AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Szmogriadó!!!

2009.01.12. 11:03 mongra

Katt a képre a friss adatokért!

Értem én, hogy megfulladunk. Sőt, környezettudatos ember lévén támogatom is, hogy korlátozzák a városban pöfögő autók közlekedését. De könyörgöm, így?!?!

Csak néhány kérdés, észrevétel...

Tegyük fel, hogy van egy Mercedes M320 CDI-m "MCD-320" (CO2: 254 g/km) rendszámmal és egy Toyota Aygo 1.0 VVT-i-m "TAY-001" (CO2: 109 g/km) rendszámmal, és két napig egymás után szmogriadó van. Elméletben nem jártunk volna jobban, ha mindkét napon az Aygóval járok?
És a legszebb, hogy a magas beosztásban dolgozó barátom a járműve fémplakettjétől függetlenül 219 g szén-dioxidodot pöfögve a nagyvilágba kilométerenként mindkét nap fuvaroztatta magát a Lexus LS600h-jával, mert az ugye hibrid...
OK, tudom, hogy a Lexus esetében a "mihez képest" a lényeg. De a szmogriadó nem a "mihez képest?"-ekről szól.

Aztán itt a dízel-benzin probléma. Imádom az autóipari marketinget (is): király módon elhiteti velünk, hogy a dízel milyen környezetkímélő. Lehet, hogy szén-dioxid kibocsátásban (az alacsonyabb fogyasztás révén) jobbak, mint az azonos teljesítményű benzinesek, de emellett egy csomó trutymót löknek a levegőbe, amit a benzinesek nem igazán vagy nem annyira.

Végre valamire való lenne a zöldkártya, akkor miért nem használjuk? Ugyanúgy lehetne szankcionálni az "illegálban" közlekedőket, mintha nem lenne zöldkártyája. Nem lenne gyorsabb, mint kitalálni, mit is csináljunk, miután már a törvényt meghoztuk?

Máshol már esetleg olvasottakat megismételve:
Mit csinál a villanyszerelő, aki 2 órán belüli kiszállást ígér a liftbe szorult embereknek?
Mit csinál az orvoslátogató? Kivesznek szabadságot minden másnap szmogriadó esetén? Vagy netán 2 db cégautót tart fenn nekik a munkaadójuk? A céges autókra is spec. szabályozás kéne...

Szóval a lényeg: valaki mindenképpen megszívja, és ez így is van rendjén. Ahhoz, hogy a levegőnk jobb legyen, áldozatokat kell hozni. És ezzel még mindig egyetértek. De teljesen értelmetlennek látom a rendszám alapján történő szelekciót, használjuk azt a nyamvadt zöldkártyát. Annak legalább van értelme: közlekedhessen páros napokon csak az, aki nem pöfög 150-160 g-nál többet a levegőbe... Még többet is érnénk vele.

Ja, és nem lenne rossz azt sem kitalálni, milyen kedvezmény illeti azt, aki szmogriadó esetén a fizető zónában parkol azzal, amivel nem közlekedhet.

Hammer kiegészítése: "Ha" van két autód. Azért az emberek nagyrészének nincs. És miért páros-páratlan? Mert így nem mindenkit tiltanak el az autótól (akinek nem elég zöld a zöldkártyája), de mégis felezik a forgalmat. (Ha nem kefélik el a törvényhozást, ahogy a jelek szerint elkefélték.) Találj ki jobb algoritmust, hogy mégis mindenki tudjon autózni. Kétnaponta.

10 komment

Címkék: vélemény szmogriadó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Han Fastolfe 2009.01.12. 11:59:28

Az autózás nem alanyi jogon járú alapjog. Az autózás luxus. Az autózás egy lehetőség, amit "ajándékba" kapsz. Most ezt korlátozzák. Jobban kéne és akkor nem halnánk meg a gyári üzemidőhöz képest félúton...
Mi letettük a bölcsiben a lányunkat, ott hagytuk az autót és bejöttünk bkv-val. Én a törvénytisztelő lúzerek közé tartozom:)

dzsedi 2009.01.12. 13:00:09

Dr. Han Fastolfe:

