AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Ez a Lambo piskóta!

2009.06.12. 12:13 Hammer

Pontosabban piskóta, csokoládékrém és marcipán.

Pár hónapja könnyelműen megígértem a fiamnak, hogy a negyedik születésnapjára kap egy Countach-tortát. Gondoltam, nem nagy ügy, a kocsi formája egyszerű, mint egy faék (piskótaék): egy téglatestből kell levágni a két oldalán, illetve elöl-hátul egy-egy háromszögalapú hasábot, meg egy kis bemélyedés kell a motor fölé, és két kiemelkedő légbeömlő oldalra. Háááát... igen.

Agyagból lehet, hogy egyszerű, de a négy réteg piskóta, közte három réteg csokikrém, nem pont úgy viselkedik. Nagyjából azért kifaragtam, de a légbeömlőkről lemondtam, amikor ott tartottam, hogy az 1-2mm vékony marcipánnal elkezdtem bevonni az elejét. Gyorsan rájöttem, miért nem ezzel az alapanyaggal dolgoznak a formatervezők. A kerekeket sütőpapírra kentem csokoládéból, a felnik szintén marcipánból készültek, és természetesen az ötlyukú telefontárcsát mintázzák. Kicsit furák lettek az arányok, kicsit savanyú, kicsit sárga piros, de az enyém, és a lényeg: sikere volt, és a gyerekek (fiúk) is felismerték Lamborghininek. Csak egyetlen apuka ferrárizta le...


 

5 komment

Címkék: lamborghini torta

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gatsy 2009.06.12. 15:52:18

Looser apuka...
Igen jó lett, mintha a sok tortától kicsit meghízott volna. :D

a JÓ 2009.06.12. 17:00:01

Mekkora :D:D Kicsit már idősebb vagyok, de a következő születésnapomra ilyet kérek, az tuti! :D

baracklekvar 2009.06.12. 19:44:31

azt hiszem, amint ezt a kedvesem meglátja, ilyet akar majd...én meg vagyok olyan elborult, hogy megcsinálom:D
szóval én igényt tartanék egy receptre, ha lehet;)

Stanci 2009.06.12. 21:43:43

@niobee: végy egy lambót tekerd be piskótával, kend be csokival, egy kis marcipán oszt jónapot :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.06.16. 14:51:19

@niobee:
recept:
- piskóta. 2*5 tojásból, az egyik adag kakaóval. vízszintesen kettévágva, így van négy piskótalapod. a hosszanti széléből én levágtam elég sokat, mert túl széles volt. (lett belőle somlói galuska)

- csokikrém. fél liter tejszín, 2 vaniliáscukor, 10 dkg cukor, 20 dkg étcsokoládé. ezt így egyben felforralni, kihűteni, hidegen hűtőbe tenni legalább 12 órára, másnap habverővel felverni, közben elkeverni benne egy dr oetker zselatinfixet. ezután ezt gyorsan fel kell használni: összeragasztani vele a piskótalapokat, egy sötét-egy világos alapon

- egy óra pihentetés a hűtőben, utána jöhet a faragás. Lamborghinit, Lotus Espritet könnyű csinálni belőle :) - a meradékból lesz sok somlói

- a kifaragott piskótára 15 dkg margarinból és 2 evőkanál porcukorból kevert masszát kell kenni, erre ragad majd a marcipán, illetve ezzel lehet enyhíteni a felület egyenletlenségeit. (v.ö. gittelés)

- marcipán: kb 20 deka kell a színhez, és nem fog elfogyni 10 deka az ablakokhoz, felnikhez stb. mikróban a legalacsonyabb fokozaton _NAGYON_ rövid ideig melegíteni kell (villámgyorsan odaég, vagy tűzforró lesz, ha túl sokáig van benn) és sodrófával ki lehet lapítani 1-2 mm vastagságúra

- alá nem lisztet teszünk, hanem porcukrot.
a rászabáshoz nem árt papírsablont használni, szemre elég nehéz. érdemes az autó illesztési hézagaira tenni a vágásokat. a porcukros oldalával tapasztjuk rá a piskótára a marcipánt.
ahol több réteg van, ott a margarinos krémmel, olvasztott csokoládéval, vagy cukormázzal ragaszthatjuk fel. a kontúrokat szintén cukormázzal (dr oetker dekortoll) lehet rárajzolni.

kb ennyi. fotót kérünk, ha valaki elkészíti!
süti beállítások módosítása