AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Legjobb születésnapi ajándék ever

2013.07.08. 08:41 Hammer

lotus.jpg

Nemrégiben kerek számot ünnepeltem, és olyan ajándékot kaptam a családomtól, amit még soha. 160 lóerő, kevesebb, mint 500 kiló, és slick gumikon gurul, és nyolc körre csak az enyém.

A NagyNap oldalán találtak egy testhezálló programot nekem: egy Lotus formulaautó kipróbálását. Aki vezetett már hasonló teljesítmény-tömeg arányú autót slickeken, annak nem kell ecsetelnem, mit jelent ez, aki még nem, az pedig sürgősen próbálja ki, mert semmihez nem fogható élmény.

tokol.jpg

Ezt a vezetést konkrétan a HF Racing Team szervezte a tököli reptéren, pont azon az aszfalton, amit a gyorsulási futamok és driftversenyek koptatnak. Eredetileg egy héttel korábbi vasárnap délutánra volt időpontom, de még indulás előtt kaptunk egy telefont, hogy az autóval műszaki gondok vannak, ugrott a program. Mint utóbb kiderült, az előttem próbálkozó ügyfelek megkínozták szerencsétlen autót: csutkára forgatott kettesből sikerült egyest tolni neki, amit két dugattyú nem tolerált. "Az anyagi kár jelentős" volt. Mi viszont az Brit Nagydíjjal vigasztalódtunk.

Az esetből okulva, erre a hétvégére vasárnapra a legelső időpontot kértük. Más nem is volt rajtunk kívül akkor, és még bőven hazaértünk a Német Nagydíjra. A szombat szóba sem jöhetett a Velodrom Millenáris miatt, de így az esőt is megúsztuk legalább.

A reptéren Szilniczky Gyula a HF Racing csapatvezetője és Balogh Zsolt a Formula 2000-es pilóta fogadtak. (Zsolt sokszoros gokart- és mindenféle más bajnok - pontosan nem jegyeztem meg, és a neten nem találom. Bocs.) Első körben az autóval ismertettek meg.

hangar.jpg

A kb. 20 éves konstrukció a Lotustól származik, még Mika Häkkinen versenyzett hasonlóval a Formula 1-es karrierje előtt. A hajtás az Opeltől jött: 160-170 lóerő körüli kétliteres motor, kicsit hegyesebb vezérműtengelyekkel, versenyelektronikával stb. A váltó kulissza nélküli, a fokozatkiosztás hagyományos, csak arra kell ügyelni, hogy kettesből felfelé találjam el a hármast, illetve ne forgassam a halálba amúgy se, mivel fordulathatároló sincs benne. Kaptam kiképzést a biztonsági övről, a kormányról, a pedálkezelésről, áramtalanításról, az autó úttartásáról, viselkedéséről. Kb. mindenről, ami egy ilyen próbán szóba jöhet.

grid-girl.jpg

Ezután kimentünk a pályára, amit - mialatt Zsolt bemelegítette a Lotust és a gumikat - a saját autómmal jártunk be sétatempóban. Gyula elmondta, hol kell fékezni, párszor a kormányba is belenyúlt, hogy mutassa, merre menjek majd a versenyautóval. A pálya a hangárok előtt kezdődött, végig a hosszú gurulóúton, ahol a gyorsulási versenyek szoktak lenni. Nem sokkal a nagy placc előtt egy enyhe bal-jobb lassító, majd a driftpályán bólyákkal kirakva az út: egy szőkebb bal-jobb lassító, és egy nagyon hosszú, nagyon nagy ívű balos visszafordító kanyar, ami egy enyhe jobbossal visszavitt az egyenesre, ahol az első lassítót a másik irányból kellett abszolválni. A végén pedig egy extrém szűk, lassú megfordulás. Megpróbálom lerajzolni, közel sem biztos, hogy minden a helyén lesz, de valami ilyesmi volt. Az mindenesetre látszik, hogy ahol kormányozni kell, ott van hely elszállni, ahol meg nincs hely, ott úgyis egyenesen megyünk.

track.jpg

A pályát feltérképezve nem volt más hátra, mint a vezetés. Illetve előbb a beszállás, ami már maga egy külön élmény. Az autó nagyon lapos, és amíg egy gokartban ülsz, ebben félig fekszel, mint otthon a kanapén elnyúlva a tévé előtt. Nagyon kevés hely van, de a kezed amúgyis a kormányon, a fél fogkefényi váltókar pedig egy másik fél fogkefényi távolságra van csak a kormánytól. Még megbeszéltük a kézjeleket (lassít, megáll, nyomjad, vége), és indultam.

