AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Mire való a Nissan GT-R?

2008.10.08. 10:39 Hammer

Amióta a Nissan kihozta a GT-R-t, az autó folyamatosan a figyelem kereszttüzében áll.

Fórumokon vitatkoznak rajta, jobb-e a Porsche 911 Turbónál? Gyorsabb-e nála a Nordschleifén? A kocsi minden csínját-bínját ismerő japán tesztpilóta kellett-e a rekordhoz, vagy csak slickgumi?

Szép-e az autó, vagy egy rút Godzilla? Megveszi-e ezt valaki egy Porsche/Ferrari/Lamborghini helyett, vagy hülyegyerekek játékszere lesz? És sorolhatnánk napestig a témákat.

Egy a közös bennük: legtöbbször olyanok szájkaratéznak, akik sem a fent említett pedigrés sportkocsikat, sem a GT-R-t nem engedhetik meg maguknak, és valószínűleg közülük 100-ból 99 így is fogja leélni az életét.

Mire is való a GT-R? Lenyomni a Porschét, Ferrarit? Alternatívát kínálni a kékvérű sebességbolondoknak? Nem.

A Nissan GT-R arra való, hogy a Nissan neve egyáltalán szóba kerüljön, ha csóró autóbuzik beszélgetni kezdenek. Olyanok, aki használt Almerát, maximum új Micrát engedhetnének meg maguknak, de Lamborghiniről, Ferrariról álmodnak. Ők szájukra nem vennék a Nissant a GT-R nélkül, pedig az autóanalfabéta szomszéd, sógor, munkatárs tőlük hall a legtöbbet az autókról. A fő cél ennyi. Az, hogy emellett egy nagyszerű, villámgyors sportautó, csak az eszköz ennek az eléréséhez.

Amióta a Nissan kihozta a GT-R-t, az autó folyamatosan a figyelem kereszttüzében áll.

66 komment

Címkék: vélemény nissan nordschleife címlapsztori nissan gt r

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.10.08. 11:04:59

Megveszi-e ezt valaki egy Porsche/Ferrari/Lamborghini helyett?

Nem. Mert az pontosan egy Porsche/Ferrari/Lamborghini-t akar venni, nem egy úri körökben nevenincs japán dobozt.

Az veszi majd meg, aki egy Porsche/Ferrari/Lamborghini-t SZERETETT volna venni, de nincs meg rá a lovetta.

És mindenütt fennen hirdeti majd, hogy mennyire jó választás volt, hiszen olcsóbb-gyorsabb-hájtekebb stb.

Csak azt nem tudja, hogy hiába JÓ sportautó (sic) a GT-R, sosem fog egy bőrt rúgni a fent említett hárommal. Nem a hiányzó teljesítmény vagy sebesség, hanem a hiányzó pedigré miatt.

Teszem hozzá: szerintem

indeus 2008.10.08. 11:36:07

szerintem meg az veszi meg, aki

1. nem akar a fenti 3 márkatulajdonosok közé tartozni.

2. aki japánban él, és nincs kedve a sokszorosát kifizetni egy porsche/ferrari/lamborghini árához képest.

3. az aki japán autóbuzi és/vagy/esetleg driftbuzi. mivel a skyline mindig is inkább volt driftalap, mintsem sportkocsi

persze, hogy nem tartozik abba a "pedigree"-be, mivel egy csak egy nissan. de attól még piszok jó autó. amúgy ha az összehasonlítás ilyen, akkor betehetted volna az összes márka "sportváltozat-próbálkozásait" (pl. renault clio sport v6, opel astra gtc, stbstb), mivel a kispénzű emberek erről is szeretnek beszélni, megvenni persze azt sem fogják

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.08. 11:38:00

köszi ommm, hogy kommenteddel illusztráltad a post mondanivalóját :)

Dallas 2008.10.08. 11:49:43

Szerintem az veszi meg, aki 20Mért akar egy olyan különlegesen jó autót ami technikailag a 40M-os autókkal vetekszik. Ennyire egyszerű.

biturbo S · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.10.08. 11:51:50

Megveszi-e ezt valaki egy Porsche/Ferrari/Lamborghini helyett?

Nem, inkább mellé. Legalább is ha van elég tőkéje, és főleg a briteknél.

mohuss 2008.10.08. 12:01:37

suprat meg régi skyline-t se nagyon emlegették ezekkel egy lapon.
pedig mind fantasztikus gép
nekem ha lenne zsém mindet +venném :)

ommm 2008.10.08. 13:05:02

Hammer · autoskartya.blog.hu 2008.10.08. 11:38:00

:D
ugyehogy?
lol

ommm 2008.10.08. 13:09:23

indeus 2008.10.08. 11:36:07

Japánban is fogy a Porsche/Ferrari/Lamborghini rendesen. (és fújhatja a skyline-ját a 280 le/180 km/órás japán belpiac miatt)
a tulajdonosok miatt Mo.n kialakult képről sem az autók tehetnek.
olcsó alternatíva, minden bizonnyal kitűnő autó.
de CSAK alternatíva.

