AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók
  • Perelli: @nemethattilathval: hali, de nem ám. Amúgy se, de a bátyám kifilézne. Minden játékunk el van téve,... (2017.07.24. 17:00) Kékhátú, de jó régi
  • Hammer: @adidigaga: Az autó tuti ő, de a kép nagyon nem. Nagyon más a látószöge, így átrajzolni nem egysze... (2017.06.22. 17:18) Ardiop Ladon, vajon mi?

Ezt játsza a Totalcar

Címkék

2011 (22) 2012 (19) 2013 (31) ajánló (48) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (25) chevrolet (13) címlapsztori (40) drift (48) egyedi (8) énblog (36) farönk25 (24) feladvány (11) fényképes (11) ferrari (26) fiat (15) film (10) ford (15) formula 1 (153) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (62) kékhátú (14) képregény (18) kínzó kérdés (8) kommentár (124) könyv (14) kreatív (14) különdíj (88) lamborghini (32) lancia (8) lol (14) los minidrivers (21) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (14) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (11) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (58) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Év végi csapat-értékelés

2009.11.19. 09:43 farönk


Forrás: spottersguide.com

Az év vége nem csak abból áll, hogy a pilótákat értékelem, hanem a csapatokat is. A cikk tíz napja íródott, most frissítettük a legújabb fejlemények alapján. Lássuk hát a lapozás után.

McLaren-Mercedes
Pontszám: 71
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 3.
Nullszaldós futamok száma (amikor egyáltalán nem szereztek pontot): 6
Dobogós helyek:
2 arany-, 1 ezüst- és 2 bronzérem

Az év eleje nekik is rosszul kezdődött, és még rosszabbul folytatódott, ugyanis Barcelonától a Nürburgringig 5 futamon keresztül nem szereztek pontot. Viszont a Magyar Nagydíjra összeszedték magukat és szereztek egy győzelmet. Aztán Szingapúrban még egyet. Én úgy érzem, csak Felipe Massa sérülésén múlt, hogy át tudták venni a konstruktőri 3. helyet a Ferraritól, ugyanis Kovalainen nem volt méltó csapattársa a 110 százalékot hozó Lewis Hamiltonnak. Ennek is köszönhető, hogy HK nem lesz a csapatnál jövőre. Hamilton helye biztos, de a másik ülésbe a Mercedes egy német pilótát ültetne szívesen. De egyre valószínűbb, hogy Kimi Raikkönen visszatér Wokingba. Friss: Jenson Button foglalta el Kovalainen ülését - így létrejött a brit álomcsapat.

Ferrari
Pontszám: 70
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 4.
Nullszaldós futamok száma: 5
Dobogós helyek:
1 arany-, 1 ezüst- és 4 bronzérem

Ahogy említettem, Raikkönen mellől nagyon hiányzott Massa az utolsó nyolc futamon. Ezt azért mondom, mert hogyha FM nem sérült volna meg a Hungaroringen, biztos nem 1 pont lenne a differencia a Ferrari és a McLaren közt, az utóbbi javára. Jövőre viszont érvényesül a ,,piros autóba torreádort” esete, ugyanis a bomba formában visszatérő Felipe mellé érkezik Fernando Alonso. A harmadik autóban, vagyis a tesztpilótai szerepben pedig Giancarlo Fisichella váltja Luca Badoert. Friss: Raikonnen kihagyja a 2010-es szezont.

BMW-Sauber
Pontszám: 36
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 6.
Nullszaldós futamok száma: 7
Dobogós helyek:
2 ezüstérem

Valamikor augusztus tájékán jelentette be a BMW, hogy év végén távozik a Forma-1-ből. Hivatalosan azzal indokolták meg a döntésüket, hogy idén nem úgy jött ki a lépés nekik, ahogy kellett volna. Mondjuk ebben lehet is igazság, hiszen tavaly azért adták fel világbajnoki esélyeiket (amik igen komolyak voltak), mert egyrészt ez az idei évre lett betervezve, másrészt igencsak ráfeküdtek a KERS fejlesztésére, ami aztán egy nagy hibának bizonyult. Úgy érzem, ezen a KERS-projekten úszott el az év első fele. A második félidő ehhez képest sokkal jobban sikerült. Viszont Peter Sauber nagyon okos ember. Szépen lavírozott a középmezőnyben, négy éve bérbe adta a csapatát és a műhelyét a bajoroknak, majd pedig most visszatér. Nagyon okos taktika. Tipikusan svájci.

Renault
Pontszám: 26
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 8.
Nullszaldós futamok száma: 8
Dobogós helyek:
1 bronzérem

Az idei év szlogenje számukra: No Alonso, no party. De legalábbis pontokat csak FA szerzett idén a csapatban. Jövőre Briatore és Alonso nélkül, de Robert Kubicával és remélhetőleg egy másik, pontokat is szerezni képes pilótával kezdhet majd a francia csapat.

