Amióta a Nissan kihozta a GT-R-t, az autó folyamatosan a figyelem kereszttüzében áll.
Fórumokon vitatkoznak rajta, jobb-e a Porsche 911 Turbónál? Gyorsabb-e nála a Nordschleifén? A kocsi minden csínját-bínját ismerő japán tesztpilóta kellett-e a rekordhoz, vagy csak slickgumi?
Szép-e az autó, vagy egy rút Godzilla? Megveszi-e ezt valaki egy Porsche/Ferrari/Lamborghini helyett, vagy hülyegyerekek játékszere lesz? És sorolhatnánk napestig a témákat.
Egy a közös bennük: legtöbbször olyanok szájkaratéznak, akik sem a fent említett pedigrés sportkocsikat, sem a GT-R-t nem engedhetik meg maguknak, és valószínűleg közülük 100-ból 99 így is fogja leélni az életét.
Mire is való a GT-R? Lenyomni a Porschét, Ferrarit? Alternatívát kínálni a kékvérű sebességbolondoknak? Nem.
A Nissan GT-R arra való, hogy a Nissan neve egyáltalán szóba kerüljön, ha csóró autóbuzik beszélgetni kezdenek. Olyanok, aki használt Almerát, maximum új Micrát engedhetnének meg maguknak, de Lamborghiniről, Ferrariról álmodnak. Ők szájukra nem vennék a Nissant a GT-R nélkül, pedig az autóanalfabéta szomszéd, sógor, munkatárs tőlük hall a legtöbbet az autókról. A fő cél ennyi. Az, hogy emellett egy nagyszerű, villámgyors sportautó, csak az eszköz ennek az eléréséhez.
Amióta a Nissan kihozta a GT-R-t, az autó folyamatosan a figyelem kereszttüzében áll.
ommm 2008.10.08. 11:04:59
Nem. Mert az pontosan egy Porsche/Ferrari/Lamborghini-t akar venni, nem egy úri körökben nevenincs japán dobozt.
Az veszi majd meg, aki egy Porsche/Ferrari/Lamborghini-t SZERETETT volna venni, de nincs meg rá a lovetta.
És mindenütt fennen hirdeti majd, hogy mennyire jó választás volt, hiszen olcsóbb-gyorsabb-hájtekebb stb.
Csak azt nem tudja, hogy hiába JÓ sportautó (sic) a GT-R, sosem fog egy bőrt rúgni a fent említett hárommal. Nem a hiányzó teljesítmény vagy sebesség, hanem a hiányzó pedigré miatt.
Teszem hozzá: szerintem
indeus 2008.10.08. 11:36:07
1. nem akar a fenti 3 márkatulajdonosok közé tartozni.
2. aki japánban él, és nincs kedve a sokszorosát kifizetni egy porsche/ferrari/lamborghini árához képest.
3. az aki japán autóbuzi és/vagy/esetleg driftbuzi. mivel a skyline mindig is inkább volt driftalap, mintsem sportkocsi
persze, hogy nem tartozik abba a "pedigree"-be, mivel egy csak egy nissan. de attól még piszok jó autó. amúgy ha az összehasonlítás ilyen, akkor betehetted volna az összes márka "sportváltozat-próbálkozásait" (pl. renault clio sport v6, opel astra gtc, stbstb), mivel a kispénzű emberek erről is szeretnek beszélni, megvenni persze azt sem fogják
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.08. 11:38:00
Dallas 2008.10.08. 11:49:43
biturbo S · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.10.08. 11:51:50
Nem, inkább mellé. Legalább is ha van elég tőkéje, és főleg a briteknél.
mohuss 2008.10.08. 12:01:37
pedig mind fantasztikus gép
nekem ha lenne zsém mindet +venném :)
ommm 2008.10.08. 13:05:02
:D
ugyehogy?
lol
ommm 2008.10.08. 13:09:23
Japánban is fogy a Porsche/Ferrari/Lamborghini rendesen. (és fújhatja a skyline-ját a 280 le/180 km/órás japán belpiac miatt)
a tulajdonosok miatt Mo.n kialakult képről sem az autók tehetnek.
olcsó alternatíva, minden bizonnyal kitűnő autó.
de CSAK alternatíva.
megint 2008.10.08. 15:34:13
Kristopher 2008.10.08. 15:34:58
Mindegy, a GT-R35-öt annak szánták ami lett és ami mindíg is volt: egy legenda újabb fejezete.