megint 2008.10.08. 15:34:13

Stílusa az nincs ennek az autónak, viszont nagyon gyors

Kristopher 2008.10.08. 15:34:58

Régen olvastam ennyire részrehajló megjegyzést. Borzasztóan idegesítő. Nem szeretném megsérteni a cikk íróját, bár megérdemelné és megtehetném.
Mindegy, a GT-R35-öt annak szánták ami lett és ami mindíg is volt: egy legenda újabb fejezete.
Ferkó, Porse, Limbó.....megkaphatják a pedigree-díjat, azokat már csak azért gyártják amúgy is. Meg Hammer is kaphat egy Pedigree vacsit citromot csöpögtetve rá. Jó étvágyat!

ommm 2008.10.08. 15:52:04

Kristopher 2008.10.08. 15:34:58

Vazze.
Már ne haragudj, de ha a GT-R legenda (Fast and Furious előtt azt sem tudták itt, hogy eszik-e vagy isszák), akkor mi a 911 Carrera? Vagy a nyílegyenes családfával rendelkező Ferrari430?

Legenda. Ja, a wannabe-drifterek (respect a profiknak) és a hollywoodi filmek legendája.

Kristopher 2008.10.08. 16:07:08

Kedves ommm.

Neked valóban csak a hollywood-i filmek legendája, mert neked csak a szóbanforgó film megjelenése után modhatta valaki, hogy ebből a típusból bizony voltak korábbi verziók is. Valójában az első Skyline 1957 Áprilisában került piacra. Lehet hogy ez nem annyira egyenes, de nekem ez már vérvonal.Attól még hogy ebben az amúgy is szánalmas emberek lakta országban az az általános nézőpont amit te képviselsz, ez az autó még egy legenda. Csak nem az olyan embereké mint te vagy. Freakin' wannabe journalist....csakhogy én is beszéljek egy kis Hunglish-t ahogy te szoktál...vicc

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.08. 16:10:46

én csak azt szeretném megkérdezni, melyik részra hajoltam? hol írtam egyetlen rossz sort is a GT-R-ről?

leírom még egyszer: a GT-R legfontosabb célja a márka fényezése.
és persze ehhez az kell, hogy extravagáns, erős és gyors legyen.

és ez áll bármelyik másik tömeggyártó sporkocsijára is. most hirtelen a Corvette és a Viper jut eszembe, de ők meg pont kinőttek már ebből, a Corvette neve elől már el is hagyták a Chevrolet nevet, a Chrysler meg mostanában akarja eladni független gyártónak a Vipert.

Zombika 2008.10.08. 16:12:31

Csak egy apró megjegyzés a "megveszi-e valaki a porsche helyett" témához:
Tegyük fel, Ingatlanos Zoli, magyar vállalkozó 40 millát akar elverni autóra (pont ennyi maradt meg neki, mert az egyik telkét offshoreon keresztül adta el, így megspórolta a nyereségadót). Két dolgon töri a fejét:
a) Vegyek egy 911 turbót, mellé 2 gombóc fagyit?
b) Vegyek inkább egy BMW 535D-t (vagy 530XD-t) a dolgos hétköznapokra, és MELLÉ ezt a Nissan-t jaszkarizni a Dokk elé hétvégére?
Valszeg a b)-t fogja választani, mert néha 1 embernél több is megy vele (meg hát a síléc/snowboard/wakeboard tartó is hülyén néz ki a 911-en), másrészt a szőke csajok a Dokkban úgysem tudják a két sportkocsit megkülönböztetni egymástól, csak azt látják, hogy lapos, meg hogy gyors. Ha valamelyik annyira túlművelt, hogy felismeri a Nissant, akkor még mindig jöhet a fast and furious duma.
Szóval szerintem fogunk egy jópárat látni belőle a belvárosban (persze német vagy szlovák rendszámmal. Esetleg Lichtensteinivel)

hukk 2008.10.08. 16:22:32

A legtöbb tömeggyártó sportmodellje nem temrel nyereséget. A nyereséget a nissan micra termeli, nem a GT-R. A GT-R csak arra való, hogy legyen miről beszélni. Parasztvakítás.
A ferrari, és a lamborghini nem az, mivel ezek a márkák a sportautók gyártásából élnek.

Gee 2008.10.08. 17:04:09

Annyit tennék hozzá, hogy a GT-R csak nálunk itt európa nagy részén nem "legenda". A brittek előtte is hozzá jutottak az amcsik és az ausztrálok is.

Hogy ki veszi ezt meg a pedigrés csodák helyett? Szinte bárki. Miért? Mert aki meg teheti, hogy legyen Ferrari-Porsche-Lambo kombó a garázsban az azért, mert az előbbiek ott álnak és majd jó állapotú veteránok lesznek. A GT-R-t meg lehet használni napi szinten. Pont azért mert egy kocsi a fenti hármasból az igazán tehetősök körében a gyűjtemény része és befektetés egyben.
Aki pedig nem annyira tehetős azért, mert legalább olyan jó csak olcsóbb.

hukk: Pont, hogy nem úgy van ahogy gondolod. Az olcsó autók nem termelnek olyan nagy hasznot, mint gondolod. A Fiat pl. azért volt-van(nem tom pontosan) anyagi pácban, mert csak olcsó tömeg kocsikat gyárt és abból nem lehet megélni, mivel nincs rajta nagy nyereség. Ezért tömörülnek nagy csoportokba. Pl.: PSA, VW. Míg pl. a BMW akinek csak ugymond preztizs kocsikat gyárt amit drágán tud eladni megtudott maradni független gyártónak, sőt övé a Mini és a Rols. Vagy pl. a Porsche ami a VW felvásárlásán fáradozik.

