AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.


Budapest légszennyezettsége

Kártyapartik

Mutasd meg a kártyapartid, vagy azt, hogy hol járt a kártyád! Töltsd fel a képet az indafotóra, és add hozzá a "cartooncard" cimkét!

Kibic

  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók
  • Perelli: @nemethattilathval: hali, de nem ám. Amúgy se, de a bátyám kifilézne. Minden játékunk el van téve,... (2017.07.24. 17:00) Kékhátú, de jó régi
  • Hammer: @adidigaga: Az autó tuti ő, de a kép nagyon nem. Nagyon más a látószöge, így átrajzolni nem egysze... (2017.06.22. 17:18) Ardiop Ladon, vajon mi?

Ezt játsza a Totalcar

Címkék

2011 (22) 2012 (19) 2013 (31) ajánló (48) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (25) chevrolet (13) címlapsztori (40) drift (48) egyedi (8) énblog (36) farönk25 (24) feladvány (11) fényképes (11) ferrari (26) fiat (15) film (10) ford (15) formula 1 (153) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (62) kékhátú (14) képregény (18) kínzó kérdés (8) kommentár (124) könyv (14) kreatív (14) különdíj (88) lamborghini (32) lancia (8) lol (14) los minidrivers (21) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (14) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (11) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (58) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

A nagy széndioxid-svindli

2008.05.29. 11:09 Hammer

A globális felmelegedést ma már nehéz lenne vitatni, abban viszont még nincs teljes egyetértés, hogy mennyire írható a Föld természetes, ciklikus hőmérsékletingadozásának számlájára, és mennyire az emberi tevékenység az oka.

Kiindulásképpen most fogadjuk el, hogy igen, az emberi tevékenységek CO2 kibocsátását korlátoznunk kell, és koncentráljunk a hogyanra!

Autós blogként minket elsősorban a közlekedés érdekel, így most hanyagoljuk az ipar, a háztartások, sőt az élőlények légzése által kibocsátott széndioxidot. Egy kérdés érdekes: fog-e csökkenni globálisan a CO2-emisszió önmagában attól, ha az autógyárak költséget nem kímélve (és persze vásárlóra hárítva) egyre kisebb fogyasztású autókat dobnak piacra?

Véleményem szerint nem.

Az, hogy mennyit bocsát ki egy autó, az ugyanis attól is függ, hogy mennyit használják, és mennyi van belőle. Ha tehát kevesebbet fogyaszt, a használója akkor is eltankolhatja rá a havi benzinpénzt, csak többet autózik belőle; fajlagosan kevesebbet bocsátott ki, abszolút értékben nem.

Eddig nem számoltunk az üzemanyagok árával, de ha azt vesszük, hogy egy ideje csak emelkedik, és előreláthatólag ez már így is marad, akkor elképzelhető az emissziócsökkenés, mert a havi benzinpénzből kevesebb litert lehet tankolni. Hála a kisfogyasztású motornak kevesebbel is lehet majd ugyanannyit autózni, mint az előző, zabálósabb kocsival. Hurrá! Az üzemanyagáremelkedés a klíma megmentője!

Vagy mégsem?

Van még egy tényező: az autók száma. Ez pedig - nyugaton már csak szolidan, keleten, távol-keleten robbanásszerűen - növekszik. Tehát, amit megnyertünk az autónkénti kibocsátáson, azt elbukjuk az autók növekvő számán. Szomorú.

.

Persze ez így, számok, statisztikák nélkül csak üres fecsegés. Jó lenne kiszámolni, mennyit csökken a fajlagos fogyasztás, hogyan változik a futásteljesítmény, mennyire nő az autók száma, aztán szorozgatni egy kicsit, hogy megkapjuk, vajon nő, vagy csökken a kibocsátás.

Vagy közelítsük meg a másik oldaláról a kérdést: hogyan változik a globális olajkitermelés? Amit ugyanis kiszivattyúzunk a felszín alól, azt előbb-utóbb el is égetjük, és a légkör szempontjából mindegy, hogy kis- vagy nagyfogyasztású autóban, esetleg erőműben vagy olajkályhában. Amíg az olajtermelés nem csökken, - és egyelőre nem ez a tendencia - addig a hajunkra kenhetjük a széndioxid kibocsátás csökkentéséről szóló maszlagot. (És ne feledkezzünk meg a szénről sem, azt is elégetjük.)

Tehát az lenne a megoldás, hogy üljünk biciklire, és ne engedjük az indiaiakat, kínaiakat is leszállni róla?

11 komment

Címkék: vélemény közlekedés fogyasztás széndioxid olajipar

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2008.05.29. 11:47:43

Azert koolajat erosen hasznal a vegyipar is, nem csak eltuzeli minden fele formaju eszkozokben az emberiseg. Azert egy jarmunek a komplett CO2 kibocsatasa- ertve a banyaszattol a nyersanyagfeldolgozason, eloallitason, hasznalaton keresztul a szetszerelesig es ujrafelhasznositasig, kukaba dobasig- lehet erdekes parameter lenne. EGy nem nyolc ev elettartamra tervezett jarmu lehet, hogy menet kozben tobbet fogyaszt, de ha modnjuk 16 evig fut, akkor mar rogton megsporolt egy masik jarmuvet, plusz egy halom nyersanyagot. Novekedjenek csak az autoeladasok, de ne azert, mert Jurgen, Jozsi, James, Louis, kim, stb. megunta az elozo karpitjanak a szovesmitnajat, es lecsereli harom ev utan egy masikr, ujra, hanem azert, mert termeszetes elhasznalodas kozepette cserelodik a regebbi mennyiseg, plusz az uj realis igenyek felmerulnek.

