AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók
  • Perelli: @nemethattilathval: hali, de nem ám. Amúgy se, de a bátyám kifilézne. Minden játékunk el van téve,... (2017.07.24. 17:00) Kékhátú, de jó régi
  • Hammer: @adidigaga: Az autó tuti ő, de a kép nagyon nem. Nagyon más a látószöge, így átrajzolni nem egysze... (2017.06.22. 17:18) Ardiop Ladon, vajon mi?

Ezt játsza a Totalcar

Címkék

2011 (22) 2012 (19) 2013 (31) ajánló (48) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (25) chevrolet (13) címlapsztori (40) drift (48) egyedi (8) énblog (36) farönk25 (24) feladvány (11) fényképes (11) ferrari (26) fiat (15) film (10) ford (15) formula 1 (153) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (62) kékhátú (14) képregény (18) kínzó kérdés (8) kommentár (124) könyv (14) kreatív (14) különdíj (88) lamborghini (32) lancia (8) lol (14) los minidrivers (21) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (14) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (11) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (58) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Polski-Fiat drága kincs, jó ha van, de jobb(?), ha nincs

2009.04.07. 09:47 HoPe

Hát, végül elváltunk.

Folyamatosan kínzott hóbortjaival és szeszélyességével, de ezeket aztán (viszonylag) gyorsan feledtetni tudta pár megtett kilométer. Olykor elbizonytalanodtam, de végül úgy döntöttem, marad. Egészen addig a pillanatig, míg kezembe nem akadt a forgalmi, s szembesültem vele, hogy bizony idén kéne vizsgáztatni.

Meg kell a szívnek szakadni, de a 2009. esztendő a lakásfelújításé, ez már nem fért volna bele. Főleg, hogy jól tudom: annak ellenére, hogy a gépjármű piaci értékét valószínűleg rá kell újfent költeni, hogy megkapja a sárga bélyeget a rendszámra, egyáltalán nem biztos, hogy a következő héten nem köszön el valami. Mindezek fejébe nem sokára a városból is ki leszek tiltva vele, különben is, ideje tovább lépnem stb.

Szóval megoldást kellett találnom. Anyagi megfontolásból sosem került a nevemre, rokonomé maradt papíron. Kézenfekvő módon őt kerestem fel először, hogy 1.) kell-e neki 2.) ha nem, akkor a kivonatáshoz szükségem lesz rá. Az első verzió lépett érvénybe, családjával felutazott Csongrádról, hogy némi városnézést követően leszállítsák a Pókot. Előtte kicsit átnéztem, megmozgattam, kiszedtem belőle a saját cumóimat, a kuplung csöppet zörgött kinyomáskor, de aztán az is elmúlt, teljes lelki nyugalomban vártam a családot.

Meg is érkeztek rendben, rövid beszélgetés és hibalehetőség-sorolás (index és ablaktörlő nem működése nem volt mindig progresszív) után megtörtént a gépátvétel. Felemás érzéssel adtam át a kulcsokat, egyfelől megnyugodtam (családban marad, nem bontják el), másfelől a búcsú fájdalmával. Amint felértem a lakásba, épp délutáni kávéadagomnak láttam neki, mikor láttam, hogy a Fityó visszatért a megszokott helyére. Nagyon rossz előérzetem támadt, le is siettem izibe. Kiderült, hogy a kuplung kapitulált, nem volt hajlandó oldani, a kocsi maradt.

Nagyon megharagudtam rá, a nyakamon maradt működésképtelenül. Ráadásul április elsejével a biztosítás is lejárt róla, ahhoz meg csak pár nap hiányzott már. Pénzt rákölteni már egyáltalán nem akartam, így bontó után néztem. A legközelebbi is sokkerületnyire van tőlünk, tréleres haverom pedig nincs. Van ellenben egy autószerelő, a tünetegyüttes alapján ő a kinyomócsapágyra gyanakodott, aminek javítási költségét kb. 15 000 HUF-ra tette. Nyeltem egyet, végül úgy határoztam, ez még belefér. Bejáratott szerelőmnek szóltam, hogy lesz egy sürgős meló, mivel a következő hétvégén épp egy csongrádi látogatás volt beütemezve. Vállalta az öreg, anyum párjának Puntójával odavontatni is sikerült. Másnap hívott is, hogy kész, 30 000 forint lesz. Kisebb csuklásroham után mondtam, hogy jól van, ha ennyi, akkor ennyi, legyen kész. Szerdán el is cammogtam érte, megint működött minden, lassan megnyugodtam, hogy csak megoldódik minden.