Kristopher 2008.10.08. 17:21:50

Kedves Hammer:

Valóban igazad van, részehajlás nincs. De idéznék ha nem bánod:

"A Nissan GT-R arra való, hogy a Nissan neve egyáltalán szóba kerüljön, ha csóró autóbuzik beszélgetni kezdenek."

Én ezzel nem értek egyet. Picit sem.
És meg merem kockáztatni hogy ezzel nem vagyok egyedül. Ennek az autónak japán létére van múltja is. Abban tökéletesen egyetértek, hogy a márka fényezése is szempont volt a fejlesztéskor, de ennél jóval többről van szó ennél az autónál. Hivatalosan Nissan GT-R-nek hívják. Már nem teszik bele a Skyline szót. A korábbi modellek már megteremtették a GT-R kifejezés hagyományát (gt-r31,32,33,34, hogy csak a legismertebbeket említsem) ahhoz, hogy elég legyen csak így hívni, mégis mindenki tudja melyik modellről van szó. Vagy mégsem mindenki...
Erről tett tanúbizonyságot a post-od. Ezzel nincs is semmi gondd. Nekem a stílussal volt egy pici.
Ez minden.
Elnézést utólag is, ha megbántottam valakit.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.08. 17:23:37

Gee, olvasd el újra, amit hukk írt: "A legtöbb tömeggyártó sportmodellje nem temrel nyereséget."
(én ezt kiegészíteném a luxusmodell kifejezéssel is)

a Porsche nem tömeggyártó. a BMW, Mercedes nem csak a sportmodelljeit, hanem mindent jelentős felárral (és szinte mindent profittal) árul.

az olcsó kocsikon valóban kevesebb a nyereség, de egy olcsóautót gyártó cég drága sportkocsiján, (pl. Ford GT) drága luxuskocsiján (VW Phaeton) általában nem képződik pénzügyi nyereség.

zárójelben még ide írnám a Bugatti Veyront is, ami szintén bukta. na nem a Bugatti cégnek, hanem a tulaj VW konszernnek. ráadásul itt nem azért van pénzügyi bukta, mert a Bugatti nem elég jó nevű, vagy átcimkézett VW-nek nézné bárki, hanem mert őrült sokat költöttek a kifejlesztésére, és kis darbszámnál nem tud visszajönni őrült áron sem. (de a VW-éra Lambói pl. elég jól mennek.)

a szintén tömeggyártó GM-től származó Corvette ellenpéldának jó, mert valószínűleg profitot termel/termelt a néhány olajválságos évtől eltekintve. a Vipernek is voltak jó évei, de nyilván nem akarnák eladni, ha nem lenne ráfizetéses.

Kristopher 2008.10.08. 17:26:21

Még valami:

A közelgő V-Spec változatot sem viccből fogják így hívni. Szerintem.

biker_kolee 2008.10.08. 17:27:48

Nekem tetszik, jó autónak néz ki, nálam az instant get kategóriában van. :) És elérhető(bb).

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.08. 17:28:56

Kristopher, akkor itt asszem a "csóró autóbuzi" kifejezéssel vertem ki a biztosítékot. azt hittem, lejön a cikkből, hogy magamat is idesorolom, és hogy ebben a kontextusban a csóró az, aki sose fog Ferrarit venni, de Nissan GT-R-t is max youngtimerként.
(persze, én is törekszem rá, hogy egyszer olyan gondjaim legyenek, hogy az F430 Scuderia és a GT-R közt vaciláljak, és hiszek is benne, hogy eljutok ide. fő a pozitív életszemlélet :) )

a GT-R-t/Skyline-t a világért sem merném gyökértelennek nevezni: autoskartya.blog.hu/2008/09/30/paul_newman_es_az_autok

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.08. 17:29:58

egyébként a posthoz fűzöt kommentek is szépen beleillenek a postban kifejtett elméletbe: lényeg, hogy beszéljünk róla :)

Kristopher 2008.10.08. 17:45:50

Hammer:

A biztosíték még bőven a helyén. Nem a "csóró autóbuzi"-val nem értettem egyet, hanem a GT-R fejlesztésének okával. Ha azt írtad volna, hogy: már azért nem a jól bevált 2.6 literes sor-hatos megoldással gyártyák, hanem V6-tal agyon elektronikázva, hogy a "németbőlsosemvoltamjó" nevű pályán jobbat menjen mint a 911 Turbo ezzel hatalmas marketinget és reklámot csinálva a Nissan-nak, akkor teljesen egyetértek.
Amiről és ahogyan a cikk szólt, azzal viszont nem.

