Formula 1 kommentátorunk, farönk a Magyar Nagydíj előtt a csapatokról osztotta meg véleményét velünk. Futam után újra jöhetnek a különdíjak.
Jó nyarat kívánunk, újra jelentkezünk a teljes F1-paletta értékelésével, de ezúttal nem a pilóták, hanem a csapatok teljesítménye kerül terítékre. Jó mulatást!
Ferrari
Pontszám: 32
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 4.
Nullszaldós futamok száma (amikor nem szereztek egyáltalán pontot): 3
Dobogós helyek: 2 db 3. hely Monacóban és Németországban
Az év elejének legnagyobb csalódása volt a szereplésük, ugyanis A 4. FUTAMIG kellett várni arra, hogy egyáltalán pontot szerezzenek és ezzel beállították saját, 1981-es negatív rekordjukat. Csak annyi a bibi, hogy a turbókorszak már rég lezárult. Ezután 2 darab 6. hely következett, majd jött Monaco, ahol végre, ha nem is teljes, de részleges örömük lehetett a tifosiknak: Raikkönen 3., Massa pedig 4. lett. Azóta is csak egy dobogós helyezés esett náluk, egy újabb bronzérem, amit ismét immár Massa szerzett. A KERS-t használják, de nem mennek sokra vele. Szeretnénk végre egy győzelmet is látni tőlük! Az se baj, ha dupla...
McLaren-Mercedes
Pontszám: 14
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 6.
Nullszaldós futamok száma: 5
Még nem szereztek dobogós helyezést.
A diffúzorbotránnyal azonos mélységű és horderejű volt Hamilton 4. helyének csapatutasításra történt eldobása. Hát igen, ez van akkor, ha a Hakkinent és Hamiltont vb-cím(ek)hez segítő Ron Dennis távozása után forrófejű és arisztokratáskodó csapatfőnököt ültetnek a helyére. Martin Whitmarsh pedig pont ilyen. Viszont jó pont, hogy a KERS-t ők legalább profin használják. De mit ér ez, ha az időmérő edzésen legtöbbször csak egy pilótájuk (vagy még annyi se) jut el az utolsó szakaszig?
BMW-Sauber
Pontszám: 8
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 8.
Nullszaldós futamok száma: 6
Dobogós helyek: 1 db 2. hely Malajziában
Három futamon szereztek 8 pontot, miközben van egy ezüstérmük, ami pont 8 pontot ér. Feladvány: hogy lehet ez? Megoldás: a Maláj Nagydíjat félbeszakították a monszuneső miatt, úgyhogy Nick Heidfeld csak 4 pontot szerzett. Megjegyzés: több pontjuk is lehetne, ha Robert Kubicának nem kelt volna fel a vendetta-ösztöne. Az első négy futamon legalább 12 pontot herdált el azzal, hogy tönkretette nem csak a saját, de Vettel (Ausztrália), Trulli (Kína) és Nakajima (Bahrein) futamát is. Utóirat: majd’ megszakadt a szívem, miközben ezt írtam.
Renault
Pontszám: 13
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 7.
Nullszaldós futamok száma: 4
Még nem szereztek dobogós helyezést.
A csapat neve helyett nyugodtan írhattam volna azt is, hogy Fernando Alonso, ugyanis az van, mint tavaly, vagyis Nelsinho Piquet azon kívül, hogy a háromszoros világbajnok apa pici fia, semmi mást nem tud felmutatni. Csak a napot lopja. Habár… a Nürburgringen mindenki nagyot nézett, mikor a villámgyors eső által felázott pályán második legjobb időt ért el a Q2-ben, de azzal se ért el semmit a futamon. Flavio Briatore, a csapatfőnök pedig úgy néz ki, hogy átadja a szószólói titulust Luca di Montezemolónak, a Ferrari főnökének. Vagy lehet, hogy ez is egy Brawn-féle altatás és év vége felé megint olyan világraszólót alkotnak, mint tavaly?
RedBull-Renault
Pontszám: 92,5
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 2.
Nullszaldós futamok száma: 1
Dobogós helyek: 2 db harmadik, 5 db második hely és 3 győzelem, ebből mind a három kettős győzelem
Az egyetlen olyan csapat, amely rést tud ütni a BrawnGP pajzsán. Ráadásul egyre nagyobbat! Az elmúlt két futamon lemosták a színről Buttont és Barrichellót. Mindehhez persze szükség van jó pilótákra is, és Vettel, illetve Webber oda is teszi magát rendesen! Webbert sokan leírták ezen év előtt, hogy a jaguáros évek, majd a kényszerű williamses kitérő elvették a motivációját, ehhez képest a Német Nagydíjon megszerezte pályafutása első győzelmét! Vettel pedig már tavaly maradandót alkotott a győzelmével és azzal, hogy majdnem eldöntötte a vb-címet Massa javára. Idén pedig… Ő a jelenlegi legnagyobb német pilótatehetség, még Nico Hülkenbergnél is nagyobb, aki az A1 GP-ben versenyez.
