Egy közel féléves adósságomat törlesztem ezzel a posttal, akkor küldött egy olvasónk, kommentelőnk, hirtelendi/the.big.cat képeket az 1961-es autókvartettről. Azóta feldolgozta a teljes gyűjteményét, és közzé is tette az Autókvartett topikban, engedelmével innen idézünk most a hajtás után.
Csináltam egy mátrixot a 6 klasszikus pakliról, és néhány statisztikát. [Az évszámokra kattintva galériát láthattok a lapokról. Hammer]
- 1961(kékhátú)
- 1965(kékhátú)
- 1969 (ghibli, csúnya rajzos, piros hátú)
- 1973 (piroshátú)
- 1975 (sárgahátú)
- 1977 (kékhátú)
A hat pakliban az Ikarus márka szerepel a legtöbbször, 13-szor, ami nem meglepetés, még úgy is, hogy két modell kétszer ismétlődik, így 11 különféle Ikarus látható, mindössze 3 pakliban. 9 Škoda van, ismétlődés nélkül. (A fészlift változatokat nem tekintettem ismétlődésnek, ha egyértelmű volt). 8 Fiat, Ferrari, és Citroën van, de utóbbi kettőből van egy-egy ismétlődő modell, bár a Ferrarinál ez nem egyértelmű. 7 Mercedes van, és 7 Csepel, 1 ill két ismétlődéssel. 8 további típus szerepel hatszor, 5 ötször, 9 négyszer, 8-8 háromszor és kétszer, és 27 egyszer. 4 olyan modellváltozat van, ami
4-szer3-szor is szerepel, ami érdekes, mindegyik szocialista, a Csajka, a ZIL 111 és 114 és a 353-as Wartburg. Egy autótípus van, aminek 3 változata is szerepel a kártyában a Ford Mustang. Érdekes, hogy a viszonylag sok ismétlődés ellenére, mindössze egyetlen egyértelműen ismétlődő rajz van a Bentley T1-é.
Mindössze 3 kvartett van, ami az összes kártyában szerepel, az I, az F és a SU. A D ugyan mind a 6 pakliban szerepel, de a politikai rendezést jól tükrözve, az első két pakliban még a nemzetközi jog szerint egységes és megszállt teljes Németországot jelenti, az utolsó 4-ben már csak az NSZK-t. Két olyan kvartett van, ami megszűnés után mégis visszatért egy későbbi pakliban: az autóbuszok, és a KGST, 2 olyan van, ami csak egy pakliban a 77-esben szerepel, a Kit car, és a miniautó (korabeli nevén "Trotty"). Érdekes a verseny- és sportkocsik kvartett(ek), ami versenyautóként indult 61-ben, 65-ben verseny- és sportkocsikká bővült, majd 69-től szétválik két kvartettre, és 77-ben már csak a versenykocsik jelzés marad meg, de fura mód alatta csak sportkocsik vannak.
Érdekesek a hibák is. Mindössze egy olyan autó van, ahol a kép hibás, a 61-es pakliban 1893-as Benznek aposztrofált autó egy 1894-es Daimler. Névelírás viszont van jó pár, a 2 Vjezda 5-nek írt Zvezda 5 az egyik csúnya hiba, de ebből a szempontból messze a leggyengébb az 1973-as piroshátú a félreírásaival és nyomdahibáival: 7-szer van duplán a típusmegjelölés, és ebben a pakliban van a hírhedt "artiop ladon" (talán hardtop sedan?) és az Intermeccanica "Hala" (Italia). Talán hiba lehet, hogy míg néha igen részletes típusmegjelölés van, máskor, különösen a versenyautóknál, mindössze egy márka megjelölés van.
A fentiek a 6 "klasszikus" paklira vonatkoznak, nemigen lehetne ebbe beépíteni a talán 1961-es Régi autók 1961? paklit, sem az utolsó rajzolt 1983-as német mintájú 32 lapos mini méretű Autó Revűt. A 2007-es Blue revival pedig időben esik túl távol az elemzésbe való befoglaláshoz.
Nekem csak annyi hozzáfűznivalóm van, hogy saját gyűjteményemből eddig csak '77-es kékhátút, és a '73-as piroshátút, illetve a kölcsönkapott '65-ös kékhátút tudtam bemutatni a blogon. A CarToonCard Blue revivalről nem beszélve. Ami leginkább kéne kategóriás, az a '75-ös sárgahátú pakli, leginkább az Espada miatt...
hirtelendi 2010.06.08. 10:39:43
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.06.08. 10:57:22
elírás javítva itt is.
hirtelendi 2010.06.10. 13:33:25
Az enyém ugyan elég használt, és ráadásul két pakliból raktam össze, de együtt is csak 4500 volt. És maradt egy csomó csere kártyám.
rpyd74 2010.07.24. 13:41:10
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.07.24. 22:46:07
a két kerek lámpás a ZIL 111G 1963-tól.