Joe 2008.10.08. 18:24:00

A GT-R nem a The Fast and the Furious óta legenda ... (GT-R verzió 69 óta létezik)

Ezt sem Paul Walker vezette ... (vagy Brian O'Conner, ha úgy jobban tetszik)
www.youtube.com/watch?v=byJ5NH5t37U

Az, hogy itt a magasságos EU-ban csomó dologról nem hallottunk és nem tudunk, az egy dolog.

tomcat 2008.10.08. 18:39:09

Bizony én megvenném és Kristopherrel is sok mindenben egyetértek. Amennyiben választanék, akkor ezen a szinten pont nem érdekelne a "pedigré", csak a technika. Az alapján a GT-R igenis a TOP-ban van!
Ezeknek a kérdéseknek, hogy "mire való?" nincsen értelme, mert minden hasonló autónál feltehető.

megint 2008.10.08. 19:43:26

nissan jelvénnyel nem lesz ferrari soha, ez van

gyerek 2008.10.08. 20:34:05

Nem tudom. Szerintem sincsenneka verdáank hatalmas presztizse egy japán drifter auto azok fogják meg venni akik drift mániások és pénzük is sok van. Mert egy Lambo az egy Lambo a Nissan meg csak egy Nisaan bár miet menyjen is és bármi legy en isa neve. Jó egy nagy nevű auto a skinelyne de a DRIFT VILÁGÁBA.De szerintem ha már ien ár kategoria mint az akkor sokkal nagyobb kultusza van egy M3 snak az utakon ésa verseny pályán is. DE DRIFTBEN A NISSAN NAK VAN NAGY NEVE A SKINELYNE -al bocsia hejesírási hibákért sietnem kellet ezét gyorsan írtam.

gyerek 2008.10.08. 20:59:03

vissza jöttem és időm is van :).....Mien teknikárol beszélgetünk??? mien is ez Nissan? ne mtom hány lo de gondolom van benne egy turbo vagy2 azt megy minta barom... háát sztem az nem technika...EZt sajnálom a nagyob motors sima 3 sokban a z x6 ban és az uj 7esben azt h turbósak najó mondjuk ott az van h a fogyasztás csökkentése érdekében. De a GT-R egy sport auto és ebben nagyon nagy minusz az h motor rábökünk egy nagy turbot azt megy ,mint a barom.( igen a 911 ess is turbos de én azokat se szeretem nagy bátyámnak olya n van a 966s bol egy ien 420 lovas ösz kerekes mitom én mien egyedi kivétel de egynagy fos és nem csak szerintem mind2 tesóm is azt monjda h az egy xar xD nema turbo miatt hanem az egész ugy egyben nem oan jó) na de visza térve ha egy Opel Mantára mondjuk egy 75 évjárutra rá bökünk egy bitubos rendszert és mindjárt megy mint a barom( am is egész jól megy főleg a korához képest ) na enyit a technikárol nem akarom ismét felhozni de BMW ///Mtechnik hoppp E90 M3 ( V8 ,420lo turbó hmm nincs) E60 M5-E63M6 (v10 507 ló turbó hmm ebbe sincs) és még vanegy pár verda amibe nincs és hasonlo teljesítményel bír na azokban van technika!!!!!!!!! ...AM MEGINT MI VAN UGYAN AZ AMIRE TÉLLEG KITALÁLTAA NISSA N EZTA VERDÁT MEGINT A NISSAN ROL VAN SZÓ ÉS FERKOKAL MEG PORSHÉKEL MÉREGETIK ÖSSZE ÉS EZ MÁR H IEN FEL MERÜL AZ EMBEREKBEN EZ MÁR A NISSANAK NAGYO JÓÓ DOLOG:)am semmi bajoma Nissanokkal (gondolm azért azt levettétekh bajor fan vok) De a Nissan se rosz verda egy meg bízhato Japo verda ami messze nem említhető egy napon vérbeli autókkal ...Persze az a GT-R is az mert az szép is jól is megy de még mindig egy DRIFTER VERDÁNAK AZ UTODJA AZ NEM TUL NAGY HÍRNÉV, RESPECT ,TECHNIKÁROL MEG NE BESZÉLJÜNK :)

NismoSin 2008.10.08. 23:02:34

Jézusom! Gyerek szerintem lövik a pizsit! A Skyline generációnak nem a driftből van hírneve(csak te ezt látod a TV-ben, meg a neten), hanem a JGTCC(japán túra-autó bajnokság)-ból. Nem gondolkozatál még a nevén? Nissan Skyline GT-R(35,34,33...stb).

kopaszmercis 2008.10.09. 06:51:08

Gyerek LOL, ha nem éretsz hozzá ne reklámozd :D
Az meg, hogy írni nem tudsz bazmeg .... :D (nem a helyesírásról van most szó)

M3 egy fostalicska, a Nohab motorja 160000 köbcentivel, na az a teknik!
Hülyegyerek ...

hukk 2008.10.09. 08:38:59

Gee: bizonyos gyártók képesek rentábilisan sportautókat, illetve prémium modelleket gyártani, azok, amelyektől kiemelkedően hatékonyan működnek, megvan a pedigréjük ÉS megfelelő tőlkeellátottsággal rendelkeznek. Ilyen a Porsche és a BMW. A wv pedig, noha minden tudás öszpontosul ahhoz, hogy jó autót gyártson, mégis csúnyán bebukta a phaetonnal (nincs pedigré). Az Aston Martin nemigen volt nyereséges az elmúlt egy-két évtizedben (ugye, a tőkehiány).
Valóban a Porsche a legnyereségesebb autógyártó, a BMW és a Mercedes is köszöni szépen jól van. Dee ugyanakkor az összes többi prémiummárka (saabtól kezdve a jaguáron és a maseratin át a TVR-ig)kénytelen elvtelen kompromisszumokat kötni a fennmaradás érdekében.
Persze a tömeggyártók helyzete sem egyszerűbb, és lehet, hogy a olcsó autókon kevesebb a haszon, de az legalább valamivel biztosabb. A Fiat sem az olcsó tömegmodellek miatt került a tönk szélére, hanem azért, mert úgy működik mint egy szocialista nagyvállalat az ötvenes években. Épp elenkezőleg, a sikeres olcsó tömegmodellek, mint pl a Panda, meg a Bravo húzták ki a gödörből.
Mégis minden autógyártó erölteti a maga sportautójának forgalmazását. A szerencsés keveseknek ez is nyereséget termelnek, de a többség csak azért teszi, amiért beszállnak a Forma1-be illetve a WRC-be. Image építés.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.09. 08:51:20

