AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Szerény javaslat a gyalogátkelők védelmében

2009.05.14. 11:52 Hammer

Hónapok, lassan már évek óta megy a vita, mivel lehetne, kellene, kellene-e egyáltalán biztonságosabbá tenni a gyalogosok életét a gyalogátkelőkön. A lassítás szabályokban előírásától az autósok téglákkal megrakott babakocsival történő nevelésén keresztül a zebrák bekamerázásig (vagy automata, sebességre reagáló géppuskával felszereléséig) találni ötleteket. Pedig a megoldás kétezer éves, a pompei romvárosban megcsodálható.

Igaz, a mai járművek hasmagassága elmarad az ókori szekerekétől, és a nyomtáv sem szabványos, de biztosan ki lehetne számolni azokat a méreteket, amelyekkel alkalmazható lenne. Így válna a zebra egyfajta szaggatott fekvőrendőrré, amit ha odafigyelve közelítünk meg, nem is üt.

Végezetül még egy kép azoknak, akik a hazai utak minőségét (jogosan) szidva a "bezzeg az ókori rómaiak tudtak utat építeni", formulával szeretnek dobálózni. Tessék csak megnézni a nyomvályúkat, melyeket mégcsak nem is többtíztonnás kamionok, csak szekerek, kordék vájtak a kőbe.

3 komment

Címkék: itália rómaiak pompei gyalogátkelő szerény javaslat

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hanzsi 2009.05.15. 09:46:42

Érdekes megoldás, annyi szent.

Csak két kérdés:

Ez hány száz vagy ezer év alatt lett ilyen?
Csornán a körforgalomnál hány HÓNAP alatt lesz ilyen?
Nincs több kérdésem...

Akkoriban nem voltak több tíz tonnás járművek, de ha lettek volna, akkor a nyakamat rá, hogy az akkori útépítők megoldották volna, hogy legalább 2-300 évig bírja.

Ma Magyarországon azt képtelenek megtenni, hogy fél évig bírja...

SODor · http://amindenit.blog.hu 2013.12.21. 08:17:19

Egyetlen apró bibi van csak a képpel, hogy az nem nyomvályú. A kép hátterében ugyanaz a tereptárgy látható. Nem tudom, hogy pontosan mi a pontos nevük ezeknek, de ezek arra szolgáltak, hogy az utcákon hömpölygő szennyvíz, csapadékvíz és szemét folyó felett átkelhessenek a lakosok, amolyan átkelőhelyként funkcionáltak a csatorna felett. A rómaiaknál csak az ivóvíz volt "vezetékes" vagyis eléggé modern, de az utca szolgált csatornaként. Ezek között a kövek között pedig kényelmesen elfértek a római szekerek, amikből azért volt pár "szabvány".

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2014.01.17. 21:02:42

@SODor: Nem a nagy, kiálló kövek közötti hézagokra gondoltam, mint nyomvályú, hanem a kép előterében is látszik, hogy ott, ahol a "lépőkövek" között futottak a szekérkerekek, ott a rendes útfelület is mélyebben van. Sajnos kifejezetten erről nem készítettem fotót, csak az átjárókról, azokon nem látszik annyira. :(
süti beállítások módosítása