Igaz, a Griff még csak fél éve szolgál, és ha annyit húz ki nálunk, mint az OG, akkor 6-7 év múlva esedékes a csere, de ez jól is van így, mert a januárban Detroitban bemutatkozó Saab 9-5 Griffin Editionből addigra lesznek hozzám, és pénztárcámhoz illő korú darabok. A lényeg, hogy nem kell lemondani a kellemes V6-hangról!
A jelenlegi 9-5 kínálattal az a bajom, hogy kikopott belőle a hathenger, és bár a négyhengeres turbós Aerók erejére (2,3 liter, 260 LE) nem lehet panasz, sokéves használtautóként kissé tartanék tőlük. Az új Griffin ugyan túlhúzottabb, lesz, mint a régi (3 liter 200 LE), mert a 9-3 SS Turbo X-ben szereplő 2,8-as 280 lovas motort kapja meg, de azért bízom benne, hogy találok majd olyan darabot, amit nem hajtanak szét nagyon. Mondjuk ekkora teljesítményt már nem kell nagyon hajtani, a sztrádákon is egyre több helyen lesz trafipax, tehát a jövő bíztató. Akkor is, ha esetleg a Saab nem éli túl a válságot, a Griffin Edition hattyúdalnak is szép lesz.
Ezt jól benéztem. Felületesen olvastam át az autoblog postját. Bocs. Az új Griff, csak négyhengeres lesz, "While one might expect the most premium edition of the 9-5 to use a six cylinder engine like the 2.8-liter turbo from the Turbo-X, it actually uses a 260-horsepower version of the corporate 2.3-liter four-cylinder turbo." Elnézést...
Az utolsó fészliftnél kapott béna arcot (és fart) meg majd le kell verni róla, és bontóból szerzett alkatrészekkel vissza kell építeni az mk2-re. Az sokkal jobban néz ki, és abból nincs is ilyen erős (széria-) verzió, így okozhatunk majd meglepetéseket egy öregebbenek és gyengébbnek kinéző Saabbal a belső sávban (természetesen csak azoknak, akik ismerik a típustörténetet). Csak majd a következő kameraállás előtt lassítsunk vissza, hogy az átlagsebességszámláló ne mutasson túl nagy értéket, mert jön az objektív felelősség.