AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

A célpont: Nico

2009.11.17. 00:43 Hammer

Az úgy volt, hogy a múlt héten valahonnan az Allianz site-jára keveredtem, és kitöltöttem egy webes tesztet. Szerencsére a GFB-m az Allianznál van, és jól is sikerülhetett a teszt, mert pénteken felhívtak, hogy vasárnap - 119 további jó megfejtővel együtt - mehetek a Hungaroringre, a Vezetéstechnikai Centrumba az elődöntőre. Hurrá!

Közel 30 fős turnusunk előtt vasárnap kettőkor nyitották meg a kapukat, begördültünk a tanpályára. Amelyen a nevével ellentétben most nem tanultunk, hanem versenyeztünk. A regisztráció után kaptunk egy prezentációt, de ennek harmada a létesítmény bemutatása volt, harmada a feladat ismertetése, és a maradék néhány gyakorlati tanács a végrehajtáshoz.

Először a rántópadra kellett futni 30-40 km/h közötti tempóval (eltérésnél km/h-nként 5mp büntetőidővel számolva), majd a vízzel locsolt műgyantán (fehér sáv) megfogni a hátsó kerekeknél oldalra elrántott autót. Vagy összeszedni pár pörgés után. Továbbhaladni a körpályára, ahol másfél kört megtenni a fekvő bólyák közt, a bójákat nem bántva - 5 mp/bója büntetőpont terhe mellett. A fehér felület itt is jégszerűen csúszós. A kört elhagyva aszfalton lehetett gyorsítani, majd a fenti síkos pálya szélén kijelölt szlalompályán félig aszfalton, félig műanyagon végigmenni. Egy gyakorló kör, egy éles - az utóbbi ideje számít, és a 30 legjobb jut tovább.

A csoportunkban teljesen átlagos autók voltak jelen, talán egy új kombi Mondeo képviselte a legfrissebb technikát. Volt CRX és korabeli négyajtós Civic és egy eggyel ezelőtti háromajtós, C4, SX-4, Omega V6 2.5, W126-os Mercedes, Baleno, Laguna, Fabia, Astra F, 206-os, Focus I és F-Max, Corolla, Mondeo I, 3-ajtós Stilo is. Meg pár egyéb típus, amire már nem emlékszem.

A regisztrációnál megnézhettük az előttünk szereplő 60 versenyző köridejét: a legjobb valahol 54mp körül volt, a 30. kb. 15mp-vel lemaradva. Annyit még sikerült megtudni, hogy a rekordot egy Almera tartja. (Nem jön ki a 120 résztvevő? A hiba nem az ön számológépében van: nem tudott mindenki eljönni.)

Bár az elmúlt tíz évben kétszer is voltam az Autóklub hasonló pályáján (Opel Corsa B-vel, és az OG 900-zal), fogalmam sem volt, hogy fog viselkedni a 9-5. A nehéz V6 miatt ugyanis fejszével felérő a súlyeloszlása van. Viszont az automata megkímél a pedálzsonglőrködéstől, nem kell attól tartani, hogy az állóra fékezett kerekek lefullasztják a motort, ha megpördülök és megállítom az autót. Az ABS-ben és a TCS-ben is bíztam, ezeket amúgy is elég ritkán használom, legalább kipróbálhattam, mit tudnak.

A főinstruktor, aki az előadást tartotta, óvott bennünket attól, hogy jól felgyorsítva, majd a rántópadon fékezve állítsuk be a sebességet 40-re, mert a bólintó autó fenekét még jobban el fogja rántani a pad. Mivel tempósan mégiscsak az aszfalton lehet közlekedni, úgy terveztem, maxigázon gyorsulok 40-ig, és hagyom begurulni a padra a kocsit.

A próbakörnél indulás előtt még kaptam pár bíztató szót az instruktortól ('Ennek annyi. Nekem is volt ilyenem, rettenetesen orrnehéz.' - 'Kösz.'), benyomtam az S-t, aztán nagy gáz. Szerencsére felfelé csal a mutató, mert kicsivel 40 fölött állt, mikor a kocsi segge elindult oldalra - mint utóbb megtudtam, ők 37-et mértek. Gyors ellenkormányzás, farcsóválás a másik irányba, kormány ugyanarra, és már egyenesbe is voltunk, gáz. Itt valószínűleg dolgozott a kipörgésgátló, de azért gyorsultam valamennyire, majd a kanyar előtt, már az aszfalton fék, és rá az ívre - a fehér rész előtt pedig újabb lassítás. És megy a Saab, lassan, de vígan az íven, fix kormányelfordítással, ahogy kell, és már majdnem leérek róla, amikor elmegy az orra. A francba! Két bója és 10 másodpercem bánja. Az aszfalton nagygáz, rá az egyenesre, padló, a végén nagyfék, óvatosan a szlalom, simán megy, a végén még egy kigyorsítás. Idő: 59,x! Nem is lenne rossz, ha a bójákat nem bántottam volna.

