AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Hibátlan

2008.11.04. 13:02 ykcky


Nagyobb térképre váltás

Első éjszaka. Százhalombatta, Budapest. Fékteszt, rendben, minden tökéletesnek tűnik. Szinte. Még szoknom kell az alacsonyabb kuplungpontot. Két mosás hazafelé. A műszerfal-világítás ideiglenes. Sebesség országúton maximum 90 km/h. Gyomrom a torkomban, szívem a gyomromban, tüdőm az agyamban, szám kaján vigyoron, vagy összeszorítva, neszeket figyelek. Semmi aggasztó. Zaj, új csodás, az új turbók szépen nyitnak, szívnak lágy kamionsípolással, fújnak le csodás magas szisszenéssel, a motor óraműpontossággal ketyeg, a kipufogó ordít, úgy érzem hangos, tolakodóan hangos. Őrület. Édes az élet, így szépen lassan. A Csajom megkérdi mikor először hallja lefúni: "-Ezt te csináltad, vagy a kocsi?" -"Semmi csak fütyörészek" -"Nemis! Ez a kocsi volt, ez szép hang! Szép ugye? Jippíííí! Miért csinálja? Megint csinálja!"


Nagyobb térképre váltás

Második este. Budapest, Szombathely. Megkóstoljuk a 130-at, ötödikben 3700-at forog a motor a pályán. Motorfékezgetek, kisebbet nagyobbat, kezd sötétedni, nem látom, vajon füstöl-e? Győrnél már korom sötétben hagyom el a 130-as zónát, ott minden rendben volt. Irány a kedves éjbe hajló hazaút át a falvakon. Sokszor jártam erre, legtöbbször 24:00 környékén, általában későn indulok. Általában erre járva gyors vagyok, veszélyes, azt vélem ismerem az utat, meneküljetek kocsioszlopok! Most okos vagyok, kicsiket gyorsulok, keveset előzök, betartom a falubeli 30-as táblákat, ilyenkor kamion a seggben, rettenetes, jönnek a képsorok Spielberg Párbajából. Szombethely, megállok, nem látom hogy bármi is elhagyná az áthevült kipufogórendszert, füst nincs, csak a szokásos Maserati szag.


Nagyobb térképre váltás

Harmadik nap. Szombathely, Kőszegszerdahely, Szombathely. Újfent pár kedves kanyar, tisztességes szintkülönbséggel elnyújtott ívének két végén. Ezt példamutatóan kell letudni, falu végén vissza kettesbe, az első ténylegesen komoly gázpedállenyomás következik, a turbo visszajelzője kilendül megnyalja a skála sárga mezejének tetejét, nem látok füstöt a tükörben, a gyorsulás dombon fel meglepően intenzív.

Cirka 15 liter kellett száz kilométerenként az ezen útvononalakon megtett 341.4 km-re.


Nagyobb térképre váltás

Negyedik nap. Szombathely, Kőszegszerdahely, Kőszeg, Szombathely, Budapest. Egyszer 100-zal hajtottunk, utasom szerint iszonyat sebességgel. Neki modernebb járműve van, megszokta ahogy izolálja a jármű az élménytől. Kizárja az érzékelést. Nincs hozzászokva, hogy gázon kanyarodunk, nem használ nagyon motorféket, nem is érti, amúgy minek ez sok hülyeség. A 100 a Biturbóban, sok. Soknak tűnik szűk úton, hisz hangos, mit hangos, visszaváltok és rekedt trombitálásból, éktelen, csak hangosodó egyszerre sivító, egyszerre mélyen torkaszakadtából állandóan ordító hangzavar lesz. Tuti fejfájdító, zsongó agymosás, ennek képzelem, de rám nem így hat, én szeretem.

Már rég megszoktam a mélyen fogó kuplungot, országúti ámokfutást tervezek az est leple alól az éjbe szökésre. Szombathely 19.38, Budapest 21.24. Csak álmodozom. Persze-persze. Minden működik, bírja a kicsit keménykedést, ritkán pörgetem, csak lendületből, mindent messziről, olvasva a sötétben messze feltűnő fényszórókat Győrig. A közbeiktatott álomversenypályán fantáziámban átlépem a 160-at két falu között egy biztonságosnak ítélt szakaszon, a fordulat 4200, ötödikben. Az autópálya német szakaszán hagyom kicsit kifutni magát, felengedem a fordulatot utolsó fokozatban 4500 fölé pár kilométeren. Elégedett vagyok!


Nagyobb térképre váltás

Még egy kis városi nyaggatás az ötödik napra, vasárnap délutáni limonádé a Gödörterszon, bringás-fotós emberemmel. Aztán haza kis kitérővel.

Akkor jöjjön a hibalista, természetesen van ilyen:
- nincs műszerfal-világítás (pontosabban van ideiglenes megoldás)
- rohad itt-ott
- kell egy könyéktámasz
- kell majd kuplung felújítás, tárcsák, munkahengerek, pedálrugó
- kell egy futómű felújítás
- kell egy kormánymű felújítás
- kell a fékfelújítás
- hátsó részeken benzincső csere
- kellene két gyári új első ülés
- jó lenne egy középkonzol műanyagtakaró
- klímafelújítás
- szellőzőrendszer felújítás
- új fényezés
- szeretnék nagyobb kerekeket
- műszerfali olajnyomásmérő csere
- fel kellene kötni az új turbókat a vízkörre
- kellenének új gumiszigetelések a nyílászárók köré
- központizár felújítás
- ilyen-olyan látványba bezavaró apróságok

Azt hiszem, ez már így hibátlan, na jó legalábbis _most_ működik minden ami meg lett javítva! 654.7 km eddig.

