AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Vissza a gyökerekhez: Saab 9-5 Griffin

2008.06.20. 09:22 Hammer

Lelövöm a poént már a címben: igen, mégiscsak Saabot vettem. Aki kattint, megtudja, miért és hogyan.

Ott tartottunk, hogy vártunk egy jó Camry-re, a többi japán alternatívát kizártam, vagy eszembe sem jutott. Az OG-ra már megvolt a vevő, két dolog miatt nem kaphatta meg: nem volt meg az utód, illetve a megadott árba még beletartozott egy kormányműfelújítás, és ahhoz vártam alkatrészre. Amikor Laci bácsi, az érdi Saab-guru megszerezte, elvittem hozzá a gépet a műtétre.

Laci bácsi is tudta már egy ideje, hogy az OG helyett V6-os Camry-t keresek, és nem találok, így megkérdezte, miért nem veszek egy 9-5 Griffint? Pont van nála egy eladó kilencéves, aminek elég jól ismeri a - szimpatikus - történetét, és most végezett el rajta egy közepesen nagy karbantartást (vezérlés, motortartóbak). Érdekel-e?

Hát, hogy a fenébe ne érdekelt volna! Viszont olvasom én a Saab fórumot, és az újabb, GM-modellekel szemben erős fenntartásaim vannak. Pont a 9-5 szervízigénye miatt kezdtünk Camryt keresni. De mégiscsak Saab. Nem kell megszokni, mert beleülök, és otthon érzem magam. És erős, és jól felszerelt is. Amikor felvetettem az ötletet otthon, minden családtagnak kisimultak a ráncok a homlokán, úgyhogy amikor mentem Érdre az kormányműben újbatett OG-ért, ki is próbáltam. Rövid, de meggyőző menetpróba volt.

A 9-5-öt nem kellett bemutatni, de más szemmel néz az ember egy bevásárolni kiszemelt használt autót, mint egy klubtalálkozón, az importőr által próbára bocsátott újat. A beltér otthonos, és a korábban látott (elvileg) valamivel kevesebbet futott Camrykhez képest nagyon egyben van. A karosszéria körben apró karcokkal, benyomódásokkal terhelt: ezek a tipikus parkolósérülések, akárcsak a járdaszegély által kissé leamortizált első lökhárító, és törött fél ködfényszóró. Egye fene, ezek szépséghibák, ennél nagyobb baja sose legyen, és majd ezeket is orvosoljuk idővel.

A 200 lóerős, 330 Nm-es V6-os nem egy túlhúzott motor, más gyártók turbó nélkül is kivesznek ekkora teljesítményt egy háromliteres motorból. Viszont pont emiatt mondják ezt a 9-5 egyik legtartósabb motorjának. Persze lehet fanyalogni, hogy ez csak egy Opel motor, de a svédek alaposan átgyúrták. Például rátették a világ egyetlen aszimmetrikusan hajtott turbóját: a meghajtóturbinát csak az első hengersor kipufogógáza forgatja, az intercooleren átpréselt töltőlevegőt viszont mind a hat henger megkapja. Aztán ott a híres-hírhedt direkt gyújtás is. (Aminek a vezérlője kötelező, és sajnos nem olcsó tartalékalkatrész minden Saabnál a 9000 óta).

De mire elég ez egy több mint másfél tonnás testben? Gyakorlatilag mindenre. A négyfokozatú automata váltón keresztül finoman gyorsítja az autót, erősebben odalépve viszont megy, mint a távirat. A sport (egyesek szerint "siet") gombot benyomva még agilisebb, magasabb fordulatnál kapcsol feljebb, kisebb pedáltaposásra kapcsol vissza. És mindezt nagyon kulturáltan, halkan, kellemes V6-os morgás kíséretében. Egyből beleszerettem.

A többi szinte már csak formaság volt, csütörtökön reggel még utoljára körbefotóztam az OG-t, délután a gyerekek is elbúcsúztak tőle, este pedig elhagyta a családot. Másnap elhoztam az új Saab-családtagot, és a hétvégén fel is avattam egy máriapócsi úttal.

Azóta a kapott egy garnitúra nyári gumit Aero-felnivel a rajta lévő télik helyett. Ezen kívül egyelőre csak tankolni kellett bele - kevesebbet, mint az OG-be. Az elmúlt hónapban a szokásosnál több hosszabb utunk volt vele, - például Balatonakalira - és jól teljesítette őket. Elcsépelt szöveg, de nem tudok jobbat: szinte pihentebben szállok ki belőle pár óra vezetés után, mint ahogy beszálltam.

