnak) van presztizse, nade egy olyan autonak, amit bemesz es megveszel kilora... hat az en szememben nem nagyon :) - mindennapi hasznalati targy.

balage 2008.08.20. 23:58:03

totya: ha talal, akkor nekem sincs gondom vele - akkor csak nekem nem jott ossze :) (vagy tul valogatos voltam)

huligán 2008.08.21. 00:00:59

Nevetséges ez az egész... A kérdés teljesen jogos. Pszichológiai alapvetés, hogy aki ilyen batár nagy szarokkal jár, az súlyosan kompenzál. A többségük mondjuk. Hogy mit, tökmindegy. Virtuális faroknövesztőként, egokompenzálóként funkcionál sokszáz kiló. Szánalmasak...

huligán 2008.08.21. 00:01:51

sokszáz kiló = inkább több tonna...

totya 2008.08.21. 00:03:10

Huligan latszik lattal mar ilyen csodakocsit kozelrol is.

balage 2008.08.21. 00:03:52

egy suv kb 2t, egy sima szedan kb 1.5t - szal maradjunk a többszáz kilónál...

huligán 2008.08.21. 00:05:08

totya: kénytelen vagyok képzeld. A fővárosban élek és szívok miattuk (pl. a parkolás miatt). Teljesen egyetértek a posztíróval és a szívfájdalmával. Ja, és nem vagyok irigy. Két kocsim is van. Emberi méretűek.

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.08.21. 00:06:32

Summa summárum, XC90-et mindenkinek...
Üsse kő, nekem is kell... :)

A

terepjárós 2008.08.21. 00:06:54

Nincs igazad szerintem, egy autó(márka) sok mindent közölhet a tulajdonosáról. EZ főként az olyan általánosítók miatt lett így, amilyen te vagy:) Sok építési vállalkozó mondjuk nem is gondolkodik -ha megteheti- x5öt vesz. Míg a felsővezetők, vagy sikeresebb kereskedők inkább audit, vagy éppen ml-t. A Range Rover inkább eleganciát sugároz arisztokratikus megjelenésével, viszont az LC vagy a LR jófejek autója.:) Kurvára át is lehet verni az embereket, pl. ha egy maffiózó mondjuk ismerve ezeket a sztereotipiákat beül egy Rangebe, és a senki sem hiszi el róla, hogy az...:)
Vagy itt vagyok én, én is pl. egy geci vagyok, mégis mindenki jófejsrácnak tart, többek között azért mert Toyotával járok, pedig járhatnék pl. q7el:))

hoseman 2008.08.21. 00:08:12

nem olvastam végig a hozzászólásokat....de maga az iromány egy fucking...van itt pár fontos dolog azon kívül,hogy biztos sokan kivagyiságból veszik az ilyen "dögöket"!
1;az említett típusok mindegyike készül 3000ccm-es dízel motorral,ami ugyebár személyautóban is MINDENNAPOS...sőt!!
2;vannak akiknek tetszik maga a produktum baszod te postíró!!...és mivel megtehetik,meg is veszik!
Te frusztrált barom..

totya 2008.08.21. 00:11:01

Huligan, kepzelem mennyit szivsz a suvok miatt a fovarosban. tenyleg elkepeszto mennyi nyomorusagot boritanak a halandokra. ize, miben is?

balage 2008.08.21. 00:11:39

terepjaros: atverosdi: hat igen, mert eloszor vala volt a gengszter merga, aztan atultek a bomosbe (foleg 5os), majd jottek az audik...

valoban "bajban" van, akinek esetleg eloiras, hogy milyen kategoriajuk autot kell hasznalni, es nem akar "lejaratott" markaban ulni.

mondjuk a lexus meg tiszta - csakhogy legyen vmi toyota rokonsag is ;-)

totya 2008.08.21. 00:13:23

Huligan ja parkolas. nemtom en nem szoktam szivni, hanem odebb megyek 50-100 metert ha nincsen hely ahol meg akarok allni. persze nekem konnyu, nekem kurvanagy suvom van. akkora mint egy S40es volvo...
A terepjarose feljebb sokkal nagyobb, az van alapteruletre akkora is mint egy hetes bmw. most akkor mirol beszelsz? nem irigyseg? nem a fasz nem...

terepjárós 2008.08.21. 00:15:27

Azt azért megemlíteném, hogy 2 olyan embert ismerek, akit a köznyelv "maffiózóként" emleget. Az egyiknek Golfja van, a másik pedig A6al jár, nem jó abban a szakmában a feltűnősködés:)

pingpong 2008.08.21. 00:16:08

158 cm "magas" csajszi vagyok, 2 éve járok belvárosban hátsókerekes nissan pickuppal, amit vagy 2 hónapig tanultam vezetni meg parkolni :))) semmi baleset, semmi karcolás, semmi kanyarban kisodródás :) de az tuti, hogy biztonságban érzem magam benne :))

trev 2008.08.21. 00:16:26

"Kitenném Budapest összes bekötőútjára a Budapest kezdete tábla alá az 1,7 tonna saját tömeg felett behajtani tilos táblát!"

