A Škoda egyik gyára, a főleg prototípusok fejlesztésével és összeállításával foglalkozó, Kvasiny városában székelő üzem 1971-ben egy – nomen est omen – rendkívül sportos, kétüléses kupét épített. A kocsi erőforrása a hátsó tengely előtt foglalt helyet.
A 724-es jelű gép születésénél a Jawa és a Vertex Hradec Králové cégek bábáskodtak. Bár nem indult többnek, mint formai játszadozás, alkotói a 110 R kupé mechanikai elemeit felhasználva abban reménykedve építették, hogy a merész vonalú rakétát szériában gyártani fogják.
A fehérre fényezett, üvegszálas műanyag karosszériája különleges, egyben nyíló ajtó-tetőt kapott. Elöl bukólámpák világítottak, ezek között kis csomagtartó kapott helyet. A tengelyek végén a Škoda motorsport által is használt, nyolcküllős magnéziumfelni díszelgett. A 110R alapok a követezőket jelentik: 1107 köbcentis, alumínium OHV, kettős keresztlengőkaros első, lengőtengelyes hátsó felfüggesztés.
A Super Sportot a nyugati érdeklődők először az 1972-es Brüsszeli Motorshow-n láthatták, majd tíz év elteltével a mozivásznon bukkant fel. Ugyanis szériagyártás helyett színészkedés várt a sportos Škodára. A cseh filmipar gyöngyszeme, az 1981-es Vámpír négy keréken (Upír z Feratu) című alkotás főszerephez juttatta az átkozmetikázott, immár fekete színű, nagy hátsó spoilerrel megvadított autót. Változtak a világítóberendezések is, elöl két pár kockalámpa szárította az aszfaltot, hátul az akkori csúcsmodell, a 120 GLS fekvő fényforrásai jelzetek a mögöttes forgalomnak. A film miatt a kocsit sokszor Škoda Feratként említik.
A mozikarrier után a lapos kétülésest kiállították a prágai Vencel téren, később a gyár múzeumába került.
McMester 2008.05.22. 22:14:02
amikor filmen láttam, azt hittem, hogy a forgatás kedvéért szuperáltak át egy Rapid-ot. Nem is gondoltam volna hogy fordítva történt :)