AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Rali-világbajnok autóval hétköznap

2008.08.08. 13:31 skip

Sokan vannak, akik csak nyomorult átlagautókban róják az utakat. Biztosan erősen foglalkoztatja őket: vajon milyen érzés egy rali-világbajnok autóval járni? E téren igen szerencsésnek mondhatom magam, mivel nap, mint nap egy olyan verdát nyúzok, ami körbeverte a glóbuszt.

Világbajnok autóm a célszerűség jegyében kerüli a sztárallűröket. Se üvöltő hang, se kőkemény futómű, de még egy árva felirat sem mutatja valódi képességeit. Én azért gondoltam arra, hogy legalábbis egy matrica erejéig emlékeztetem a mögöttem jövőket a diadalra, ugyanis a gyár nem használta ki a reklámlehetőséget. Hogyan is tette volna: a kocsim nyáron készült, a RAC rali, ahol a pilóták bebiztosították a címet, csak ősz végén van. A győzelem után pedig leállt a típus gyártása, az utód pedig „csak” harmadik lett a rákövetkező évben.

Szóval nincs mese, az autónak az utcai harcokban kell bizonyítania. Itt olyan erényeket domborít, senki sem gondolná, milyen tettet hajtottak végre vele az elszánt sofőrök. Például nagy a csomagtartója. Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy az én példányom kombi, a versenyeken pedig a sima verzió indult. Hamar túlteszem magam ezen a csekélységen, lévén az arasznyival hosszabb faron kívül az égadta világon semmi eltérés nincs a karosszérián, a bajnok mechanika meg tökugyanaz.

Vagy említhetném a csekély alkatrészköltséget. Ilyen nincs – gondolhatja az olvasó, mindenütt rémtörténeteket hallani a szeszélyes, bonyolult csúcstechnikával ellátott utcai versenyautók méregdrága fenntartásáról.

Ez utóbbinak ellentmond a megbízható működés, ami nagyban hozzájárult a világbajnoki cím megszerzéséhez; az ellenfelek estek-keltek, miközben a későbbi győztes mindenhol célba ért, és szorgalmas méhecskeként gyűjtötte a pontokat.

Mostanra biztosan mindenki azon töri a fejét, mivel is jár ez a csávó. Celica? Nem, abból nem volt kombi. Delta Integrale? Hát az meg nem megbízható. Impreza? Á, ahhoz drága a cucc. Passz. Na jó, itt a megfejtés: az 1994-es év F2 csoportjának világbajnok autója a Škoda Favorit volt.

9 komment

Címkék: 1994 rally f2

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.08.08. 14:21:44

:D

király gép volt, de az F2 azért tág fogalom.

Squeky 2008.08.08. 16:33:45

Nekünk is volt régen egy, de nem akármilyen: Favorit Black line...kiegészítve sportfutóművel, kipuval meg gyári skoda finomságokkal...és én ebben nőttem föl, mivel ez volt a családi autó :)

skip 2008.08.08. 20:01:11

ommm:
A Škoda nyerte a csapat VB-t az FIA F2 kiírásában (maximum 2 literes, kétkerékhajású autók).
Pl. a portugál ralin abszolút 9. (!) lett Sibera a Favorittal.

BD 2008.08.08. 22:45:27

Az én 2-es Golfomon is ilyen felni van csak rozsdaszínű "árnyalatban" :D
Pedig már isten tudja hányszor fújtam már át

Danessz 2008.08.09. 15:10:17

Én meg jégen király autóval járok. www.youtube.com/watch?v=cte3atq-1vU
Tényleg nyert Androsban.

perko · http://perko.hu 2008.08.09. 21:38:16

Skip

Kevesen tudják ezt a Favoritról.:) Sokkal erősebb, gyári autókat picsázott el(1.300cm3 vs. 2000cm3).

ommm 2008.08.11. 12:15:28

skip 2008.08.08. 20:01:11

tudom, úgy gondolatm, hogy a kategórián belüli csoportot pontosítsd.
így is jó. Sibera-Gros királyság

Alf (törölt) 2008.10.28. 13:46:51

amelyikkel én járok hétköznap, az is nyert, 1959-ben, 1966-ban 1967-ben, 63-ban pedig második lett :)
süti beállítások módosítása