RedBull-Renault
Pontszám: 153 és fél
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 2.
Nullszaldós futamok száma: 2
Dobogós helyek:
6 arany-, 6 ezüst- és 4 bronzérem

Nekik volt a legnagyobb esélyük a BrawnGP megállítására, de nem jött össze. Ez elsősorban a Mercedesnél megbízhatatlanabb Renault motor miatt volt, ugyanis Vettelnek az utolsó futamokon már "kukázott" motorokat kellett használnia. Nem tagadom, azokkal is jól ment, de jövőre is elúszhat egy ilyenen a világbajnoki cím. Viszont jövőre is az idén már bevált Vettel-Webber felállást alkalmazzák, ez egy biztos pont lesz számukra. Hajrá!

Toyota
Pontszám: 58 és fél
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 5.
Nullszaldós futamok száma: 7
Dobogós helyek:
2 ezüst- és 3 bronzérem

A múlt héten jött a hivatalos bejelentés, miszerint a Toyota azonnali hatállyal kilép a Forma-1-ből. Ez pedig egyrészt szomorú, másrészt viszont érthető, hiszen igazán sose voltak sikeresek. Most jól indult nekik az év, hiszen négy futam alatt szereztek 3 darab 3. helyet, utána következett egy vegetálás, hogy aztán év végére feltámadjanak. Ráadásul Kamui Kobayashi személyében egy roppant tehetséges japán pilótát ültettek be a Japán Nagydíjon megsérült Timo Glock helyére az utolsó két futamra. Kár, hogy ez már nem menthette meg a Kölnben székelő motorsport-részleget.

Williams-Toyota
Pontszám: 34 és fél
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 7.
Nullszaldós futamok száma: 6
Nem szereztek dobogós helyezést.

Itt is egyetlen pilóta szerezte az összes pontot, mégpedig a viszonylag kiegyensúlyozottan szereplő Nico Rosberg. Talán nem is csoda, hogy Nico-t leszerződtette a címvédő BrawnGP. Barrichello pedig ennek következtében a Williams-hez kerül, mellé pedig a GP2-széria idei győztesét, a német Nico Hülkenberget szerezte meg Sir Frank. Viszont az még nincs tisztázva, milyen motorral indulnak. Valószínűleg Cosworth-szal, viszont akkor a jövő évet nagy valószínűség szerint kidobhatják az ablakon.

ToroRosso-Ferrari
Pontszám: 8
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 10.
Nullszaldós futamok száma: 12
Nem szereztek dobogós helyezést.

Tavaly azzal keltettek feltűnést, hogy ők indították el útján a tehetséges németet, Sebastian Vettelt. Most viszont egy másik tehetségesnek tűnő fiatal, a svájci Sebastian Buemi első szezonjának lehettünk tanúi. Olyan világrengető eredményt nem ért el mint Vettel, de így is összekapart 6 pontot.

ForceIndia-Mercedes
Pontszám: 13
Pontversenyben elfoglalt helyezés: 9.
Nullszaldós futamok száma: 16
Dobogós helyek: 1 ezüstérem

Év közepéig nem mutattak semmit, viszont utána következett két gyors pálya, ami feküdt a Mercedes motornak: Belgium és Monza. Előbbiben Fisichella szerzett egy pole pozíciót és egy második helyet (8 pont), utóbbiban Sutil szerezte meg a már többször majdnem elért negyedik helyet (5 pont). Sőt, miután Fisicót elvitte a Ferrari, Monzában a helyére beültetett Vitantonio Liuzzi is stabilan pontszerző helyen ment, amíg a technikai hiba a pálya szélére nem kényszerítette. Mindenesetre jövőre még egyik pilótájuk helye sem biztos.

Brawn-Mercedes
Pontszám: 172
A 2009-es szezon világbajnoka.
Nem volt nullszaldós versenyük.
Dobogós helyek: 8 arany-, 4 ezüst- és 3 bronzérem

Van egy olyan véleményem, miszerint Ross Brawn igen nagy százalékban Robert Kubicának köszönheti a csapatvilágbajnoki címet, ugyanis ha Melbourne-ben RK nem üti ki a 2. helyről Vettelt, sokkal nehezebb dolga lett volna a BrawnGP-nek. Ezt támasztja alá az is, hogy Buttonék a szezon második felében csak két győzelemre, egy ezüstre és egy bronzra voltak képesek. Viszont a Mercedes motor roppant megbízható volt, és ez, meg a tipikusan brawnos, töviről-hegyire kidolgozott terv meghozta gyümölcsét. Friss: A Mercedes felvásárolta a csapatot, jövőre Nico Rosberggel és Nick Heidfeldel alkotják a német álomcsapatot.

Az idei szezonnak ugyan vége, de ne felejtsétek el: a holtszezon folyamán folyamatosan jelentkezem háttérinformációkkal a 2010-es évadot illetően.

danks,
 

farönk

Ja, és szavazzatok ti is az év különdíjasaira! Részletek kicsit lejjebb.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.