A Citroen C1 - Peugeot 107 - Toyota Aygo hármasikrek annyira hasonlóak, hogy szinte egyformák. A külsőségekben azért fellelhető némi különbség, de vajon ugyanazt nyújtják ugyanannyiért? Az ár dönt vagy a márkamegítélés?
Egy kis előtörténet...
A PSA-Toyota közös gyártású kisautói leginkább formájukban különböznek egymástól, bár abban sem nagyon.
A méretek azonosak, a gyártás közös gyárban, közös szalagon történik Csehországban, vagyis a minőség kivételesen a francia és a japán esetben is azonos.
De melyiket válasszuk? Döntsenek az apró formai eltérések, vagy esetleg megspórolhatunk pár tízezer forintot, ha nem a design, hanem a tartalom irányából közelítünk?
Főbb jellemzők:
- 1.0 literes, változó vezérlésű 3 hengeres motor a Toyotától (68 LE/93 Nm)
- vagy 1.4 literes dízel a franciáktól (54 LE/130 Nm)
- 5 fokozatú váltó a franciáktól vagy 5 fokozatú robot japánból
Japán vezetés
Alapáron a franciákhoz nem jár még szervokormány sem, de mindhárom esetben elköszönhetünk az elektromos ablakoktól és a központizártól is: ez azért 2008-ban kicsit erős...
A japán máris fölénybe kerül, mert szervokormány és CD-s rádió 2 db hangszóróval alapáron jár az Aygóhoz.
Az összehasonlításban a benzines, ötajtós alapmodelleket öltöztetjük fel.
Extrákat egyenként nem nagyon lehet rendelni, a következő felszereltségi szint választása esetén viszont megkapjuk a minimálisan elvárható kényelmi berendezéseket.
Szeretnénk, ha lenne olyanunk, mint
- szervokormány
- klíma
- metálfényezés
- CD-s rádió (alapból jár hozzá a külső MP3-lejátszó csatlakozó)
- fordulatszámmérő, hogy a lehető legjobban kihasználjuk a 68 lovat ;-)
- elektromos ablakok
- központizár
- oldallégzsákok
A Peugeot még a második szinten sem adja ingyen a CD-s fejegységet, a Toyota már 6 db hangszóróval kínálja ugyanezt (a franciákhoz ennyi még felárért sincs...), illetve megfejeli oldallégzsákokkal is a francia ajánlatokat.
A Citroen a középutat képviseli.
Azonos alkatrészek, eltérő árak
A gyártósor ugyanaz, a beszállítók ugyanazok, az extralistákban nagyjából ugyanazok a tételek.
Már az alapárak is érdekesen néznek ki: a Peugeot és a Citroen szinte négy kereket és zárt karosszériát ad a beugró szinten, mégis a 107 "kezdhető" a legdrágábban, a C1 alapkivitelét guríthatjuk haza a legkevesebb pénzből.
A második szintű felszerelési csomag áraiban is furcsán alakulnak a dolgok.
A Citroent kétszer kell "upgrade-elni", így ennek a szintbehozása a leghúzósabb (Comfort felszereltség + EasyLife csomag = 365.000 Ft), viszont így már egészen élhető, csak oldalról ne jöjjön semmi...
- A klíma a Toyotához a legdrágább,
a Citroenhez a legolcsóbb. - Az oldallégzsákok a Toyotához az Aygo+ szinten járnak,
a Peugeot-hoz a legdrágábbak. - Metálfényűre a 107-et fújják a legtöbb pénzért.
- Garancia 3 évig jár az Aygóhoz,
a C1-hez 95.000 Ft-ért még két évet adnak,
a Peugeot-nál be kell érni azzal, ami van...
Konklúzió
Az összegzésből kiderül, hogy pénzügyileg a Toyotával járunk legjobban: a "dugigextrázott" változat sem éri el a másik kettő árszintjét, ráadásul az alábbi táblázatba már bele lett kalkulálva a Citroen idióta árképzéséből adódó állandó akció.
A tűrhetően felszerelt, most már 3 évig garanciális C1 végez középen.
A Peugeot kész rablás..., alapára a legmagasabb, az extrák sem a legolcsóbbak hozzá, és nagyjából mindent külön kell megvenni hozzá, hogy élhető színvonalra hozzuk, de az Aygót akkor sem éri utol...
Citroen C1 5 ajtós | Peugeot 107 5 ajtós | Toyota Aygo 5 ajtós | |||
alapár
|
2 090 000
|
alapár
|
2 365 000
|
alapár
(szervokormány, CD 2 db hangszóróval) |
2 345 000
|
Comfort csomag
(központi zár, elektr. első ablakok, szervo- kormány, ISOFIX) |
275 000
|
Junior csomag
(központi zár, elektr. első ablakok, szervo- kormány, oldalvédő csík, ISOFIX) |
200 000
|
Aygo+ csomag
(központi zár, elektr. első ablakok, CD 6 hangszóróval, oldal- légzsákok, ISOFIX) |
185 000
|
Metálfény
|
70 000
|
Metálfény
|
75 000
|
Metálfény
|
70 000
|
Manuális klíma
|
180 000
|
Manuális klíma
|
180 000
|
Manuális klíma
|
205 000
|
EasyLife csomag
(ford. sz. mérő, CD 2 db hangszóróval) |
90 000
|
CD 2 db hangszóróval
|
70 000
|
|
|
Oldal-
légzsákok |
50 000
|
Ford. sz. mérő
|
13 000
|
|
|
Garancia +
további 2 évig vagy 150.000 km-ig |
95 000 Ft
|
Oldal-
légzsákok |
80 000
|
|
|
Összesen
|
2 850 000
|
Összesen
|
2 983 000
|
Összesen
|
2 805 000
|
Ha pénzünk van, a Toyotánál még többet elkölthetünk: jól felszerelt és különleges, limitált szériák (Sand, Blue, Sport), színvonalas extrák (Bluetooth-kihangosító, CD-tár stb.) sora várja, hogy hazavigyük, de ezek a sorozatok és felszerelések már elég húzós pénzekért kínálják magukat. Viszont a "trendiség faktor" itt már a csillagos eget verdesi. (Ha nem akarunk csórónak látszani, toljuk a "környezettudatos és trendi vagyok" dumát, néhányan még beveszik -- tapasztalat...)
A Citroen nem vitte túlzásba: a nagyrészt a szokásos tartozékokat tartalmazó katalógusból lehet tovább bővíteni, magasabb szint nincs.
A Peugeot 107-hez elérhető még egy Move2 nevezetű szint: piros vagy kék huzatok, klíma szériában.
Az számítások a cégek honlapján fellelhető információk alapján történtek.
biker_kolee 2008.10.30. 17:13:30
Xebulon 2008.10.30. 18:32:14
Gee 2008.10.30. 20:15:39
biker_kolee 2008.10.30. 22:58:48
biturbo S · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.11.11. 11:01:33
biturbo S · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.11.11. 11:04:03