AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Szupersportkocsik a piroshátúban

2008.03.19. 18:00 Hammer

Le kell szögeznem, nem alakultunk át szupersportautó bloggá, de még egy kört kell futnunk a témában. Dolgozunk ugyanis a következő, piroshátú kártyán, és az egzóta kvartettből megint nagyszerű autók fognak kimaradni.

egzoták

Tulajdonképpen már kiválasztottuk az autókat, de csak háromnak biztos a helye, a negyediket előzze meg egy kis közvéleménykutatás. Azt persze nem áruljuk el, hogy az alábbi autók közül melyik jutott be, de a többiek közül a legtöbb szavazatot begyűjtőt tennénk a negyedik lapra. Feltéve hogy nem üti a többi hármat: pl nem szeretnénk két Ferrarit, két Lamborghinit, vagy két Spykert - ha esetleg egyet már kiválasztottunk. Lapozás után meglátjuk, melyek jöhetnek szóba!

Ferrari EnzoA kékhátú csomagba a legkisebb manufaktúrák szerepeltek, de náluk valamivel nagyobbak, sőt óriások is készítenek szupersportautókat. Az egyik ilyen az elmaradhatatlan Ferrari. Az Enzót ugyan már nem gyártják, de mivel utóada még nincs, (de biztos lesz) bátran nevezhetjük napjaik autójának, tehát helye van a válogatásban.

Ferrari P4/5 PininfarinaHa már lúd alapon viszont szóba jöhet még az egyetlen példányban készült Enzó-alapú Ferrari P4/5, amelyet James Glickenhaus építtetett Pininfarinával a legendás 330 P4 mintájára. Álljunk meg egy szóra, nem ismerős ez a régi piroshátúból? De! UPDATE: Nem, az egy 512 S volt, csak túlságosan lekerekítetve rajzolták meg.

Lamborghini Murcielago LP640A másik nagy olasz név, az első csomagból kimaradt Lamborghini: a Murcielago legfrissebb változatát az LP640-et el tudnám képzelni az egyik lapokon, végülis ez az aktuális szupergép Sant'Agata Bolognese-ből.

Lamborghini ReventonItt is van egy házon belüli vetélytárs, a "tucatautó" Reventon, ami kicsit jobb paraméterekkel, és fájdalmasan szép/ronda karosszériával bír. Még nem tudom eldönteni, melyik szót húzzam ki az előző mondatból, de az biztos, hogy a vadászgép-ihlette szürke bika magasabbra nyomja a vérnyomásom, mint az évek során megszokottá vált Murcielago.

Porsche Carrera GTEgyre nagyobb méretű gyártók következnek, ezúttal ezúttal a németektől. A Porsche Carrera GT hasonló státuszban leledzik, mint az Enzo: már nincs, de még érezzük a szellemét, helye van a kártyánkon, és amúgy is fájdalmasan ritkán készít szuperautót a Porsche: a 959 óta csak a mutáns 911 GT1 és a Carrera GT tartozik közéjük.

Mercedes-Benz SLR McLarenA még nagyobb német, a Mercedes-Benz a Formula 1-es parnerével, a McLarennel karöltve készítette el az SLR-t, az egyetlen autót a kategóriában, amelyben a motor hamarabb halad át a célvonalon, mint a vezető. Létezik, gyártják, minden szempontból megfelelő lehet a kártyára.

Ford GTA cégméretet még mindig tudjuk növelni, így érkezünk meg a Fordhoz, amely 2005-ben felélesztette legendás versenyautóját a GT40-et. Az új változat minden méretében 10%-kal nagyobb lett, de a harmincéves forma egyáltalán nem fáradt el, jobb, mint sok újabb design.

Spyker C8 LavioletteMaradt még pár apró cég is, akiket semmiképpen nem szabad lehagyni a listáról. Az egyik a közelmúltban felélesztett patinás holland Spyker. A C8 Laviolette valami elképesztően komoly nyálcsorgatásra készteti az embert - a képek nem mondanak semmit, élőben kell látni.

Spyker C12 ZagatoÚjabb egy komoly dilemma: ha a C8 szép, akkor mit mondjunk a C12 Zagato verzióról? Nem baj, ha egyedi marad, nem baj ha csődbemegy a cég (de igen!), már megérte feltámasztani, hogy a Zagato stúdió elkészíthesse egyik legszebb autóját.

Gumpert ApolloNagy nehezen kezd beindulni egy apró német manufaktúra, a Gumpert üzlete is. Az Apollót nehéz lenne szép autónak nevezni, formája technós, funkcionális, semmi játékosság, semmi elegancia nincs benne. Még némelyik versenyautót is sikerült barátságosabb vonalakkal megrajzolni, mint ezt az irgalmatlan dögöt. Pont ezért szeretem, mert mer ilyen lenni.

SSC Ultimate AeroPont az ellentéte az amerikai Shelby Super Cars autója, az SSC Ultimate Aero, amely úgy néz ki, mintha a Lamborghini Diablót egy kínai autógyár indigózta volna le, a nevét pedig félig a Saab csúcsmodelljeitől nyúlta. Semmi szeretnivalót nem találok benne, hacsak azt nem, hogy lenyomta a Bugatti Veyront, így jelenleg ez a világ leggyorsabb autója.

Ennyi a lista, majd három kvartett is kijönne belőle, de nekünk most csak egy kell. Talán a maradékból jut a következő utáni csomagba néhány darab. Addig szavazzatok róla, melyik kerüljön a piroshátú egzótái közé negyediknek!

Maserati MC12UPDATE: A listáról méltánytalanul lemaradt még egy olasz csoda, az Enzóból Maserativá átmaszkírozott MC12, pedig igazán itt lenne a helye. Ha tudtok még más, fontos szupergépet, szóljatok!

A képek forrása a Seriouswheels és a NetCarShow.

4 komment

Címkék: szavazás egzóta szupersportkocsi piroshátú

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2008.03.19. 23:11:23

Carrera GT!!! Mindenképpen!

Beeni 2008.03.20. 16:03:45

Alap hogy az SSC.....:D

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.03.26. 00:45:22

Ha a Spyker ebben a mezőnyben van, akkor biza szót érdemelne a Noble és a többi angol testvérkéjé.
süti beállítások módosítása