Pénteken várt ránk a nagy (kb. 150 km-es) út Csongrádra. A terv az volt, hogy Alsónémediben találkozunk a csapat másik felével, közben beugrunk tesómért a Lurdy-ba. Volt némi dugó a Margit híd táján, de gond nélkül el is értünk a plázáig. Onnan anyám vette át a volánt, amit csak részben bántam, mellette ugyanis elég stresszes a vezetés:-P A soroksárin haladtunk, mikor tesóm mondta, hogy valami füstöl a műszerfal környékén. Mi nem láttunk elöl semmit, megnyugtattuk, hogy csak képzelődik. Aztán elkezdett nem menni az autó. Először 70-nél nem volt hajlandó többel menni, aztán át akart változni traktorrá a motorhang alapján. Végül 40-es tempóval sikerült egy kúthoz eljutni, ott félreálltunk. Addigra már ömlött a füst a motortérből. Nálam az elmúlt 3 év alatt sosem produkált ilyet, picit meg is ijedtünk. Hamar kiderült, hogy mindössze csak túlmelegedett, s a blokkon az évek során lerakódott olajréteg párolgott olyan nagyon. Kis pihi után így folytathattuk utunkat. Innentől izgalmat csak az vitt a dologba, hogy 1.) kiderült, anyum jogsija lejárt (pontosabban az eü-i határidő) 2.) a biztosítás ellenőrzőszelvénye nem volt nálunk (miután kiderült, hogy mégis csak lejut a kocsi, Csongrádon maradt). Egyszer bele is futottunk pár jardba, de ők csak pár tüntető gárdista vonulását biztosították, ellenőrzés nem volt. A főutat már élvezte is a dög, lazán tartva a 90-et, szépen elporoszkálunk célunkig. Külön poén, hogy így majdnem napra pontosan három évig volt nálam.

Utolsó közös napunk sem múlt el hát „kaland” nélkül, noha pont az ilyenekbe kezdtem belefáradni, azért élveztem. Fura érzés most nem látni a ház előtt, de azért remélem, hogy ha épp lent járok az Alföld tengersík vidékin, néha mehetek még vele egy-két nosztalgiakört.

Do widzenia, Maluch!

13 komment

Címkék: fiat címlapsztori polski hope cartooncard flotta kispók

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.07. 10:27:13

utolsó előtti blogposztom a kispolszkimról szól. kár, hogy amióta a kuruc.infót hirdetem a blogomban, le vagyok tiltva index címlapról :))

még jó, hogy vastagon leszarom :)

Cartman (ex Cartman) 2009.04.07. 10:27:16

Nekem is volt, és nagyon szerettem. Bár így utólag nem tudom, hogy fértem bele... :)

Az enyém amúgy maximálisan megbízható volt, és ha tönkre is ment benne valami, azért soha nem hagyott ott sehol. Pl. egyszer elszakadt az indítóbowdene. Akkortól mindig volt egy seprűnyél a kocsiban, azzal indult. :)

gabus 2009.04.07. 10:40:45

Én hónapok óta keresek még az első szériából való, krómlökhárítós Polski-t, jó állapotút szeretnék, amin csak kicsi munka van... Ha esetleg valaki tud ilyet, örömmel szaladnék érte!

nyuszy 2009.04.07. 11:06:19

Ej-ej, bontóba adni egy kúpos Polskit?
Szvsz. a 126.hu-n garantáltan akadt volna rá érdeklődő.

@gabus:
Ha nem ingyen elvihetőt keresel, küldj mailt.

rognork 2009.04.07. 11:07:35

ha túl is kellett volna fizetned a biztosítást, a nem biztosított időszakot visszaadják forintra pontosan. pl ha 04.02-án eladod, akkor visszajár az egész 3 havi mínusz 2 nap.