kedves gyerek, mielőtt kommentelsz, másold be kérlek a szöveged egy Wordbe, és ereszd rá a helyesírásellenőrzőt, mert ezt így képtelenség elolvasni.
olvasta valaki? én másfél mondat után feladtam

lóláb 2008.10.09. 10:31:51

Jézus Mária! Gyerek, Te hányadikos vagy? És még eddig nem buktál meg irás-olvasásból? Pedig kellett volna.

Laller 2008.10.09. 12:06:56

Végigrágtam magam rajta, orbitális hülyeségeket ír.
Tesója egyszer megdugott egy turbós porsét, amitől neki nem lett ugyan merevedése de azért titokban onanizált egy kicsit, bár nem tudja, mi az.
Szóval nem vesztettetek semmit.

ommm 2008.10.09. 12:54:50

Kristopher 2008.10.08. 16:07:08

Nem mondod?! Tényleg? Na ne szívassuk már egymást.
Megnyugtatlak, nagyjából képben vagyok a GT-R-el (PGC), nem tartom magam szakértőnek, de, ellentétben veled egyszer már sikerült elkapnom egy echte 69-es példányt. Aukción, igaz, de ott volt. Egy Mauda Cosmo-val együtt.
Ami a fejemben van, azt nam a google adta, ezt jó lesz, ha megjegyzed.

Nem élek az általad "szánalmas emberek országában" említett Magyarországon. Téged minősít a hangnem, ahogy szülőhazádról beszélsz.

Hmmm...sosem akartam journalist lenni, ha ez a baj, ettől nyugodtan aludhatsz.

ommm 2008.10.09. 12:56:44

bocs, Mazda Cosmo

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.09. 16:36:07

azért a Nissant sem kell félteni, szájkaratézik ő maga is a Porschéval:

"Put the GT-R down before you hurt yourself"

www.autoblog.com/2008/10/09/nissan-to-porsche-put-the-gt-r-down-before-you-hurt-yourself/

LOL

ENZO 2008.10.09. 18:14:35

Teljes mértékben egyetértek ommm első kommentjével.És miért?Mert német-olasz autópárti vagyok leginkább(a kettő nagyon nem hasonlítható össze).
Amit most itt olvastam az a kemény japán és német(+olasz)autó fanok összezördülése volt.Ez az autó pontosan azért van hogy megfeleljen az utóbbi időben egyre erősebben kialakuló Skyline fanoknak.Nemtudom hogy a film miatt van-e ez így, vagy a drift miatt...de ez egy tuti üzlet.Sokak már most levágnák a kezüket az egyik példányért, másokat meg különösbben nem izgat.A Porsche/Ferrari/Lamborghinikhez képest nagyon jelentős az árkülömbség, de én azt mondom aki úgyis akar egyet az nem fog 20 millióért GT-R rizsrakétát venni, hanem vesz egy használt Modenát, 911-est...stb.

Tehát összefoglalva csak annyit akartam írni hogy a GT-R-t nem lehet összehasonlítani az előzőekkel.Ha 1es BMW-re vágysz nem fogsz Nissan Micrát venni.Előre és elnézést a Micráshokk-tól.Ha valaki nem ért egyet, lehet kövezni.:)

ENZO

loláb 2008.10.09. 19:06:25

Melyik autóval lehetne beállni a Monte Carlo-i kaszinó elé, egy Porsche Caymannal, vagy egy Nissan GT-R-rel?

Joe 2008.10.09. 22:13:07

Mindegyikkel és egyikkel sem.
Egy Holden Efijy-vel.

loláb 2008.10.10. 08:28:09

Költői volt a kérdés. Tudomásom szerint van valami olyan szabálya a kaszinónak, hogy csak európai prémiummárka parkolhat a kaszinó elötti parkolóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.10. 08:46:21

nem lennék Jay Leno helyében, amikor elzavarják "a" kaszinó elől, amikor odagördül az egyik Duesenbergjével :)

ommm 2008.10.10. 09:34:09

Hammer · autoskartya.blog.hu 2008.10.10. 08:46:21

Tatrával minden gond nélkül :)
Szép is lenne a 603-as, ahogy polírozott bogárhátán mgcsillannak a kaszinó fényei.
Ejjj....

loláb 2008.10.10. 18:57:22

És persze kivétel erősíti a szabályt. Jay Leno valószinüleg egy rollerrel is odaállhatna, de ha behajtós Tibi akarna odamenni, és azon gondolkozna, hogy a Lamboval menjen, vagy a 350Z-vel, akkor jobban teszi, ha az olaszt választja...

tomcat 2008.10.10. 18:58:07

ENZO!
Lehet, hogy én vagyok az egyetlen, aki új GT-R-t választana használt Modena helyett? Nem vagyok sznob és nem érdekel milyen jel van az autóm elején, csak a technikai adatok és a menetteljesítmények érdekelnek. És azok alapján: GT-R.

tomcat 2008.10.10. 19:03:16

Ja és én pont magasról tennék mindenféle kaszinóra, meg a sok páváskodásra. Ezek helyett sűrűn látogatnám az autós nyílt napokat a ringeken, mert ez az autó -a társaival egyetemben- oda való!

