AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók
  • Perelli: @nemethattilathval: hali, de nem ám. Amúgy se, de a bátyám kifilézne. Minden játékunk el van téve,... (2017.07.24. 17:00) Kékhátú, de jó régi
  • Hammer: @adidigaga: Az autó tuti ő, de a kép nagyon nem. Nagyon más a látószöge, így átrajzolni nem egysze... (2017.06.22. 17:18) Ardiop Ladon, vajon mi?

Ezt játsza a Totalcar

Címkék

2011 (22) 2012 (19) 2013 (31) ajánló (48) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (25) chevrolet (13) címlapsztori (40) drift (48) egyedi (8) énblog (36) farönk25 (24) feladvány (11) fényképes (11) ferrari (26) fiat (15) film (10) ford (15) formula 1 (153) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (62) kékhátú (14) képregény (18) kínzó kérdés (8) kommentár (124) könyv (14) kreatív (14) különdíj (88) lamborghini (32) lancia (8) lol (14) los minidrivers (21) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (14) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (11) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (58) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Éljen és virágozzék a lengyel-magyar barátság!

2008.11.17. 08:53 HoPe

Pár évvel ezelőtt jutottam el oda, hogy már elég önálló voltam ahhoz, hogy saját autóm lehessen, de túl szegény ahhoz, hogy ne a minimál-szinten gondolkodjak. Ismerősök körében nézelődtem, egy ideig gondolkodtam egy Fiat Unón is, ám erről erősen lebeszéltek. Jó ideig semmi nem akadt, a megoldás végül családon belülről érkezett: nagybátyámon keresztül jutottam hozzá az 1980-as (tehát krómlökhárítós, kisműszeres, bowdenes indítású) Polski Fiat 126p gépjárműhöz. Mondhatni, ideális jármű egy olyan szerelői antitalentumnak, mint én (ráadásul még helyem és eszközöm se nagyon akad a bütyköléshez). :D

Nem voltak illúzióim, korábban használtunk már egy példányt (én akkor még nem vezethettem), mellesleg azt is Csongrádról vittük Pestre. Benne négy személy+csomagok, valahogy elfértünk, elzötyögött velünk. Igaz, Budapesten már csak az egyik henger ment. Anyám hordott vele uszodába, már amikor eljutott odáig...

A gépátvételnél már akadtak gondok, betolás nélkül nem volt hajlandó indulni, végül némi gyújtásállítás segített a dolgon. Korához és jellegéhez képest nagyon szépen szaladt, gondom csak a váltóval volt, a kettest nagyon nehezen vette, a hármas néha "eltévedt", rá kellett érezni. Már a harmadik körnél kezdtem élvezni a vezetést, nagyon vidám dolog (legalábbis álmos kisvárosi utcákon), ám végleg akkor lopta magát szívembe az autó, amikor egy picit szélesebb utcában egy íven röhögve megfordult, és amikor egy laza mozdulattal be tudtam vele állni nagyanyám háza elé.

Kicsit később került Pestre az autó, el is vittem az akkori szakihoz, hogy kössék már vissza a vészvillogót, mert nincs (a műszerfal kicsit meg lett buherálva, oda került a dudagomb. Amit később a vizsga miatt visszatettek a kormány közepére). Közölték, hogy ebben sose volt. Úgyhogy a nem túlzottan ritka lerobbanásokkor maradt a jobbraindex.

Innentől vidáman szaladgáltam vele a suliba. Már amikor indult. Nagyon gyakran várt lemerülve az akksi, mindennapossá vált a töltögetés (a negyedikre való felcipeléssel együtt), illetve a saruk leszedése. Végül kaptam egy új telepet anyám barátjától, de ez se bírta sokáig. Aztán a szerelőnél kötött ki a gépezet, mint kiderült, nem az általunk meggyanúsított autórádió, hanem a dinamó volt a ludas. Kicserélték, hazamentem, majd másnap ismét lemerült. Szervizbe valahogy vissza, még gariban kapott egy másikat, ez köszöni, azóta is jól van.

A sok apró bökkenő és némi életmódváltásnak köszönhetően, viszonylag rendszeresen, de kímélve használtam a kocsit (a la veteránautó), egyre több tapasztalatot gyűjtve.