2003-as Ford Mondeo üresen 1890 kg, feltankolva, velem együtt bőven 2 tonna felett. Szerinted azzal sem kellene bejönnöm a városba?

hoseman 2008.08.21. 00:16:26

...egyébként pl egy A6-os hosszabb mint pl egy X5.....úgyhogy a parkolási para mint olyan kilőve...mert akkor ezen post után lehet írni a közép-felsőkategóriás autókról,ha az megvan,akkor jöhet a többi kategória,és így tovább....ádábszurdum..

terepjárós 2008.08.21. 00:17:53

Totya!
Terepjárós ugyanúgy leszarja a huligánfélék sárga fejét, mint te. Kurvára 1 parkolóhelyet foglalok el, ugyanúgy, mint ő.

totya 2008.08.21. 00:18:13

Hoseman, es eljutunk oda hogy mindenkinek lehet 1 szobaja, 1 dizel poloja, evente egyszer mehetsz kulfoldre, es havonta x alkalommal vehetsz hust.

ize, volt mar valami hasonlo, holis...

kabbe 2008.08.21. 00:20:48

galantból nézve ilyen csúnya a világ?
vegyél egy mercedest hátha lenyugszol te nagyon Vili

huligán 2008.08.21. 00:24:18

terepjárós! huligánféle az anyád retkes p##@a!

totya: nem vagyok irigy, mint mondtam. hiába "volna igény rá" a részedről. Megvagyok a Volvommal és egy Toyotával, köszi. De a parkolás tényleg gond, ui. nem teheted meg Bp-en mindig, hogy mész 50-100 métert. Kivéve persze akkor, ha nem jártál még hétköznap Bp-en, de akkor így fogalmad sem lehet, miről beszélsz, amit nem feltételezek rólad. Még valami: a suvok többsége tényleg rontja a városképet. Csúnyák.

totya 2008.08.21. 00:25:42

Huligan, ez kurvaszubjektiv erveles. Szerintem a Volvok kimondottan ocsmany autok, ki kellene baszni az osszeset a picsaba. hm?

totya 2008.08.21. 00:26:54

ja, es DE, MEGTEHETED hogy odebb mesz. ha andrassyra akarsz menni, es ott keresel parkolot, akkor a szervita-teri parkolohaz par perc seta. Es ez csak 1 pelda.

hoseman 2008.08.21. 00:27:42

'totya 2008.08.21. 00:18:13'

..ahogy mondod...ahogy mondod...
.....inkább arról írna ez a hiperkorrekt,hogy sajnos a kibaszott trabantok meg skoda 120 l-ek még mindig itt 'pörögnek' közöttünk az utakon,holott már rég be kellett volna zúzni mindet!!!

terepjárós 2008.08.21. 00:31:07

Huligán!
Te nemcsak, egy irigy fasz vagy, hanem emellé még társul az is, hogy kibaszott nagy fajankónak születtél. Az ilyen méretes faszok, sokkal jobban rontják a városképet, mint a legrondább SUV.
Sajnálom, de ez a helyzet...

huligán 2008.08.21. 00:33:04

a volvo 480-ast is, totya? (Ál- és költői kérdés...)

totya, ne hülyésedj már. Keress parkolóhelyet a Körúton, a Bajcsyn, vagy 1001 más helyen... ha úgy lenne, ahogy sugallni szeretnéd, ez egy élhető város lenne és nem utálnák annyian - többek között emiatt is - Demszkyt.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.21. 00:33:08

uraim, meglepően sokáig elég korrekt mederben folyt a kommentelés, hadd ne most kelljen elkezdeni moderálni.

ami OK: a post témájának és egymás kommentjeinek darabokra cincálása

ami nem: egymás kurvaanyázása stb.

uff én beszéltem (izé, írtam)

hoseman 2008.08.21. 00:33:30

huligán 2008.08.21. 00:24:18"Még valami: a suvok többsége tényleg rontja a városképet. Csúnyák."

...úhh bazz...ahamn...jó...X5;húú de randa pfejj...Q7;ááá..gusztustalan...ML;neeem nem,há' hogy néz má' ki??izlésficamos németek...szörnyű...
Lovaskocsikat pestre s budára!!!

totya 2008.08.21. 00:40:05

Huligan ehhez kurvara nincsen koze az autok tipusanak. mint fentebb mar ki lett targyalva 2x, egy SUV egyaltalan nem, vagy nem sokkal nagyobb helyet foglal mint egy felsokozep v felso auto. A varos nem ezek a kocsik miatt elhetetlen. Semmi kozuk hozza. A parkolohelyhiany, a kozl. fejl koncepciohiany, a biciklis-autos mesterseges ellentetszitas (hogy maradjunk a temanal vmennyire) kurvara nem ezen mulik. Mint szinten jeleztem mar, nekem szemely szerint nem okoz gondot elmenni a legkozelebbi parkolohazig es onnan visszagyalogolni oda ahol dolgom van. altalaban erre keszulve indulok el es ugy adom meg hogy mikor erek oda. Ezzel egyreszt megsporol az ember egy csomo frusztraciot, masreszt meg elkeruli a cikis kesest. es nincs elbaszva a nap. erted. Amugy itt lakom andrassytol nem messze, a kocsim meg kb 3 sarokra parkolohazban van. meg lehet ezeket oldani.

