AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Aranyosak, kicsik, de melyikkel járunk a legjobban?

2008.10.30. 14:57 mongra

A Citroen C1 - Peugeot 107 - Toyota Aygo hármasikrek annyira hasonlóak, hogy szinte egyformák. A külsőségekben azért fellelhető némi különbség, de vajon ugyanazt nyújtják ugyanannyiért? Az ár dönt vagy a márkamegítélés?

Egy kis előtörténet...

A PSA-Toyota közös gyártású kisautói leginkább formájukban különböznek egymástól, bár abban sem nagyon.
A méretek azonosak, a gyártás közös gyárban, közös szalagon történik Csehországban, vagyis a minőség kivételesen a francia és a japán esetben is azonos.
De melyiket válasszuk? Döntsenek az apró formai eltérések, vagy esetleg megspórolhatunk pár tízezer forintot, ha nem a design, hanem a tartalom irányából közelítünk?

Főbb jellemzők:

  • 1.0 literes, változó vezérlésű 3 hengeres motor a Toyotától (68 LE/93 Nm)
  • vagy 1.4 literes dízel a franciáktól (54 LE/130 Nm)
  • 5 fokozatú váltó a franciáktól vagy 5 fokozatú robot japánból

Japán vezetés

Alapáron a franciákhoz nem jár még szervokormány sem, de mindhárom esetben elköszönhetünk az elektromos ablakoktól és a központizártól is: ez azért 2008-ban kicsit erős...

A japán máris fölénybe kerül, mert szervokormány és CD-s rádió 2 db hangszóróval alapáron jár az Aygóhoz.

Az összehasonlításban a benzines, ötajtós alapmodelleket öltöztetjük fel.

Extrákat egyenként nem nagyon lehet rendelni, a következő felszereltségi szint választása esetén viszont megkapjuk a minimálisan elvárható kényelmi berendezéseket.

Szeretnénk, ha lenne olyanunk, mint

  • szervokormány
  • klíma
  • metálfényezés
  • CD-s rádió (alapból jár hozzá a külső MP3-lejátszó csatlakozó)
  • fordulatszámmérő, hogy a lehető legjobban kihasználjuk a 68 lovat ;-)
  • elektromos ablakok
  • központizár
  • oldallégzsákok

A Peugeot még a második szinten sem adja ingyen a CD-s fejegységet, a Toyota már 6 db hangszóróval kínálja ugyanezt (a franciákhoz ennyi még felárért sincs...), illetve megfejeli oldallégzsákokkal is a francia ajánlatokat.
A Citroen a középutat képviseli.

Azonos alkatrészek, eltérő árak

A gyártósor ugyanaz, a beszállítók ugyanazok, az extralistákban nagyjából ugyanazok a tételek.
Már az alapárak is érdekesen néznek ki: a Peugeot és a Citroen szinte négy kereket és zárt karosszériát ad a beugró szinten, mégis a 107 "kezdhető" a legdrágábban, a C1 alapkivitelét guríthatjuk haza a legkevesebb pénzből.

A második szintű felszerelési csomag áraiban is furcsán alakulnak a dolgok.
A Citroent kétszer kell "upgrade-elni", így ennek a szintbehozása a leghúzósabb (Comfort felszereltség + EasyLife csomag = 365.000 Ft), viszont így már egészen élhető, csak oldalról ne jöjjön semmi...

  • A klíma a Toyotához a legdrágább,
    a Citroenhez a legolcsóbb.
  • Az oldallégzsákok a Toyotához az Aygo+ szinten járnak,
    a Peugeot-hoz a legdrágábbak.
  • Metálfényűre a 107-et fújják a legtöbb pénzért.
  • Garancia 3 évig jár az Aygóhoz,
    a C1-hez 95.000 Ft-ért még két évet adnak,
    a Peugeot-nál be kell érni azzal, ami van...

