AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

ADG/RAT

2009.01.19. 09:43 zophie

Pár hete az egyik Bombardier supervisor bejött az irodába (hangar office, Jet Aviation, baseli reptér) és a kezembe nyomott egy darab cetlit, amin a következő állt:

"Fligh Ticket for Testflight on 25/11/08, OE-IDG"

Szóval tesztrepülés, ami annyit jelent, hogy bizonyos javítások/karbantartások után kötelezően tesztelni kell a gépet, működik e minden rendben (arra itt most nem térnék ki, mi van olyankor, mikor erre a kérdésre a válasz, hogy "nem", és ez csak odafönt derül ki). Ebben az esetben sikerült egy ADG tesztrepülésre jegyet kapnom egy Challenger 604-re. (magáról az ADG/RAT masináról pedig itt lehet bővebben). Az ADG/RAT felelős az energiaellátásért akkor, amikor a repülőgépen esik a többi energiaszolgáltató normál teljesítménye. Tehát mikor off az energia, akkor kicsapódik ez a kis propeller a gép oldalából, és a repülési sebesség segítségével elkezd energiát termelni. A tesztrepülés során pontosan ezt szimulálják.

Mivel az ADG működése elég zajos, és Baselben nem lehet ADG-t eregetni, ezért Dole-ba (Franciaország) kell elrepülni, ami mintegy 170 kilométerre van Baseltől. Mielőtt belekezdenék a mekkorajóvoltmárarepülés, tisztázzuk, hogy ezt mivel is tettük.

Vele.

Életem első private jet repülése volt. Private jet repüléssel amúgy az ember fia/lánya, ha nem pilóta, steward/ess, technikus vagy egyszerűen csak mocskosul gazdag, nos, nem nagyon büszkélkedhet. Bár nem ebből kifolyólag, de óriási élmény. Másmilyen érzés, mint egy Fokker70, az biztos. Mivel private jet, az sem elhanyagolható, hogy az interior eléggé igényes, minden bőrből meg drága textíliákból van (van olyan szőnyeg, ami 100% selyem). A fotelről (mert ez nem ülés volt, ez fotel volt) annyit, hogy nem ért le a lábam. hatalmas volt. Az egész 11 üléses, az első két fotel két oldalt menetiránynak háttal, velük szembe még két fotel, majd a jobb oldalon egy háromszemélyes kanapé, a baloldalon pedig 2-2 szék egymással szemben. Én bal elől ültem az egyik fotelben. Mellettem LCD kijelző, amin szépen nyomon követhető a sebesség, a magasság és a hátralevő idő meg a külső hőmérséklet, és az egész útvonal. A személyzet 2 pilóta volt, meg egy technikus, illetve az üzemeltető cégtől egy ember és a mi technikusunk. Meg én. A co-pilot cseh volt. Miután meggyönyörködtük egymás akcentusát, máris meleg kelet-európai testvériség lengte be a gépet, ahol amúgy egész végig Sting szólt. Mit mondjak, kellemes volt a miliő. Bár inkább megmutatom, hát így e.

Szóval felszállás. Annyira nem izgultam, mint szoktam, mert igen, én lány vagyok és mindenen izgulok. Én izgulok repüléskor is, de nem olyan félősen, hanem felvillanyozva. És akkor elindultunk a rövid kifutón (a baseli reptérnek kettő, egymást keresztező kifutója van, a hosszabbik Európa-szerte az egyik leghosszabb). Hamarabb a levegőben volt a gép, mint megszoktam, nagyon kellemes érzés volt. Elég hamar fent voltunk repülési magasságon, ami ebben az esetben 5600 méter körül volt, tehát alul összefüggőbb felhőtakaró, felül csak fátyol. Az utazósebességünk 560-580 km/h között volt. Gyönyörködtem a tájban, meg ámulgattam nagyokat, nagyon szépen sütött a nap, és hófödte hegycsúcsok felett is repkedtünk. Kb 20-22 perc távolságban van Dole és Basel. Úgy az út felénél lementünk kicsivel 3000 méter felé, power lecsap, Sting már nem dúdolászik, de még világítás sem, master fail villog, és akkor ADG ki, irtózatosan hangos (megjegyzem nem zavaróan, a repülőgépzaj kellemes). Körözgettünk egy kicsit, én élveztem, hogy összevissza krúzolunk, szép idő volt, jól estek a dőlések is. Aztán már annyira jók voltunk, hogy még a zene is újra szólt, aztán ezt a cuccot vissza kellett pakolni, a teszt sikeres volt. Ez nem megy vissza magától, ezért kell Dole-ban leszállni, visszatömködni a gép oldalába, mindenféle papírokat kitöltögetni, hogy mekkora jó már minden, működik ez rendben, simán. Közben nyújtózkodtunk egyet-kettőt, megnéztük az ég alját, meg persze Murphy, hogy Dole-ban szakadt az eső, viszont szivárvány is volt. Unalmas hétfő délután.

Aztán vissza a kifutóra, megint a felszállás, fel gyorsan a felhők fölé, naplementét pont elcsíptük, és még 40 perc túlórám is lett, ennyivel a munkaidőm lejárta után értünk vissza.

Csudajó volt, bár ekkor még nem tudtam, hogy a következő "fligh ticket"-em egy Boeing pilótafülkéjébe szól. De erről majd talán egy következő postban.

3 komment

Címkék: teszt repülés sting adg/rat challenger 604 bazel dole

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MiKE · http://indafoto.hu/mikedesign 2009.01.20. 01:41:47

Köszi, hogy megosztottad velünk, nem semmi :)

AtoszMester 2009.01.20. 02:09:56

Hm, jó kis állás. Nem lehetsz rossz csaj :D

lally 2009.01.20. 09:08:20

Úgy lett volna hiteles a kép, ha ott ülsz a kanapén.
Nem is hiszem el, hogy van ilyen állás! :))))
süti beállítások módosítása