AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók
  • Perelli: @nemethattilathval: hali, de nem ám. Amúgy se, de a bátyám kifilézne. Minden játékunk el van téve,... (2017.07.24. 17:00) Kékhátú, de jó régi
  • Hammer: @adidigaga: Az autó tuti ő, de a kép nagyon nem. Nagyon más a látószöge, így átrajzolni nem egysze... (2017.06.22. 17:18) Ardiop Ladon, vajon mi?

Ezt játsza a Totalcar

Címkék

2011 (22) 2012 (19) 2013 (31) ajánló (48) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (25) chevrolet (13) címlapsztori (40) drift (48) egyedi (8) énblog (36) farönk25 (24) feladvány (11) fényképes (11) ferrari (26) fiat (15) film (10) ford (15) formula 1 (153) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (62) kékhátú (14) képregény (18) kínzó kérdés (8) kommentár (124) könyv (14) kreatív (14) különdíj (88) lamborghini (32) lancia (8) lol (14) los minidrivers (21) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (14) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (11) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (58) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

A jövő jövőidőben | első rész

2008.09.09. 13:42 ykcky

A jövőkeresés, úgy tűnik mostanában nem divat, valahogy már a kilencvenes évek óta nem lehet felfedezni olyan dolgokat, amiknek tervezésénél a jövőbe vetett hit a fő inspiráló elem. Kényelmesebb nem is törődni vele, hisz jelen pillanatban, ha előre pillantgatni merészelünk, csak a borongós horizontra révedhetünk: globális felmelegedés, túlnépesedés és hasonlók, amit természetesen a homo sapiensként felcímkézett lény mint valódi vírus okoz, okozott, okozni fog. Ezt akárhogy is nézem, nehéz úgy elénk tárni, hogy szívvel fogadjuk. Ezzel szemben a hetvenes évek fordulóján a jövőt kémlelni, idehozni, elég frankó dolognak tűnt.

Ez az optimista űrszemlélet természetesen megjelenik a négykerekűek világában is. Leegyszerűsítendő: "Vajon honnan is közelítsem meg az alapkérdést?" Legjobb, ha kiragadok egy karosszériaépítő céget, természetesen Olaszországból, ez a Bertone. Bő tíz évre koncentrálok, a '60as-'70es évek fordulójáról, csak azon prototípusokat figyelembe véve, amelyek olasz autógyáraknak készültek. Figyelmen kívül hagyva olyan tényezőt is, hogy létezik a Miura.

'67-ben Ferruccio Lamborghini fejéből kipattant egy teljes értékű négyüléses kupé gyártásnak gondolata, hisz a Lamborghini kínálata két modellből állt. A hosszában megnyújtott Miura váz farába, a Miura V12 félbevágott, így soros hathengeres blokkja került keresztben. A Marzal karosszériáját Marcello Gandini álmodta. Ferrucio utasítására, a túlsúlyos autó felületét 49%-ban üveg kellett hogy képezze, így kerültek az alsó ajtópanelekre is ablakok. Természetesen a szériagyártású Espadáig sokat finomodott a konstrukció, a szárnyas ajtókat feláldozva melyek az eredeti sirályszárnyas 300SL mintájára nyíltak. Jött helyette a később népautón is bevállt felfele kanyarodó övvonal vs kevéssé lejtő tetőív, hogy a fejtér és a kupéforma is jóllakjon.

1968 októberében a párizsi autókiállításon leplezte le Bertone az Alfa 33 alapokra épített középmotoros sportkocsitanulmányt, mely 10 hét alatt születtet, majd állt talpra a vázlat stádiumból. A mindösszesen 99 centiméter magas, vagy inkább alacsony autót Gandini tervezte, a keze alól később kikerült Lamborghni Countach, stílustanulmányának tekinthető. A kocsi orra és a szélvédő íve egyetlen vonalat képez, az arányok végtelenül hasonlóak, az ily módon felfelé nyiló sirályszárnyas ajtókat a Countach után már egyszerűen csak 'lamboajtóknak' hívják. Mellesleg 89-ben restaurálta a Stúdió, jelenleg az Arese-i Alfa múzeumban bármikor megleshető.

