AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók
  • Perelli: @nemethattilathval: hali, de nem ám. Amúgy se, de a bátyám kifilézne. Minden játékunk el van téve,... (2017.07.24. 17:00) Kékhátú, de jó régi
  • Hammer: @adidigaga: Az autó tuti ő, de a kép nagyon nem. Nagyon más a látószöge, így átrajzolni nem egysze... (2017.06.22. 17:18) Ardiop Ladon, vajon mi?

Ezt játsza a Totalcar

Címkék

2011 (22) 2012 (19) 2013 (31) ajánló (48) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (25) chevrolet (13) címlapsztori (40) drift (48) egyedi (8) énblog (36) farönk25 (24) feladvány (11) fényképes (11) ferrari (26) fiat (15) film (10) ford (15) formula 1 (153) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (62) kékhátú (14) képregény (18) kínzó kérdés (8) kommentár (124) könyv (14) kreatív (14) különdíj (88) lamborghini (32) lancia (8) lol (14) los minidrivers (21) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (14) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (11) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (58) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Mi is az a blue revival?

2009.12.18. 09:57 Hammer

Már többször említettük, hogy a kékhátú CarToonCard elkészítését a 77-es kékhátú inspirálta. Ha az előző postok képei nem tették volna nyilvánvalóvá, lefotóztam a kvartetteket egymás mellett is.

A brit kvartett három autójának nem volt nehéz megtalálni a mai megfelelőjét - a Jaguár színét mindenesetre pirosról valamiféle british racing greenre cseréltük. Az Austin Allegrónak egy már nemAustin Mini lett az utóda.

A francia lapok utódját is majdnem mind megtaláltuk: kellett egy nagy Citroën, egy sportos Renault kupé, egy kis Peugeot, és valami a Simca helyére. A Renaultnál még szóba jött a Laguna Coupe is, de az még fiatal volt, hosszú jövő elé nézett, a kacsafarú Megane-t viszont meg kellett örökítenünk. Csak éppen nem fosbarnában. Az 1007-es Pug pedig azért került ide a 107 helyett, mert azt a testvérmodell Citroënként a kisautók közé válogattuk be, a 207 pedig a Simca helyét átvevő 308-hoz hasonlít eléggé. Ráadásul az 1007 különleges modell.

Az olasz autókat nem volt ennyire egyszerű pótolni: Alfa Spider és nagy Lancia ugyan most is van (illetve a Thesis még volt két éve), de Fiat sportkocsi, illetve Autobianchi nem létezik. Így kerülhetett be az Autókvartettek által hanyagolt Maserati a Bertone Fiat helyett és az új 500-as kisautóként. A Granturismo a mi játékszabályunk szerint a csataütő szerepet is átvette az X I/9-től - a haloványzöld színét viszont nem. Ahogy a Thesis sem kék lett - én élőben nem is láttam belőle, csak szürkét.

A japánoknál mindegyik gyártó létezik, találtunk Nissan kupét (bár egy kissé komolyabbat), Toyota kompaktot, Mazda kisautót (a legjobb színében). Egyedül a Honda Life helyett léptünk egy-két kategóriát feljebb, az űr-Civic sokkal jellegzetesebb autó, mint a Jazz, vagy egy belpiacos 2007-es Life.

 

 A német gyártók stabilitásának is örülhettünk. Hol volt 2007-ben még a válság! A BMW-nél valójában egy 7-est kellett volna betenni, de a Bangle-bálna helyett inkább az M5-re szavaztunk. Az Opelnél viszont nem volt választás, az Astránál nem találtunk nagyobb kupét a kínálatban. De milyen jó, hogy a Bogarat feltámasztotta a VW!

Következett a feketeleves, a KGST autókkal. A szocialista világ gazdasági szervezete ugyan megszűnt, a konkurens Közös Piac viszont Európai Únióvá fejlődött, így olyan országokból válogattunk ide autókat, amelyek önállóan nem adnának ki egy kvartettet. Ki szeretne a márkarajongókon kívül egy négyskodás cseh, vagy egy négyseatos spanyol négyest, vagy egy két Saab-két Volvo svéd csomagot. A típusok párosítása itt csak a Skodánál jött össze, de pár év múlva talán az új Trabant is szerepelhet majd egy CarToonCard csomagban.

A Szovjetúnió szintén felszámolta már önmagát, a jelenlegi orosz típusok pedig siralmasak, így az utóbbi években feltört dél-koreai márkákat mutattuk be a kártyánkon. Azért az autók beállítását nagyjából sikerült egyeztetni, illetve a Hyundainál a Lada színe is stimmel.

Kisatutók most is vannak, bőven tudtunk válogatni közülük. A DAF ugyan megszűnt, de a Smart kihagyhatatlan volt. A Suzukinál a hazai gyártásút választottuk a még kisebb Alto helyett. A Subaru az utóbbi időben kölcsön kapja a kisautóit - Justy Suzukiból, illetve Daihatsuból, - ezért leváltottuk. A Kacsa helyére stílusos lett volna a Pluriel, de ez már későn jutott eszünkbe, ráadásul nem is igazán ez a kategória lett volna.

A sportautókkal igazán könnyű dolgunk volt. Bár a Ferrarinál a 2+2 üléses 612 Scaglietti lett volna a megfelelő utód, a kisebb 599 jobban tetszik. A Jaguarnak most nincs kétüléses sportkocsija, ezért került be a nagyobb XK. A Porsche szerencsére gondoskodott szinte változatlan utánpótlásról, a Lotusnál viszont mostanában csak középmotoros gépek vannak. Ki is választottuk az akkori legfrissebbet.

Nem akartunk kitcar/utcai versenyautó kvartettet. Illetve nem lett volna rossz valami, amiben a KTM X-Bow és az Ariel Atom szerepel (talán legközelebb), de a szupersportkocsikról nem akartunk lemondani. Így itt is csak a színek és a beállítások egyeznek meg valamennyire - a Bugatti és a Koenigsegg esetén persze csak félig-meddig.

A megjelenés óta két év, a válogatás óta 28 hónap telt el, a kékhátú CarToonCard lapjainak negyede már történelem. Jövőre jöhet a piroshátú, újabb típusokkal.

Szólj hozzá!

Címkék: kártya cartooncard kékhátú

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.