AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Tekergés Amszterdamban - 1. rész

2008.11.20. 08:29 Hammer

Mint már említettem, kirándultunk. Októberben egy hosszú hétvégét töltöttünk Amszterdamban. Ezen a blogon nem a város megkapó sokszínűségéről, a múzeumairól, a sajtról, a sörökről, a fociról, az utcáin terjengő kesernyés szagról vagy a piros lámpás kirakatokban üldögélő (többnyire) jól kinéző, (többnyire) alulöltözött, (többnyire) lányokról fogtok részletesen olvasni, hanem a közlekedésről.

Nem állítom, hogy három és fél nap alatt fel tudtuk térképezni, de csak arról tudok írni, amit láttam, tapasztaltam. Amszterdam nem egy megapolisz, csak egy nagyváros, jelenleg bő 800 ezren lakják. Autót nem béreltünk, felesleges lett volna, a tömegközlekedési hálózat sűrű a város nem túl nagy, kb. 20 percnyi villamosozással bejutottunk a szállásunkról a központba.

A villamosok egy része Combino típusú, de egészen más, mint a mi négyes-hatosunk: csak öt szelvényből áll, melyekből a középső egy rövid darab, és futómű is csak a két vége, illetve a közepe alatt van, így a belül sokkal tágasabb, illetve több ülőhelyet sikerült benne kiképezni. Érdekes, hogy még a motor-futómű egységek sem foglalnak akkora helyet, mint a mi sárgáinkban. Az általunk használt járatokon azt figyeltük meg, hogy mindig egyirányba mennek, a végállomáson megfordulnak, és emiatt csak az egyik végükön van vezetőfülke, és az ajtók is csak a menetirány szerinti jobb oldalra kerültek.

Ami nálunk nehezen működne, az a fel-leszállás rendszere: felszállni csak a vezetőnél és a negyedik szelvénynél lehet, és be kell mutatni, érvényesíteni kell vagy meg kell vásárolni a jegyet vagy bérletet. Igen, ez a negyedik szelvényben is elvégezhető, ott ugyanis egy kis bódéban egy ellenőr/jegyárus ül. Leszállni a többi ajtón lehet, amelyeket belülről kifelé nyíló "lengőajtókkal" védenek a felszállóktól, illetve azzal is, hogy csak kifejezetten gombnyomásra nyílnak, és automatikusan záródnak a leszállás (a lengőajtó visszacsapódása) után. Nem mondom, hogy lehetetlen lenne bliccelni, de elég macerás.

A belvárosi részeken a villamossíneken buszok, taxik is közlekednek, sőt a város főteren, a Damnál mégcsak szintbeli eltérés sincs a gyalogosok által használt tér és a sínek közt, ha jön a villamos csenget, és félreállnak a járókelők.

A jegy nem kifejezetten olcsó (egy zónán belül egy utazásra érvényes 1,60 €), de érdemes I Amsterdam-kártyát venni. Az három napra 53 euróért nem csak 72 órán keresztül, minden zónában használható bérlet, de egy csomó múzeum, látnivaló belépője, plusz egy egyórás hajós csatornatúrára is jó. (Kapható két- illetve egynapos is belőle.)

Persze, ha az Amszterdam és a közlekedés szavak egy mondatba kerülnek, akkor az embernek általában nem a tömegközlekedés, hanem a kerékpár jut eszébe. A folytatásban erről is lesz szó: gyalogos nézőpontból.

Apropó gyalogos! Nálunk is láttam már olyan közlekedési lámpát, ahol számláló jelezte mennyit kell várni a zöldre, Amszterdamban ugyanezt gyalogoslámpán is láttam. Itt nem is szaladgált át a piroson senki türelmetlenül...

11 komment

Címkék: combino kirándulás tömegközlekedés villamos amszterdam

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2008.11.20. 09:13:05

na, ide kel lfejlôdnünk. :)

Gerhardt 2008.11.20. 09:18:09

Várjuk a folytatást, de nagyon!

biker_kolee 2008.11.20. 09:44:54

Rocko, kellene. :)

Amíg ilyen barom társadalomban élünk, ne várjunk csodát.

biturbo s · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.11.20. 12:28:43

Hú de marha messze van ez Magyarisztántól! Nagyjából a sztratoszférában. Gondolom a kutyaszar, a hajlékony-hugyszag, a több négyzetkm cigicsikk, a sok rohadt tag a házfalakon, meg a buszokon meg hasonló hungarikumok hiányoznak.

biturbo s · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.11.20. 12:37:53

Jobbos villamos volt itt is, a neve FVV, avagy "Bengáli", nem igazán váltak be, de legalább jól néztek ki.

www.villamosok.hu

s.p. 2008.11.20. 13:13:38

biturbo s!

Sajnos azok Amszerdamban is vannak, csak jóval kisebb mennyiségen, köszönhető a sok térfigyelő kamerának és annak, hogy ha elkapnak, akkor tuti a büntetés!
Pl. egy fal levizeléséért 1 éjszakát töltöttek bent a yardon honfitársaink + fejenként 200 euro.
Kamerán észrevették öket, nézték merre mennek és elkapták a srácokat.

Ennyi, a nagytestvér hasznos is lehet!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.20. 13:36:51

akkor már olcsóbb McDonnald'sba menni vizelni.
vagy ott vannak azok a mókás "nyilvános WC"-k az utcán: lh5.ggpht.com/_kGGlESfnixM/SJHxZZ3mvaI/AAAAAAAAByA/pNPa-tGYA60/IMGP5567.jpg

ennél már csak ez durvább: lh4.ggpht.com/_aup3I7mpcB4/Rz0T19ELq8I/AAAAAAAAlLw/2apfUPP0BQ0/Public+Male+Toilet.jpg

szóval falra vizelni luzerség :)

s.p. 2008.11.20. 14:35:45

Nem működnek a linkek, de azokra a "falravizelősökre" gondolsz? Nem tudom jobban megfogalmazni.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.20. 15:13:22

nekem működnek. az egyik a paravános, a másik a körbenállós

Rocko- 2008.11.20. 16:38:03

a 2. volt szigeten is asszem.
és rá kel lfrissíteni a képekre, akkor okés.

biker_kolee 2008.11.20. 09:44:54
jó, akkor én elkezdem. minden magamtól telhetôt megteszik, lehet követni a példámat. :)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.12.08. 08:44:14

Tavasszal voltam én is 'dam-ban. Egész más világ. Itthon megy a könyöklés, a harc...ott meg relatíve nyugalom van...
süti beállítások módosítása