Ferkó, Porse, Limbó.....megkaphatják a pedigree-díjat, azokat már csak azért gyártják amúgy is. Meg Hammer is kaphat egy Pedigree vacsit citromot csöpögtetve rá. Jó étvágyat!
ommm 2008.10.08. 15:52:04
Vazze.
Már ne haragudj, de ha a GT-R legenda (Fast and Furious előtt azt sem tudták itt, hogy eszik-e vagy isszák), akkor mi a 911 Carrera? Vagy a nyílegyenes családfával rendelkező Ferrari430?
Legenda. Ja, a wannabe-drifterek (respect a profiknak) és a hollywoodi filmek legendája.
Kristopher 2008.10.08. 16:07:08
Neked valóban csak a hollywood-i filmek legendája, mert neked csak a szóbanforgó film megjelenése után modhatta valaki, hogy ebből a típusból bizony voltak korábbi verziók is. Valójában az első Skyline 1957 Áprilisában került piacra. Lehet hogy ez nem annyira egyenes, de nekem ez már vérvonal.Attól még hogy ebben az amúgy is szánalmas emberek lakta országban az az általános nézőpont amit te képviselsz, ez az autó még egy legenda. Csak nem az olyan embereké mint te vagy. Freakin' wannabe journalist....csakhogy én is beszéljek egy kis Hunglish-t ahogy te szoktál...vicc
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.08. 16:10:46
leírom még egyszer: a GT-R legfontosabb célja a márka fényezése.
és persze ehhez az kell, hogy extravagáns, erős és gyors legyen.
és ez áll bármelyik másik tömeggyártó sporkocsijára is. most hirtelen a Corvette és a Viper jut eszembe, de ők meg pont kinőttek már ebből, a Corvette neve elől már el is hagyták a Chevrolet nevet, a Chrysler meg mostanában akarja eladni független gyártónak a Vipert.
Zombika 2008.10.08. 16:12:31
Tegyük fel, Ingatlanos Zoli, magyar vállalkozó 40 millát akar elverni autóra (pont ennyi maradt meg neki, mert az egyik telkét offshoreon keresztül adta el, így megspórolta a nyereségadót). Két dolgon töri a fejét:
a) Vegyek egy 911 turbót, mellé 2 gombóc fagyit?
b) Vegyek inkább egy BMW 535D-t (vagy 530XD-t) a dolgos hétköznapokra, és MELLÉ ezt a Nissan-t jaszkarizni a Dokk elé hétvégére?
Valszeg a b)-t fogja választani, mert néha 1 embernél több is megy vele (meg hát a síléc/snowboard/wakeboard tartó is hülyén néz ki a 911-en), másrészt a szőke csajok a Dokkban úgysem tudják a két sportkocsit megkülönböztetni egymástól, csak azt látják, hogy lapos, meg hogy gyors. Ha valamelyik annyira túlművelt, hogy felismeri a Nissant, akkor még mindig jöhet a fast and furious duma.
Szóval szerintem fogunk egy jópárat látni belőle a belvárosban (persze német vagy szlovák rendszámmal. Esetleg Lichtensteinivel)
hukk 2008.10.08. 16:22:32
A ferrari, és a lamborghini nem az, mivel ezek a márkák a sportautók gyártásából élnek.
Gee 2008.10.08. 17:04:09
Hogy ki veszi ezt meg a pedigrés csodák helyett? Szinte bárki. Miért? Mert aki meg teheti, hogy legyen Ferrari-Porsche-Lambo kombó a garázsban az azért, mert az előbbiek ott álnak és majd jó állapotú veteránok lesznek. A GT-R-t meg lehet használni napi szinten. Pont azért mert egy kocsi a fenti hármasból az igazán tehetősök körében a gyűjtemény része és befektetés egyben.
