AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Tíz év virtuális tuning - A hvtm.hu története - Kezdetek (1/10)

2010.12.12. 13:29 Hammer

Szolgálati közlemény: a hvtm 10. születésnapját 2011 január 15-én ünnepeljük. Szívesen látunk minden virtuális tuning rajongót, legyen az látogató vagy profi tuner. Jelentkezés a facebookon vagy a hvtm fórumában vagy itt a blogon.

Kattintva kiteljesedik a kép.

Az egész dolog 2000. decemberében kezdődött.

Mint azt el szoktam mondani, annak aki a hvtm-találkozókon kérdezi, a hvtm egy kósza ötletből nőtte ki magát.

Akkoriban éppen Zola V8-as oldalát böngésztem. Ne a mai V8-portált képzeljétek el, 2000. őszén egy amerikaiautó-rajongó személyes honlapjáról beszélhettünk csak. Ott, a személyes bemutatkozóoldalon a hobbijai közt felsorolta a virtuális tuningot. Illusztrációként azt hiszem egy zöldséges-Merci pickupot használt - profilból, kis felbontásban. "Ilyet én is tudok", gondolta Stirlitz.

2000 decemberében jelent meg a Volvo S60 első szériája. Emlékeztek, hogy ez volt az egyik első olyan autó, amelynek a sajtófotói kikerültek a netre? Ne kérdezzétek, hova, azok a képgalériák már nem léteznek. A 800x600px-es méret nagyfelbontásnak számított és eltartott pártucat másodpercig, amíg letöltődött. Az új Volvo kupészerű tetővonala kívánta a hátsó ajtó eltüntetését, kerestem is egy megfelelő képet, amit kupésítottam. MS Painttel és Photoeditorral. Ennek ellenére, illetve a kevés módosítás miatt minőségileg így sem volt probléma.

Megmutattam a képet a Volvo-fórumon, mint gyárit fotót. Akkoriban nem pár óra alatt járták körbe a hírek a világot még neten sem, és a fake-kiabálás sem volt reflex-szerű így akár igazinak is tűnhetett. Persze az igazi Volvósokat nem sikerült megtéveszteni - a gyár nem tervezett ilyen irányú bővítést, nem is hitték el a C60-at. Viszont tőlük tanultam - és vettem át a hvtm-re - a sakál kifejezést, amit az igazán szép Volvókra használtak.

Az első VT után nem volt megállás, egy majdnem szemből fotózott S60-ról a tetőt is leszedtem. Ezt már lépésről-lépésre dokumentáltam, a fejemben köronalazódó honlapom számára. Aztán jött még egy-egy V50 egyterű, és S80 stretch-limo - mindkettő profilból - mert úgy gondoltam, legalább négy kép kellene egy induló oldalra, és jöhetett a webdesign. Egyedi, más weboldalakon nem látott színeket akartam használni, így kötöttem ki a sok szürke, kevés lila kombinációnál. Khm... Senki nem tökéletes.

Kattintva kiteljesedik a kép.

Az oldal 2001 január 12-én indult el a tar.hu/hvtm címen, statikus html oldalak formájában.

Az első hónapokban nem is készítettem mást, csak az ars poeticámnak megfelelő hiányzó modellváltozatokat, leginkább kupékat, kabriókat. Havi 7-8 kép jelent meg, köztük már a második hónapban egy vendégtunertől kapott VT is. Akkoriban még nem volt egyszerű (és olcsó) saját domaint regisztrálni, aki autós tartalmat akart olvasni, valamelyik ingyenes szolgáltató tematikus toplistáján keresgélhetett - a hvtm akkoriban általában dobogós helyen szerepelt a tar.hu-nál. Talán ennek, talán a kínálat szűkösségének is köszönhető, hogy elég gyorsan ránk talált a sajtó is, áprilisban írt egy ajánlót rólunk Winkler Robi a narancsban. Itt a címlap és a cikk első és második része.

Ennek ellenére az első lendület májusban elfogyott. Bár júniusban elindult a garázs (kedvenc autóim módosítatlan képei) és a szomszéd (linkgyűjtemény) rovat, bő fél évre pihenni ment a hvtm.

Folyt. köv.

2 komment

Címkék: hvtm virtuális tuning hvtm 10

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PGT537 2010.12.13. 12:08:36

grat a weboldal szülinapjához :)

Manyy 2010.12.13. 13:48:35

Várom a következő cikket :D
süti beállítások módosítása