Volvo 430ast is. mindet. (nemkomoly)

huligán 2008.08.21. 00:52:34

Totya,

Ne legyél már ennyire monomániás. Elhiszem, hogy az Andrássy úthoz sokféle kötődésed van (szerintem Budapest legszebb utcája, világviszonylatban is bátran bármelyik nagyvároséhoz mérhető), de ismétlem: Bp nemcsak az Andrássy útból áll. Még akkor is, ha Te csak arrafele közlekedsz. Hidd el nekem: pocsék a parkolási helyzet főműsoridőben. A parkolóházak meg atikipikusak. Ha létezne P+R, mondjuk mint Bécsben, egy betűt nem írnék erről... De nem létezik használható P+R. Autókról, típusokról vitatkozni egy határon túl valóban értelmetlen, de továbbra is vallom, hogy 1) a SUV mint műfaj, értelmetlen, főleg városi közlekedés céljából, 2) igenis van kifele üzenete, mármint a gazdájának a személyiségére vonatkozóan. Botor kivagyiság, harsányság, villogás - nagyjából ezek jönnek le, és nem vagyok egyedül. És utoljára mondom: nem vagyok irigy, nincs okom panaszra. Sokféle autót vehetnék. A BMW-Audi-Merci triótól viszketek (nemcsak a SUV-okra gondolok). Ja, és a Lexusoktól is. Akkor inkább ezerszer Saab, Volvo. Régebbi Jaguar. Alfa. Lancia. Na mindegy, ennyi. Mindenki azt vegyen, amit ízlése, szocializációja és pénztárcája megenged.

(Volvo 480 az, nem 430)

huligán 2008.08.21. 00:53:17

atikipikusak = atipikusak, akarom mondani

totya 2008.08.21. 01:10:58

azert hozom ezt a kornyeket mert erre van folyton a legnagyobb panasz. szerintem tok jo a parkolasi helyzet, mondjuk nekem inkabb London a mervado mostanaban. sosincs gondom itthon azzal hogy le kell allni. ott viszont...
masikban sem ertunk egyet, dehat ez van. amugy folyton jottok ezzel a varosi kozlekedes dologgal. az ugye megvan hogy az ember nem csak varosban kozlekedik?

Bambano 2008.08.21. 01:11:06

Semmi gond nincs a suvokkal, az USA-ban a benzinár elkapálta ezt a kategóriát, előbb-utóbb nálunk is beborul, emlékét kegyelettel megőrizzük.

Viszont 4.2-es autó helyett 2.4-est szerintem csak olyan javasol, aki nem ült még rendesen motorizált járműben, csak ilyen szecskavágókban.

FeroxX 2008.08.21. 01:32:02

hát..én sem szeretem a SUV-okat, szerintem szimplán ronda az összes, bár a HUMMER H2 személy szerint bejön, mert karakteres meg azért a gigantizmus jó dolog :) meg legalább terepezni is lehet vele, legalábbis jobban mint egy SUV-al...és most lehet hogy ocsmány sztereotípia amit mondok, de megesküszöm..pár éve folyamatosan figyelem, hogy a drága nagy autókban milyen arcok ülnek.. és a 90%-a ránézésre 7 év börtön..sok fuxos kancigány meg rosszarcú kopasz vagy a szőke cicababájuk kivétel nélkül..szánalmas..legszivesebben mindegyikbe beleeresztenék egy RPG-t..az ilyenek az ország legnagyobb csótányai :\\

ui.: 8. kerületben lakom..szal rengeteg ilyet látok sajnos..

Ombudsman 2008.08.21. 01:46:53

Remek ötlet a cikk, szerintem tiltsuk ki a városból a 100kg feletti embereket is, mert túl sok helyet foglalnak a járdán és a villamoson, és a sportlókat is, mert sokkal nagyobb széndioxid kibocsátásuk mint az átlagembernek.

q7 tulaj 2008.08.21. 02:03:25

már jo ideje suvval járok igy ugy érzem hiteles véleményt irok erröl a témárol senki nem beszélt arrol hogy példa az én autom részecskeszürövel ellátott igy kevesebb károsanyagot bocsájt ki mint egy középkategoriás auto ráadásul sem bünözö sem cigány nem vagyok ugyhogy ezen hozzászolásokat nem veszem figyelembe a parkolásról annyit hogy jo soför jo parkolás ...a lényege ezen autoknak sztem az hogy rosszabb uton sem lepödnek meg ezen autok a télröl nem is beszélve ráadásul én az aglomeráciobol járok be minden nap bp re dolgozni télen az utak takaritása köztudott nem tul erös ugyhogy márcsak ezért is praktikus egy ilyen auto kényelmes pakolni bele és egy család csomagokkal együtt kényelmesen elfér akár hosszabb uton is!!!

auslander 2008.08.21. 06:45:09

Kedves Postolo,

Te beteg vagy! Nem ertem, hogy lehet valaki ennyire frusztralt a sajat sorsa miatt! Mindenki azt vesz amit akar, vagy tud! Nekem kicsi autom, van, de sose zavart egy SUV. Kulfoldon dolgozom itt viszont a masodik batar terepjaromat fogyasztom, akkor en most egy meghasonlott ember vagyok?

Irigykedjel mashol baratom!