Aki pedig nem annyira tehetős azért, mert legalább olyan jó csak olcsóbb.
hukk: Pont, hogy nem úgy van ahogy gondolod. Az olcsó autók nem termelnek olyan nagy hasznot, mint gondolod. A Fiat pl. azért volt-van(nem tom pontosan) anyagi pácban, mert csak olcsó tömeg kocsikat gyárt és abból nem lehet megélni, mivel nincs rajta nagy nyereség. Ezért tömörülnek nagy csoportokba. Pl.: PSA, VW. Míg pl. a BMW akinek csak ugymond preztizs kocsikat gyárt amit drágán tud eladni megtudott maradni független gyártónak, sőt övé a Mini és a Rols. Vagy pl. a Porsche ami a VW felvásárlásán fáradozik.
Kristopher 2008.10.08. 17:21:50
Valóban igazad van, részehajlás nincs. De idéznék ha nem bánod:
"A Nissan GT-R arra való, hogy a Nissan neve egyáltalán szóba kerüljön, ha csóró autóbuzik beszélgetni kezdenek."
Én ezzel nem értek egyet. Picit sem.
És meg merem kockáztatni hogy ezzel nem vagyok egyedül. Ennek az autónak japán létére van múltja is. Abban tökéletesen egyetértek, hogy a márka fényezése is szempont volt a fejlesztéskor, de ennél jóval többről van szó ennél az autónál. Hivatalosan Nissan GT-R-nek hívják. Már nem teszik bele a Skyline szót. A korábbi modellek már megteremtették a GT-R kifejezés hagyományát (gt-r31,32,33,34, hogy csak a legismertebbeket említsem) ahhoz, hogy elég legyen csak így hívni, mégis mindenki tudja melyik modellről van szó. Vagy mégsem mindenki...
Erről tett tanúbizonyságot a post-od. Ezzel nincs is semmi gondd. Nekem a stílussal volt egy pici.
Ez minden.
Elnézést utólag is, ha megbántottam valakit.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.08. 17:23:37
(én ezt kiegészíteném a luxusmodell kifejezéssel is)
a Porsche nem tömeggyártó. a BMW, Mercedes nem csak a sportmodelljeit, hanem mindent jelentős felárral (és szinte mindent profittal) árul.
az olcsó kocsikon valóban kevesebb a nyereség, de egy olcsóautót gyártó cég drága sportkocsiján, (pl. Ford GT) drága luxuskocsiján (VW Phaeton) általában nem képződik pénzügyi nyereség.
zárójelben még ide írnám a Bugatti Veyront is, ami szintén bukta. na nem a Bugatti cégnek, hanem a tulaj VW konszernnek. ráadásul itt nem azért van pénzügyi bukta, mert a Bugatti nem elég jó nevű, vagy átcimkézett VW-nek nézné bárki, hanem mert őrült sokat költöttek a kifejlesztésére, és kis darbszámnál nem tud visszajönni őrült áron sem. (de a VW-éra Lambói pl. elég jól mennek.)
a szintén tömeggyártó GM-től származó Corvette ellenpéldának jó, mert valószínűleg profitot termel/termelt a néhány olajválságos évtől eltekintve. a Vipernek is voltak jó évei, de nyilván nem akarnák eladni, ha nem lenne ráfizetéses.
Kristopher 2008.10.08. 17:26:21
A közelgő V-Spec változatot sem viccből fogják így hívni. Szerintem.
biker_kolee 2008.10.08. 17:27:48
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.08. 17:28:56
(persze, én is törekszem rá, hogy egyszer olyan gondjaim legyenek, hogy az F430 Scuderia és a GT-R közt vaciláljak, és hiszek is benne, hogy eljutok ide. fő a pozitív életszemlélet :) )
a GT-R-t/Skyline-t a világért sem merném gyökértelennek nevezni: autoskartya.blog.hu/2008/09/30/paul_newman_es_az_autok
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.08. 17:29:58
Kristopher 2008.10.08. 17:45:50
A biztosíték még bőven a helyén. Nem a "csóró autóbuzi"-val nem értettem egyet, hanem a GT-R fejlesztésének okával. Ha azt írtad volna, hogy: már azért nem a jól bevált 2.6 literes sor-hatos megoldással gyártyák, hanem V6-tal agyon elektronikázva, hogy a "németbőlsosemvoltamjó" nevű pályán jobbat menjen mint a 911 Turbo ezzel hatalmas marketinget és reklámot csinálva a Nissan-nak, akkor teljesen egyetértek.
