AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Egy autóbuzi mindent tudni akar a négykerekűekről

2008.09.10. 12:33 skip

Dacia Duster, aka ARO 10 | fotó: hartlandmartin
 
Mindent. Nem elég egy színes prospektus, nem elég a kép, meg holmi verbális beszámoló. Tények kellenek, adatok, ha tudásunkat bővíteni akarjuk. És ha valami műmájer meg akar firkálni egy kitalált sztorival, rögtön, a kikezdhetetlen ismeret birtokában kell lecsapni a gazemberre (gondolom, sokunkat akartak már hülyíteni 270-nel száguldó Nagypolskival, 3 litert fogyasztó Suzukikkal, vagy a „nagybátyámnak Maybachja van” típusú szövegekkel). Ezek nyilvánvaló rizsák, ámbár jószándékú tévedés is lehet a baromságot mondás, például Audi 80 négyliteres motorral.

Igen ám, de honnan vegyük ezt a felsőbbrendű tájékozottságot? Egy prospektus legfeljebb az adott piac aktuális állapotát mutatja, így a korábbi vagy későbbi verziók elkerülhetik a figyelmünket. Az Autó Katalógus már jobb, de sok minden kimarad a szórásból, és jórészt a német piacra koncentrál (illetőleg svájcira, lásd Automobil Revue). Vagy marad az Internet, a maga nem mindig száz százalékosan megbízható forrásaival?

Azért van remény, a fentieknél megbízhatóbb, bővebb és pontosabb adatokkal is találkozhatunk. Vegyük például az Eurotax katalógust. Jó, tudom, ez is csak az adott országra koncentrál, de értékesítés kezdete, teljesítmény, felszereltség tekintetében precíz. Jól tud jönni egy alkatrészgyár kiadványa, ahol a hibamentes azonosítás végett tényleg nagyfokú pontosságra van szükség. Ez persze nem mindig sikerül; van, hogy a választék nem fedi le a teljes palettát, vagy más miatt kimaradnak variánsok. Én mindenesetre az utóbbiakban bízom leginkább, bár a jobbaknál is vannak megingások.

Nézzünk pár példát. Egyszerűbb földi halandó, főleg, ha a német-osztrák vonalra van ráállva, nemigen hallott még az olyan minimálváltozatokról, amit mondjuk a portugál, görög piac megkíván. Vegyük a Golf kettest: általános vélekedés szerint az 1,3-as a típus legkisebb erőforrása. Felütöm az általam legjobbnak ítélt forrást, a Bosch szűrő-gyertya-ékszíj kiadványát: és máris látom, hogy szerepel benne egy 1,05-ös gép is. Vagy ott van a Sierra 1,3,  esetleg a BX 11. Hoppá! Ezek véletlenül sem szerepelnek az Autó Katalógusban, vagy a húsz éve őrizgetett prospektusban. Ha meg rájuk akadunk a Neten, vakarjuk a fejünket, hogy elírás-e, vagy tényleg volt ilyen motor.

Van persze fordított eset is: egy szűrős termékprogramban olvastam a Dacia Dusterről. El nem tudtam képzelni, mi lehet az. Ráuszítottam a gúglit, és már tudom, hogy egyes piacokon az Aro 10-est hívták így.

De még a „tévedhetetlen”, telefonkönyv méretű tartozéklistán is akadnak hibák. A Škoda Favorit 115 szinte minden alkatrészkatalógusban szerepel. Rajta van az olajszűrő dobozán, benne van a rendelési programokban, sőt, még a kezelési útmutatóban is! Azonban 115-ös Favorit nem létezik. Illetve volt pár prototípus, aztán a gyártás előtti utolsó pillanatokban lekerült a palettáról az 1150-es változat. Úgy látszik sokaknak elfelejtettek szólni erről…

Pár éve az Alfa 33-asomhoz kerestem kipufogó-leömlőt. Megvolt a motorkód, de az istennek se volt benne egyetlen katalógusban sem. Még Béla, a pécsi Ricambi olaszautó-alkatrész kereskedője is csak vakargatta a fejét, pedig neki a gyári mikrofilmen elég tetemes mennyiségű információ állt a rendelkezésére.

A legtutibb módszer az, ha igyekszünk mindent összegyűjteni: járjuk a kereskedéseket prospektustért, elkérjük a mikrofilmet meg a gyertyaprogramot a haver bezárt autósboltjából, autókatalógust és újságot veszünk a Vaterán, letöltögetünk adatokat a Netről. Végül mindezen kacatnak helyet kell találnunk a lakásban, reménykedve, hogy szeretteink türelmet és megbocsátást gyakorolnak irányunkban.




A képeken a Citroën BX 11 keresésének eredménye látható

8 komment

Címkék: alfa romeo volkswagen ford kínzó kérdés citroen vw skoda dacia alkatrész sierra memetika golf ii aro

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.10. 14:09:09

Pont ilyen pletykák keringenek a Renault 19-es 1.2-es verziójáról. Egyesek szerint létezik, mások szerint tévedés/elírás következménye. SZVSZ a gyári katalógusban nincs benne, de a Láng Kft-től rendelhetünk hozzá alkatrészeket.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.12. 21:11:19

Egyrugórajáróagyúak vagyunk. Igaz, én a legpontosabb, legelvetemültebb katalógusnak az Ajusa tömítéskatalógusát tartom, ami 1970 utáni, és ebben nincs benne, az nem létezik.

Nézd:
prokee.hu/bx11.jpg

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.12. 21:20:53

"Azonban 115-ös Favorit nem létezik."

Nem esküdnék meg rá, de szerintem létező autó. Igaz, ritka, mint a fehér holló, de létezik.

Szerintem. Mindjárt utánajárok.
Vagy megkérdezem Ommot :)

Skip 2008.09.12. 22:05:55

Meglepődnék, ha találna 115-ös Favót... (és megkérdezném, mennyit kérnek érte :) ).
Az Ajusásat nem ismerem. Most egy Mahle szűrőskatalógusba bújtam bele, de elég hiányos.

Skip 2008.09.13. 11:33:27

Jó ez az online-Ajusa.
Érdekes, hogy a sokat citált 115-ös Favoritot 1300-asnak írja, pedig annak a 1150 köbcentis motor a lényege.

PAS-001 2010.05.31. 10:24:04

A 92-ben Hollandiában betévedtem egy Opel szalonba.
Egy piros fényezésű fekete lökhárítós!!! opel Calibrán akadt meg a szemem.
Megnéztem közelebbről és mi állt a tájékoztató cédulán?
Opel Calibra 1.6i.
Hazaérkezvén elújságoltam egy Opel fan barátomnak,hogy odakint létezik ilyen is.
Persze,hogy kiröhögött.
Azóta is kerestem mindenhol infót már a net. segítségével is de sehol semmi.
Már-már magam sem hiszem el,hogy létezett ilyen.
süti beállítások módosítása