Toyota
Pontszám: 33,5
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 3.
Nullszaldós futamok száma: 3
Dobogós helyek: 3 db 3. hely Ausztráliában, Malajziában és Bahreinben
Nem akarom alacsonyítani az érdemeiket azzal, hogy az év elején szerezték meg pontjaik nagy részét, de sajnos kénytelen vagyok. Ugyanis a Ferrari talán már a Hungaroringen megelőzi őket. Többet nem is érdemes írni róluk.
Williams-Toyota
Pontszám: 20,5
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 5.
Nullszaldós futamok száma: 2
Még nem szereztek dobogós helyezést.
Ez az év is ugyanolyan baljósan kezdődött, mint az előző, DE most Nico Rosberg iszonyatos vágtába kezdett, folyamatosan sok-sok pontot szerezve. Csak ez lehet a menekülés útja! Ráadásul végre Kazuki Nakajima is lenyugodott, idén még nem adott elő kamikáze-akciót.
ToroRosso-Ferrari
Pontszám: 5
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 9.
Nullszaldós futamok száma: 6
Még nem szereztek dobogós helyezést.
Piquet-nél jutott eszembe, hogy ha a RedBull-nál (vagy fiókcsapatánál, a Toro Rossónál) menne, rövid úton kiadták volna az útját. Bourdais-nak kiadták, bár állítólag a francia magától lépett ki, de lényeg, hogy a ChampCar-ban sikert sikerre halmozó pilótának nem jött be a Forma-1. Helyére már a magyar futamon a spanyol Jaime Alguersuari érkezik (de nehéz lesz ezt kimondani/leírni egy jó darabig!). Csapattársa Sebastian Buemi, a Telepi Csávó svájci megfelelője.
ForceIndia-Mercedes
Pontot idén még nem szereztek.
Egy laikus azt mondaná, Vijay Mallya feleslegesen dobálja ki a pénzt az ablakon, hiszen még pontot se szereztek. Valójában viszont igenis vannak emlékezetes momentumaik. Adrian Sutil és Giancarlo Fisichella mindent megtesznek, de mindig van valaki vagy valami, ami megakadályozza őket a pontszerzésben. A skála széles, elfékezéstől egészen Kimi Raikkönenig terjed a választék. A technikával nincs gond, csak összejönne már nekik a pontszerzés!
Brawn-Mercedes
Pontszám: 112
A pontversenyt jelenleg vezetik.
Nincs nullszaldós versenyük.
Dobogós helyek: 2 db harmadik, 3 db második hely és 6 győzelem, ebből 3 db kettős győzelem
A képlet elvileg egyszerű. Ross Brawn elment a Ferraritól, egy évet szörnyülködött a teljesítményükön, tavaly a süllyedőben lévő Honda csapatban volt tanácsadó. Mikor a Honda kapitulált tavaly év végén, egy euróért megvette a komplett csapatot és azóta egyre-másra gyűjtik az érmeket. De a dolog nem ilyen egyszerű. Brawn még tavaly év közepén elkezdte a munkálatokat, hogy a következő évben egy versenyképes Honda Racing állhasson ki a boxokból. Csakhogy ezt a tervet derékba törte a gazdasági világválság és a japán gyári csapatok nagyarányú kiszállása az autós versenyágakból. Így aztán RB (nem Barrichello) tényleg szabad kezet kapott, és ez jót tett neki. Tessék csak megnézni a versenyek eredményeit, rögtön egyértelművé válik a dolog. Viszont most egy kis viharba kerültek az elmúlt két futamon, mármint nem úgy megy a szekér, ahogy az év korábbi szakaszában, őszintén mondhatom, hogy szerencsénkre.
Ennyi lett volna, köszönöm a figyelmet!
danks,
farönk25
Robcsek07 2009.07.24. 12:48:48
Nesze neked "szakértő"!
Ez a bajom Dávid Sándor könyvével is. Annyi benne a hiba, hogy abba is hagytam! Tessék elolvasni mielőtt kirakják a közönségnek!!!
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.07.24. 15:09:12
nemnagyember 2009.07.24. 15:14:58
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.07.24. 16:31:26
mindenesetre megtisztelő, hogy farönköt, - aki egy lelkes F1-rajongó jó kis szájmenéssel - a profi újságíró Lapajhoz méritek ;)
gabor.gabor 2009.07.24. 18:26:26
Ezt is javítani kellenne, 1 bronzérem Raikkonennek, 1 Massanak.
gabor.gabor 2009.07.24. 18:28:27
Draco3D 2009.07.24. 19:56:34