Amiről és ahogyan a cikk szólt, azzal viszont nem.
Joe 2008.10.08. 18:24:00
Ezt sem Paul Walker vezette ... (vagy Brian O'Conner, ha úgy jobban tetszik)
www.youtube.com/watch?v=byJ5NH5t37U
Az, hogy itt a magasságos EU-ban csomó dologról nem hallottunk és nem tudunk, az egy dolog.
tomcat 2008.10.08. 18:39:09
Ezeknek a kérdéseknek, hogy "mire való?" nincsen értelme, mert minden hasonló autónál feltehető.
megint 2008.10.08. 19:43:26
gyerek 2008.10.08. 20:34:05
gyerek 2008.10.08. 20:59:03
NismoSin 2008.10.08. 23:02:34
kopaszmercis 2008.10.09. 06:51:08
Az meg, hogy írni nem tudsz bazmeg .... :D (nem a helyesírásról van most szó)
M3 egy fostalicska, a Nohab motorja 160000 köbcentivel, na az a teknik!
Hülyegyerek ...
hukk 2008.10.09. 08:38:59
Valóban a Porsche a legnyereségesebb autógyártó, a BMW és a Mercedes is köszöni szépen jól van. Dee ugyanakkor az összes többi prémiummárka (saabtól kezdve a jaguáron és a maseratin át a TVR-ig)kénytelen elvtelen kompromisszumokat kötni a fennmaradás érdekében.
Persze a tömeggyártók helyzete sem egyszerűbb, és lehet, hogy a olcsó autókon kevesebb a haszon, de az legalább valamivel biztosabb. A Fiat sem az olcsó tömegmodellek miatt került a tönk szélére, hanem azért, mert úgy működik mint egy szocialista nagyvállalat az ötvenes években. Épp elenkezőleg, a sikeres olcsó tömegmodellek, mint pl a Panda, meg a Bravo húzták ki a gödörből.
Mégis minden autógyártó erölteti a maga sportautójának forgalmazását. A szerencsés keveseknek ez is nyereséget termelnek, de a többség csak azért teszi, amiért beszállnak a Forma1-be illetve a WRC-be. Image építés.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.09. 08:51:20
olvasta valaki? én másfél mondat után feladtam
lóláb 2008.10.09. 10:31:51
Laller 2008.10.09. 12:06:56
Tesója egyszer megdugott egy turbós porsét, amitől neki nem lett ugyan merevedése de azért titokban onanizált egy kicsit, bár nem tudja, mi az.
Szóval nem vesztettetek semmit.
ommm 2008.10.09. 12:54:50
Nem mondod?! Tényleg? Na ne szívassuk már egymást.
Megnyugtatlak, nagyjából képben vagyok a GT-R-el (PGC), nem tartom magam szakértőnek, de, ellentétben veled egyszer már sikerült elkapnom egy echte 69-es példányt. Aukción, igaz, de ott volt. Egy Mauda Cosmo-val együtt.
Ami a fejemben van, azt nam a google adta, ezt jó lesz, ha megjegyzed.
Nem élek az általad "szánalmas emberek országában" említett Magyarországon. Téged minősít a hangnem, ahogy szülőhazádról beszélsz.