azért vettem autót, hogy ne kelljen bkv-val járnom, napont egy órát spórolok az utazáson csak az irodáig és vissza, a többi mozgásomat a városban és az aglomerációban nem is számolom. leszarom a szmogriadót, megbüntetni nem tudnak érte mert elkútrák a szabályozást mint annyi sok mindent ebban az országban. ha már büntetni is tudnak érte, veszek egy csapatós autót páratlan rendszámmal(úgyis rég akarok egy 205GTI-t), arra pár napra jó lesz amíg nem tudok a páross rendszám menni. és nem nem luxus az autózás, szabad mozgás lehetősége mindenkinek jár, de nem mindegy hogy milyen gyorsan, és milyen kényelemben tehetem meg. kurvasok adót megfizetek hogy autózhassak és mindíg engem, minket vesznek elő ha valami szar van. Pl: kalocsára 3óra a busz, kocsival 1.5 óra alatt ott vagyok és normálisan mentem(ha nem akkor 1óra tíz perc :) ) na ez a nem mindegy. amíg meg a bkv 20éves ikaruszai okádják a füstöt nemhinnám, hogyy elfogadható alternetívát jelent autó helyett, plusz csövesek, meg tömeg, meg lassúság. nem teszsem le az autót, ha lesz riadó akkor is megoldom hogy autózhassak, legfeljebb veszek egy mentőautót.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.01.12. 13:14:48

köszönjük dzsedi hozzászólását, kb. benne van az összes érv, amit a szomgriadót leszaró autósok fel szoktak hozni. megismételni felesleges a további kommentekben.

skip 2009.01.12. 15:35:20

Figyelitek, hol van világos? Csak Baranyában. És Baranya alsó részén, egy apró, a világosnál is világosabb folt az Siklós. Na ott vagyok én :)

Radar53 2009.01.12. 15:57:16

Már rájöttek, hogy lehet büntetni! Van vm. törvény, mely szerint a jegyző büntethet, tehát a rendőr feljelent a jegyzőnél. Állítólag 30-tól 100ezerig fájhat!

dzsedi 2009.01.12. 17:52:21

üzenem az összes rendőrnek, hogy nem kaptok el élve...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.01.13. 16:03:31

@dzsedi: anyád/lányod tüdőrákját is leszarnád, satu?

2009.01.13. 19:05:46

Ha már a por mennyiségével (is) volt a gond, akkor az autók felének kitiltása mellett (persze jogi háttérrel alátámasztva, normálisan megszervezve) az összes mozdítható takarítót is szolgálatba kellett volna küldeni. Lehet, hogy én járok ritkán a belváros környékén, de utcaseprőből (akár humán, akár gépesített) nem láttam sokat.

pibu 2009.01.14. 01:33:35

Csak egy kis ismertető a jelenlegi szmog okozójáról:
A PM10-el volt gond. Ez minden olyan szilárd, vagy folyékony részecskét jelent amely átmérője 10 mikrométernél kisebb. Fontos mert ezt nem tudja már kiszűrni az orrod sem. Nemhogy a luxusautód. Nem volt még autóm, de szerintem ez nincs benne a zöldkártya megszerzési követelményben. Ezenkívül a por származhat a fékek/gumik kopásából, a kenőolajoktól, a kibocsátot gázok kémiai reakciójának végtermékeként, stb.
Nagy koncentrációban okozhat szilikózist, asztmát, krónikus légúti megbetegedéseket (pl. légcsőgyulladást, emphysemát,
tüdőhegesedést, COPD-betegséget), daganatos légzőszervi betegségeket és koszorúér
betegségeket. Akut és krónikus egészségkárosító hatást egyaránt kifejthet. Különös jelentősége van, például az oxidatív stressz létrehozásában.
Való igaz, h az a logikus, ha a nagyobb forrásokat szüntetjük meg. De ez igazságtalan, és jelen esetben nem is lehet megállapítani, melyik autó mennyire bűnös.
Továbbá én is lassúnak tartom a BKV-t, de attól még megtisztelem annyira a velem egy légkörben élöket, h nem fertőzöm meg őket. Még úgy se, ha nem érek haza a "Barátok közt"-re.
Üdv mindenkinek

dzsedi 2009.01.14. 12:21:18

Hannibal: már éhanhalt mindkettő.
Kurvára nem az utókon múlik, hogy tiszta lesz a levegő vagy nem, azon múlik hogy kifújja-e a szél a ganajt a városból, vagy nem. most két napig nem fújta ki, harmadnapra kifújta. Vasárnap riadó, alig van autó a városba olyanko, ne vicceljetek mán.
süti beállítások módosítása