AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

A kupé alapvetően sportos, szeretem, szerintem

2008.05.26. 12:42 skip

Eszembe jutott valami. A másik helyen, ahol szoktam blogolni, egy érdekes játékot eszeltek ki: mindenki írja meg a maga toptízes listáját, különböző science fiction-témákban (kedvenc film, író, szereplő, satöbbi itt az enyém, hogy egy kis reklámot is belecsempésszek: http://skip.sfblogs.net/category/toptiz/).

Arra gondoltam, mi lenne, ha mi is írnánk különböző listákat, persze autós témakörben.

Jó példával állok elő: elkészítem kedvenc kupéim listáját. Miért pont a kupék? Igazából semmi racionális magyarázatom nincs rá, miért jutottak elsőként eszembe a sportos kétajtósok. Amúgy is az egyik legkedveltebb járműkategória, így talán sikerül némi érdeklődést is kiváltanom a többiekből!

Mielőtt belevágnék a listába, egy kis előszó a válogatásomhoz. A kupénak alapvetően a sportos, kétajtós, hátrafelé lejtő tetejű autókat szoktuk nevezni. Bár a CLS, a Rapide és a Passat CC óta tudjuk, hogy egy kupé akár négyajtós is lehet, azért maradok a két nyílászárónál. Vagy háromnál? Hiszen ott van példának egy csomó háromajtós, még az én listámon is. De azért ne nevezzünk mindenféle két-háromajtós kompaktot kupénak! Az Opel valahogy mindig ráérzett a témára, gondoljunk csak az Olympia Rekord (R3), a B és C Kadettek, vagy akár a B Astra példájára: ezekből volt szimpla két- vagy háromajtós limuzin, meg rendes kupé is.

A válogatásba klasszikus kupék kerültek, a sportautókat más kategóriába tartozónak vélem. Sorrendet nem állítok, egyszerűen felsorolom, mely kupék tetszenek.

1. BMW 6-os (E24). A cápaorrú Bömcsik mindig is a szívem csücskei voltak. Persze leginkább kétajtósként szeretem őket. A Hatos igazi luxusautó volt, gyönyörű kupéformába öntve. Motorjai kizárólag soros hathengeresek, ezek finom járásáról és erejéről legendák születtek. Belépőmodell a 180 lovas 628 CS (Coupé Sport), középen a 630 CS (188 ló), és a csúcson az injektotos 633 CSi (197) állt, legalábbis a forgalmazás kezdetén. A nyolcvanas évekre minden motor befecskendezőt kapott. A 628 és 630 CSi fölé érkezett a 218 lóerős (katalizátorral 211) 635 CSi, és az über-hatos, a legendás M635 CSi. Utóbbit 3,5 literes, négyszelepes gép űzte, 286 lóerővel.

Tulajdonképpen akármelyiket elfogadnám, egyik sem alulmotorizált. És ugyan nem vagyok automataváltó-hívő, de a Motorsport kivételével mindegyikbe passzol a magától kapcsoló erőátvitel. Szín: nagyon tetszik a rezedazöld (mint a képen), de ezüstöt és sötétkéket is elfogadnék :)

2. Škoda 110R. Sokáig tanakodtam, melyik farmotoros kupé-Škodát említsem. Ott van ugye a Garde, meg a Rapid is… végül a 110R-re esett választás. Az 1100-as, 52 lovas egészen tisztességesen vitte. Nyugati szaklapok „kis Porschénak” nevezték, és a magyar autósok álmaiban is gyakran szerepelt a sportos cseh. Hiába volt kétajtós, a családapák meggyőzték magukat és a famíliát, hogy ez az ideális autó. Hiszen csomagtere ugyanakkora, mint a limuziné, hátul meg úgyis csak a gyerekek ülnek. Egy ilyen kocsiba beülve feltűnik, hogy az ajtókról hiányoznak az oldalablakok keretei, ami szívdöglesztő hatással bír még ma is. Nem csoda, ha a döntött szélvédő, a sportkormány és a fordulatszámmérős műszerfal mögött az utak királyának érezte magát a vezető.

Hogy melyik verzió kéne? Leginkább egy négylámpás, de kis lökhárító-babás változatot tudnék elképzeli, élénkzöld, vagy narancs fényezéssel.

3. Saab 900 Turbo. Abból a korszakból, mikor a Saab még Saab volt, nem holmi GM-leány. Kizárólag feketében kellene, fekete bőrbelsővel, a háromágú gyári felnivel.

4. Jensen Interceptor. Hű, egy Jensen mindenképpen kellene. Egy Chrysler-féle bazinagy V8-as és a Ferguson Formula (FF), azaz az összkerékhajtás angol találkozása, lenyűgöző Vignale külsővel. Bármilyen színben, bármilyen kárpittal jöhet!

