AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Csodaszép versenyautók

2011.12.09. 13:53 Hammer

Pár éve még azon voltam, hogy a hazai piacon kapható különféle gyártmányú autóskártyákból, kártyasorozatokból begyűjtsek és "teszteljek" egy-egy paklit. Nem igazán találtam köztük olyat, amire rákívántam volna. Az egyiken béna fotók, a másikat sajtpapírra nyomták, a harmadiknak a design-ja borzasztó, a legtöbb pedig kamu adatokat sorol fel, némelyik még meg sem jelent autókról. Aztán egy hosszú szünet következett, mert nem találtam új kártyát, a meglévők újabb sorozatai pedig nem érdekeltek. Amit legutóbb szereztem, azt viszont nem lehetett kihagyni. Elmondom a lapozás után.

Mostanában rákaptam az aukciókra, és egyrészt a klasszikus kártyáimat gyűjteményét szeretném teljesebbé tenni, másrészt szép külföldi kártyákra is rávetem magam. Pár CarToonCard áráért, - vagyis jutányosan - sikerült leütnöm egy német, F.X. Schmid gyártmányú versenyautós kártyát. Az eladó szerint 1980-as kiadású, ami ha igaz, akkor már a maga idejében is retró volt, mert pl. a Formula 1-esek 1968-asok rajta, és a többi autó is a '60-as évekből származik. Nem nyújtott támpontot a kormeghatározáshoz sem az Ultimate Top Trumps sem a Quartettblog pont ez a sorozat nincs meg nekik.

A kártya remek állapotban van, leszámítva pár apró gyűrődést, egy-két golyóstollnyomot, és a doboztető két karcolását, és egy kisebb repedését. A pakli fedőlapot, és versenyautókategóriánként 9 kvartettetbe csoportosított 36 lapot tartalmaz. A fenti referenciákon találtam 32 és 36 lapos F.X. Schmid kártyákat is, tehát reális ez a szám.  Nekem a 8 vagy 10 kvartett logikusabb lenne, de további 4 lap már szűkösen férne el a dobozban. Egy rallis kvartettet azért még hozzácsaphattak volna. Ja, hogy a ralli vb csak 1973-ban indult? Ez is egy nyom lehet a kormeghatározáshoz.

A fedőlap gyengébb karton (és a hátlapja sem szabvány, hanem szöveges), a kártyalapok viszont kellemes fogásúak; ilyen a jó kártyapapír. A mérete a ma megszokott kisebb kártyákéhoz áll közel, de a lapok enyhén szélesebbek (66x100mm). A hátlapok rajzolata egyszerű, ízléses, kék alapszínű Az előlap design egyszerű, a korabeli állólapos F.X. Schmideknek megfelelő. A háttér nélküli autók első ránézésre rajzoltnak tűnnek, de annyira precízek és részletesek, hogy valószínűleg inkább kézzel színezett, átrajzolt fotók. A műszaki adataikat nem ellenőriztem le, versenyautóknál ez nem is egyszerű. A végsebességről nem is szólva, ami pályánként más és más lehet a váltó végáttételétől függően.

Összességében nagyon tetszik, a klasszikus kártyák (és a CarToonCard) mellett a legszebb autóskártyám. F.X. Smidre, főleg a nem fényképesekre vadászni fogok ezután is.

2 komment

Címkék: kártya német versenyautók f.x. schmid

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása