AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

70 helyett 250?! Lehetséges? ... NEM!

2009.04.08. 10:04 entééé

Erre, a szerintem igen érdekes cikkre a vezess.hu oldalán akadtam rá. Két ok miatt találom érdekesnek, az egyik az, hogy valószínűleg vannak olyan hülye emberek akik ezt komolyan veszik, a másik meg, hogy volt olyan hülye aki ezt megírta. Mindenesetre a népszerű közösségi portálok "üzifalain" fénysebességgel terjed a következő hoax:

Egy 70 km/h max. sebességű útszakaszon 250 km/h sebességgel radarba futó autós védőbeszéde a bíróságon: Tisztelt bíróság, valóban láttam egy fehér alapú, kör alakú táblát, amiben a 70-es szám volt, de nem volt semmilyen mértékegység mellette. Ahogy önök is tudjak, az 1837. július 4-i törvény kötelezi országunkat a metrikus mértékegység használatára. Továbbá az 1961. május 3-i 65/501 számú törvény kimondja, hogy a hosszúság mértékegysége a méter, és az idő mértékegysége a másodperc.

Én el sem tudom képzelni, hogy a Belügyminisztérium nem tartja tiszteletben a Köztársaság törvényeit. Tehát logikus, hogy ha nincs odaírva a mértékegység, akkor a sebesség alapértelmezés szerint m/sec-ban értendő. A 70 m/sec maximális sebesség, megfelel 252 km/h-nak. A rendőrök azt mondták, hogy 250 km/h sebességgel autóztam. Nem is vonom kétségbe a rend őreinek pontosságát, tehát 2km/h sebességgel a sebességkorlát alatt voltam. Így tisztelettel kérem a bíróságot, hogy adják vissza a jogosítványomat, amit egy sajnálatos tévedés folytán vettek el a rend éber őrei." A magyar KRESZ-ben (1/1975 KPM-BM rendelet) sincs mértékegység, csak az, hogy "sebesség", ami így logikusan m/sec-ot jelent! A másik baki a KRESZ-ben a biztonsági öv, amire csak annyi előírás van, hogy be kell csatolni, de az nincs ott, hogy az ember előtt, vagy mögött kell becsatolni!?

Nos, erre a 'hírre' a következőket írta a vezess.hu szakértője:

1. A védőbeszédnek nincsenek tartalmi megkötései. Akár idegen lények támadására is hivatkozhatunk a bíróságon. Tudni kell azonban, hogy a bíró a bizonyítási eljárás, a hivatalból rendelkezésre álló bizonyítékok, a köztudomású tények, és a személyi körülmények alapján hozza meg az ítéletét. A bíró szakember. Légből kapott érvek, tárgyi tévedések, és főleg botcsinálta önügyvédek sokat tudnak ártani az ügy végső kimenetelének. A bíró ilyenkor azt látja, hogy súlyosabb büntetés indokolt, mert nem elég hogy elkövette a cselekményt a terhelt, de még nem is látja ennek veszélyességét, és ahelyett hogy szánná-bánná bűnét, legalább itt megígérné, hogy ez egyszer volt és soha többet, ostoba önigazolásokkal próbálja menteni az irháját.

2. Magyarországon nincs hatályban 1937-es törvény. A törvények megjelölése: év/római szám. Pl. 1978. évi IV. törvény: A büntető törvénykönyvről (első tárgyi tévedés)

3. 1961. május 3-i 65/501 számú törvény (a 2. pontba foglaltakkal összhangban) nem létezik (második tárgyi tévedés)

4. Gyorshajtásnál a rendőr nem veszi el a helyszínen a jogosítványt, ezt csak két esetben teheti meg: ha halálos közúti balesetet okoztunk, vagy szeszes ital fogyasztása után vezettünk. (harmadik tárgyi tévedés)

5. A levél szerint a KRESZ-ben nincs mértékegység. Íme a vonatkozó KRESZ jogszabályhely, a hitelesség kedvéért szintén változtatás nélkül:

"Sebesség

KRESZ 26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:

a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival

  - autópályán 130 km/óra,
  - autóúton 110 km/óra,
  - lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
  - lakott területen 50 km/óra"

A villamosra, robogóra, torpedónaszádra vonatkozó kitételeket most hagyjuk, ugorgyunk:

"(2) Ha a "Sebességkorlátozás" jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni."

Bár a fenti bekezdésben mértékegység valóban nem szerepel, a szövegkörnyezetből egyértelmű, hogy nem m/s-ról van szó. (Negyedik tárgyi tévedés)

6. A biztonsági övre vonatkozóan a KRESZ nem azt írja elő, hogy be kell csatolni, hanem azt, hogy biztonsági öv becsatolásával kell magát rögzíteni. Kicsit más, ugye? (Ötödik tárgyi tévedés)

"KRESZ 48. § (4) A külön jogszabályban meghatározott M1, M2, M3, N1, N2, N3 kategóriájú gépkocsiban, amelynek meghatározott üléseit biztonsági övvel kell felszerelni, továbbá olyan járműben, amelynek üléseit biztonsági övvel szerelték fel, az ülésen utazó személynek a biztonsági öv becsatolásával kell magát rögzíteni."

Két dologban írt igazat a levélíró: Magyarországon a hossz mértékegysége a méter, az időé pedig a másodperc.

4 komment

Címkék: hoax hír szakértő kacsa mérés traffipax sebesség jogász vezess.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gatsy 2009.04.08. 10:51:01

Az eredeti levélíró számlájára még két dolgot fel lehet tehát skiccelni: több méternyi hülyeség leírásával több száz másodpercett vett el az értékes életemből.
Örülök, hogy nem csak nekem tűnnek fel az ilyen ökörségek.

dns10 2009.04.10. 09:06:29

Nem értem mi ezzel a baj. Tudományosan leleplezték az amúgy értelmes emberek számára 1értelmű baromságot...

cs0ki 2009.04.10. 10:37:43

az eredeti levél tipikusan magyar.. mindenben a kiskaput, a kibújást keresi, szerintem kifejezetten felháborító (lenne, ha valóban komolyan gondolták, de szerintem csak egy olcsó tréfa egyébként), főleg azokra az emberekre nézve, akik próbálnak a törvények szerint, tisztességesen létezni...

Tomchy 2009.04.12. 21:43:59

Az eredeti szöveg igazi tipikus "urban legend", és állítólag egy rendőrt húzott vele a helyszínen a csőbe az illető, mivel a közeg nem tudta ilyen frappánsan leszerelni, mint a szakértő. De kocsmai sztorinak serital mellé tökéletes... :O)
süti beállítások módosítása