Tapasztalat 1: városba elég a dinamizmus, ha az ember tapossa neki. 80-ig tisztességesen megy, utána viszont semmi: egyszer talán sikerült belekóstolnom a 90-be (mindezt sík terepen, hátszéllel). Nullától hatvanas tempóig az átlaggal bírja az iramot, én legalábbis nem hagyom magam, sokak őszinte meglepetésére. Eme rajtolási hozzáállás látszott meg akkor is, mikor a családi Astrát vittem el: minden zöldnél csikorgó kerekekkel indultam. :D

Tapasztalat 2: nehezen tűrik, hogy előttük menjek. Gyakran jártam vele a budai alsó rakparton, ahol lehetett, a megengedett 70-nel. Ennek ellenére szinte mindenki megelőzött, olyanok is, akik aztán beálltak 50-60-ra. Ilyekor persze visszaelőzéshez már nem volt elég hely és kraft.

Tapasztalat 3: esőben nem szabad használni. Az azonnali párásodás egy dolog, egy kis ablaklehúzással hamar megoldható. Viszont az ablaktörlők képtelenek megbirkózni minimális csapadékkal is, különben is inkább maszatolnak, mint törölnek (lapátcsere után is). Egyszer pont anyám vezette, éjszaka, nagy forgalomban, szakadó esőben. Ideális körülmények az ablaktörlők kapitulációjához, természetesen nem is maradt ki a ziccer. Ebben a pillanatban az index is elköszönt, mint kiderült, közös biztosítékon osztoznak. Az már külön mák, hogy nem egy régebbi szériáról van szó, ott még a féklámpa is erről működött.

Összességében szeretem a kis dühöngőt, nem nagyon ismerek más gépet, ahol cca. 20 lóerő képes rázni a kasznit. Menet közben persze folyatamosan voltak kisebb kalandok, de jól elvoltunk. Nyáron viszont sötét felhőcskék úsztak bizony kapcsolatunk amúgy nagyjából zavartalan napfényben fürdő egére. Egy alkalommal olyan zakatolással kezdett járni, mintha ütvefúróvá akarna változni. Egyéb működési rendellenességet nem tapasztaltam, így - tudom, hülye voltam - továbbra is használtam, egyszer még Hammert is fuvaroztam vele egy rövidebb szakaszon.

Persze, nem hagyott nyugodni a dolog, így elgurultam vele a megszokott szervizbe, ahol is kiderült: a Polski Fiat 126p az ismert univerzum azon kevés járművei közé tartozik, amely törött főtengellyel is működőképes. Ki is cserélték vidáman, uszkve a kocsi értékének feléért egy gyári(!) alkatrészre. Búcsúzóul még közölték, hogy különösen figyeljem az olajszint-jelző lámpát, ha nem alszik el beröffenés után, azonnal állítsam le és szóljak nekik.

Nos, másnap néha bizony rámkacsintott az a visszajelző, így gondoltam, hogy nagy nyugalomban elgurulok a mesterhez, ám csak a lakótelep széléig jutottam vele, ott egy kereszteződés közepén leállt és aztán se-kép-se-hang. Odébbtoltam, aztán megcsörgettem a srácokat és közben azon gondolkodtam, milyen jó, hogy nem a Szentendrei középső sávjában csinálta ezt velem...

Pár nap után megvolt az utángyártott főtengely, be is tették még gariban. Aztán megmutatták az imént kimúlt cuccot: egy csavarással kettészakított sörösdobozra hasonlított. Azóta viszont csodálatosan sima az alapjárat:)

Mindezek után kicsit elment a kedvem tőle, többet állt a ház előtt, pénzem se volt mindig, hogy váratlanul elbúcsúzó szirszarokra költsem. Nem oly rég viszont autókázni lett kedvem, így beültem. Ha pöccröff nem is volt, de szépen elkapta, ellenbenviszontdeazonban se az index, se az ablaktörlő nem akart működni. Nosza, biztosítékok, kábelek ellenőrzése, pucolása, kontaktspré stb., de semmi. Mérges lettem, hazamentem.

Ma úgy voltam vele, hogy vállalva a kalandot, csak átevickélek vele a szervizbe. Előtte még, hátha-alapon, tettem egy próbát és láss csodát! Működött az index. Az ablaktörlőnek kellett pár kilométer, de aztán ő is vígan integetett. Úgyhogy örömömben megkergettem egy picit és jó volt:)

Pedig már az is megfordult a fejemben borúsabb napjaimon, hogy eladom. De most így inkább : Folyt. köv.