Hmmm...sosem akartam journalist lenni, ha ez a baj, ettől nyugodtan aludhatsz.
ommm 2008.10.09. 12:56:44
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.09. 16:36:07
"Put the GT-R down before you hurt yourself"
www.autoblog.com/2008/10/09/nissan-to-porsche-put-the-gt-r-down-before-you-hurt-yourself/
LOL
ENZO 2008.10.09. 18:14:35
Amit most itt olvastam az a kemény japán és német(+olasz)autó fanok összezördülése volt.Ez az autó pontosan azért van hogy megfeleljen az utóbbi időben egyre erősebben kialakuló Skyline fanoknak.Nemtudom hogy a film miatt van-e ez így, vagy a drift miatt...de ez egy tuti üzlet.Sokak már most levágnák a kezüket az egyik példányért, másokat meg különösbben nem izgat.A Porsche/Ferrari/Lamborghinikhez képest nagyon jelentős az árkülömbség, de én azt mondom aki úgyis akar egyet az nem fog 20 millióért GT-R rizsrakétát venni, hanem vesz egy használt Modenát, 911-est...stb.
Tehát összefoglalva csak annyit akartam írni hogy a GT-R-t nem lehet összehasonlítani az előzőekkel.Ha 1es BMW-re vágysz nem fogsz Nissan Micrát venni.Előre és elnézést a Micráshokk-tól.Ha valaki nem ért egyet, lehet kövezni.:)
ENZO
loláb 2008.10.09. 19:06:25
Joe 2008.10.09. 22:13:07
Egy Holden Efijy-vel.
loláb 2008.10.10. 08:28:09
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.10. 08:46:21
ommm 2008.10.10. 09:34:09
Tatrával minden gond nélkül :)
Szép is lenne a 603-as, ahogy polírozott bogárhátán mgcsillannak a kaszinó fényei.
Ejjj....
loláb 2008.10.10. 18:57:22
tomcat 2008.10.10. 18:58:07
Lehet, hogy én vagyok az egyetlen, aki új GT-R-t választana használt Modena helyett? Nem vagyok sznob és nem érdekel milyen jel van az autóm elején, csak a technikai adatok és a menetteljesítmények érdekelnek. És azok alapján: GT-R.
tomcat 2008.10.10. 19:03:16
Lali 2008.10.10. 22:38:42
Lambo meg Porsche a kaszinó elé való, GT-R meg a pályára, élvezkedni.
Mivel vidékre nem megyek (Monte Carlo), így egyértelmű, hogy a GT-R.
Ennyi.
loláb 2008.10.12. 18:36:53
Én bevallom, nekem egy porsche is elég lenne a pályára, én azt sem tudnám maradéktalanul kiautózni.Persze biztos csak én vagyok ilyen tehetségtelen ezen blogon.
Tufa 2008.10.12. 18:40:06
Azért ne add fel, lehet még belőled jó mosónő.
tomcat 2008.10.12. 18:53:02
A lényeg a következő: a "reklám" köridő harc nem számít, de az igen, hogy tudsz-e "alap" tudással, fülig érő szájjal autózni bárhol anélkül, hogy bárkiben vagy bármiben kárt tennél. Szerintem egy Ferrarihoz vagy Porschéhoz az "alap" tudás nem elég, tehát igazából még csak azt nem tudnád kiautózni!!!
loláb 2008.10.12. 19:34:14
camell · http://indafoto.hu/camell 2008.10.14. 22:12:06
DBandesz 2008.10.15. 11:15:47
Viszont ha történetesen egy R34 GT-R V-Spec Nür lenne a mérleg japó oldalán, akkor a japót választanám.
Indoklásom egyszerű:
Kedves mai világunk autóhasználatban elhajlott a pufidzsekis egybenyakú játékgépowner drágaautós társadalom felé, megspékelve némi "nemtommittud, de qrva drága volt, lehet vele reprezentálni" habitusú bróker/ügyvéd/orvos/stb. autótulajok felé. Ezeknek a potenciális vevőknek lettek szép lassan kialakítva a mai hárombetű-armadával felvértezett, űbercsendes-hűdemegy-egytizedalattváltaszekvenciális nagy presztízsű autók, amikből én köszönöm, de nem kérek. Helyette inkább tudom értékelni a nyitott kulisszás manuális váltót két váltás közt gázfröccsel, vagy a tiszta hátsókerékhajtást ami a 15"-os gumikon keresztül adja le az aszfaltrea a teljesítményt mindenféle elektronikai beavatkozás nélkül, azt az érzést, hogy hallod-érzed-minden érzékszerveddel tapasztalod, hogy egy GÉP-ben ülsz.