Grand Vitara tuaj 2008.08.21. 06:46:16

a városi terepjárókra pedig szükség van. kis 1.3 as swiftből 240e km után (!!!) ültem át egy 3ajtós GVbe , és csak elégedett vok vele. Tény , biztonságot ad az 1.8 tonna vas , de ezzel sem rohanok , mert csk kicsi motoros verziót vettem. Parkolni könnyebb vele , befordul , felmegy mindenhova. Mivel aglomerációból járok be , a kikátyúsodott utak tényleges terepi körülményeket adnak ami a kisautókat jobban megviselik. Összegezve : aki akar vegyen városi terepjárót , aki kisautót akar használjon azt. Ne irigykedjen rá csak azért mert H2ben vagy Q7ben ül valaki. Aki ilyet választ , azt nyilván okkal teszi. Mérlegeli a körülményeket , a kockázatokat (lopás , törés, parkolás közben). Ezért ne piszkáljuk őket. Viszont az autóvezető forgalomban tanúsított magatartása az ami bírálható. Ez lehet egy faszparaszt biciklista , pofátlan kismopedes, szemtelen kisautós és dülleszkedő terpjárós is. Vagyis nem a típus a lényeg , hanem a vezető személyisége!!!

zigzeg 2008.08.21. 06:48:20

Engem eleve az autózásban az zavar, hogy sokan nagyon bután csinálják, és oda is autóval mennek, ahová felesleges. A főnököm egy SUV-val közlekedik. Egyedül ül egy ilyen batárban, és éget 100km-enként 16 liter benzint. Mi a túrónak? Megértem, ha valaki hegyen lakik, és terepjárója van. De akkor minek jön be vele a városba? Környezettudatos autós kollégám leteszi a kocsiját egy külvárosi metrómegállónál, és a városba ezzel jön egy átlagos napon. Hiszen: nem szállít semmit az aktatáskán kívül, a BKV gyorsan elviszi a munkahelyére, nem okoz akkora környezetszennyezést.
Ez a részecskeszűrő téma meg csak duma, amivel nyugtathatjátok magatokat.
Én inkább kiköltöznék a városból a rossz levegő meg a zaj miatt, dolgoznék távolról, amennyit lehet, és bejárnék kötött pályás tömegközlekedéssel.

zigzeg 2008.08.21. 06:55:07

GV tulaj: alapvetően mindenki azt csinál, amit akar. De azért van olyan, hogy társadalmi szolidaritás, például a mások egészsége után. Én kéthavonta egyszer járok autóval, mikor nagyon muszály, pedig járhatnék azzal minden nap. Egyszerűen etikátlannak tartanám, ezért nem teszem. Engem meg a kedvesem senki sem kérdezett meg arról, egyetlen autós sem, hogy megmérgezhet-e, vagy megmérgezheti-e a kisbabánkat. Meg lehet nézni a budapesti légminőségi mutatókat. Az év több mint felében az egészségügyi határértékeknél rosszabb a levegő. És ehhez képest a városvezetés még mindig az autós infrastruktúrát fejleszti, ami a könnyen elérhető hitelekkel együtt egyre több autót és még több környezetszennyezést okoz.

zpequino 2008.08.21. 06:58:05

Itt az USA-ban talan meg ertelme is van a SUV-nak. Van ugy hogy a hetvegi hazhoz (ami errefele mindenkinek van, a semmi kozepen) menet vege van az utnak, ott frankon folkapar, sot kirantja a sarbol a szomszed kocsijat is. Belefer egy nagyobb csalad is (Chevrolet Suburban) es hosszabb uton se bolondulnak meg mert akkora es olyan kenyelmes ulesek vannak benne mint a nappalimban a kanape - ami kell is, ha mar a szomszed kisvaros is legalabb masfel oranyira van. Es akkor meg nem is beszeltunk a nyaralasrol: akkora haromszobas, konyhas, zuhanyzos lakokocsikat pakolnak az ilyen kocsikra, amit mas nem hogy elvontatni nem tudna, de ossze is roppanna alatta. Hozzajon ehhez a wisconsini szarvas- es egyeb nagyallatpopulacio tulburjanzasa is: a fonokom epp a multkor csapott el egyet a Suburbanjaval, nem sok baja lett. Egy Marutibol nemtom mi maradt volna, valszeg nemsok. Tehat ilyen helyeken meg ertelme is van, hogy Pestre mondjuk minek, azt en se ertem.

erdei 2008.08.21. 07:00:55

Szerintem ezeknek az autoknak legalabb a 90%-a ceges auto. Valahova el kell verni az allam elol a penzt. Ugyhogy egyszeru a megoldas. el kell torolni a ceges auto fogalmat. Amerikaban, Angliaban amugy sincs, a "ceges auto" utan szemelyi jovedelemadot kell fizetni. Igy kene nalunk is. Aztan a 2 liternel nagyobb motor amugy is csak kornyezetszennyezesre jo, ugyhogy adoztatni kene. A benzin pedig szerintem amugy is tul olcso, meg egy kis adot ra kene tenni, ugy 20%-al novelni. Rogton meglenne az adocsokkentesek fedezete, es egy igazsagosabb egeszsegesebb tarsadalom fele mozdulnank. Feri, Viktor, meg meritek lepni?

Spaceman 2008.08.21. 07:15:27

Terepjarom van,mert ahol elek,a jobb tengerpartokra csak ilyennel lehet kimenni,szeretek off road-ozni,termeszetet jarni,fotozni,buvarkodni-van hogy utam soran ket lakott telepules,varos kozott elfogy az ut neha.Lecserelnem az automat egy nagyobbra,hogy elferjek benne,mert nagy ember vagyok-termetre.A nagy autok tobb benzint tudnak szallitani,pakolni is jobb belejuk,ha eleg nagy lenne a tetejen egy felepitmennyel aludni is lehetne,ha nem lennek allandoan tengeribeteg es penzem is lenne ra a hajomat is lehetne vontatni veluk-a nagyobb auto azonban nem a szokasos SUV-ok kozul lenne,mert azok terepjarokepessege gyatra.
Varosba nem kellene nekem SUV.
A tulajdonosaik amugy tenyleg a komplexusaik kompenzalasara hasznaljak leginkabb.Na de hat miert ne,HISZEN MUKODIK!!:)

grigorij (törölt) 2008.08.21. 07:24:43

Én este inkább kialudtam magam, így roppant élvezetes volt végigolvasni az utánam következőket...