start.jpg

Az indításhoz külső akkumulátort használtak volna, de nálam már arról sem akart beindulni a motor, így betolással kezdődött a menet. Nem ment nehezebben, mint egy Asconában, ha már az opeles és a betolásos emlékeim közt kell keresgélni. Utána viszont a gáz taposására úgy indult meg az autó, ahogy egy 160 lovas féltonnástól elvárható. A váltások is egész jól sikerültek, de csak óvatosan nyomtam neki, az első sikánt harmadikban vettem, és ebben a fokozatban végig is lehetett menni a pályán.

rear.jpg

Aztán az első kör végén, a megfordulásnál, - hiába volt külön kiemelve, hogy teljesen eltekert kormánnyal, egyesben és főleg: gázzal kell fordulni, - lefulladtam. Sebaj gyors újraindítás, és jöhettek az újabb körök. Egyre lelkesebben nyomtam, és körről körre gyorsabban vettem a kanyarokat. Ahogy elmondták, tényleg nagyon megbocsátó és kezes az autó, és a slickek tapadása nem hasonlítható semmihez. Amikor a hosszú kanyarban a határon hajszoltam, akkor is egészen finoman csúszott csak kifelé: mind a négy keréken.

Csak a megfordulások nem sikerültek túl jól: igaz többet nem álltam meg, de egyes helyett valahogy mindig hármasba sikerült tenni a váltót - 3-4000 alatt pedig dadogott a motor, és utána a kigyorsítás sem volt az igazi. Persze még ezután is visszagangolhattam volna, de örültem, hogy lyuk van a seggemen, nem törtem a fejem ilyen bonyolultabb műveleteken.

drive.jpg

Az utolsó két-három kör előtt viszont sikerült megtalálni az egyes fokoztatot, elég szépen fordultam, egyszer még egy kicsit driftelve is. Az első lassítót már negyedikben toltam, és a nagy placcon is próbálgattam a tapadáshatárt, ami elképesztően magas az utcai autókhoz képest. Ki nem intettek, ez azt jelentette, semmi autógyilkos dolgot nem csináltam eddig. És ennek örvendezék vala. A köröket nem számoltam, de sejtettem, hogy a vége felé járhatok, amikor a fordulónál mutatták, nyomjam még neki.

Nyomtam. Az első sikánt most lassítás nélkül vettem, és a második, szűkebb előtt is későn fékeztem, váltottam vissza. Túl későn. Ezt a tempót és a hirtelen balos kormánymozdulatot már nem tolerálta a Lotus, pár bólyát elkaszálva megpördült. Csak 180 fokot fordult, és szinte rögtön meg is állt, de sajnos a kuplungot túl későn nyomtam ki, ezért lefulladt. Legalább a megpördülés is megvolt, gondolta Stirlitz, miközben áramtalanított és várta a felmentő sereget. Aki meg is érkezett egy percen belül, és jelezte, hogy ez már egy bónusz-kör lett volna, és most ha már úgyis ebbe az irányba áll az autó, célozzam meg a starthelyet.

final.jpg

Visszafelé még kihuzattam az egyenesben, aztán talán a legjobban sikerült megfordulás után leállítottam az autót. Hú, de jó volt! Visszatértünk a hangárba, megbeszéltük a tapasztalatokat - röviden: lehettem volna bátrabb.

barack.jpg

Indulás előtt még megdézsmáltuk a hangárok melletti gyömölcstől roskadozó sárgabarackfákat, és elhaza  és elköszöntünk a pályától. Nagyon jó volt, nem cserélném el semmilyen vitrinbe rakható, hordható, olvasható, megehető stb. ajándékért. Köszi család, köszi HF Racing!

Ui: Amikor ezt a posztot vasárnap éjfél körül írom, nem kicsit érzem az alkaromban a szervo nélküli kormányt. Tempónál könnyű volt, de azok a megfordulások... Még edzeni kell egy kicsit, mielőtt pályaversenyzőnek állok.

Szólj hozzá!

Címkék: születésnap lotus versenyautó tököl hf racing

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása