AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Végre kész a világ első GT-je!

2011.01.11. 10:11 Hammer

Természetesen maga az autó már 60 éve kész, (bár az ábrázolt példány '57-es) csak végre én is be tudtam fejezni a rajzot róla. Rengeteg érdekes és szép régi autó van, miért pont ezt rajzoltam le?

A Lancia Aurelia B20 GT (tulajdonképpen a Aurelia B10 szedán kupéváltozata) egyik fő vonzereje, hogy ő volt az első Gran Turismo típusjelzést viselő autó, a GT-k őse.  A másik ok, amiért nagyon kedvelem, az időtálló, egyszerűségében gyönyörű vonalvezetése, nagyszerűen eltalált arányai. A hasonló jellegű 1948-as Cadillac '61 túlcsicsázott, a Bentley R-Type Continental pedig túlméretes mellette.

Bár az Aureliát a magyar származású Vittorio Jano (János Viktor) tervezte, a GT vonalait Mario Boano vetette papírra. A Carrozzeria Viotti kezdte a gyártását, de hamarosan átvette tőle a Pininfarina. Kis, kétliteres V6-osával az 1951-es Mille Miglián második helyen végzett egy négyliteres Ferrari mögött. A B20-at 1951-től 1958-ig gyártották, 1231 darab kétliteres (1953-ig) és 2640 darab 2,5-ös készült belőle. Mennyi a Suzuki gyár napi termelése?

A Lancia Aurelia név már rég beégett a memóriámba, de addig nem ragadott meg különösebben az autó, amíg Stephen Bayley Cars című könyvében nem olvastam róla. Igen, most ez a kedvenc autós könyvem (a recenzióval még adós vagyok), és az Aurelia B20 a kedvenc GT autóm. A rajz eladó.

1 komment

Címkék: rajz lancia aurelia b20 gt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csikós Zsolt 2011.03.21. 13:56:17

Azt tudod, hogy a Hosszúéknál készül egy ilyen...
süti beállítások módosítása