VadMacs 2009.04.07. 11:49:50

Aki gondozza, annak el fog menni a sajátja.
A gond ott van, sokan azt hiszik, hogy ha megveszik kilóra meg 10-20 ezresért, az bomba üzlet. Bemagyarázzák mindenkinek hogy csak erre van pénze, aztán várják a csodát. Ami persze csak negatív értelemben fog bekövetkezni, mert aki ennyiért autót vesz, az a büdös életben nem hajlandó költeni rá. Vagy ha igen, jönnek a sz*r utángyártott alkatrészek, meg a sufnyi tuning kontárkodások. ;) Tisztelet a kevés kivételnek.

Dorombolo 2009.04.07. 11:58:45

Vajon hány kicsi "krumplinyomó" fut még? nekem vagy 26 éve volt egyszer egy ilyen. Szerettem nagyon, Prágába is elvitt a lelkem. De a legjobb az volt benne, hogy nem kellett külön kosár a babának benne, elég volt hátra tolni az első üléseket!
Gyerekemnek vennék egy jó állapotút, ha lenne ilyen.. Márcsak a nosztalgia miatt is...

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.04.07. 12:05:34

A címben ferdített versike eképpen hangzik: Riga moped drága kincs, jó ha van, de jobb ha nincs,
Elöl, hátul szerelheted, a hátadon cepelheted, belehajthatsz a mocsárba és eldobhatod a picsába!

HoPe 2009.04.07. 12:13:51

@efes: Tudok róla, bár a teljes verset nem ismertem:) Viszont rémlik egy olyan is, hogy: Országúton akar hálni? Riga mopeddel kell járni! Nem gyalogolt eleget? Vagyen Riga mopedet!
A slusszpoén, hogy tulajdonképp olyanom is van, csak a Verhovina kivitel:)

VadMacs 2009.04.07. 12:17:48

Dorombolo:
úgy 20000 léghűtéses, és max 2-300 vízhűtéses lehet még forgalomban.
Engem Zólyomba vitt az azóta sajna nem létező első darabom, mint utólag kiderült hibás (szerelés után kifelejtett alkatrész) váltóval. :) 850Km oda vissza, bár nem ez volt a leghosszabb út, mert az a jelenlegi "flotta" első példányához köthető. 1300Km, Nagykanizsa - Baktüttős - Budapest - Miskolc - Lillafüred felett valahol - Miskolc - Tokaj - Nyíregyháza - Tokaj - Tolcsva Ring - Miskolc - Budapest - Baktüttős - Nagykanizsa volt az útvonal, plusz a városokban császkálós témák. Ahol lehetett pálya végig (M7, M3, M30), ahol nem volt konvoj (épp találkozón vettünk részt) ott végig 110 -es utazó, pályán konvojban 100-110 a többiekkel.

HoPe 2009.04.07. 12:20:52

@nyuszy: Úgyse vett volna rá a lélek, a kapuban visszafordultam volna. Hogy aztán hirtelen támadt lelkifurdalásom miatt végül még a vizsgára is beneveztem volna talán:D
A családon kivüli eladás amúgy azért tűnt reménytelennek, mert a működésképtelenségen és a közeli vizsgán túl az átiratás is majdnem a kocsi értékével ekvivalens összeg lenne. Aztán lehet, hogy tényleg lett volna valaki akkora fan, hogy bevállalja. Mind1, így végül a legjobb verzió valósult meg.

Megélhetési rasszista 2009.04.07. 12:44:56

Én láttam minap 50ezerért egy jellegzetes piros Polskit. Ha nem lennék éppen munka nélkül és nem ilyen lenne a közlekedési morál (Opel Omega kombi alatti méretű autót letolnak a fenébe), még bele is ugrottam volna. :)

báró Csekonics 2009.04.07. 13:09:24

Nekem is volt (klubtag is voltam) de sajnos nekem is mindig valami sz@rral hálálta meg a gondoskodást. Két év alatt simán beletoltam 200 magyar pénzt csak az alkatrészekbe... Pedig ezekhez nem éppen drága az alkatrész...
Aztán elegem lett belőle és én sem vizsgáztattam már le - ha rendes munkát akartam volna, akkor full kasztnizás, motorikusan is lett volna azért ez-az, és akkor is csak sárga matricát kapott volna, kicsi és gyorsnak sem éppen gyors.
(Pedig zöldkarizásnál csodájára jártak, hogy akár katalizátorosnak is elmennének az értékei...)

Sajnálom nagyon, de kellett egy olcsóbban fentartható és főleg megbízhatóbb kocsi, kettőt meg nem tudnék tartani.