GergőÁron: nagyon-nagyon sok dologban tévedsz! Biztos tanultál fizikát, én azzal kapcsolatban írtam, hogy a SUV/terepjáró/mikróbusz biztonságosabb! A magasan ülést tekintsd úgy, hogy ha 30-40-el oldalba kapt egy másik autó, akkor mondjuk a Suzuki/Astra/Golf stb. hátsó ülésén lévő gyereked megsérül! Mert nincs tér! És az ütközés közvetlenül mellette történik! De akár Te is, vagy a jobb egyben ülő is!
Egy SUV-nál egyrészt nagyobb a belső tér, mésrészt az ütközés az ülőpozíció alatt történik meg!
Ne tekintsd alapnak azt, ha a SUV-os barom, gyorsan hajt, nem tud vezetni, narkós, piás stb.!
Írod, hogy a SUV másban okozhat komoly sérülést. Igen, ez előfordulhat! Erre példa a korábbi Range Rover dolog, hogy a soktonnás zseniális jármű létra-alváza ütközéskor egyszerűen szétrobbantja az "ellenfelet"! Ez erkölcsi kérdés, ha választani lehet, én önző leszek! Én vagy a gyerekeim élete számomra, biztonsága fontosabb, mint a tiéd...
Szintén marhaság, hogy a hátsókerék-hajtás veszélyesebb! Az elsőkerék-hajtást a hétköznapi lúzer sofőröknek találták ki! Igen, alapesetben biztonságos! De ha ismered a fizikát, akkor rajzold már le, hogy egy erős jobbos kanyarban megcsúszáskor mi történik a különböző hajtásoknál!? A kocsi melyik része, merre tör ki? És melyiket egyszerűbb "megfogni"?

szuper titkos nikk · http://www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.08.21. 07:26:55

Elolvasva az írást... SI faktor. Ez jutott eszembe, semmi más. (nincs, nem is lesz autóm, elvagyok nélküle)

RedRiot 2008.08.21. 07:35:16

mongra: nincs időm elolvasni a 200+ kommentet, de gondolom legalább ötször megkaptad már, hogy kisebbségi komplexussal küszködő sikertelen panelproli vagy, aki írígykedve nézi azoknak a kiváló embereknek a remek autóit, akik veled ellentétben jutottak valamire az életben. :))

Winston Smith 2008.08.21. 07:53:29

Kifejezetten utálom a SUV-okat.

Környezetszennyező, benzinzabáló, suttyóautó (nézd meg, milyen embereket látsz egy Audi A6-ban és egy Audi Q7-ben - óriási a különbség), ez eddig még rendben.

DE NEM LÁTOM TŐLE A FORGALMAT!!! Egyszerűen balesetveszélyes, hogy a SUV kitakarja a forgalmat a mögötte autózó 5 autó elől!!!

(És nem az irigység beszél belőlem, nekem semmi bajom nincs se egy Audi A6-tal, se egy 5-ös BMW-vel, de még a Porschéval vagy a Ferrarival sem. Kizárólag a SUV-okat nem szeretem.)

Kopasz Mercis 2008.08.21. 07:53:43

Méret: BMW7 hosszabb, mint az X5, kb 10! cm-el keskenyebb

Ár: kb 3 millió beülővel, havi 300 ezer fizetővel 2 évre bérelheted a kb 20 milliós kocsit.
_ Ez csak a havi 200 ezret keresőnek elérhetetlen, egy normál üzletember ennek a többszörösét keresi.

Parkolás: nyilván nehezebb vele, mint egy robogóval.

Biztonság, kényelem: szerintem nem is vitatéma. 2 tonnánál nagyobb súly, nagy kerekek, stb.

Bűnözők: igen, persze csak bűnözők visznek ilyet. Szemben a becsületes jó magyar emberekkel, akik szívfájdalom nélkül végig gyalogolnak a motorháztetőn, lekoccolják a tükröket. (bejegyzésekből véve)

Úttartás: való igaz a boxterrel nagyobb a kanyarsebességem, mint a SUVval. De én kocsit nem versenyzésre, hanem közlekedni veszek.

Kinézet: őszintén, ki nem sz.rja le, hogy neked tetszik-e egy Q7 vagy nem? Nem a te örömödre, hanem az enyémre vettem.

Kopasz Mercis 2008.08.21. 07:56:36

"DE NEM LÁTOM TŐLE A FORGALMAT!!! Egyszerűen balesetveszélyes, hogy a SUV kitakarja a forgalmat a mögötte autózó 5 autó elől!!!
És nem az irigység beszél belőlem, nekem semmi bajom nincs se egy Audi A6-tal, se egy 5-ös BMW-vel, de még a Porschéval vagy a Ferrarival sem. Kizárólag a SUV-okat nem szeretem."

Mert a dobozos autók felett, mögül kilátsz?!
Még szerencse, hogy nem az irigység beszél belőled...

