Szolgálati közlemény: a hvtm 10. születésnapját 2011 január 15-én ünnepeljük. Szívesen látunk minden virtuális tuning rajongót, legyen az látogató vagy profi tuner. Jelentkezés a facebookon vagy a hvtm fórumában vagy itt a blogon.
Kattintva kiteljesedik a kép.
Az egész dolog 2000. decemberében kezdődött.
Mint azt el szoktam mondani, annak aki a hvtm-találkozókon kérdezi, a hvtm egy kósza ötletből nőtte ki magát.
Akkoriban éppen Zola V8-as oldalát böngésztem. Ne a mai V8-portált képzeljétek el, 2000. őszén egy amerikaiautó-rajongó személyes honlapjáról beszélhettünk csak. Ott, a személyes bemutatkozóoldalon a hobbijai közt felsorolta a virtuális tuningot. Illusztrációként azt hiszem egy zöldséges-Merci pickupot használt - profilból, kis felbontásban. "Ilyet én is tudok", gondolta Stirlitz.
2000 decemberében jelent meg a Volvo S60 első szériája. Emlékeztek, hogy ez volt az egyik első olyan autó, amelynek a sajtófotói kikerültek a netre? Ne kérdezzétek, hova, azok a képgalériák már nem léteznek. A 800x600px-es méret nagyfelbontásnak számított és eltartott pártucat másodpercig, amíg letöltődött. Az új Volvo kupészerű tetővonala kívánta a hátsó ajtó eltüntetését, kerestem is egy megfelelő képet, amit kupésítottam. MS Painttel és Photoeditorral. Ennek ellenére, illetve a kevés módosítás miatt minőségileg így sem volt probléma.
Megmutattam a képet a Volvo-fórumon, mint gyárit fotót. Akkoriban nem pár óra alatt járták körbe a hírek a világot még neten sem, és a fake-kiabálás sem volt reflex-szerű így akár igazinak is tűnhetett. Persze az igazi Volvósokat nem sikerült megtéveszteni - a gyár nem tervezett ilyen irányú bővítést, nem is hitték el a C60-at. Viszont tőlük tanultam - és vettem át a hvtm-re - a sakál kifejezést, amit az igazán szép Volvókra használtak.
Az első VT után nem volt megállás, egy majdnem szemből fotózott S60-ról a tetőt is leszedtem. Ezt már lépésről-lépésre dokumentáltam, a fejemben köronalazódó honlapom számára. Aztán jött még egy-egy V50 egyterű, és S80 stretch-limo - mindkettő profilból - mert úgy gondoltam, legalább négy kép kellene egy induló oldalra, és jöhetett a webdesign. Egyedi, más weboldalakon nem látott színeket akartam használni, így kötöttem ki a sok szürke, kevés lila kombinációnál. Khm... Senki nem tökéletes.
Kattintva kiteljesedik a kép.
Az oldal 2001 január 12-én indult el a tar.hu/hvtm címen, statikus html oldalak formájában.
Az első hónapokban nem is készítettem mást, csak az ars poeticámnak megfelelő hiányzó modellváltozatokat, leginkább kupékat, kabriókat. Havi 7-8 kép jelent meg, köztük már a második hónapban egy vendégtunertől kapott VT is. Akkoriban még nem volt egyszerű (és olcsó) saját domaint regisztrálni, aki autós tartalmat akart olvasni, valamelyik ingyenes szolgáltató tematikus toplistáján keresgélhetett - a hvtm akkoriban általában dobogós helyen szerepelt a tar.hu-nál. Talán ennek, talán a kínálat szűkösségének is köszönhető, hogy elég gyorsan ránk talált a sajtó is, áprilisban írt egy ajánlót rólunk Winkler Robi a narancsban. Itt a címlap és a cikk első és második része.
Ennek ellenére az első lendület májusban elfogyott. Bár júniusban elindult a garázs (kedvenc autóim módosítatlan képei) és a szomszéd (linkgyűjtemény) rovat, bő fél évre pihenni ment a hvtm.
Folyt. köv.
PGT537 2010.12.13. 12:08:36
Manyy 2010.12.13. 13:48:35