Úgy van, hogy szoktam túrni az e-bayt, három okom van. Vagy az "olasz állandóan valami baja van"-hoz alkatrészt túrok, vagy olcsón veszek álmot, legutóbb Miurát, polcra rakósat, vagy ebből a két tevékenységből vakvágányra futok, magyarul szörfölök internetországban. A harmadik kategóriába eshetett az is amikor véletlenül ráakadtam egy belga eladóra, néha visszanézek hozzá, kíváncsiskodom, épp miből csinál pénzt az online aukciós házban.
Most megint visszanéztem. 3 items found. grifo350 shopjában, jelenleg az egyik tétel utcai használatra alkalmatlan. Na jó, nem idegesítek tovább olvasót, lista, ami a következő három napban így fog kinézni: 1965, Alfa Romeo GTC 1600 Touring; 1963, Davies Can-Am; 1972, DeTomaso Pantera GR.3. Csókolom. Fussuk át mik ezek? Termékleírás hevenyészett fordításban:
A Giulietta alapjaira épített Giulia GT-t 1963-ban a frankfurti szalonon mutatták be coupé karosszériával és Bertone formatervvel. Az eredeti 4 hengeres 1290 cm3-es könnyűfém blokk a mezei Giuliában már 1570 cm3-es és 92 lóerős, de a Bertone karosszériával már 105 paci dolgozik, végsebessége 180 km/óra körül alakul, öt sebességes váltójának hála könnyedén tartja a 160 km/órás utazósebességet. A karosszéria alatt továbbra is a Giulietta technikája dolgozik, hátsó merev tengely, 4 tárcsafék.
1965-ben nyitott karosszériaváltozattal bővül a kínálat, GTC 1600 néven. A formát már a Touring jegyzi, a padlólemez megerősítésre kerül, a roadster csomagtartója nagyobb, mint a mechanikai alapokkal szolgáló Sprintté. A GTC a Touring műhely egyik utolsó munkája csupán két évig gyártották, ez idő alatt összesen 901 jármű hagyta el a gyártósort.
Kikiáltási ára: 58.000 Dollár
Licitálók száma: 0
Az autót Fred Davies építette 1962-63-ban, a csővázas szerkezetbe egy Corvette Small-block került beépítésre, 375 lőerővel, mely négy sebességes váltón keresztül hajtotta az 700 kg összsúlyú autót. A kocsi a hetvenes években Belgiumba került, ahol Pierre Haverland versenyzett vele '79-től '81-ig. Ezután került utolsó tulajdonosához Svédországba.
Jelenlegi licit ár: 20.100 Dollár
Licitálók száma: 6
Igazi különlegességgel állunk szembe, a valaha épített első Pantera GR.3 a 34 darabból. Az adott autó a gyárból való kigördüléstől számítva teljes dokumentációval rendelkezik, beleértve a teljes versenykronológiát.
1972. március 17-én az Auto Club Roma versenyistálló állította csatasorba a ROMA KO 9227 forgalmi rendszámmal rendelkező gépet. Majd még ez évben eladta d’Ignazio Igino-nek. 1973-tól újra új tulajdonos jegyzi az autót, Todini Carlo Filippo, aki szintén gyorsan továbbadja a Ital Atlantic Express versenycsapatnak, Michangeli tekeri a kormányt az olasz GT bajnokságban két éven át. 1975-ben a Ferrazzi Mario N.A. égisze alatt Marco Curti versenyző hajtja. Majd az 1996-os teljes restaurálásig nyugalom, mikor is Daminato Luciano megrendelésére újraépítik a versenyautót, és megkapja jelenlegi ezüst fényezését.
A Pantera 1070 versenyen vett részt, '74-ben két első és két második hely jutott, Michangeli és Maurizio vezetésével. '76-ban újra két győzelem, Marco Curti aka "Spiffero" a volánnál. Az utolsó évben Spiffero még kétszer második helyre kormányozza a gépet. 1998 és 2005 között 48 futamon indítják historical-racing-elni, főként Olaszországban.
Jelenlegi licit ár: 13.433 Dollár
Licitálók száma: 7
Az eladónak, természetesen értékesítésre vár Belgiumban pár további érdekessége, és amit eddig eladott, ha egyben hozzám vágta volna, azt hiszem közel járnék a tökéletes álomgarázshoz. Különleges-autó-kereskedő akarok lenni!