AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.


Budapest légszennyezettsége

Kártyapartik

Mutasd meg a kártyapartid, vagy azt, hogy hol járt a kártyád! Töltsd fel a képet az indafotóra, és add hozzá a "cartooncard" cimkét!

Kibic

Ezt játsza a Totalcar

Címkék

2011 (22) 2012 (19) 2013 (26) ajánló (48) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (25) chevrolet (13) címlapsztori (40) drift (48) egyedi (8) énblog (36) farönk25 (24) feladvány (11) fényképes (11) ferrari (26) fiat (15) film (10) ford (15) formula 1 (147) fotó (32) hellókarácsony (24) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) képregény (18) kínzó kérdés (8) kommentár (119) könyv (14) kreatív (14) különdíj (85) lamborghini (32) lancia (8) lol (14) los minidrivers (19) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (14) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (11) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (57) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Klasszikus autóskártyák

2010.06.08. 09:57 Hammer

Egy közel féléves adósságomat törlesztem ezzel a posttal, akkor küldött egy olvasónk, kommentelőnk, hirtelendi/the.big.cat képeket az 1961-es autókvartettről. Azóta feldolgozta a teljes gyűjteményét, és közzé is tette az Autókvartett topikban, engedelmével innen idézünk most a hajtás után.

Csináltam egy mátrixot a 6 klasszikus pakliról, és néhány statisztikát. [Az évszámokra kattintva galériát láthattok a lapokról. Hammer]

  • 1961(kékhátú)
  • 1965(kékhátú)
  • 1969 (ghibli, csúnya rajzos, piros hátú)
  • 1973 (piroshátú)
  • 1975 (sárgahátú)
  • 1977 (kékhátú)

A hat pakliban az Ikarus márka szerepel a legtöbbször, 13-szor, ami nem meglepetés, még úgy is, hogy két modell kétszer ismétlődik, így 11 különféle Ikarus látható, mindössze 3 pakliban. 9 Škoda van, ismétlődés nélkül. (A fészlift változatokat nem tekintettem ismétlődésnek, ha egyértelmű volt). 8 Fiat, Ferrari, és Citroën van, de utóbbi kettőből van egy-egy ismétlődő modell, bár a Ferrarinál ez nem egyértelmű. 7 Mercedes van, és 7 Csepel, 1 ill két ismétlődéssel. 8 további típus szerepel hatszor, 5 ötször, 9 négyszer, 8-8 háromszor és kétszer, és 27 egyszer. 4 olyan modellváltozat van, ami 4-szer 3-szor is szerepel, ami érdekes, mindegyik szocialista, a Csajka, a ZIL 111 és 114 és a 353-as Wartburg. Egy autótípus van, aminek 3 változata is szerepel a kártyában a Ford Mustang. Érdekes, hogy a viszonylag sok ismétlődés ellenére, mindössze egyetlen egyértelműen ismétlődő rajz van a Bentley T1-é.

Mindössze 3 kvartett van, ami az összes kártyában szerepel, az I, az F és a SU. A D ugyan mind a 6 pakliban szerepel, de a politikai rendezést jól tükrözve, az első két pakliban még a nemzetközi jog szerint egységes és megszállt teljes Németországot jelenti, az utolsó 4-ben már csak az NSZK-t. Két olyan kvartett van, ami megszűnés után mégis visszatért egy későbbi pakliban: az autóbuszok, és a KGST, 2 olyan van, ami csak egy pakliban a 77-esben szerepel, a Kit car, és a miniautó (korabeli nevén "Trotty"). Érdekes a verseny- és sportkocsik kvartett(ek), ami versenyautóként indult 61-ben, 65-ben verseny- és sportkocsikká bővült, majd 69-től szétválik két kvartettre, és 77-ben már csak a versenykocsik jelzés marad meg, de fura mód alatta csak sportkocsik vannak.

Érdekesek a hibák is. Mindössze egy olyan autó van, ahol a kép hibás, a 61-es pakliban 1893-as Benznek aposztrofált autó egy 1894-es Daimler. Névelírás viszont van jó pár, a 2 Vjezda 5-nek írt Zvezda 5 az egyik csúnya hiba, de ebből a szempontból messze a leggyengébb az 1973-as piroshátú a félreírásaival és nyomdahibáival: 7-szer van duplán a típusmegjelölés, és ebben a pakliban van a hírhedt "artiop ladon" (talán hardtop sedan?) és az Intermeccanica "Hala" (Italia). Talán hiba lehet, hogy míg néha igen részletes típusmegjelölés van, máskor, különösen a versenyautóknál, mindössze egy márka megjelölés van.

A fentiek a 6 "klasszikus" paklira vonatkoznak, nemigen lehetne ebbe beépíteni a talán 1961-es Régi autók 1961? paklit, sem az utolsó rajzolt 1983-as német mintájú 32 lapos mini méretű Autó Revűt. A 2007-es Blue revival pedig időben esik túl távol az elemzésbe való befoglaláshoz.

Nekem csak annyi hozzáfűznivalóm van, hogy saját gyűjteményemből eddig csak '77-es kékhátút, és a '73-as piroshátút, illetve a kölcsönkapott '65-ös kékhátút tudtam bemutatni a blogon. A CarToonCard Blue revivalről nem beszélve. Ami leginkább kéne kategóriás, az a '75-ös sárgahátú pakli, leginkább az Espada miatt...

5 komment

Címkék: kártya kékhátú piroshátú autokvartett sárgahátú autó revű

A bejegyzés trackback címe:

http://autoskartya.blog.hu/api/trackback/id/tr142059629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

hirtelendi 2010.06.08. 10:39:43

Szia, kösz, hogy felraktad. A fórumban is javítottam, 4 olyan modellváltozat van, ami 3-szor szerepel, nem négyszer, ez csak elírás.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.06.08. 10:57:22

én köszönöm!
elírás javítva itt is.

hirtelendi 2010.06.10. 13:33:25

Sárga pakli 19000-ért ment el a vaterán, szép volt, de az azért talán túlzás...aztán meg lehet mégse...

Az enyém ugyan elég használt, és ráadásul két pakliból raktam össze, de együtt is csak 4500 volt. És maradt egy csomó csere kártyám.

rpyd74 2010.07.24. 13:41:10

A 61-es pakliban a zil-111 szerintem az nem zil-111, hanem csajka. vagy az ugyanaz? a zil-111-nek nem kétpár kerek lámpája volt elől?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.07.24. 22:46:07

@rpyd74: a ZIL 111 meg a Csajka határozottan nem ugyanaz, csak hasonlóak. a Csajka, az a GAZ 13 (Sirály). a ZIL 111 pedig 1963-ig készült ebben a formában
a két kerek lámpás a ZIL 111G 1963-tól.