Konklúzió

Az összegzésből kiderül, hogy pénzügyileg a Toyotával járunk legjobban: a "dugigextrázott" változat sem éri el a másik kettő árszintjét, ráadásul az alábbi táblázatba már bele lett kalkulálva a Citroen idióta árképzéséből adódó állandó akció.
A tűrhetően felszerelt, most már 3 évig garanciális C1 végez középen.
A Peugeot kész rablás..., alapára a legmagasabb, az extrák sem a legolcsóbbak hozzá, és nagyjából mindent külön kell megvenni hozzá, hogy élhető színvonalra hozzuk, de az Aygót akkor sem éri utol...

Citroen C1 5 ajtós Peugeot 107 5 ajtós Toyota Aygo 5 ajtós
alapár
2 090 000
alapár
2 365 000
alapár
(szervokormány, CD 2 db hangszóróval)
2 345 000
Comfort csomag
(központi zár, elektr. első ablakok, szervo-
kormány, ISOFIX)
275 000
Junior csomag
(központi zár, elektr. első ablakok, szervo-
kormány, oldalvédő csík, ISOFIX)
200 000
Aygo+ csomag
(központi zár, elektr. első ablakok, CD 6 hangszóróval, oldal-
légzsákok, ISOFIX)
185 000
Metálfény
70 000
Metálfény
75 000
Metálfény
70 000
Manuális klíma
180 000
Manuális klíma
180 000
Manuális klíma
205 000
EasyLife csomag
(ford. sz. mérő, CD 2 db hangszóróval)
90 000
CD 2 db hangszóróval
70 000
 
 
Oldal-
légzsákok
50 000
Ford. sz. mérő
13 000
 
 
Garancia +
további 2 évig vagy 150.000 km-ig
95 000 Ft
Oldal-
légzsákok
80 000
 
 
Összesen
2 850 000
Összesen
2 983 000
Összesen
2 805 000

Ha pénzünk van, a Toyotánál még többet elkölthetünk: jól felszerelt és különleges, limitált szériák (Sand, Blue, Sport), színvonalas extrák (Bluetooth-kihangosító, CD-tár stb.) sora várja, hogy hazavigyük, de ezek a sorozatok és felszerelések már elég húzós pénzekért kínálják magukat. Viszont a "trendiség faktor" itt már a csillagos eget verdesi. (Ha nem akarunk csórónak látszani, toljuk a "környezettudatos és trendi vagyok" dumát, néhányan még beveszik -- tapasztalat...)
A Citroen nem vitte túlzásba: a nagyrészt a szokásos tartozékokat tartalmazó katalógusból lehet tovább bővíteni, magasabb szint nincs.
A Peugeot 107-hez elérhető még egy Move2 nevezetű szint: piros vagy kék huzatok, klíma szériában.

Az számítások a cégek honlapján fellelhető információk alapján történtek.

6 komment

Címkék: citroën peugeot toyota összehasonlítás psa minik

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2008.10.30. 17:13:30

Már csak a japánság miatt is a Toyota. :) Bár bízom én a franciákban is, de a 3 közül inkább a japcsi.

Xebulon 2008.10.30. 18:32:14

Majd várok három évet és megveszem féláron.

Gee 2008.10.30. 20:15:39

biker_kolee, ha olvastad a postot le van írva, hogy ugyan azon gyártósoron szerelik össze dolgos cseh kezek. Ennyit a japánságról. :)))

biker_kolee 2008.10.30. 22:58:48

Aztán leesett, iggggen... :) De tudod, néha a név kötelez. No meg a japán motor. Bár manapság ki tudja, melyik konszern motorja miben van már benne...

biturbo S · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.11.11. 11:01:33

Japánság, franciaság, ugyan már: amint az a cikkben olvasható, ugyanott készül, feltehetően a minőségbiztosítási rendszer is ugyanaz. Nincs értelme ma már erről beszélni. Ha kicserélnénk az összes emblémával eláttott elemet, saját jó szülő-szerelőszalagja sem ismerne rá, hogy ez melyik.

biturbo S · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.11.11. 11:04:03

Ja, és a Citroen emblémával elátottban (direkt írom így) is japán a blokk. Más meg francia.
süti beállítások módosítása