Pár éve még azon voltam, hogy a hazai piacon kapható különféle gyártmányú autóskártyákból, kártyasorozatokból begyűjtsek és "teszteljek" egy-egy paklit. Nem igazán találtam köztük olyat, amire rákívántam volna. Az egyiken béna fotók, a másikat sajtpapírra nyomták, a harmadiknak a design-ja borzasztó, a legtöbb pedig kamu adatokat sorol fel, némelyik még meg sem jelent autókról. Aztán egy hosszú szünet következett, mert nem találtam új kártyát, a meglévők újabb sorozatai pedig nem érdekeltek. Amit legutóbb szereztem, azt viszont nem lehetett kihagyni. Elmondom a lapozás után.
Mostanában rákaptam az aukciókra, és egyrészt a klasszikus kártyáimat gyűjteményét szeretném teljesebbé tenni, másrészt szép külföldi kártyákra is rávetem magam. Pár CarToonCard áráért, - vagyis jutányosan - sikerült leütnöm egy német, F.X. Schmid gyártmányú versenyautós kártyát. Az eladó szerint 1980-as kiadású, ami ha igaz, akkor már a maga idejében is retró volt, mert pl. a Formula 1-esek 1968-asok rajta, és a többi autó is a '60-as évekből származik. Nem nyújtott támpontot a kormeghatározáshoz sem az Ultimate Top Trumps sem a Quartettblog pont ez a sorozat nincs meg nekik.
A kártya remek állapotban van, leszámítva pár apró gyűrődést, egy-két golyóstollnyomot, és a doboztető két karcolását, és egy kisebb repedését. A pakli fedőlapot, és versenyautókategóriánként 9 kvartettetbe csoportosított 36 lapot tartalmaz. A fenti referenciákon találtam 32 és 36 lapos F.X. Schmid kártyákat is, tehát reális ez a szám. Nekem a 8 vagy 10 kvartett logikusabb lenne, de további 4 lap már szűkösen férne el a dobozban. Egy rallis kvartettet azért még hozzácsaphattak volna. Ja, hogy a ralli vb csak 1973-ban indult? Ez is egy nyom lehet a kormeghatározáshoz.
A fedőlap gyengébb karton (és a hátlapja sem szabvány, hanem szöveges), a kártyalapok viszont kellemes fogásúak; ilyen a jó kártyapapír. A mérete a ma megszokott kisebb kártyákéhoz áll közel, de a lapok enyhén szélesebbek (66x100mm). A hátlapok rajzolata egyszerű, ízléses, kék alapszínű Az előlap design egyszerű, a korabeli állólapos F.X. Schmideknek megfelelő. A háttér nélküli autók első ránézésre rajzoltnak tűnnek, de annyira precízek és részletesek, hogy valószínűleg inkább kézzel színezett, átrajzolt fotók. A műszaki adataikat nem ellenőriztem le, versenyautóknál ez nem is egyszerű. A végsebességről nem is szólva, ami pályánként más és más lehet a váltó végáttételétől függően.
Összességében nagyon tetszik, a klasszikus kártyák (és a CarToonCard) mellett a legszebb autóskártyám. F.X. Smidre, főleg a nem fényképesekre vadászni fogok ezután is.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.10.01. 13:08:47
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2017.10.30. 14:28:31