AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

A leggyorsabbak

2009.01.22. 10:12 skip

„Kétszázhúsz felett észre sem veszed, és elhagyod a valóságot” – énekelte Csepregi Éva 1981-ben. Manapság, amikor egy erősebb középkategóriás dízelautót 250-nél le kell szabályozni, vajon mit szólna ahhoz: négyszáz felett?
 

Mindenkinél gyorsabban menni. Valljuk be, legtöbbször ez motoszkál a fejünkben, ha autókról álmodozunk. Aztán persze visszarángatnak a valóságba az olyan földhözragadt dolgok, mint a fogyasztás, az ár, vagy a hovátegyükababakocsit-típusú kérdések. Itt azonban szabadon száguldhat a képzelet: bemutatjuk a legnagyobb végsebességű, közútra szánt, sorozatban gyártott négykerekűeket.

Mivel leg-leg-autókról beszélünk, az árak is csillagászatiak. Példának okáért képzeljük el, hogy havi egymillió forintot félre tudunk tenni autóvásárlásra. Az a tíz év, mire összejön a vételár, ripsz-ropsz eltelik, és máris a miénk lehet a bemutatott háromtagú kis csokor legolcsóbbika.

Ugyanis 498 ezer Eurót kóstál a 9ff tuningcég Porsche-alapú fenevadja, a GT9. Ez a leggyengébb a hármasból, de nem a leglassabb: 987 lóereje a 409-es értékig lendíti a sebességmérő mutatóját. A hathengeres boxert a megnyújtott 911-es váz közepébe helyezték, így javítva a kocsi súlyelosztását. A GT9 ki is használja a tapadást, és 8,4 másodperc alatt gyorsul 200-ra. 250-nél, ahol a legtöbb német sportlimuzin leszabályoz, egy laza lábmozdulatra úgy indul tovább, mint egy GTi álló helyzetből.

Ilyen teljesítménynél a megfelelő hűtés kardinális kérdés, ami alaposan rányomta bélyegét a GT9 külsejére. A B-oszloptól hátrafelé hemzsegnek a hűtőbordák- és nyílások, mi több, még a hátfalat is mellőzni volt kénytelen a 9ff. Így válik igazán egyedivé a hátsó nézet – ez talán a legfontosabb nézőpont, máshonnan úgyse látja a többi közlekedő a kocsit. Hacsak nem egy Ultimate Aero-ban ül…

robléma, ..

A megtisztelő Világ Leggyorsabb Autója címet jelenleg a SSC gyár (Shelby Supercars) Ultimate Aero típusa viselheti. Az alapító-tulajdonost, Jerod Shelbyt ne tévesszük össze Carrol Shelbyvel, a legendás Cobra megalkotójával: az ő cége Shelby és Ford Shelby néven kínálja autóit. Az Ultimate Aero ikerturbós V8-asa elképesztő 1183 lóerő leadására képes. A 6,3 literes térfogatba pumpált levegőt hengersoronként egy-egy hűtőn nyomják át. Meg sem áll 412-ig, ahogy azt a Guiness felügyelői is megállapíthatták.

Gyorsulása embertpróbáló, egyesben 93-at megy a kocsi, kettesben éppen átlépi a hazánkban engedélyezett maximális tempót. És akkor még négy sebesség maradt… Hatvan mérföldes (96 km/h) sebességre 2,72 másodperc alatt gyorsul. Ugyanekkora tempóról mindössze 31,5 méteren áll meg a 14 colos tárcsákkal és nyolc- illetve hatdugattyús nyergekkel (elöl illetve hátul) operáló fékrendszere segítségével. Szénszálas műanyag és acélváz alkotja a karosszériát, a légellenállási együtthatója 0,357, ami nem túl kedvező érték, körülbelül egy Škoda Favoritéval azonos, de az úton maradáshoz szükséges leszorítóerő csak ilyen áron produkálható. A kocsi nem egy garázsban kókányolt guruló koporsó, az Ultimate Aerora a gyártó egyéves garanciát vállal.

A végére maradt Ferdinand Piëch szörnyszülöttje, a feltámasztott Bugatti márka Veyron típusa. A kocsi a megalománia jegyében fogant, mindenből a legjobb akar lenni: borzasztó erős, nagyon gyors és persze végtelenül drága. Számszerűsítve: 1001 lóerő tör elő a négy sorban elhelyezett 16 hengerből, 407 a végsebessége és egymillió eurót kérnek érte. Nettóban és alapáron, amit egy-egy különleges „széria” (bár nem tudom, hogy a Pur Sang kivitel öt példányát lehet-e sorozatnak hívni) birtokba vétele alaposan feltornászhat. Nyomatéka 1250 Nm, az erő útra juttatásában minden kerék kiveszi a részét, hétsebességes, szekvenciális váltón keresztül.

A három sebességhajhászt mindössze néhány kilométer/óra választja el egymástól. De vajon melyik a legjobb? Erre a kérdésre természetesen nincs felelet. Négykerékhajtásának hála rossz útviszonyok között a Veyron a nyerő, versenypályán a könnyű építésű GT9 a favorit, az autóskártyán meg mindkettőt elviszi az Ultimate Aero.

Utóirat 1. A magas végsebességhez elsősorban nagy teljesítmény és kedvező légellenállás kell. Míg alacsonyabb régiókban néhány tíz lóerő is számottevően javít a sebességen, 400 környékén százlóerős pluszok is csak néhány kilométer/óra javulást eredményeznek. Az ok: a légellenállás hatványozottan növekszik, így egyre keményebb falba kell fúrnia magát az autónak.

Utóirat 2. Bristol Fighter T. A gyár szerint a turbós Viper-motorral hajtott gép 430 kilométerre képes, de a vevők biztonsága érdekében 250 mérföldnél (kicsivel 400 felett) leszabályozzák a vasat. Hm.

3 komment

Címkék: bugatti ssc 9ff leggyorsabb autok

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korlat 2009.01.22. 14:18:11

eszméletlen szép az a 9ff. hű, mennyire nem érdekelne egy ifányi pénzzel a hátam mögött, hogy az a legolcsóbb... jajdetetszik, hú köszi:) na mentem spórolni:)

biker_kolee 2009.01.22. 20:37:04

Nem is az ár a lényeg, hanem hogy tetszen. Hiába a legolcsóbb a 9ff, nekem is az tetszik. :)

dfgbabo · http://alfaamore.hu/tagok/dfg 2009.02.13. 11:35:09

Láttátok már azt a videót, amin az M3-as bmw, és a veyron megy egy kört? nagyon ultrabrutál. :)
süti beállítások módosítása