AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Újra divat a körbeüveg

2008.10.31. 11:39 mongra

Megint rájuk jött. Ami egyszer már lecsengett, azt megint előszedik. Hát, ez már csak így van...

Újra divat az autók körbeüvegezése. A '80-as években nagy divatját élte az oszlopeltüntetés, mostanában megint előszedték.

Régebben...

 

Nagyjából 20 éve kezdődhetett. Az autókon egyszer csak elkezdett körbenőni az üveg. Bár akkoriban néhány kivételtől eltekintve ezt hátrafelé tette.

Ott volt pl. a Ford Scorpio ötajtósa, a (hivatalosan) harmadik generációs Mitsubishi Colt és Lancer, a második Suzuki Swift, az első "mi autónk". Ez utóbbi érdekes módon, mire magyar állampolgár lett, többek között pont ezt vesztette el. A teljesség igénye nélkül további ilyenek: ott volt még Ford Probe, vagy a Renault Espace, aminél ezt olyan szintre vitték, hogy még a teteje is fekete volt. Hatalmas üvegbuborék nyitotta a Pontiac TransSportot is.

...és most

Manapság mi van? Körbeüvegezés... de elölről.
Kezdjük pont a kivétellel: a MINI. Totál körberakva. Ráadásul ez a legszebben: tényleg az üvegek fordulnak az oszlopra, nem holmi festett műanyag.

A Suzuki Swift hű maradt a hagyományhoz, de ez is fordított lett: hátrafelé körbefutó helyett sisakformát vett fel. Szépen lekoppintotta a Skoda Fabia tervezője (ahogy majdnem az egész autót is...), de megtetszett a dolog a Nissannál is a fiúknak: nézzük csak meg az új GTR-t. A Renault Espace szintén rejtett A-oszloppal jön a mai napig.

A jövő?

Amikor a '90-es évek derekán abbamaradt a nagy oszloptalanító hadjárat, valamikor olyantájt eshettek át a tervezők a ló másik oldalára. Hatalmas oszlopokkal rakták körbe a vasakat, nem rejtették véka alá, meddig tart az átlátszó felület. Ott van pl. a Fiat Punto II.

Arról nem is beszélve, hogy az övvonalak vagy 10 centit emelkedtek átlagban. Ez jön tehát? Újra a civil tankok kora vár ránk?

8 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HoPe 2008.10.31. 13:50:24

Az oszlopok híznak, az öwonalak emelkednek, a kocsi mögé, mellé és elé már csak kamerával látunk, de az üvegtető talán nagy divat lesz:D

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.31. 19:12:57

"a második Suzuki Swift, az első "mi autónk". Ez utóbbi érdekes módon, mire magyar állampolgár lett, többek között pont ezt vesztette el. "

Ööööö... mit is akarsz ezzel mondani ?
Nincs különbség az üvegezésben a japán és az esztergomi régi Swiftek között...

mongra 2008.10.31. 19:48:18

Az üvegezésben nincs, de a magyarokon nem ragasztották le fekete fóliával az ajtókereteket :)

ENZO 2008.11.01. 01:01:11

GT-R...megint...:P.Én szerintem sportautókra nem jellemző ez a fajta üvegezés, nem igazán emlékszem olyan sportautóra aminek fekete A oszlopa lenne.Az üvegezés vissszatérésében az elsők közt volt a Koenigsegg szupersportautó, arra az mondták hogy bukósisak forma miatt :).
A GT-R-t tervező emberek meg mindenhonnan merítettek egy kicsit, így a Koengiseggtől is csak fordítva tartották a képét img523.imageshack.us/my.php?image=nissan20gtr206jpgjpgny0.jpg .Na jó ez csak egy vicc, de azért kicsit hasonlít rá...

Viper-T 2008.11.01. 07:00:34

Hát, nekem föl sem tűnt hogy ezek "körbeüvegezett" autók lennének. Most attól, hogy az oszlop nem színre fújt, hanem fekete?

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.11.01. 13:08:49

@mongra
"Az üvegezésben nincs, de a magyarokon nem ragasztották le fekete fóliával az ajtókereteket :) "

de ... max felszereltségtől függ.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.11.02. 13:17:20

expressz:
Ott a pont. A fekete fóliázás ugyanúgy megvolt azokon az autókon, amik nem alapfelszereltségűek, fakerekűek.
Más kérdés, hogy a magyar piac finoman szólva is árérzékeny, ezért látsz keveset fekete oszlopos Swiftekből az utakon.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.26. 14:43:02

Még szerencse, hogy egy flakon mattfekete spray nem kerül sokba, és könnyedén áthidalható vele a gyárilag színrefújt oszlopok problémája.
süti beállítások módosítása