Virtuáltuninghoz szokott szemünk általában nem nagyon tud megbotránkozni iszonyatosan eltúlzott karosszériamodifikációk láttán, hisz ezen terepen mindent szabad, sőt Hammer szerint semmi nem szent. Láttunk már pár felfoghatatlan, szuperszéles bodykitet, ami még egy Lister Stormnak (NFSHS official addon, uknow!) is bőven dicsőségére válna. Ezzel nincs is semmi baj, de a hihetetlen kategóriát azért megüti egy két méter fölé szélesített családi átlagszedán. Megszoktuk az alap vizuális bakikat, a kétdimenziós felniket és beömlőket, sőt a papírkarosszériát is. Ezek alaphibák VT-világban. Az átlag user alig-alig látja az ilyen, és ehhez hasonló ordenáré bakikat, nekünk, akik ezt játszuk, kiböki a szemünk, pedig mint alaphibát volt időnk szokni. Megszoktuk, de tolerálni nem tudjuk.
A rendes autóbuzi rendre autót keres, ezt tudja mindenki. Van a Belsőségen is Auspuff-ficken rovat, a saját blogomon is szoktam ilyet csinalni. Teljes estés programnak jó, még akkor is, ha sosem tervszerűen következik be, hanem egyszer csak rádöbbenek mit csinálok, és mennyi ideje. Mivel mostanában a meglévő járművemet kell toldozni-foldozni, nincs guba. Így álmodni is csak kisebbet lehet: legyen elég az 500ezer Forint, de legyen az autó két-három ajtós. Nem sok mindent dobnak ki erre a keresők.
Ebbe a szórásba beleesik a VW Scirocco, ami nekem a nemkéne kategória. De adni szeretnék, nekem, a kispénzű, nyáladzó autómániásnak, mint sportautót. Nekem az mást jelent, és hátsókerékhajtásnál kedződik.
Egy másik mezsgyén elsőkerékkel az Integrát azt nagyon szeretném. Igazi mindennapi autó. Pontosabban ezt az Integrát szeretném, meg ezt a vezetői tudást. Volt szerencsém megtapasztalni milyen ebben a per pillanat darabjaiban leledzőben hazajutni az éjszaka, miközben autó és sofőr is tip-top. Nem úgy, mint én akkor. Épp a linkelt gyulavitéz írás első hazugságának kanyarjára emlékszem legélesebben. Pedig túl voltam már pár százalék alkoholon, mondhatni másra nem emlékszem, csak arra, milyen tempósan érkezni pest felől az Erzsébet hídról le az Attilára, és végig gázon kanyarodni. Frenetikus.
Vissza a népkupéhoz; azt hiszem, a kupéságával is ez a bajom, a néptechnika, a hosszú orr, elsőkerékhajtás kombó nálam megöli az alacsony tetővonalat és az egyszerű vonalvazatést, meg az amúgy egész hálás arányokat. Szeretem a kockákat. Kockát tervezni meg talán Giorgetto Giugiaro tud a legjobban, nem is vacakolt sokat a Golf karosszeriával, csak összenyomta meg kinyújtotta. Az élekkel jobb barátságban csak Gandini van, de ő nem tervez "autókat", nála mindenképp az extra az alap.
Adott két valós, megvásárolható járgány Magyarországon. Mindkettő VW Scirocco. Régóta várják sorsukat a blogthis mappámban. Ez a két verda, messze outrageous! Tiszteletben tartom mások egyéni izlését, de nézzétek csak: íme a szuperwide és a 2D-beömlős. (A kamube(ki)ömlő királya azért mostanában az Opel, gyárilag.) Megjegyzés: eredeti állapotú Sciroccót a használtautón nem találtam.
Ha valamiért vásárlásra adnátok a fejetek, vagy csak érdekelnek a részeletek, a '79-es sárga 250ezer, a piros '84-ből kétszer ennyi. Ez volt a reklám helye.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.04.18. 14:17:43
GiXXXer 2008.04.18. 22:48:13