A Camryt hirdetések linkje pedig még kinn van a böngészőm toolbarján, néha még rá-rákattanok. Azóta befutott kettő ígéretes V6-os is, de nem bánom, hogy már nem érdekelnek. Azt hiszem, itt az ideje törölni azt a shortcutot...

13 komment

Címkék: saab griffin cartooncard flotta

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.06.20. 09:47:14

Pöpec járgány, sosem gondoltam volna, hogy egy GM Saab-ra mondom ezt, de élőben szép.
Grat hozzá!

Don 2008.06.20. 10:37:03

Na vegre! :)
Szep a joszag, sok szerencset hozza.

serif · http://www.dub.hu/ 2008.06.20. 11:37:25

Szinte veled egy időben vettük meg mi is az OG mellé :) a 95 Aero-t. A szín, a belső, szinte minden ugyanaz, mint a tied, csak a 2.3t motor van benne kézi váltóval.
Előtte komoly kétségeim voltak a GM Saabokkal kapcsolatban, BmS is beültetett egy néhány éves 93-ba, és tényleg kellemetlen volt nézni az olcsó műanyagokat, a teljesen jellegtelen belsőt. Aztán kipróbáltuk a Ráczéknál a 95-öt, jó volt, baromi jó! Kényelmes, szép. Mentünk is vele egy kört, és úgy szálltunk ki, hogy ez kell.
Az Aero a 230 lóerővel, 6.9-es gyorsulással a család női tagjáé lett, én inkább megmaradtam az OG-nél, de így is sokat vezetem, mert élmény menni vele. A szembejövő OG-sek ilyenkor nem értik, hogy miért integet és villog nekik veszettül egy "opeles" :)

saab900.hu/content/cars/1/42065_serif_saab_este.jpg

Lowtyo 2008.06.20. 11:44:03

Az OG mennyivel szebb. Turbó is, coupe is, OG is.
Azért remélem jó szolgálatot tesz majd a 9.5-ös.

korzo 2008.06.20. 11:51:39

Szép. Sőt, így már két DI panelt is hordhatsz magaddal :o)

Tomcsy 2008.06.20. 11:59:00

Szerintem is szép kocsi, de egy apró baki azért becsúszott:

"Például rátették a világ egyetlen aszimmetrikusan hajtott turbóját."

A 164-es Alfában is ilyen a turbós motor, csak az nem 3, hanem 2 literes, de szintén V6.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.20. 12:14:05

Serif: az Aero vadállat lehet, az alapján, ahogy a Griffin megy


Tomcsy: ezt nem tudtam. amikor annak idején Saab kijött vele, eldicsekedtek az "első aszimmetrikus V6 turbóval" és nem emlékszem, hogy akkor ezen fennakadt volna valaki. mondjuk akkor még nem sok fórum volt :)
utánanézek az Alfának, egyelőre a neten nem találom a nyomát.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.20. 12:23:21

és persze az egyetlen akkor sem állja meg a helyét, ha esetleg első volt. :)

egyébként itt (totalcar.hu/tesztek/alfa164v6tb!2) kifejezetten szóba kerül az aszimmetrikus töltésű V6 és a Saab, de hogy az Alfaé az lenne, nem említi a szerző. (persze, ez nem jelent semmit, csak fura)

Acmee 2008.06.20. 15:34:14

shortcut, angol, nem német :D

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.06.20. 16:42:29

Hajrá, gratula!
Én is úgy tudom, hogy ez a V6 a legkevésbé nyűgös motor a 9-5-ösökben, szerintem jó vétel volt!

Tommi 2008.06.20. 16:55:57

Jóféle Saab 9-5 V6... Én is ültem már benne :)

SAAB-CLUB 2008.07.10. 18:14:35

HÁÁÁT.....Sajnos egy ismerősöm a SAAB-CLUB.hu tulaja, így elég közelről ismerem a SAAB-ok minőségét. Végülis olyan mindegyik, mint a GM-autók általában: egy rakás romhalmaz, állandó és keményen lehúzó szervizekkel... Csak Japán autót veszek továbbra is!!! A svédek soha nem tudtak autót csinálni, a GM meg végképp...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2014.10.07. 17:24:46

Just for the record: ma elengedtük a Griffin kezét. Vagy szárnyát, vagy valamilyen végtagját, ami van neki.
süti beállítások módosítása