Már többször említettük, hogy a kékhátú CarToonCard elkészítését a 77-es kékhátú inspirálta. Ha az előző postok képei nem tették volna nyilvánvalóvá, lefotóztam a kvartetteket egymás mellett is.
A brit kvartett három autójának nem volt nehéz megtalálni a mai megfelelőjét - a Jaguár színét mindenesetre pirosról valamiféle british racing greenre cseréltük. Az Austin Allegrónak egy már nemAustin Mini lett az utóda.
A francia lapok utódját is majdnem mind megtaláltuk: kellett egy nagy Citroën, egy sportos Renault kupé, egy kis Peugeot, és valami a Simca helyére. A Renaultnál még szóba jött a Laguna Coupe is, de az még fiatal volt, hosszú jövő elé nézett, a kacsafarú Megane-t viszont meg kellett örökítenünk. Csak éppen nem fosbarnában. Az 1007-es Pug pedig azért került ide a 107 helyett, mert azt a testvérmodell Citroënként a kisautók közé válogattuk be, a 207 pedig a Simca helyét átvevő 308-hoz hasonlít eléggé. Ráadásul az 1007 különleges modell.
Az olasz autókat nem volt ennyire egyszerű pótolni: Alfa Spider és nagy Lancia ugyan most is van (illetve a Thesis még volt két éve), de Fiat sportkocsi, illetve Autobianchi nem létezik. Így kerülhetett be az Autókvartettek által hanyagolt Maserati a Bertone Fiat helyett és az új 500-as kisautóként. A Granturismo a mi játékszabályunk szerint a csataütő szerepet is átvette az X I/9-től - a haloványzöld színét viszont nem. Ahogy a Thesis sem kék lett - én élőben nem is láttam belőle, csak szürkét.
A japánoknál mindegyik gyártó létezik, találtunk Nissan kupét (bár egy kissé komolyabbat), Toyota kompaktot, Mazda kisautót (a legjobb színében). Egyedül a Honda Life helyett léptünk egy-két kategóriát feljebb, az űr-Civic sokkal jellegzetesebb autó, mint a Jazz, vagy egy belpiacos 2007-es Life.
A német gyártók stabilitásának is örülhettünk. Hol volt 2007-ben még a válság! A BMW-nél valójában egy 7-est kellett volna betenni, de a Bangle-bálna helyett inkább az M5-re szavaztunk. Az Opelnél viszont nem volt választás, az Astránál nem találtunk nagyobb kupét a kínálatban. De milyen jó, hogy a Bogarat feltámasztotta a VW!
Következett a feketeleves, a KGST autókkal. A szocialista világ gazdasági szervezete ugyan megszűnt, a konkurens Közös Piac viszont Európai Únióvá fejlődött, így olyan országokból válogattunk ide autókat, amelyek önállóan nem adnának ki egy kvartettet. Ki szeretne a márkarajongókon kívül egy négyskodás cseh, vagy egy négyseatos spanyol négyest, vagy egy két Saab-két Volvo svéd csomagot. A típusok párosítása itt csak a Skodánál jött össze, de pár év múlva talán az új Trabant is szerepelhet majd egy CarToonCard csomagban.
A Szovjetúnió szintén felszámolta már önmagát, a jelenlegi orosz típusok pedig siralmasak, így az utóbbi években feltört dél-koreai márkákat mutattuk be a kártyánkon. Azért az autók beállítását nagyjából sikerült egyeztetni, illetve a Hyundainál a Lada színe is stimmel.
Kisatutók most is vannak, bőven tudtunk válogatni közülük. A DAF ugyan megszűnt, de a Smart kihagyhatatlan volt. A Suzukinál a hazai gyártásút választottuk a még kisebb Alto helyett. A Subaru az utóbbi időben kölcsön kapja a kisautóit - Justy Suzukiból, illetve Daihatsuból, - ezért leváltottuk. A Kacsa helyére stílusos lett volna a Pluriel, de ez már későn jutott eszünkbe, ráadásul nem is igazán ez a kategória lett volna.
A sportautókkal igazán könnyű dolgunk volt. Bár a Ferrarinál a 2+2 üléses 612 Scaglietti lett volna a megfelelő utód, a kisebb 599 jobban tetszik. A Jaguarnak most nincs kétüléses sportkocsija, ezért került be a nagyobb XK. A Porsche szerencsére gondoskodott szinte változatlan utánpótlásról, a Lotusnál viszont mostanában csak középmotoros gépek vannak. Ki is választottuk az akkori legfrissebbet.
Nem akartunk kitcar/utcai versenyautó kvartettet. Illetve nem lett volna rossz valami, amiben a KTM X-Bow és az Ariel Atom szerepel (talán legközelebb), de a szupersportkocsikról nem akartunk lemondani. Így itt is csak a színek és a beállítások egyeznek meg valamennyire - a Bugatti és a Koenigsegg esetén persze csak félig-meddig.
A megjelenés óta két év, a válogatás óta 28 hónap telt el, a kékhátú CarToonCard lapjainak negyede már történelem. Jövőre jöhet a piroshátú, újabb típusokkal.