Szolgálati közlemény: a hvtm 10. születésnapját 2011 január 15-én ünnepeljük. Szívesen látunk minden virtuális tuning rajongót, legyen az látogató vagy profi tuner. Jelentkezés a facebookon vagy a hvtm fórumában vagy itt a blogon.
Kattintva nagyobb lesz.
Ha lemaradtál volna róla, itt az 1. rész, a 2. rész és a 3. rész.
2004 azzal kezdődött, hogy megjelentek az XL méretű képek a hvtm-en. Előtte csak 512*384 pixelben publikáltunk mindent, ez a méret része volt (mai is az) a design-nak. Aztán valaki a fórumban megkérdezte, miért nincsenek nagyobb képek. Rövidesen lettek - pop-up ablakban.
HoPe - Lexus GS GTR |
Showme - Saab 9-3 Draken |
Az év következő nagy fejlesztése az adminisztráció és a site-motor átalakítása volt, a korábban szöveges fájlokban tárolt adatokat áttettük adatbázisba, illetve fejlesztettünk egy a webes képfeltöltést is, mert kezdtünk beleroppani az emailek, a havi 120-140 virtuális tuning kezelésébe. A gyakran és megbízható minőségben alkotó tunerek azóta önkiszolgáló módon töltik fel a képeket, de a szerkesztés lényegében ugyanolyan elven megy ma is.
FBálint - Volkswagen Scirocco |
Sezlony - Tatraplan T-705 |
Ez az év is hozott egy designváltást, októberben átálltunk az eddigi leghosszabb életű, négy évet megért bőrre. A színvilág maradt, de jobban integrálódtunk a Totalcar-fejléchez, és letisztultabb lett a design. A fenti kép illusztráció, akkoriban nem volt még se fórumunk, se kihívás rovat.
Hammer - UAZ 32642 |
Tomchy - Rover 75 Sunshine |
Ami viszont nagyon pörgött, az a pályázat volt. Az előző évről átnyúlt retró-autókon kívül további nyolc versenyt írtunk ki. Eleinte hvtm-pólóval, később emellett Best of Totalcar könyvvel is jutalmaztuk a győzteseket, de év végén a póló fogytával autómodellre váltottunk. Rajzoltunk Audi TT II-t (évekkel a bemutató előtt), nemlézető kabriókat, rendőrautókat, mentettünk Saabot, tuningoltunk buszlimuzint, készítettünk F1-es utcai, és Dakar-versenyautókat, valamit egy kitalált autósújság címlapját. Utóbbin már nemzetközi virtuális tuning bajnokságot vízionáltam, de a bajnokságok ideje akkor még nem jött el.
KiVi - Mazda MX-5 revs |
Hammer - Porsche 932 GT revs |
Rengeteg új tuner próbálta ki magát nálunk, sokan közülük már nem csak új autót építettek, hanem tuningtak is már. Míg azonban egy ajtóeltüntetés, vagy kombivá alakítás elég egyszerű, a jó tuning más képességeket kíván - az akkori tuningautók java ma nem jutna be a szalonunkba. Az év újoncai közül kiemelkedett FBálint, Jakusa, Tomchy, Andras, _GreG_, Showme, roobi, Kivi vagy épp ykcky, a CarToonCard másik atyja.
Jakusa - McLaren F2 |
Luczi_Design - Lamborghini Murcielago Police |
Bár nemzetközi szinten léteztek már korábban is virtuális tuninggal foglalkozó oldalak, az akkoriban felfedezett észt VTE, (később chop.ee - évek óta már csak vegetál) volt az első olyan színtér, ahova kiléptünk, ott is publikáltunk, versenyeztünk, illetve onnan is próbáltunk tunereket csábítani versenyeinkre. (Voltak, amit meg is nyertek találjátok meg őket! Az egyik 2005-ös).
Manta - Toyota Land Cruiser TS Dakar |
Andras - Hummer H3T Dakar |
2004 krónikájához hozzátartoznak az első hvtm-találkozók is. A legelsőt a Mammutban tartottunk, a másodikat a Potala Teapalotában. A résztvevők egy része ma is a hvtm kemény magjához tartozik.
2004
Új tunerek száma: 124, összesen 183, ebből aktív* 146.
Új VT-k száma: 1356
Pályázatok száma: 8
*aktív tuner, akinek az adott évben jelent meg képe, vagy indult versenyen.