Természetesen maga az autó már 60 éve kész, (bár az ábrázolt példány '57-es) csak végre én is be tudtam fejezni a rajzot róla. Rengeteg érdekes és szép régi autó van, miért pont ezt rajzoltam le?
A Lancia Aurelia B20 GT (tulajdonképpen a Aurelia B10 szedán kupéváltozata) egyik fő vonzereje, hogy ő volt az első Gran Turismo típusjelzést viselő autó, a GT-k őse. A másik ok, amiért nagyon kedvelem, az időtálló, egyszerűségében gyönyörű vonalvezetése, nagyszerűen eltalált arányai. A hasonló jellegű 1948-as Cadillac '61 túlcsicsázott, a Bentley R-Type Continental pedig túlméretes mellette.
Bár az Aureliát a magyar származású Vittorio Jano (János Viktor) tervezte, a GT vonalait Mario Boano vetette papírra. A Carrozzeria Viotti kezdte a gyártását, de hamarosan átvette tőle a Pininfarina. Kis, kétliteres V6-osával az 1951-es Mille Miglián második helyen végzett egy négyliteres Ferrari mögött. A B20-at 1951-től 1958-ig gyártották, 1231 darab kétliteres (1953-ig) és 2640 darab 2,5-ös készült belőle. Mennyi a Suzuki gyár napi termelése?
A Lancia Aurelia név már rég beégett a memóriámba, de addig nem ragadott meg különösebben az autó, amíg Stephen Bayley Cars című könyvében nem olvastam róla. Igen, most ez a kedvenc autós könyvem (a recenzióval még adós vagyok), és az Aurelia B20 a kedvenc GT autóm. A rajz eladó.
Csikós Zsolt 2011.03.21. 13:56:17