5. Mercedes 450 SLC AMG Gr. 2. Általában a gyári állapotú autókat szeretem, az olyat, ami sorozatban készült. Ez a Merga kivétel: versenyautóként sokkal vadítóbb, mint utcaiban. Nem régóta tartozik a kedvencek közé, csak mióta egy Autópiacban láttam, úgy egy éve. Napokig bámultam azt a cikket. Ugye a szín, a kivitel, a kárpit adott…

6. Lancia Fulvia Coupé. Valahogy odavagyok a körlámpás kétajtósokért a hatvanas-hetvenes évekből. Főleg az ilyen szépekért, mint a Fulvia. Emlékszem, milyen megrázkódtatást okozott, amikor szembesültem vele, hogy elsőkerék-hajtású. Azóta túltettem magam a sokkon, és beemeltem a toptízbe, főleg amióta tudom, hogy milyen műszaki csemege lapul az orrában: igen szűk hengerszögű V4 (12,5 fok!), DOHC, valamennyi variánsban, 1,1 és 1,6 liter között. Egy piros Sahara lenne az álmom, lökhárító nélkül, mint a képen. De egy HF-replika is jót tenne velem.

7. Alfa Romeo S.Z. Zagatóék minden szabályt felrúgtak, amikor megalkották a külsejét. Az alapot az Alfa 75 adta, miként a 210 lovas V6-ost is. Alig három évig készült, minimális darabszámban. Persze az autók ma gyűjtők féltett kincsei. Csak piros színben készült, plusz egy darab fekete Andrea Zagatonak. Nekem piros kellene J

8. Maserati Biturbo. Az egész Biturbo-szériára gondolok, azokra is, amik már számokat kaptak. A Biturbok az olasz autók legborzasztóbb korszakában készültek, és sajnos ugyanolyan kétes minőséget sikerült produkálni, mit a többi, mezei talján autóknál. Igazából mindegyik kétajtós Biturbo tetszik, de leginkább egy nagylámpás 2.24v, vagy egy Karif kellene, piros színben, körben fekete alsó résszel, teli felnivel.

9. Volvo 262 C. Egy szekrényforma gépből is lehet kívánatos vasat fabrikálni, mutatja Bertone mester. Állítólag a bőrtetős masinából manapság mindössze 200 darab maradt Európában, ezekből kellene egy. Mondjuk ezüstszínű, de az ábrán szereplő arany-árnyalat szintén kívánatos, de fekete tetővel.

10. Jaguar XJ Coupé. Több XJ sorozat volt, amire én gondolok, az a hetvenes évekbeli, kis hátsólámpás sorozat. Persze tizenkéthengeres kellene, 5,3 literes, lehetőleg BRG színben, viniltetővel, belül vajszín bőrrel meg fél erdőnyi fával. (No jó, tudom, hogy a képen Daimler van, de a Jag ugyanilyen).

És Önnek, milyen kupék kerülnének a Top 10-es listájára?

16 komment

Címkék: autók volvo mercedes alfa romeo maserati bmw saab jaguar top 10 lancia skoda daimler amg álomautók biturbo

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.26. 13:13:50

nálam lenne rajta amerikai nagyvas is.

1. Saab 900 OG
2. Jaguar XJ12 Coupe
3. BMW 635i CSi
4. Ferrari 412
5. Bristol Blenheim
6. Oldsmobile Toronado '67
7. Citroen SM
8. Volvo 262C
9. Dodge Charger '67
10. Lamborghini Jarama

George 2008.05.26. 13:40:20

Scirocco (bármelyik GTi, szürkében), CRX (a kocka, 1.6-os motorral, szürkében), Charger (v8-al), Skoda 110R, Integra (Type-R, fehérben), MB AMG Hammer (fogalmam sincs, milyen motor lehet benne - azért gondolom min valami V8 - , de képen brutál), E30 M3 (ez coupe-nak számít egyáltalán? csakis feketében), Alfa GTV6, tudom, ez csak nyolc, de sokszor nyolcat tudnék írni, úgyhogy most ennyi.

Eunos 100 2008.05.26. 14:45:52

Azért nem a Mercedes találta fel a CLS-el a spanyol viaszt, vagyis a 4 ajtós kupét. A Mazda már sokkal régebben kitalálta a ráadásul 5 ajtós kupét a Mazda 323 F-el(már a bukólámpás BG generációval).

Zoltán 2008.05.26. 16:56:01

Én leszűkítettem a kört euópára. És az illendőség kedvéért ABC sorrendbe állítottam őket.