Jön az éles kör. Még gyorsabban indítok - miért is nem padlóztam az előzőnél? A pad előtt, de még az aszfalton fékeznem is kell, de a síkosnál már nincs átterhelődés, a rántópad most kevésbé cibál meg, gyorsabban megyek, a kanyar előtt csak kisebb fék, a műanyag előtt még nagyobb. Szépen íven halad az autó, már majdnem leérek a síkosról, mikor megint eldobja az orrát. Két bója kész. Nem számít, tovább. A kanyarból kijőve padlógáz, a szlalom kicsit gyorsabban, és az idő: 54,9mp! Vagyis 1:04,9 összesen.

Amikor kezdtünk, még bőven elég lett volna, mire beérek az épületbe az emléklapot átvenni, lemegy a mezőnyünk fele, de még így is a 23. vagyok összetettben. Ezt érdemes megvárni. Kimegyek még fotózok párat: a Mondeo 51 valamennyit fut! Hiba nélkül. Utóbb hallom: az instruktorok legjobbja 52 volt. Kezd hűvös lenni, vissza a versenyközpontba. Még van kilenc versenyző, és már a 27. helyre csúsztam. Még három, és már csak a 28. vagyok. Lerágom a körmöm. Az első közülök megpördül a mért körén. Is. Benn vagyok! Még a CRX bejön 29.-re, és vége!

Ha a műanyagon kicsit lassabb vagyok, mondjuk veszítek 1mp-t, de megúszom a 10-es büntetőt. Viszont tuti túl korán és nem elég nagyot fékeztem, mert az ABS nem rúgott vissza, illetve a gyorsításokkor sem biztos, hogy mindig lepadlóztam, tehát úgy 3-4 mp-t biztosan elhagytam a pályán. Kis gyakorlással talán összejöhetett volna az 51. (Az más kérdés, mit ment volna a mondeós - kis gyakorlással...)

Hétfőn kivettem a pénteki szabadnapot. Tízre megyek, délelőtt ugyanezen a pályán futunk, egyenautóval, egy Peugeot 3008-cal. Utána jönnek valami hazai VIP vendégek és  Nico Rosberg és Christian Danner. A győztest egyikük körbe is viszi a pályán, illetve 2010-es Magyar Nagydíj paddock belépőt lehet nyerni. Ja, egy kísérőt vihetek magammal. Ki jön?

4 komment

Címkék: énblog saab hungaroring vezetéstechnika nico rosberg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2009.11.17. 02:53:26

ÉNÉNÉNÉNÉNÉN! :D

biker_kolee 2009.11.17. 02:54:35

Voltam már a pályán én is, nagyon hasznos tud lenni, az biztos. De még egyszer majd elmegyek, soha nem árt az embernek. :)

A tesztet én is kitöltöttem, elvileg hibátlanul, de ezek szerint nem voltam elég gyors a 120-hoz.. :(

HányOK 2009.11.17. 10:36:12

Én is kitöltöttem.
Rájöttem, hogy nem is tudtam 100%-osra kitölteni, mivel a teszt szerkesztője nem tudta a megfelelő választ

A Hungaroringen 1986 óta 24 Forma-1-es futamot rendeztek.
A válaszokban 21,22,23 szerepelt - telitalálatnak esélye sem volt!

Küldtem levelet az Allianznak, és jót mosolyogtam.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.11.17. 11:17:08

@HányOK: amikor én töltöttem, már szerepelt 24, és a helyszínen is hallottam róla, hogy volt, aki megreklamálta.
meg azt is hallotttam, hogy nem jött össze a 120 100%-os megoldó, így az egyhibások közül is kerültek be.
(lehet, hogy én is, mert a "mikortól nevezik így..."-re csak tippeltem)
süti beállítások módosítása