Inkább, mint úgy suhanni 180 km/h-val, hogy maximum 85-90-nek érezzük.
Hogy Karottát idézzem:
"...az evolúció a rendes sportautók ellen dolgozik, mert az ilyet választó emberek lecsúsznak a kívánatos, selyemcombú nőkről, és a magukfajta háborodottak között gúvadnak esténként a sörükbe magányosan. Akkor pedig nem épül több ilyen autó, hanem maradnak a virgoncság helyett mesterkélt tapadást, a gyorsaság helyett álnok nyomatékpúpot kínáló hasznavehetetlen dízel pozőrkabriók meg a kövér, tohonya, klinikai luxusbálnák.Mivel a fajfenntartáshoz a dugás szorosabban kötődik, mint a kéjért autózás, mindenkinek azt javaslom, hogy vegyen valami csillogó vackot, amivel reprezentálhat, amitől emberszámba veszik. De ha gyerekkorában tolt mecsboxot keresztben a parkettán, berregve spriccelve a nyálpermetet szanaszét, akkor vegyen mellé titokban egy kicsi, kopottas, régebbi sportautót."
Az eredeti kérdésre visszatérve (Mire való a Nissan GT-R?): ugyanarra, mint a jelenlegi EU felhozatal. Csak olcsóbban, kevesebb presztízzsel.
DBandesz 2008.10.15. 11:20:25
Teljesen igaz. Szerintem.
ENZO 2008.10.15. 17:11:36
Ha valaki vágyik egy Ferrarira az mindenféleképp sznob? ;)
Látod ez is nagy gond, hogy az ember inkább vesz egy "kevésbé feltűnő" autót, ami nem nyújt akkora élményt mint amire vágyik, viszont sokan megnézik.Számomre ez GT-R.
És igen nagy örömmel látom hogy egyre több magyar redszámos Ferrari falja a kilométereket a közelben :).
ENZO 2008.10.15. 17:22:27
img72.imageshack.us/my.php?image=gtrvsmodenamm6.jpg
Üdv,
ENZO
tomcat 2008.10.15. 19:09:41
A Super7 telitalálat a részedről! Csak kár, hogy ellehetetlenítették itthon a forgalombahelyezését. Állítólag Angliában kupasorozat is van és szerintem a versenyzés legolcsóbb formája (lenne)!
ENZO!
A környezetemben van 4 db Ferrari és rossz nézni, hogy a tulajok mit művelnek velük negatív értelemben. Pöcsölnek, mutogatják, vonulgatnak és állítom még egy jóízűt sem gyorsultak velük. Akkor ez nem sznobság??? Pályára meg nem mernek felmenni, mert féltik és fosnak (én is fosnék) a hátsókerék hajtás+brutál teljesítmény párosától! Akkor inkább feléért 1 db GT-R és élvezzük, amire az autó való!!! A tesztek szerint alap tudással is biztonságosan és élvezetesen vezethető pályán!
tomcat 2008.10.15. 19:14:59
Mielőtt elfogultsággal vádolnál, imádom a Ferrarikat és természetesen vágyom is rá, de GT-R-rel kapcsolatban a tények azok tények!
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.17. 13:06:44
kibeb@ott jól néz ki. hatalmas, nagy dög. fotókról a formatervezés bénaságait is láttam, élőben csak egy brutál méretű kegyetlenül agresszív nagytepsit!
hkssilent 2008.12.28. 23:09:15
hkssilent 2008.12.28. 23:18:41
hkssilent 2008.12.28. 23:22:36
hkssilent 2008.12.28. 23:50:12
Loribee 2009.12.22. 19:57:49
Peter Blau 2011.02.24. 11:59:33
alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2011.02.24. 12:13:53
Másért jó a Porsche - amelynek hívei ugyanúgy könnyezve röhögnék ki a Ferrari fanokat - másért az olasz csikó és másért a GT-R.
Mindegyiknek megvan a maga legendája - Kaoru Hoshino neve mond valakinek valamit? - és története.
Ezen veszekedni... Balgaság.