AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

Puzzle hajtókarból

2009.07.23. 19:04 Hammer

Eltelt már pár hét az eset óta, így már többé-kevésbé érzelemmentesen tudok írni róla.

Kellemes, nyári szombat este, Tihany, a hajókikötőtől partról a felfelé vezető rövid szerpentin. Semmi sietés, csak cirkálok, zenét hallgatok, kiszellőztetem a fejem. Fura hang üti meg a fülemet, kopogásszerű, de kicsit olyan mintha elöl valamit húznék az aszfalton. Lehalkítom a zenét, igen ezt a kocsi csinálja. A műszerfalon, a fedélzeti számítógép kijelzőjén semmi rendellenes. Lassítok, itt azért mégsem kéne megállni a kanyarban, de pár-tízméter után, az egyenesben, ötven méterre a parkolótól inkább letámasztom a gépet az út szélére, mert a hang egyre rosszabb. Az első lökös lógása az egy év alatt nem nyert akkora prioritást, hogy kijavíttassam, gondoltam, most itt az ideje; leszakadt, azon taposok. Vészvillogó ki, kiszállok, a gyújtást sem veszem le. Elöl alámászok, semmi. Mindent a helyén, a megjárdázott koptatócsíkokat is ugyanúgy tartja a szigszalag, mint eddig. Visszaülök, és feltűnik, hogy nem jár a motor.

Mi a fene! Nem is állítottam le. Indítózok. Azaz próbálok. Meg se nyikkan, pedig kraft van. Próbálkozok még párszor, aztán felnyitom a motorháztetőt, nem mintha a lassan leszálló szürkületben látnék valamit, vagy ha látnék, tudnék kezdeni vele valamit. Előveszem a háromszöget, és kirakom a kocsi mögé vagy húsz méterre, a kanyar kijáratába. Közben riasztom a szerelőmet, aki szerencsére ilyen képtelen időpontokban is felveszi a telefont. A tünetek alapján DI-panellel riogat. A Saabok Achilles-sarka a hengerfejekre telepített direktgyújtás elektronikus vezérlőegysége (már amelyikben van ilyen.) A motor hője előbb-utóbb kikészíti, és csak a csere segít rajta. Pörög a pénztárgép számlálója a szemem előtt. Trailerrel kezdünk. Még ott helyben letárgyalok egy vasárnap délutáni fuvart egy régebbi kapcsolattal (ő már az OG-t is fuvarozta).

Utána helyi ismerősöktől kérek segítséget, hogy ne a szerpentinen éjszakázzon az autó. Félreteszik a bulira készülődést, kiautóznak Füredről. Szép lassan, hogy az automatát ne bántsuk elhúznak a parkolóba. Sőt még rá is mérnek az akkumulátorra, hátha ott a gond. A töltés valóban kevés, így még egy bikázást is megkísértünk, de az indítómotor nem reagál. Az is feliratkozik a hibalistára?

Másnap délelőtt még egy szerelőt kifuvarozunk, ő, persze megbontás nélkül, az elmondott tünetek és a kissé félrehúzott műanyagburkolat alatt látott gumidarabok alapján a vezérműszíj szakadását diagnosztizálja. Szuper, pörög tovább a számláló: az összegubancolt szelepek és a járulékos károk már verik a DI-panel verziót. Viszont traileresből neten viszont elsőre találunk egy kedvezőbb árut, a délutánit - még bőven időben - lemondom. A Forma-1 nézése helyett egy Navarrában töltöm a délutánt.

Érden a szerelő első dolga, hogy eltávolítsa a burkolatot: a vezérműszíj ép. Ez most jó hír, vagy rossz? Mert a motor viszont nem hajlandó átfordulni.

A következő napokban egyre nagyobb bontások, majd a motor kiszerelése után kiderül, hogy az ötös hengerben eltört a hajtókar, a dugattyú a vezérlésen, a hajtókar maradványa pedig a főtengelyen és a henger falán okozott maradandó sérüléseket. Olcsóbb (LOL!) cserélni a motort, mint felújítani.

Szerencsére viszonylag gyorsan, kb. egy hét alatt sikerült találni egy alig (kb. 100ekm vs. 258ekm) futott V6-ost, aminek a donora középen talált el valami tereptárgyat, és kiflivé vált. A bennülőkről nincs infóm, remélem jól vannak. A motorjuk viszont most már a Griffinemben forog tovább, remélem sokáig. Az első 1-2 ezer kilométere lassan már megvan.

5 komment

Címkék: saab cartooncard flotta hajtókar

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pickapu 2009.07.23. 20:58:47

Ez most az a dolog, ami remélem velem soha nem fog megtörténni.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.07.27. 10:03:42

A DI-panel, bizony! Egyszer az öcsém hívott, hogy menjek ki a Váci útra venni egyet, azt vigyem el neki valahova a soltvadkerti tanyavilágba, ahol megmakkant alatta a Saab. Én hulla ideg voltam, hogy fölöslegbe vettem egy telefonos diagnózis alapján csiliárdokért azt a lapot, de amikor este kilenckor odaértem a pusztába, csavarok ki, régi panel ki, új panel be, csavarok be, a kocsi pöcc-röff indult. Azt a megkönnyebbülést (részemről)... A Saab-guru valami olyasmit mondott, hogy 80 ezrenként kell cserélni (mert annyit bír), érdemes a csomagtartóban tartani egyet, ha közeleg a 80.

korzo 2009.07.27. 19:52:26

@ZöPö (inda):
Ez nem köthető km-hez. Van hogy 50-ezret bír, van hogy 250-et. Általában azért bőven 100 fölött megy ;)

Pistike911 2009.08.07. 00:11:57

Újabb rémtörténet egy Saab-ról! :(
Pedig egy 9-5-ös 2.3 Turbo-t elviselnék...

Tommi 2009.08.16. 19:11:06

@Pistike911: De ami ebben van az egy 3.0 V6, OPEL motor.
süti beállítások módosítása