Katt a képre a friss adatokért!
Értem én, hogy megfulladunk. Sőt, környezettudatos ember lévén támogatom is, hogy korlátozzák a városban pöfögő autók közlekedését. De könyörgöm, így?!?!
Csak néhány kérdés, észrevétel...
Tegyük fel, hogy van egy Mercedes M320 CDI-m "MCD-320" (CO2: 254 g/km) rendszámmal és egy Toyota Aygo 1.0 VVT-i-m "TAY-001" (CO2: 109 g/km) rendszámmal, és két napig egymás után szmogriadó van. Elméletben nem jártunk volna jobban, ha mindkét napon az Aygóval járok?
És a legszebb, hogy a magas beosztásban dolgozó barátom a járműve fémplakettjétől függetlenül 219 g szén-dioxidodot pöfögve a nagyvilágba kilométerenként mindkét nap fuvaroztatta magát a Lexus LS600h-jával, mert az ugye hibrid...
OK, tudom, hogy a Lexus esetében a "mihez képest" a lényeg. De a szmogriadó nem a "mihez képest?"-ekről szól.
Aztán itt a dízel-benzin probléma. Imádom az autóipari marketinget (is): király módon elhiteti velünk, hogy a dízel milyen környezetkímélő. Lehet, hogy szén-dioxid kibocsátásban (az alacsonyabb fogyasztás révén) jobbak, mint az azonos teljesítményű benzinesek, de emellett egy csomó trutymót löknek a levegőbe, amit a benzinesek nem igazán vagy nem annyira.
Végre valamire való lenne a zöldkártya, akkor miért nem használjuk? Ugyanúgy lehetne szankcionálni az "illegálban" közlekedőket, mintha nem lenne zöldkártyája. Nem lenne gyorsabb, mint kitalálni, mit is csináljunk, miután már a törvényt meghoztuk?
Máshol már esetleg olvasottakat megismételve:
Mit csinál a villanyszerelő, aki 2 órán belüli kiszállást ígér a liftbe szorult embereknek?
Mit csinál az orvoslátogató? Kivesznek szabadságot minden másnap szmogriadó esetén? Vagy netán 2 db cégautót tart fenn nekik a munkaadójuk? A céges autókra is spec. szabályozás kéne...
Szóval a lényeg: valaki mindenképpen megszívja, és ez így is van rendjén. Ahhoz, hogy a levegőnk jobb legyen, áldozatokat kell hozni. És ezzel még mindig egyetértek. De teljesen értelmetlennek látom a rendszám alapján történő szelekciót, használjuk azt a nyamvadt zöldkártyát. Annak legalább van értelme: közlekedhessen páros napokon csak az, aki nem pöfög 150-160 g-nál többet a levegőbe... Még többet is érnénk vele.
Ja, és nem lenne rossz azt sem kitalálni, milyen kedvezmény illeti azt, aki szmogriadó esetén a fizető zónában parkol azzal, amivel nem közlekedhet.
Hammer kiegészítése: "Ha" van két autód. Azért az emberek nagyrészének nincs. És miért páros-páratlan? Mert így nem mindenkit tiltanak el az autótól (akinek nem elég zöld a zöldkártyája), de mégis felezik a forgalmat. (Ha nem kefélik el a törvényhozást, ahogy a jelek szerint elkefélték.) Találj ki jobb algoritmust, hogy mégis mindenki tudjon autózni. Kétnaponta.
Dr. Han Fastolfe 2009.01.12. 11:59:28
Mi letettük a bölcsiben a lányunkat, ott hagytuk az autót és bejöttünk bkv-val. Én a törvénytisztelő lúzerek közé tartozom:)
dzsedi 2009.01.12. 13:00:09
azért vettem autót, hogy ne kelljen bkv-val járnom, napont egy órát spórolok az utazáson csak az irodáig és vissza, a többi mozgásomat a városban és az aglomerációban nem is számolom. leszarom a szmogriadót, megbüntetni nem tudnak érte mert elkútrák a szabályozást mint annyi sok mindent ebban az országban. ha már büntetni is tudnak érte, veszek egy csapatós autót páratlan rendszámmal(úgyis rég akarok egy 205GTI-t), arra pár napra jó lesz amíg nem tudok a páross rendszám menni. és nem nem luxus az autózás, szabad mozgás lehetősége mindenkinek jár, de nem mindegy hogy milyen gyorsan, és milyen kényelemben tehetem meg. kurvasok adót megfizetek hogy autózhassak és mindíg engem, minket vesznek elő ha valami szar van. Pl: kalocsára 3óra a busz, kocsival 1.5 óra alatt ott vagyok és normálisan mentem(ha nem akkor 1óra tíz perc :) ) na ez a nem mindegy. amíg meg a bkv 20éves ikaruszai okádják a füstöt nemhinnám, hogyy elfogadható alternetívát jelent autó helyett, plusz csövesek, meg tömeg, meg lassúság. nem teszsem le az autót, ha lesz riadó akkor is megoldom hogy autózhassak, legfeljebb veszek egy mentőautót.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.01.12. 13:14:48
skip 2009.01.12. 15:35:20
Radar53 2009.01.12. 15:57:16
dzsedi 2009.01.12. 17:52:21
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.01.13. 16:03:31
2009.01.13. 19:05:46
pibu 2009.01.14. 01:33:35
A PM10-el volt gond. Ez minden olyan szilárd, vagy folyékony részecskét jelent amely átmérője 10 mikrométernél kisebb. Fontos mert ezt nem tudja már kiszűrni az orrod sem. Nemhogy a luxusautód. Nem volt még autóm, de szerintem ez nincs benne a zöldkártya megszerzési követelményben. Ezenkívül a por származhat a fékek/gumik kopásából, a kenőolajoktól, a kibocsátot gázok kémiai reakciójának végtermékeként, stb.
Nagy koncentrációban okozhat szilikózist, asztmát, krónikus légúti megbetegedéseket (pl. légcsőgyulladást, emphysemát,
tüdőhegesedést, COPD-betegséget), daganatos légzőszervi betegségeket és koszorúér
betegségeket. Akut és krónikus egészségkárosító hatást egyaránt kifejthet. Különös jelentősége van, például az oxidatív stressz létrehozásában.
Való igaz, h az a logikus, ha a nagyobb forrásokat szüntetjük meg. De ez igazságtalan, és jelen esetben nem is lehet megállapítani, melyik autó mennyire bűnös.
Továbbá én is lassúnak tartom a BKV-t, de attól még megtisztelem annyira a velem egy légkörben élöket, h nem fertőzöm meg őket. Még úgy se, ha nem érek haza a "Barátok közt"-re.
Üdv mindenkinek
dzsedi 2009.01.14. 12:21:18
Kurvára nem az utókon múlik, hogy tiszta lesz a levegő vagy nem, azon múlik hogy kifújja-e a szél a ganajt a városból, vagy nem. most két napig nem fújta ki, harmadnapra kifújta. Vasárnap riadó, alig van autó a városba olyanko, ne vicceljetek mán.