ColT 2008.05.29. 11:52:33

Szerintem az utóbbi a megoldás. Elég régóta tudott dlgok az alternatív meghajtások (ne a levegős autóra gondoljunk - hidrogén, víz, elektromos...)
Jelen helyzetben már így is túl sok égésterméket fújtunk a levegőbe; bármilyen további szennyezés megengedtetlen. Van ugye üvegházhatás az emeli a bolygó hőmérsékletét, és ugye ettől vannak a mostanában egyre nagyobb természeti katasztrófák. Ja, persze nem a földrengésekre kell gondolni.
Aki meg azt mondja - nem autós téma - hogy az atomerőmű veszélyes, az lakjon egy kicsit egy hőerőmű közelében. Utána mást fog mondani az tuti.

Forester · http://safetyarea.blog.hu 2008.05.29. 11:53:39

E-mail címet nem találtam ezért itt teszem fel a kérdést.

Esetleg egy linkcsere érdekelne titeket?

Üdv.:Safety Area

George 2008.05.29. 12:13:52

Én csak azt nem értem, hogy miért pont a személyautókat szívatják. Valahol olvastam (most lusta vagyok utánanézni, hogy hol), hogy a CO2 kibocsátás nagyon kis részét (talán 15%-át) adja a közlekedés, és ennek még kisebb a közúti közlekedés (ez is max 20% lehet), aminek jórésze a kamionok, buszok szennyezése... Nem inkább azon kéne elgondolkodniuk a nagy fejeseknek, hogy az ipart és főleg a "fejlődő" országok iparát kéne valahogy kitisztítani? És minket, autósokat szívatnak, amikor pont mi tehetünk róla legkevésbé...

StationW 2008.05.29. 12:31:45

A hiba gyökere igazából a gazdasági (--->társadalmi) rendszerünkben van. Azzal hogy a gazdaság a fenntartható fejlődés, és a tervezett avulás vonalon mozog gyakorlatilag előre menekül ezzel az eröltetett növekedéssel. Nem veszi senki figyelembe, az ezzel járó hatalmas többlet energia és nyersanyagigényt. Képesek voltunk/vagyunk 20 évre is tökéletes autót gyártani! Ez a lassan 3-5 évenkénti görcsös csere egy óriási gazdasági társadalomhack.

Level 1.: Olcsón sok f@st a népnek, majd úgyis cserélik.

Level 2.: Csináljunk divatot a cseréből!

Bekaphatják!

HoPe 2008.05.29. 12:39:01

Sztem ez a CO2-korlátozás, amit az EU bevezetett (illetve inkább csak próbálja), inkább kirakatintézkedés: a Parlament megtette, ami tőle telt és hátra is dőlhet.
A kiotói egyezményt ugye nem írta alá az USA, miközben a globális kibocsájtás 20-25%-át ők adják. De nem írta alá Kína és India sem, miközben hamarosan talán be is előzik az amcsikat, főleg, hogy ők még régebbi technológiákat használnak. Így ez az egyezmény is inkább csak a szart pofozta odébb.
Amíg ki nem csikarják az utolsó csepp fosszilis erőforrást is a Földből, nem lesz teljes áttörés. A mostani gazdasági rendszer egyik fő mozgatója az olajipar és a mögötte álló csoportok, nekik ez nem érdekük, marad is a helyzet.
A következő lépés majd az lesz, hogy időközben szépen felvásárolják az új technológiákat és az is nekik hozza még a pénzt. De előtte minden kiszipolyoznak a jelenlegi rendszerből. Hogy az unokákkal mi lesz, az most mindegy, majd csak túlélik valahogy...

StationW 2008.05.29. 12:42:29

Készült már sok ilyen témájú film és regény is, mindegyik elég csúnya világ volt...

Huxley írta a Szép új világ előszavához:

Az utópiákban az a legszörnyűbb, hogy előbb-utóbb valóra válnak.

HoPe 2008.05.29. 12:50:50

Egy érdekes hozadéka az eu-s dolognak: hiretelen kiderült, hogy 1-2 apró lökösmódosítással, áttervezett dísztárcsákkal, programozgatással, filléres dolgokkal mennyivel kevesebbet tud fogyasztani egy autó. Ha ezt eddig is tudták, miért nem eleve így gyártották őket?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.29. 14:15:42

jogos, nem mindet tüzeljük el. akkor a kitermelés nem jó, a benzin/gázolajfelhasználást kellene néznem. (és ha elég sok műanyag bizbaszt gyártunk, ahelyett, hogy elégetnénk, akkor hurrá :) )

a többi, (avultatás, csereciklusok, "olcsó" fogyasztáscsökkentő trükkök) mind, mind megérnének egy-egy postot.

még egy gondolat a foszilis tüzelőanyagokhoz.

ugye ezek, a szén, olaj, földgáz, mind-mind a Nap energiáját őrzik. annak az energiának egy töredékét*, amit soktíz/sokszáz millió évvel ezelőtt soktíz/sokszáz millió éven keresztül sugárzott a Nap a Földre, és amit feldolgoztak a növények. mi meg párszáz év alatt elégetjük.

*még ha az a töredék nagyon kicsi is, attól tartok ez a tempó kicsit gyors a Föld légkörének...

StationW 2008.05.29. 15:02:20

Túl sokan vagyunk...

...és a legnagyobb probléma a globális piac és bevételéhség, dögöljek meg, ha nem volt betervezve Kína nyitása, ugyanis pont faszán megállt volna Európa gazdasági fejlődése, ha nem nyitják meg azt az óriási piacot. De ez olyan folyamatokat indít meg, ami nem létezik a gazdasági kalkulációk opciói közt.

Amerika legalább máshogy oldja meg, háború, gyalu, mindent újra, gazdaságilag hatékonyabb, mert a hadiipar diktál, mögötte meg mennek a telepesek...