Lali 2008.10.10. 22:38:42

Na igen :)
Lambo meg Porsche a kaszinó elé való, GT-R meg a pályára, élvezkedni.
Mivel vidékre nem megyek (Monte Carlo), így egyértelmű, hogy a GT-R.
Ennyi.

loláb 2008.10.12. 18:36:53

Elég vicces, hogy a legtöbb "autóbuzit" csak a nyers technika, és a teljesítmény érdekel...az a fontos, hogy 7.29 alatt menjen végig a Nürnburgringen, egy olyan autó nem is érdekli ami esetleg csak 7.40 alatt megy végig. Nem mintha esély lenne arra, hogy valaha megtanuljanak úgy vezetni, ami indokoltá ténné akár csak 200 lóerő feletti autók birtoklását. Az ilyenek még egy kettes golf gti-vel is csak egyet tudnak: elszállni az első kanyarban.

Én bevallom, nekem egy porsche is elég lenne a pályára, én azt sem tudnám maradéktalanul kiautózni.Persze biztos csak én vagyok ilyen tehetségtelen ezen blogon.

Tufa 2008.10.12. 18:40:06

Bizony, kicsit kilógsz, de a loláb már csak ilyen.
Azért ne add fel, lehet még belőled jó mosónő.

tomcat 2008.10.12. 18:53:02

loláb!
A lényeg a következő: a "reklám" köridő harc nem számít, de az igen, hogy tudsz-e "alap" tudással, fülig érő szájjal autózni bárhol anélkül, hogy bárkiben vagy bármiben kárt tennél. Szerintem egy Ferrarihoz vagy Porschéhoz az "alap" tudás nem elég, tehát igazából még csak azt nem tudnád kiautózni!!!

loláb 2008.10.12. 19:34:14

Hát pont erről beszélek! Akik fikázzák a Porschét, meg a Ferrarit, hogy diszkó-sportkocsi, azok közül vajon hányan tudnák kiautózni? Hidd el, azzal is fülig érő szájjal autóznál egy pályán, és baromira nem hiányolnád azt a plussz egy-két másodpercet, amit otthagysz egy kicsit puhábbra hangolt futómű vagy nem tökéletes súlyelosztás miatt.

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.10.14. 22:12:06

Tökjó. Én, ha lehet, akkor egy Lotus Super7 replikát vennék. Azzal élmény lehet autózni. És nem kell hozzá 300 lóerő. Elég a fele is.

DBandesz 2008.10.15. 11:15:47

Szeretem a Porschékat (993, 944, 928), szeretem a Ferrarikat (365 GTB4 Daytona, 355 F1, 328GTB/GTS, Testarossa, 512TR), de ha választhatnék akkor vagy egy idősebb korosztályú európai (lásd fent), és egy R35 GT-R közt, akkor maradnék EU-n belül.

Viszont ha történetesen egy R34 GT-R V-Spec Nür lenne a mérleg japó oldalán, akkor a japót választanám.

Indoklásom egyszerű:

Kedves mai világunk autóhasználatban elhajlott a pufidzsekis egybenyakú játékgépowner drágaautós társadalom felé, megspékelve némi "nemtommittud, de qrva drága volt, lehet vele reprezentálni" habitusú bróker/ügyvéd/orvos/stb. autótulajok felé. Ezeknek a potenciális vevőknek lettek szép lassan kialakítva a mai hárombetű-armadával felvértezett, űbercsendes-hűdemegy-egytizedalattváltaszekvenciális nagy presztízsű autók, amikből én köszönöm, de nem kérek. Helyette inkább tudom értékelni a nyitott kulisszás manuális váltót két váltás közt gázfröccsel, vagy a tiszta hátsókerékhajtást ami a 15"-os gumikon keresztül adja le az aszfaltrea a teljesítményt mindenféle elektronikai beavatkozás nélkül, azt az érzést, hogy hallod-érzed-minden érzékszerveddel tapasztalod, hogy egy GÉP-ben ülsz.
Inkább, mint úgy suhanni 180 km/h-val, hogy maximum 85-90-nek érezzük.

Hogy Karottát idézzem:

"...az evolúció a rendes sportautók ellen dolgozik, mert az ilyet választó emberek lecsúsznak a kívánatos, selyemcombú nőkről, és a magukfajta háborodottak között gúvadnak esténként a sörükbe magányosan. Akkor pedig nem épül több ilyen autó, hanem maradnak a virgoncság helyett mesterkélt tapadást, a gyorsaság helyett álnok nyomatékpúpot kínáló hasznavehetetlen dízel pozőrkabriók meg a kövér, tohonya, klinikai luxusbálnák.Mivel a fajfenntartáshoz a dugás szorosabban kötődik, mint a kéjért autózás, mindenkinek azt javaslom, hogy vegyen valami csillogó vackot, amivel reprezentálhat, amitől emberszámba veszik. De ha gyerekkorában tolt mecsboxot keresztben a parkettán, berregve spriccelve a nyálpermetet szanaszét, akkor vegyen mellé titokban egy kicsi, kopottas, régebbi sportautót."