Tehát a lista így néz ki:

Alfa Romeo Giulia SprintGTA (Azt hiszem 1965. Aminek Giugiaro-bácsi olyan érdekes orr részt rajzolt.)
Aston Martin V8 / V8 Vantage (1977)
BMW 3.0 CS
Ferrari 250
Ford Taunus 17M P3 (1960-64)
Lambirghini Espada
Lotus/Ford Cortina
Opel Kadett "B"
Porsche 911 Turbo (930|1974–1989)
Renault Alpine A110

Kicsi.Sati · http://kskozlony.blog.hu 2008.05.26. 20:17:17

-Jaguar XJS, de csak 6 hengeres, a 12-esekkel kockázatos bevállalni még egy Bp-Siófok túrát is... a 70-es évek korai Jaguarjainál (Series II.) nem sok megbízhatatlanabb luxusautó készült, pl. 1976 és 1992 között csak 9700 12 hengeres készül (double-six), de ebben már a kupé és a szedánok is benne vannak.
-Porsche 911
-Porsche 914 (tudom, félig VW)
-Jensen,
-Bristol - gyakolatilag bármi, mindkét gyártótól
-Lotus Europa
-Lamborghini Espada
-BMW 635 CSI
-DeTomaso Pantera
-Monteverdi 2000 GT Frua

cs0ki 2008.05.26. 21:39:11

miura, 250 gto, sehol senki? o.O

a hatos meg a volvo appszolúte kéne

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.26. 21:53:22

cs0ki:

"A válogatásba klasszikus kupék kerültek, a sportautókat más kategóriába tartozónak vélem."

ezért nincs miura pl.
bár úgy látom, a p911-et meg pár más sporkocsit csak nem sikerült mindenkinek kihagyni :)

cs0ki 2008.05.26. 22:15:11

akkor a maserati shamal, az nagy kedvencem :)

Zoltán 2008.05.26. 23:46:13

A 911 azért nehezen kategorizálható.
Egyáltalán kupé? Ezt soha nem tudtam eldönteni. Bár ha a skoda lehet kupé...
Az én szememben kizáró ok az elsőkerék hajtás. Egyébként ott lenne a Fulvia is.

Meg még rengeteg...
Pl. Lotus Elit, a maga kis 2ütémű lelkével, meg a Jaguár MK II., csak azon meg sok az ajtó, aztán a Jensen Interceptor, de az már volt. Természetesen ott van még a kelet, a Honda (S500/S600/S800), és a Datsun/Nissan (Fairlady/240Z) is megörvendeztetett pár kellemes autóval.

skip 2008.05.27. 07:20:53

Először nekem is volt egy 911-es a listán, aztán kitöröltem. Majd a sportautó-kategóriába beteszem. Viszont a 928 - ha már Porschénál vagyunk - inkább klasszikus kupé. Bár korántsem toptízes...

karlmann 2008.05.27. 08:35:07

Háát, ha már Jaguar akkor kéne az XJS, de mindenekelőtt az E-Type. Aztán ott van még a Ferrari 250GTO, a Lamorghini Espada, na meg egy két amerikai szörnyeteg egy '68-as Charger, egy '71-es Challenger, esetleg egy '68-as Corvette. A 635 CSI mindenképpen kéne, de érdekelne egy 3.0 CSL és egy 2002 Turbo is. Na itt van vége egy 10-es keretnek, de ha már álmodozunk akkor miért hagynánk abba? Jöhetne még egy Porsche 911S még az első szériából egy 2.0L-es, targatetővel, plussz egy Aston-Martin V8 Vantage és semmiképpen se feledkezzünk meg egy első szériás Lotus 907 Espritről sem.

Zoltán 2008.05.27. 14:12:18

ISO Grifo A3 - akkor erre becserélam a 911-et.

Flat-6 2008.05.28. 15:57:47

-Audi quattro 20V
-BMW E9 3.0 CSi / CSL
-Buick Riviera Boattail
-Citroen SM
-De Tomaso Longchamp
-Fiat 130 Coupé
-Jaguar XJC12
-Jensen CV8
-Porsche 928 GTS
-Volvo 780

sezlony · http://laszlozoltan.freeblog.hu 2008.06.04. 07:19:50

OFF: jé, csak most találtam ide. Baszki, Skip, akkor nem csak sf, Škoda, de Hammer felől is van kapcsolódási pont?

Skip 2008.06.04. 12:42:41

sezlony:
Minden összefügg mindennel :)

Tommi 2008.08.02. 18:17:56

1.: Volvo 780 C
2.: Oldsmobile Toronado (átépítve hátulhajtóssá, mint Jay Leno-é)
3.: Audi Quattro 20V
4.: Renault Alpine A310
5.: AMC AMX 390
6.: Citroën S.M.
7.: BMW E24 6
8.: Toyota Celica ST 165
9.: Isuzu Piazza
10.: Honda CRX VTi (a gömbölyűbb kocka)
süti beállítások módosítása