Nuccio Bertone az 1970-es torinói szalonon gurította közönség elé működő űrhajóját, melyen talán már csak a kerekek emlékeztetnek autóra. Az extrém alacsony, mindössze 84 centis tanulmány az ajtó fogalmát ugyanúgy teljesen feélreértelmezte, mint minden más részletet. A fényorgonára emlékeztető rács mögé bújtatott lámpák szűk csíkja az orron, a lefelé is kilátást biztosító minimális üvegfelületek, a motortérajtó-borítás megoldása, mai szemmel ugyanúgy felfoghatatlan, ahogyan több mint negyedszázada az volt. A Stratos Zero, amolyan névrögzítő koncepciónak tekinthető. A forma hatalmas sikert aratott, minden menő autósmagazin címlapja a Lanciáról kellett hogy szóljon. Így utólag már könnyű mondeni, hogy ugyan mi az az 1.6-os motor, ami középen feszít a koncepció könnyűszerkezetes csővázában? Hisz a '72-ben bemutatkozó Stratos név valójában egy Dino motoros Lancia versenyauót előlegezett meg. Ha a Zero formatervezési űreposz, akkor a rally Stratos maga a non-plusz ultra, 1974 és 1979 között négyszer győzött Monte-Carloban, 17-szer nyert világbajnoki, 50-szer Európabajnoki futamot. Persze nem csak a Zero formája megismételhetetlen, a 400 darab széria Stratos legenda e tekintetben is.

Nem bírom tovább, félbeszakítom magam, rábökök a publishra. A kiválasztott másik 3 majd legközelebb.

15 komment

Címkék: olasz lamborghini 1967 alfa romeo koncepció lancia stratos címlapsztori 1970 1968 bertone szupersportkocsi carabo gandini stratos zero marzal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.09.09. 15:45:35

És ugya, hol jön a képbe a Vector vonal?
10 pontos kérdés :)

karel_atya 2008.09.09. 15:56:15

Még-mééééég... Mikor lesz a legközelebb?

Kopi3.14 2008.09.09. 16:30:47

kicsit tovabbgondolasa, es emberibb igenyekhez igazitasa eme formanak a legutobbi Italdesign tanulmany, nevet egyelore ne kerdezzetek. De Pininfrainaeknak is van egy nagyon haosnloja.

Chaoyang 2008.09.09. 19:29:49

durva :)

Seri 2008.09.09. 19:53:12

Most mi van?

baraboo 2008.09.09. 20:15:15

A zöld Bertone nekem a mai napig megvan makettként! Apámtól örököltem, gyönyörű darab, fémből, apró elemekből összeállítva. Olyan büszke vagyok most a faterra:)!

na 2008.09.09. 20:47:00

Meg a Navajo... Az első Autó-Motoromban azt mutatták be...

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.09.09. 20:53:04

Issstenem, az a Stratos Zero!!! Annyira átkozottul meredeken, rohadt módon durva (és ezek a legvisszafogottab jelzőim ám!), hogy az nem lehet igaz. Istenbizony nem érdekelne, hogy használhatatlan, és semerre semmit nem látsz belől, egyszerűen kéne. Egy baj van csak: szép az eleje, nagyon rendben van az oldala, de a segge annyira hiperbrutálisan jó, hogy mást kellene megkérnem, hogy vezesse, én meg folyamatosan a seggébe tapadva autózgatnék, csak hogy láthassam a farát!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.09.09. 21:30:39

Az első képeken látható megvolt Matchboxként (illetve megvan még valamelyik unokaöcsémnél most is), mint Alfa Garabo.

Don · http://www.hahne-power.de/gilera_cx_125.htm 2008.09.09. 21:33:11

A Stratos Zerorol a Gilera CX 125 jutott az eszembe...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.09.10. 00:21:33

Műszaki történészeknek érdekes lehet, de engem, őszintén, jobban érdekelnének a jövő autói.

Totigyerek 2008.09.10. 00:42:34

Ezek a jövő autói a múltból :)

midnight coder 2008.09.10. 06:32:27

Őszintén szólva nem igazán értem hogy miért nem csinálnak ilyen autókat. Miért csak a tökegyforma ocsmány, agyongömbölyített szarok vannak, kivéve talán a legfelsőbb kategóriás sportkocsikat ? Tisztára úgy néznek ki mint egy 3 éves szellemi fogyatékos lányok számára készített játékautó, és mind egyforma, max. ocsmány és még ocsmányabb van.
Ugyanannyi anyagból lehetne normális autót is gyártani, nem ? Vagy azért néznek ki ilyen szarul a mai autók hogy az embereket sportkocsik vásárlására ösztönözzék ?

Sidaries · http://delorean.hu 2008.09.10. 07:00:29

Nagyon szépek, de két dolgot hozzá kell fűzzek.

1. Gyártottak ilyen autókat rendes szériában is. Mégpedig a Deloreant. Szintén olasz tervezés és a 4. képhez nagyon hasonlóan néz ki.

2. A sirályszárnyas ajtók nem lambóajtók. Sirályszárnyas ajtó az, ami a 3. képen van, és lambóajtó ami a 7.-en. Lambóajtót csinálni sokkal olcsóbb és egyszerűbb.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.09.10. 07:03:18

Bocs, rosszul olvastam. A 2. kötözködésemet ne vegyétek figyelembe, mert nem is mondtad, hogy azonosak.