AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Egy nap alatt tízezer dollárt keresni, majd ötvenezret elbukni

2013.04.18. 10:41 Hammer

blackprints.jpg

Két hete írtam egy lelkes posztot egy személyes blogomra, ezt most ide is bemásolom, és ki is egészítem, mert tanulságos.

Így kell egy nap alatt tízezer dollárt keresni

A cím szenzációhajhász, kontextusból kiragadott. De mielőtt kifejteném még egy kis körítés.

Évek óta rajzolok, és webes galériákban, pólóboltokban árulom is a rajzaimat, vektorgrafikáimat. Zsebpénznagyságrend, ami bejön, az is inkább a SilhouetteHistory beindítása óta. Nem jó az üzleti modellem. Sabrina Chun sokkal jobban csinálja.

Fekete-fehér grafikát készített 8 darab autóról. profilból, a fényeket kiemelve. (Kb. annyi munka lehetett, mint nekem 1-2 SilhouetteHistory sorozat.) Összerakott egy letisztult weboldalt, és egy jó bemutatkozóvideóval együtt feltolta a KickStarterre. 5.000 dollárt akart összegyűjteni, gyakorlatilag a leendő vevőitől. Amikor kedden a Jalopnikon olvastam róla, csak elmentettem a posztot, hogy majd később megnézem. Tegnap délután jutottam hozzá. Akkor már 37.000 dollárt gyűjtött össze. Most kb. 47.000-nél tart. Ez az a bizonyos tízezer dollár egy nap alatt. És még 56 napja van a projekt zárásáig. Van mit tanulnom tőle.

OK, tudom, a Kickstarter projektek sem zárulnak mind sikerrel, különösen nem, ha nincs egy amerikai a kezdeményezők között. Az is biztos sokat dobott rajta, hogy nő. Autóval kapcsolatos dolgot produkált, a célcsoportját egyértelműen a férfiak teszik ki. De ezzel együtt is, le voltam nyűgözve tőle.

A fejlemények: Nem sokkal a poszt után, amikor utoljára rá tudtam nézni a projektjére, közel járt az 50.000 dollárhoz és 750 támogatóhoz - ami az esetében gyakorlatilag ennyi vevőt jelentett. De elszúrta. Már a kiindulásnál.

Az autók közt volt a Vissza a jövőbe DeLoreanje, és a Szellemírtók Ecto1 Caddilacje is. Már ezeket látva elgondolkodtam, vajon a filmstúdióktól szerzett-e hozzájárulást a képeik használatához. Azt viszont nem gondoltam volna, hogy a többi képet is a jogtulajdonosok tudta és hozzájárulása nélkül szedte össze a netről, és fotosopolta meg. A Cobra fotósának bejelentése elég volt a buktához. A facebook oldalán ugyan még posztolgatott a lány, és copyright félreértésről ír, de szerintem ebből már nem lesz semmi.

1 komment

Címkék: jalopnik kickstarter blackprints

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2013.06.24. 22:40:52

Valahogy csak kimosakodott belőle, és bár a 60 napból elveszített egy csomót, és a lendülete is megakadt 50000 dollár körül, azért csak összejött neki 71000!
www.kickstarter.com/projects/sabrinachun/blackprints-car-designs-reimagined
süti beállítások módosítása