Winston Smith 2008.08.21. 07:59:02

grigorij 2008.08.21. 07:24:43
"Írod, hogy a SUV másban okozhat komoly sérülést. Igen, ez előfordulhat! Erre példa a korábbi Range Rover dolog, hogy a soktonnás zseniális jármű létra-alváza ütközéskor egyszerűen szétrobbantja az "ellenfelet"! Ez erkölcsi kérdés, ha választani lehet, én önző leszek! Én vagy a gyerekeim élete számomra, biztonsága fontosabb, mint a tiéd..."

Szóval leszarod, hogy a kocsid már egy kisebb ütközéskor is kinyír másokat, a legfontosabb, hogy a te hájas segged, a kis szaros életed biztonságban legyen?

Ezek után ugye nem sértődsz meg, hogy egy mocskos gennyláda kis szarcsimbóknak nevezlek?

A biztonságot el lehet érni úgy is, hogy nem veszélyezteted mások életét, legalábbis ha ez szempont.

Winston Smith 2008.08.21. 08:01:03

A dobozos autók (VW Transporter, stb.) szükségesek, mert szállítanak valamit, és azt nem lehet egy Daewoo Matizzal megoldani.

Nem szeretek dobozosok után sem menni, de azoknak elfogadom a létezését, mert van értelmük. A SUV-okkal ellentétben.

Cartman (ex Cartman) 2008.08.21. 08:15:20

grigorij 2008.08.21. 07:24:43

Bocs, de ez tényleg kicsit erős. Mert akkor én viszont inkább veszek egy Krazt, aztán gyere a Q7-tel, vagy bármivel, ami nem gyorsvonat... Tudod lehet, hogy meglepő lesz amit írok, de nem azzal növelhetjük lényegesen a közlekedés biztonságát, ha mindenki - lehetőségei szerint - a legnagyobb szörnyeteget veszi meg, hanem ha végre betartjuk a szabályokat. Minden kategóriában lehet már 5*-os autót venni, ami elég komoly ütközések esetén is hatékony védelmet jelent. Csak észnél kéne lenni... Ld. azt, aki Tollert lezúzta. Esélye se volt, hogy befejezze az előzést. Volt nagy autója, nagy önbizalma és semmi esze.

énmegmondom 2008.08.21. 08:32:16

Sztem azért vesznek Q7-est mert van rá pénzük, mert erőt és hatalmat sugároz, mert könnyű belőle átlátni a forgalmi helyzetet, és aki már egyszer beleűlaz nem gondolkozik azon hogy mennyit fogyaszt és hogy kornyezetrombolás bla bla. alapvetően rossz a cikkíró gondolatmenete. ha van rá pénze és akar venni hát vegyen. vegyen inkább a cikkíró is persze csak akkor ha egy nulla ott van a fizetése mögött. mert akkor ez a buta cikk sem született volna meg. :-)

Cartman (ex Cartman) 2008.08.21. 08:40:38

Na, és akkor nézzünk egy kis összefoglalót. Miért is kéne tisztelnünk és szeretnünk a SUV-osokat. A főbb érvek eddig:
- Biztonságosabb. Igaz, mások számára több veszélylehetőséget rejt...
- Átlátok a forgalom felett. Igaz, mások nem látnak tőlem...
- A parkolás kérdése ügyesség kérdése. És ha ügyesen parkolok vele, akkor nyilván csak annyi helyet foglal, mint egy A3...
- Fentieken túl nyilván nem eszik többet, mint egy átlagos középkategóriás (sőt, ugye: részecskeszűrő, meg minden, tehát a károsanyag kibocsátása is kedvezőbb). Mondjuk ki: az igazán környezettudatos emberek mind SUV-ot vesznek!
- A fő érv: jogom van hozzá!

Igen, jogotok van hozzá. De ne várjátok, hogy ne tekintsenek Titeket seggfejnek, ha a fenti érvek alapján választotok autót. Nem irigység, ahogy szeretnétek. Mert erre vágyik - ahogy a kommentekből is kitűnik - a tipikus SUV-os. Hogy irigykedjenek rá... Márcsak emiatt is szerethető emberek! :)

(Nem mindenkire / minden érvre vonatkozik amit írtam. De olvasgassatok visszafelé, aztán gondolkodjatok...)

aPar aLyza 2008.08.21. 08:44:07

Igény van rá. Még ha nem is érted (érted, érted!). Ezért hívják a kapitalizmust kapitalizmusnak (a szocban meg csak a felső rétegnek lehetett, ezért van a "dögöljön már meg a SUV-os").

Taigetos pozitív ország.

midnight coder 2008.08.21. 08:48:13

Szvsz a SUV mellett egy érv szól: az utak állapota.

Stirlitz 2008.08.21. 08:49:50

Ez a 1.7 tonna baromság.... A Renault Espace 2 tonna üresen. Aki négy gyereket akar vinni annak nagy kocsi kell!!

Levi 2008.08.21. 09:07:03

Ehh, SUV igy meg SUV ugy. Az a helyzet, hogy ott kell SUV-ot hasznalni, ahol erre van hely, ami tipikusan nem Budapest. Lehet vitatkozni azon hogy ki mit kompenzal vagy sem SUV-okkal, de IMHO hulyeseg. Egyszeruen a BPi utak es parkolok nem SUV-okhoz vannak meretezve, raadasul amugy is sok az auto, ezek pedig joval tobb helyet igenyelnek mindenhol.