10 komment

Címkék: fiat polski hope cartooncard flotta kispók

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZsZ 2008.11.17. 11:50:56

Vidám kis autó, én szerettem a sajátunkat. Ebben nőttem fel. Perzse nem árt egy kis szerelői hajlam hozzá. Fater 20 év kispolszkizás során teljesen kiismerte. Az első egy 79-es, a második egy 84-es. Egy laza vasárnapi délelőtt 9-12-ig megvolt a teljes motorgenerál 5E Ft-ból. :) Érettségi szünetben teljesen kilakatoltuk, üregvédőztük... Úgy volt, h az enyém lesz. Használtam fél évig, aztán sajna el kellett adni mindenféle anyagi okok miatt :( Nemtom, h még forgalomban van-e vagy már elbontották.

kimi078 2008.11.17. 12:37:36

Nekem 90'-es évjárat volt,a harmadik generátor volt a tökéletes amit vettem hozzá.Voltam vele többször napi 400-450km-es túrán,de jól működött.90-100-as tempót bírta és lehetett vele előzni is csak lendület kellett.Sokan visszaelőztek,akik addig csak vánszorogtak-nehogy má'n ez a szar megelőzött...Aztán ha jött a kanyargós rész,ott vissza lehetett vágni nekik.Jó kocsi volt,de csak annak ajánlom,aki szerelő,vagy van szerelő haver,barát.De ha rendbe van téve,utána megbízhatóan működik.(No ez nem vonatkozik az első kerék függőcsapszegekre,az állandó probléma.)

ommm 2008.11.17. 12:51:52

87-es, "kézistarteres", krómlökővel és hét réteg Rosso Corsával atomjaira szedettm, majd újra összeratott Kispókom volt.
eszméletlen, mennyi komoly és aránylag jó minőségű tuningalkatrészt lehetett a lengyelektől hozni.

imádtuk, városban király, de nem egyszer mentem vele megállás nélkül 320 km-es távot. igaz, utána úgy estem ki belőle.

volt benne ülésfűtésem, nagy karbim, piros volt belül is.
az egyedüli autóm, amit a duplájáért adtam el, mint amennyiért vettem.

ZsZ 2008.11.17. 13:09:06

Sokan mondják, h a fék meg a Függőcsapszeg típushiba, no nekünk ezzel a kettővel sose volt gond, minden mással igen :)
Rendszeres 300km-es utazások voltak vele. Ott nem hagyott soha, persze volt, h menet közben kellett szerelni - pl gázbowden-, önindító-bowden-, ékszíj szakadás -

HoPe 2008.11.18. 13:14:47

biturbo s: Azám, ráadásul Ykcky-től azt is megtudtam, hogy az első lámpák csereszabatosak a Maserrel:)
Tényleg egyfajta sportkocsi-esszencia: farmoci+léghűtés - Porsche, lámpa - Maserati, különleges indítás (jó, nem gomb, hanem kar), esetemben versenyfestés...

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.11.18. 14:40:50

Akkor ez az olasz-magyar-lengyel bermudaharomszog?

nemtom mi az 2009.05.07. 21:25:42

én ezt láttam a rómain.nagyon jó kis gép!Tök édes,és szép ritkadarab.Szoktam nézegetni,mert én is nagyon szeretem a kispókokat és nekem is van egy ,de újabb egy 90-ben gyártott.Csak mostanában kb 1 hónapja nincs ott.Remélem,nem roncstelepre került,mert borzasztó nagy kár lenne érte!

nemtom mi az 2009.05.07. 21:48:10

én írtam az előző kommentárt is,hogy láttam a rómain stb.Még azt kifelejtettem,hogy ez még 1 klasszikus igazi kocsi.Ha ezt megtanulod vezetni,mindent fogsz tudni.Szerintem tök gizda és jól néz ki.Kemények rajta a kék csíkok hosszába!De hova lett a lakótelepről?ugye nem lett kivonva forgalomból?Ha elolvastd a kommentáromat,légyszi válaszolj rá!köszi.

HoPe 2009.05.07. 21:49:23

@nemtom mi az: Nem, bár egy kósza gondolatként felmerült... A sztori végét lásd itt:) : autoskartya.blog.hu/2009/04/07/polski_fiat_draga_kincs_jo_ha_van_de_jobb_ha_nincs