Szolgálati közlemény: a hvtm 10. születésnapját 2011 január 15-én ünnepeljük. Szívesen látunk minden virtuális tuning rajongót, legyen az látogató vagy profi tuner. Jelentkezés a facebookon vagy a hvtm fórumában vagy itt a blogon.
Házon belül minden a legnagyobb rendben, izgalommentesen ment tovább a hvtm hetedik évében. Az, hogy az előző évhez képest kicsit kevesebb virtuális tuning jelent meg, már nem a minőségi szűrés fokozásának volt köszönhető, hanem annak, hogy a VT-divat túljutott a csúcspontján, kezdett lecsengeni.
Ez a jelenség részben a profizmus szükségszerű következménye is volt. Nem csak a bejutási küszöb került magasabbra, de a profik és a kezdők közti szakadék is akkorára nőtt, amit csak kevesen, az igazán tehetségesek, szorgalmasak és elegendő önbizalommal rendelkezők tudtak megugrani. A próbálkozgatók ideje lejárt. Ugyanekkor, a hőskor nagy generációja is kezdett elfáradni, akik nem lettek mesterré közülük, azok nagy része ekkoriban kezdte letenni a photoshopot. Így lett egyre nehezebb összegyűjteni egy-egy épkézláb mezőnyt a folyton hosszabbítgatott pályázatokra is: 2007-ben már csak hetet írtunk ki belőlük.
msl - MSL Black Attack |
Active Design - Mitsubishi Eclipse GSX |
A kihívás rovat viszont töretlen népszerűségnek örvendett. Az átlagos létszámmal nem volt probléma, de itt is meg kellett szokni a létszámhiány miatt értékelhetetlenné váló versenyeket. A kezdők viszont egyre gyakrabban kaptak kihívást, kb. minden harmadikat nekik írtuk ki.
Kallio - Lotus Esprit Card |
Crash - Seat Diabólico |
A legjobbbak a legnagyobb szabású VT Masters bajnokságon küzdöttek, az előző évi 16-tal szemben 2007-ben 21 nevezőnk volt. A második VT Mester az előző évi második helyezett, a címvédő Jakusát megelőzve roobi lett. Az új csillag, beatle sajnos elég sok futamot kihagyott, így az örökös harmadik, gabesz mögött végzett csak. A futamokról ::mongra:: készített összefoglaló filmeket, amelyekhez a zenét HoPe szolgáltatta.
Ez itt az első epizód, a többit itt találjátok.
Kicsit megkésve, februárban megtartottuk a hvtm-születésnapi talit, és egy októberi nagytalálkozót is, de az év eseménye ismét a VT Masters díjkiosztó volt. Itt nem csak a dobogósokat díjaztuk, hanem a teljes mezőny kapott a hvtm tunerei által rajzolt autóskártyából!
Hammer -Lamborghini Banderilla |
Jakusa - Saab Sonett3 Lego version |
Igen, ez a fontos esemény is félig-meddig házon kívül történt. Az autokvartett-revival régi ötletem volt, az év elején eljutottam vele odáig, hogy egyik pályázatunkon felmértem, kik tudnának ilyet rajzolni. Ekkor még semmi menetrend nem létezett, csak nyáron kezdtem el komolyabban foglalkozni a témával, amikor az index fórum Autókvartett topikjában mások is komolynak tűnően tervezgették a saját revival készleteiket. Alkotóink rohammunkában rajzolták a car-toonokat, ykcky pedig a projektbe is beszállt, neki köszönhetjük többek közt a grafikai, nyomdai előkészítést is. Karácsony előtt pedig már megszálltuk a Totalcar Áruházat. A következő, piroshátú pakli azóta is napirenden van, de eddig még nem sikerült elkészülni vele.
Goodie - Opel GT |
beatle - Holden Police Action |
Az offline megjelenések terén a Top Tuninggal egészen augusztusig, a lap megszűnéséig folytatódott az együtt működésünk. Először egy összefoglalót közöltünk az előző évi VT Masters bajnokságról (1., 2., 3. és 4. oldal) és az előző évi World Team Battle-ről (1., 2., 3. és 4. oldal), majd visszatértünk a tunerek bemutatásához. A hazai pályáról beatle (1., 2., 3. és 4. oldal) és Goodie (1., 2., 3. és 4. oldal), a nemzetközi vizekről REW (1., 2., 3. és 4. oldal) és a digimods-os Pete Smith (1., 2., 3. és 4. oldal) fért bele, utána sajnos a Motor-Presse becsukta a lapot. Igaz, időközben egy másik kapcsolat is kibontakozott, elkezdtünk fantomképeket rajzolni az Autó Piac és az Autó Magazin számára. Először áprilisban ötajtós, terepes és pickup Dacia Loganeket rajzolt FBálint, G-Bird, Goodie és KiVi (címlap, 1., 2., 3. és 4. oldal), majd az akkor még Vectrának hitt Insigniáról készített fantomképeket Kallio, roobi és Sezlony és MiKe (címlap, 1., 2., 3. és 4. oldal). Ebben az évben még roobi STi-vé tuningolt egy Imprezát (címlap, 1., 2. és 3. oldal), MiKe és Kallio pedig a VW egyliteres autóját hozták szériaközeli állapotúra (címlap, 1., 2., 3. és 4. oldal).
HoPe - Honda NSX Team Sliderz Drifter |
gabesz - Chevrolet Lacetti SS |
A Top Tuning kimúlása után az ex-főszerkesztővel is tovább ápoltuk a kapcsolatot, így az OK Tuning oldallal együtt futtattunk néhány pályázatot, az elsőt egy Peugeot 308 tuningról az év végén írtuk ki.
hege - Suzuki Swift Dream |
roobi - Scion xB |
Ugyancsak az offline világ híre az első megvalósuló virtuális tuning. Korábban is volt már rá példa, hogy felkérésre terveztünk dekorációt, de roobi megbízása egy teljeskörű bodykitre szólt. Ráadásul a Sciont nem csak megépítette az amerikai BRS Autodesign, de a SEMA Show-n be is mutatta! Emellett hege egy Swiftjére is bejelentkeztek real tunerek. Valami elkezdődött.
2007
Új tunerek száma: 146, összesen 715, ebből aktív* 267.
Új felhasználók száma: 665, összesen 2043
Új VT-k száma: 1319
Pályázatok száma: 7
Kihívások száma: 61 (kezdő 19; haladó 42)
Kommentek száma: 28814
*aktív tuner, akinek az adott évben jelent meg képe, vagy indult versenyen.