Aki viszont asszondja hogy nem jok s SUV-ok semmire, az nem ult meg jo SUV-ban, nem valami europai alaparos funyiromotoros verzioban amit egyesek tenyleg kompenzalaskent vesznek, hanem monnyuk USA-ban, rendesen felszerelt ertelmes motorral rofogoben, 7-8 fovel az utasterben virgoncan haladva autopalyan es varosban, no meg nem is vezetett le monnyuk egy 4000 km-es roadtrip-et meg azisbiztos.

Amugy en spec csak es kizarolag egy Chrysler Pacifica-ba lennek hajlando penzt lapatolni, ha egyszer ekkora dogot akarok venni.

Cartman (ex Cartman) 2008.08.21. 09:08:54

aPar aLyza 2008.08.21. 08:44:07

Igény van rá... Beszarok! Nekem meg arra van igényem, hogy csecsemőket trancsírozzak láncfűrésszel! Ha elég gazdag vagyok, azt is megtehetem. Ugye? És aki beszól, az nyilván mind csak irigykedik.

Még nem divat (itthon meg pláne nem) a felelős gondolkodás MINDEN TÉREN azért, hogy ne fulladjunk bele a saját hülyeségeinkbe. De előbb-utóbb eljön az ideje. Vagy beledöglünk.

tavoktatas.kovet.hu/okolabnyom.html

Számolgassatok csak. Az enyém is brutális: 6-7,8. Kérdés, hogy mivel tehetek többet a gyermeke(i)m jövőjéért? Ha bazinagy autószörnybe zárom, vagy ha környezettudatosan élek és arra is nevelem...

root 2008.08.21. 09:13:30

És hogy alakul az a fene nagy biztonság ha 2 suv csókolja le egymást?

efhábé 2008.08.21. 10:29:49

"Kivéve persze akkor, ha nem jártál még hétköznap Bp-en, de akkor így fogalmad sem lehet, miről beszélsz, amit nem feltételezek rólad."

Körúton belül az eléggé belvárosnak számít? Sosem volt nehezebb letenni a jeepet, mint előtte a BX-emet, ezek a suvok nyilván hosszabbak, mint egy tico, de az átlagos felsőközépkategóriánál nem hosszabbak.
Mostanában meg a Lexus rx400h-val még könnyebben is parkolok, mint a sajátommal, köszönhetően a tolatókamerának, amivel milliméterre pontosan lehet parkolni (És fogyaszt a 3300ccm-es motorjával vegyesben 10 liter körül, alig több, mint a saját 1800ccm-esem). Akinek suv kell, járjon vele, oszt jónapot.

efhábé 2008.08.21. 10:38:34

"DE NEM LÁTOM TŐLE A FORGALMAT!!!"

Húvazze, hogy mennyire igazad van, kabriót mindenkinek, a buszokat, trolikat meg tiltsuk ki a városból!

efhábé 2008.08.21. 10:44:06

" ezek pedig joval tobb helyet igenyelnek mindenhol."

Ehhhm, ha csak a légkört nézzük, akkor is kb. 30km szabadon felhasználható hely van abban az irányban, amelyikben ezek az autók nagyobbak, mint a többi :)

közlekedési bűnöző 2008.08.21. 12:30:32

aPar aLyza:

"Ezért hívják a kapitalizmust kapitalizmusnak (a szocban meg csak a felső rétegnek lehetett, ezért van a "dögöljön már meg a SUV-os")."

Most is csak a felső rétegnek lehet és az a felső réteg sem feltétlenül szélesebb, mint hajdanában. (talán egy kicsit)

Na nem mintha irigyelném őket akár a SUV-ért, akár a létformájukért...

közlekedési bűnöző 2008.08.21. 12:41:24

Levi:

"hanem monnyuk USA-ban, rendesen felszerelt ertelmes motorral rofogoben, 7-8 fovel az utasterben virgoncan haladva autopalyan es varosban, no meg nem is vezetett le monnyuk egy 4000 km-es roadtrip-et meg azisbiztos."

Hát pont Virginiában ültem valami Chevy SUV-ban, amit béreltünk. Egy kamionparkolóban mentem vele két rendes kört. Két 30 mph-ról történt fékezés után lila volt a féktárcsa és füstölgött. Komoly...

Én Mustangot akartam bérelni, ha már Ámerikában voltunk, de a kollégáim panaszkodtak, hogy nem lesz hely. Persze később kiderült, hogy lett volna...

"virgoncan haladva autopalyan"
a 70 mph (110 kmh) maximális sebességet nevezed virgoncnak? Vicces :-) Pláne, hogy "speed limit is enforced by aircraft" feliratú táblákat is láttam... :-)

Kopasz Mercis 2008.08.21. 14:22:46

Ha így álltok hozzá, akkor egy max. 1,3 -as négyszemélyes autó jó lenne mindenkinek.
Plusz egyfajta 2,0D egyterű a nagyobb családoknak.
Közlekedni, eljutni valahova, 130km/h sebességgel az autópályán gördülni mindkettő tud.

De nem, a sok baromarcú a passat-jából fikázza a Suzukit, hogy az milyen gáz, meg a SUV-ot is mert azt csak gengszter veszi. Persze irigység az nincs benne. Ja.

közlekedési bűnöző 2008.08.21. 15:07:18

"Ha így álltok hozzá, akkor egy max. 1,3 -as négyszemélyes autó jó lenne mindenkinek.
Plusz egyfajta 2,0D egyterű a nagyobb családoknak."