14 komment

Címkék: énblog maserati javítás szervíz cartooncard flotta biturbo

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.11.04. 13:19:04

btbs: Hat meg en :D Mikor aktivizalod magad? Iras? Varjuk!

biker_kolee 2008.11.04. 15:53:40

Ínnnnnnyyye, de instant get szaga van ennek a gépnek. :))))) :D

ommm 2008.11.04. 21:37:26

Dehogy sok, dehogy sok!
Csodás, intenzív, mert kicsi és benne vagy és menni akar és zörög, morog, dolgozik alattad, MEGY!

Nagyon jó, nagyon jó. András révén tudom, nem hittem, de nagyon ott van érzetben.
Digó rohadt anyját, nagyon megszerettem.
Gratula ycky!

Nagy kerék hibába azért ne nagyon fuss bele, nehogy csalódj.

sipisti 2008.11.04. 22:45:16

Na ezt jól megcsináltam...
Remélem, hogy akkora örömöt érzel, amennyi munka volt vele!
Vasárnap találkozunk!
Autójavításról a fényképek?

biturbo S · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.11.05. 08:08:17

Üdv,

majd kezdem, már megvan az első, első kettő, csak fotózni is kéne hozzá, azt meg hétvégén.

Ommm: az enyém meg a standrardbiturbo-k között (ez nem degradálás) az a fő különbség, hogy az utóbbiak 4000-től húzzák fel úgy magukat, mint az enyém 3200-tól. A gyorsulásérzet ezért ott intenzívebbnek érződik: rövid távon nagy forgatónyomaték púp, ugyanolyan csúcsértékkel. Nálam ez a tartomány hosszabb és egyenletesebb, ami mondjuk a Spydersanyi kollégának nem tetszik, viszont hosszú távon valamivel kevesebb váltásból meg lehet oldani az autózást. Inkább túrajellegű, ámde még közel sem biztos, hogy a gyári nyomásértékek érkeznek meg, majd kiderül mi van. A fogyasztás így nálam abszolút Wartburg-kalapos stílusban akár 10,5 literre is lemehet, persze ehhez 4000 fölé még véletlenül sem szabad tolni.

ommm 2008.11.05. 12:09:17

biturbo S · www.mmcweb.extra.hu 2008.11.05. 08:08:17

Számok, számok :)
Nem adják vissza. Sokmindent vezettem már, erőset-gyengét, de ez nagyon finoman összehangolt, harmonikus és kiegyensúlyozott egy gép volt, az szent. Sabc barátom-megrögzött BMW-s- is csak annyit mondott róla: nagyon jó kis autó. Ami felér azzal, mintha a Hősök terén kapott volna szobrot.
Tényleg az. A belső és a külső forma nagyon keveset nyom a latban, az élmény, minden reakciója és kezelhetősége-kezessége ellenben intenzív és remek. Komunikatív egy autó, szeretni való.
Összefutunk még, mindenképp.

biturbo S · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.11.06. 07:41:21

Az jó lenne, mivel Sabc kollégát meg szeretném győzni arról, hogy felesleges az autóját újrabőrözni. Egy ismerősöm korábban bőrápoló termékek töltőüzemében dolgozott: tőle van olyan bőrápoló kérmem, ami tartalmaz fekete pigmentet is. Majd szeretném neki odaadni, ill. megnézni, hogy tényleg eltompítja a kopásokat, mivel szerencsére a felületek nincsenek kiülve. Ahogy néztem, akár újjá is lehet varázsolni.

Örülök, hogy tetszett a gép, további tetszést az autópályás viselkedés átélése jelenthet majd.

ommm 2008.11.06. 12:50:19

biturbo S · www.mmcweb.extra.hu 2008.11.06. 07:41:21

adok emilt ha kell. de akár a youngtimer-topikról is elérheted.

autópálya, autópálya :)
kanyar, uram, a kanyargás.
amikor dolgozni kell és a gép meghálálja

néha olyan jó teljesen kimerülten kiszállni az autóból

biturbo S · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.11.06. 13:40:03

Erdős kanyargás a másik. Északi-Középhegység rulez. Ismerős téma, feleségem kevésbé bírja. Zempléni hegység nagy király. Mátraszentlászló és környéke. Parádsasvár. Valamivel délre: Mecsek. Hungarian mediterraneum, si. Az autópályát a kis motorból előjövő nagy teljesítményhatékonyság miatt írtam.

ommm 2008.11.06. 14:17:49

biturbo S · www.mmcweb.extra.hu 2008.11.06. 13:40:03

:D
egy húron pendülünk

Yogi 2008.11.06. 17:10:36

Zsííír!
Gratula neked és Sipistinek.

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.11.06. 19:34:11

btbs: majd hiszem ha egyszer odalepsz ;)
ommm: :D
yogi: joreggelt! kollega, reg lattam...
süti beállítások módosítása