AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Nico Rosberget csak a magyar ralibajnok veri

2009.11.20. 22:51 Hammer

Lefutottuk újabb köreinket az Hungaroringnél lévő tanpályán. A bejutásról, illetve a mai program követéséről már írtam, most egy kis élménybeszámoló és képriport következik.

Időben érkeztem, 13-as rajtszámot kaptam, akkor még azt hittem, szerencsét fog hozni. Ma is ugyanazt a pályát jelölték ki számunkra, de nem saját autót, hanem Peugeot 3008-as gombócokat kellett használnunk.

Az autó bizonyos vonásai egész jók, de szörnyű részletekkel rontották el a hátsó lámpánál, a C-oszlopnál és úgy elölről általában. A fényszóró még OK lenne, de az a túlméretezett hasábburgonya-szeletelő középen drabálissá teszi.

Belülről egész jól néz ki, de nekem ez a buszos üléspozíció nem bejövős. A bójasort pl. sokkal szűkebbnek láttam ebből a magasságból. Nagyon pozitív viszont, hogy az A-oszlop a vaskossága ellenére is keveset takar a kilátásból, mostanában új autóknál ez rosszabb szokott lenni.

Megfogni viszont nem sikerült a rántópadin... Nem akarom a kocsira fogni, de két menetől kétszer is túl későn éreztem meg, merre rántották ki a fenekét. A próbakörön le is fullasztottam. Az ESP a körpályás résznél segített, de nem csodaszer, egy bóját így is sikerült összegyűjtenem. Összességében valamivel rosszabb időt futottam vele, mint a Saabbal - mások általában javítottak az idejükön. Én csak a helyezésemen: 28. helyen jutottam be, 25.-en végeztem. Volt nálam egy GPS nyomkövető, amin élőben lehetett nézni a futásomat, illetve utólag is lejátszható itt. Erről készítettem az alábbi videót.

Ahogy a múltkor Mondeóval futó mai győztes is, aki 50 másodperc alá szorította a szintidőt. Mellesleg ő elhagyta a Pug egyik ablaktörlőjét. Hogy sikerült neki???

Később megérkeztek az F1-es pilóták. Ők több kört is mentek, mert körbefuvaroztak pár fontos embert és operatőrt is, de nekik is a második körük ideje számított. Nico Rosberg valahol 48,8 körülre állította be a rekordot, Christian Danner 49 felett futott, de még így is második lett. A későbbi köreikben futottak gyorsabbat is, de begyűjtöttek hozzá büntetőpontokat is a túl gyors belépésért. És megforogtak. Nem egyszer, nem kétszer. Azután következett az idei Rali OB bajnoka Herczig Norbert, és 48,4-gyel átvette a vezetést. Piruettek nélkül. Délután még 30 allianzos is körbement a pályán, de a délelőtti legjobb időtől mind elmaradtak.

A versenyközpont sátrában közben előadásokat tartott Nico Rosberg és Christian Danner, ebédeltünk, tesztet töltöttünk ki illetve Formula 1-es szimulátoron versenyeztünk. Ez utóbbit. Az F1-esek is kipróbálták, Nico természetesen rekordidőt futott vele.

A nap végén három győztest hirdettek ki, a legjobb tesztkitöltőt, a leggyorsabb szimulátorversenyzőt, és természetesen a legjobb pályamenőt. A végén Nico Rosberg mindhármukat elvitte egy körre. Összesen egyre, mert egyszerre kellett beülniük utasnak. Aztán mégsem egy kör lett, mert első nekifutásra Nico nem tudta megfogni az elrántott hátsójú autót. Aztán másodjára sem - de ezt a kört nem futott végig, visszatért a rajthoz. Ahogy harmadszor is! Már kérdezgette az instruktorokat, nem állították-e át a rántópadot, de ezt ők cáfolták... Negyedszerre aztán sikerült egy átlagos idejű, de tiszta kört futnia. Hiába, a vizes műgyanta és a rántópad nem megszokott a Formula-1-ben (sem).

A kora délutáni futamaira nem tudtam becsempészni Nico mellé a nyomkövetőt, de most megkértem az egyik utast, hogy vigye magával az eszközt. Így sikerült az alábbi tracket rögzíteni. Kicsit kevésbé jó a felbontása, valószínűleg azért, mert a hátsó ülésen ülve a tető miatt kevésbé volt jó a rálátás a GPS műholdakra.

Mindent egybevetve jó móka volt, kicsit több gyakorlási lehetőséggel jobb lett volna. A pálya kipróbálását viszont mindenkinek csak ajánlani tudom, jó ha megtapasztaljuk, hogy síkos úton milyen könnyen elveszíthető a tapadás.

8 komment

Címkék: hungaroring vezetéstechnika allianz nico rosberg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.11.21. 11:46:39

tudom, OFF, de elmondod (akár privátban), hogy milyen GPS loggert használtál?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.11.21. 16:50:31

nem loggert, hanem online nyomkövetőt. egy hazai fejlesztésű (gyártású stb.) kütyü, a CASON gyártja, DIWICON 418 MXV a neve.

itt elérhető a webes felülete (a demo eszközöké): m.diwicon.eu lásd még: autoskartya.blog.hu/2009/11/20/kovess_eloben_a_tanpalyan

nem OFF: /me a CASONnál dolgozik ;)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.11.21. 17:37:34

nagyon fogalmatlan ez a joó gábor! (direkt nemecsek, mert már annyira a gáz) sportgeza.hu/forma1/2009/11/21/nico_rosberg_is_megizzadt_a_tanpalyan/

ilyet szól: "Különversenyüket természetesen a Mercedes leendő pilótája nyerte, szűk egy másodperccel volt jobb Dannernél, de a legügyesebb magyar sofőröknek is csak 3-4 másodpercet adott."

lóf@t adott, nem 3-4 mp-t. csak kb. 1,1-et. mármint a legjobb amatőr magyarnak. Herzig simán lenyomta.

persze futott Rosberg nettó 46-ot is, de akkor sebességtúllépése volt (44-gyel ment be, ami 4*5 büntetőmásodperc), így bőven szar lett az ideje. ja, meg ezt nem a beülés után második körében futotta, pedig az egyenlő feltételek miatt csak az számított. további körökön mindenki tudott volna még javítani szerintem.

joó gábor monnyon le

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.11.21. 17:38:58

@Hammer: ja, ha esetleg sajtóközleményből írta, akkor elnézést kérek tőle, és akkor a sajtós monnyon le

MiKE · http://indafoto.hu/mikedesign 2009.11.21. 18:43:58

Ez jó móka lehetett, gratula már a bejutáshoz is! :)
És köszi a korrekt tájékoztatást :D

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.11.24. 00:58:58

www.f1hirek.hu/hir/Nico_Rosberg_vezetestechnikai_oraja_Hungaroringen_200912201658

ezek is csak a sajttájon, meg a svédasztalos ebéden vettek részt, aztán hazamentek a sajtóbusszal...

sose higgyetek újságírónak
(Nico az érvényes körén verte Danner érvényes körét, és nem csak egymással versenyeztek, hanem kb. 60 amatőrrel és pár magyar VIP vendéggel)
süti beállítások módosítása