Hát tulajdonképpen....

"Nem biztos, hogy jót tesz neked,
ha kiszolgálják az ízlésedet" :-)

Aerol 2008.08.21. 20:43:29

balage. Igen tudom milyen olcsó egy helikopter és milyen drága a fentartása. Meg azt is, h jogosítványt olcsóbb és könyebb szerezni, mint repülési engedélyt. A XVI. kerületben lakom, itt több terepjáró (SUV) van mint afrikában. És előbb látod a legújabb tipusokat, mint a Genfi autókiállításon. Amikor pedig leesik az első hó, jókat röhöghet az ember a rengeteg árokbaborult autó tulajdonosán. Mert gondolhatod, h baziszéles nyárigumival hasítanak ki a garázsból. Olyat is láttam már, h nem tudott az utcára kimenni, mert csúszott a gumi a felhajtón.

Cartman (ex Cartman) 2008.08.21. 20:54:46

"Ha így álltok hozzá, akkor egy max. 1,3 -as négyszemélyes autó jó lenne mindenkinek.
Plusz egyfajta 2,0D egyterű a nagyobb családoknak.
Közlekedni, eljutni valahova, 130km/h sebességgel az autópályán gördülni mindkettő tud."

Ez nyilván irónia akart lenni. De tulajdonképpen elég súlyos igazság lett belőle. Persze leegyszerűsítve, karikírozva. De azért elgondolkodtató... Most komolyan: mi értelme 5-600 lóerőnek a segged alá, ha csak 130-cal mehetsz vele? Vagy épp mi jó van abban, ha egy szál magad egy 2 tonnás monstrumban feszítesz a városi forgalomban? Kinek/mit akarsz vele megmutatni/bizonyítani?

zigzeg 2008.08.22. 01:50:29

Cartman az enyém 1.4 :)

zigzeg 2008.08.22. 02:00:47

Bocs, ennyi bolygó, amúgy 2,2 hektár -- nem csak SUV nem kell, de autó, messziről szállított élelmiszer és hús sem.

Tommi 2008.08.24. 21:02:39

Fateromnak meg van egy Lada Samara Sedan-ja, amit mindenki meg akar előzni függetlenül attól, hogy milyen autója van, eltekintve az egyéb (ex)szocialista járművek tulajaitól, mert ők nem erősködnek...

mongra 2008.10.28. 11:40:03

Nahát! Először is köszi a címlapos mennyiségű kommentet. Látom, vannak itt a saját igazukat kergetők minden táborból (nyilván engem is beleértve).
Próbálok összegezve reagálni, de szólok, nem fog sikerülni, szóval...

Irígység, fizetés:
- Igen, jól esne még egy nulla a fizetésem mögé, kinek nem? Mindenesetre, higgyétek el, ha nagyon akarnám, nekem is lehetne SUV-om, kösz, hogy féltitek a megélhetésemet, de nem kell. Viszont vagyok olyan marha, hogy egy ilyen szörny árát (vagy egy kicsit többet) inkább lakásra költöm, és még azután is jól szándékozom élni. A francért nem veszek inkább egy SUV-ot is, aztán dagad a májam attól, hogy a Suzukisok kurvaanyázva, ökölrázva "irígykednek", amikor letúrom őket. Meggondolom, kösz. Biztos jó érzés lehet.

Meg kell tudni jelenni:
- Hmmm, egy darabig én is játszottam erre. Aztán amikor rájöttem, hogy heti 3 üzleti tárgyalásra sikerül 5 éve úgy megérkeznem, hogy a kutya nem látja az autómat, azóta nem izgat. Valahogy... Ha meg látják, akkor valamit biztosan elcsesztem, hogy nem az autóm miatt írják alá velem a szerződéseket. Lehet, változtatni kéne ezen is?

Rossz utak:
- Dacia Sandero, Suzuki SX4? :) Na jó, ez erős volt. Én sem venném meg, jogos... De ez akkor is egy ócska érv. Vegyél Qashqai+2-t. Majdnem SUV, de még ésszerű, és elfér benne a család is.

Parkolás:
- Szerintem mindenki próbált már bevásárlóközpont/mélygarázs szűkre szabott parkolóiban úgy megállni SUV mellett, hogy a mellette lévő és a saját autójából is mindkét oldalról ki lehessen szállni. Érdekes, hogy mindenki a hosszt említi, pedig a városi közlekedésben a szélesség sem mindegy.

Tömeghatár:
- Na, ezt lehet, hogy ellőttem? Tévedni emberi dolog, vagy mi. Bár itt ugye a menetkész tömegről volt szó, nem a megengedett össztömegről.

Mert nem vezettem még ilyet:
- De! Ennyi elég vagy részletezzem?
Apropó, vezetési élmény: ha már értelmetlen autót szeretnék, amire irígykednek, akkor 2/3-ad áron (használtan is...) vennék egy Lancer Evót. Szerintem veri a SUV-okat vezetési élményben. Ja, és már az is van automatában (mínusz egy ellenérv...).

Szóval vegyetek SUV-ot nyugodtan. Én úgysem fogok rátok anyázni az úton, mert félek...
...hogy a praktikus szempontokra alapozott döntéseteket helyességét romba dönteném.
süti beállítások módosítása