Az eredeti kérdésre visszatérve (Mire való a Nissan GT-R?): ugyanarra, mint a jelenlegi EU felhozatal. Csak olcsóbban, kevesebb presztízzsel.

DBandesz 2008.10.15. 11:20:25

Karotta idézet megint: "Egy örömautóhoz ezek kellenek: kis tömeg, jó futómű, jó fékek, jó váltó, lelkes motor. Ez öt olyan paraméter, amit képtelenség katalógusba foglalni, csak a szenvedélyes élménybeszámolók alapján lehet elhencegni velük, és soha senki se fogja komolyan venni. Próbált már valaki diszkópultnál azzal csajozni, hogy a szakadt Corollája milyen érzékien fordul keresztbe, ahogy összezár benne a difi? Mennyivel egyszerűbb kicsapni a csillagos kulcstartót, és elmesélni, hogy amióta kiszedettem a leszabályozást, megfutja a 287-et az E-Classe?"

Teljesen igaz. Szerintem.

ENZO 2008.10.15. 17:11:36

Tomcat,
Ha valaki vágyik egy Ferrarira az mindenféleképp sznob? ;)
Látod ez is nagy gond, hogy az ember inkább vesz egy "kevésbé feltűnő" autót, ami nem nyújt akkora élményt mint amire vágyik, viszont sokan megnézik.Számomre ez GT-R.
És igen nagy örömmel látom hogy egyre több magyar redszámos Ferrari falja a kilométereket a közelben :).

ENZO 2008.10.15. 17:22:27

Még hasonlítanak is. ;) Ízlések és pofonok.
img72.imageshack.us/my.php?image=gtrvsmodenamm6.jpg

Üdv,
ENZO

tomcat 2008.10.15. 19:09:41

camell!
A Super7 telitalálat a részedről! Csak kár, hogy ellehetetlenítették itthon a forgalombahelyezését. Állítólag Angliában kupasorozat is van és szerintem a versenyzés legolcsóbb formája (lenne)!
ENZO!
A környezetemben van 4 db Ferrari és rossz nézni, hogy a tulajok mit művelnek velük negatív értelemben. Pöcsölnek, mutogatják, vonulgatnak és állítom még egy jóízűt sem gyorsultak velük. Akkor ez nem sznobság??? Pályára meg nem mernek felmenni, mert féltik és fosnak (én is fosnék) a hátsókerék hajtás+brutál teljesítmény párosától! Akkor inkább feléért 1 db GT-R és élvezzük, amire az autó való!!! A tesztek szerint alap tudással is biztonságosan és élvezetesen vezethető pályán!

tomcat 2008.10.15. 19:14:59

ENZO!
Mielőtt elfogultsággal vádolnál, imádom a Ferrarikat és természetesen vágyom is rá, de GT-R-rel kapcsolatban a tények azok tények!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.17. 13:06:44

most, egy órája láttam egy Nissan GT-R-t Bp-n!

kibeb@ott jól néz ki. hatalmas, nagy dög. fotókról a formatervezés bénaságait is láttam, élőben csak egy brutál méretű kegyetlenül agresszív nagytepsit!

hkssilent 2008.12.28. 23:09:15

@ommm: ne haragudj, de a nissan felé való elfogultság nélkül, az, hogy te csak a fast and furiousból ismered a te szegénységed, mellesleg abban nincs is... talán egy r33-as de ez lényegtelen, nézzél utána a jgtc nevű versenysorozatnak... olyasmi mint a DTM csak japán. Az hogy ezekkel vetik össze? Annak is van oka... volt szerencsém vezetni gt3-as porsche-t amiben a 911 turbo motorja van csak 500 kilóval könnyebb és plusz leszorító erővel van felszerelve. amíg nem ültem a nissanban azt hittem hogy a 911 gt3nál nem lehet jobbat gyártani ebben a kategóriában és kész... olyan két hete vezettem az r35öt a nordschleifén, nah ez az az autó ami bármit megver, egy gallardot abban hogy szebb a hangja (mellesleg egyet otthagyott nürburgringen) az f430at gyorsulásban a gt3-at amit megintcsak mondom vezettem már és nincs vagyis nem volt ahhoz fogható úttartású ergonomikus autó... eddig 20 másodperccel mentem jobbat mint azzal... és bár ez az első skyline amit vezettem de ez itthon ha jól tudom reg adóval együtt 27 millió forint, a gt3as 43 millió az f430as 40 millió, és az aki azt mondja erre mint te is, hogy ez csak egy nissan... nem ez egy skyline... ami mostmár tényleg egyet jelent azzal, hogy egy videojátékot vezetsz... mert ez tényleg az... pillanatnyilag, meggyőződésem, hogy ez a legjobb autó ami a piacon van. és kérlek ne gyere azzal, hogy ott a veyron meg az enzo az 599es vagy a carrera gt, mert azok az autók egyel fölsőbb kategóriába tartoznak

hkssilent 2008.12.28. 23:18:41

Enzo! Az a legnagyobb gond, hogy nagyobb élményt nyújt... a 911 gt3nál is, ami helyett említhetném az f430at de az nem olyan jó (a challengez nem volt szerencsém arról nem nyilatkozom), az f430 arra épült, hogy nagyon nagy királynak tűnj, de pályán azért köze nincsen a gt3as porschehoz... a gt3nak meg a gt-r-hez nincsen sok köze sajnos ezt kell mondanom, fáj merta gt3as volt életem legszebb élménye pályán és közúton is... eddig... ÉS 4X AKKORA ÉLMÉNY... főleg az amikor a nürburgring nordscleifen a kanyarban le villogod a lambo gallardot és onnan eléggé megnéznek... annyira nagy élmény, hogy kanyarokban lévő 1-1.5 g-s gyorsulástól fáj a nyakad mikor kiszálsz...

hkssilent 2008.12.28. 23:22:36

@Kristopher: igazad van... és nem is drift alap... mivel 4WD és drift versenyeken (nemzetközieken,nem a sufni) csak FR-verdával lehet indulni

hkssilent 2008.12.28. 23:50:12

@gyerek: oylan jó hogy sokat tudsz az autókról... nem drift utód, annyiban igen hogy a BLITZ '99es D1gp verdája ami nyert egy skyline kaszni és skyline motor és ennyi a hajtást le kellett cserélni okostojás mert összkerekes autó nem indulhat drift versenyen... ha már versenyekről beszélsz akkkor JGTC alap, ami a japán megfelelője a DTM-nek... az hogy errer rávarnak egy turbót?:D aranyos vagy v6os twinturbo van benne amik 1500as fordulattól adja le a nyomatékot körülbelül úgy mint egy konstans szóval nincsen a 3000ig alszunk azon felül meg elpusztul a világ érzés (impreza wrx sti, vagy 1970es turbo porsche) 453 lóerős, hogy megtudhasd, az hogy példálózol a bömös v8asával nem akarlak elkesetíteni de az m3asodhoz annyit, hogy az m3ban v8 as motor van csak az 4.0 liter akkora löketekkel meg furatokkal mint egy paksi kémény, a skyline 3.8as v6os twinturbos megint mondom két egyforma turboval szerelt autó így nem érzed a teljetímény ingadozást, csak annyit hogy az m3asok közül csak a gtr vezethető versenyautósan pályán igazán a sima meg a csl hát nem éri meg az árát... ezt ki merem jelenteni mert azokat is vezettem... skylineról meg annyit, hogy a gt-r koncepciója 2 éve versenyzik a jgtc-ben:D szóval a drift alapjaidról is ennyit meg arról, hoyg miért épült... az, hogy nagy bánatomra jobb mint a gt3as porschem ami (lehet rongyrázósnak tartani, de én használom is, és a rongyrázásról annyit hogy az embléma festett rajta a súlycsökkentés jegyében:D) el is adom... múlthét előtti héten vezettem a skyline-t a nürburgringen.. egy gallardot le kellett villognom (az m3asok... azok lehúzódtak) és a saját szerelmetes gt3as porschemmel elért legjobb körömet 17.4 mp-vel vertem meg... egy autó előzött meg szerencsétlenségemre ez is egy skyline volt egy tv stábbal egy r35 GT-R v spec-kel ami 550 lóerős nagyobb fékekkel. És a kérdés jobb-e ez mint egy ferrari vagy mint egy porsche? Igen sokkal jobb mint a gt3as és sokka sokkal jobb mint az f430as... a gallardonál is jobb, bárgogyan erőlködünk... persze sosem fog megverni egy 600lóerős enzo-t vagy egy carrera gt-t vagy egy veyront de azok az autók 80-300 millió forintosak... jah és nem utolsó dolog, az hogy ezt az autót bátran használhatjuk Budapesten is... dugóban vagy kátyúkon... jah az összkerék hajtás miatt télen is:D amit a porscheről nem mondhatok el. Kedves gyerek szólj a rokonodnak hogy adja el a porschet és menjen a nissanhoz...jegyzem lehet, hogy megteszem és mikor megkérdezik a porschenel, hogy miért adom vissza akkor megmutatom a nordscleifés időket

Loribee 2009.12.22. 19:57:49

Egyepkent ha a karbantartast vesszuk figyelembe akkor a GT-R nek ugyanannyiba kerul a srvizelese mint a Porchenak vagy a ferrarinak stb. Szal amit megsporoltunk az auto megvetelenel azt lassacskan raverjuk a servizkoltsegre....

Peter Blau 2011.02.24. 11:59:33

Kit érdekel, hogy ki veszi meg? Nektek jobb lesz az életetek attól hogy tudjátok? Engem az sem érdekel, hogy Porschet ki vesz, pont leszarom. Maga az autó érdekel.

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2011.02.24. 12:13:53

Vallások csapnak össze itt :o)
Másért jó a Porsche - amelynek hívei ugyanúgy könnyezve röhögnék ki a Ferrari fanokat - másért az olasz csikó és másért a GT-R.
Mindegyiknek megvan a maga legendája - Kaoru Hoshino neve mond valakinek valamit? - és története.
Ezen veszekedni... Balgaság.
süti beállítások módosítása