AUTÓSKÁRTYA

Autóskártya, amivel játszunk, amit gyűjtünk, amit rajzoltunk és ami még ezután jön.

Kibic

  • josé73: A kék, a piros és a sárga hátú csomag is megvolt. Utóbbival órán játszottunk, és a tanítónő elvett... (2020.10.08. 11:59) 77-es kékhátú
  • Hammer: Azóta persze megkaptam az infókat, és kirándultam, futottam is arra többször is: a Spartacus-ösvén... (2020.02.18. 12:10) Camel Trophy '94 - középdöntő
  • Ződ2000: @Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek. Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenségg... (2018.06.08. 10:07) Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2018
  • Hammer: Utánanéztem, az F1-esek alapján 1985-86-nál nem régebbi a kártya, és valószínűleg nem is újabb. (2018.04.21. 10:18) Autóskártya sztori kezdődik - I. rész
  • Hammer: Wow, ez a BMW-s kvartett quartettblog.wordpress.com/2017/04/21/bmw-einst-jetzt-fx-schmid/ most buk... (2017.10.30. 14:28) Csodaszép versenyautók

Címkék

ajánló (47) alfa romeo (16) aston martin (10) audi (8) autóskártya (8) baleset (10) bentley (9) biturbo (10) blogok (10) bmw (27) bugatti (8) cartooncard (45) cartooncard flotta (22) chevrolet (13) címlapsztori (29) drift (48) egyedi (8) énblog (35) feladvány (11) fényképes (10) ferrari (26) fiat (12) film (9) ford (15) formula 1 (19) fotó (32) hellókarácsony (25) hirdetés (12) hírek (30) honda (9) hvtm (36) hvtm 10 (11) jaguar (10) játék (28) kártya (61) kékhátú (14) kínzó kérdés (8) könyv (14) kreatív (14) lamborghini (31) lancia (8) lol (14) máriapócs (9) maserati (22) mazda (10) mclaren (8) mercedes (21) mozi (13) művészet (8) négy év után (9) nyitott szemmel (35) opel (10) pályázat (10) porsche (19) rajz (37) reklám (33) saab (23) skoda (10) szavazás (10) szöveg nélkül (45) szupersportkocsi (14) találkozó (22) teaser (8) tököl (16) toyota (10) tuning (14) usa (8) vélemény (9) videó (55) virtuális tuning (12) virtuáltuning (29) vw (10) youngtimer (10) Címkefelhő

A Countach legfeleslegesebb alkatrésze

2013.06.16. 09:16 Hammer

countach-wing.jpg

Nézem az EVO filmjét a Carscoopon, amelyben Harry Metcalfe vezet végig a Lamborghini V12-esek történelmén, a gyártó fennállásának 50. évfordulóján rendezett találkozón, felvonuláson. Olyan érdekességek derülnek ki közben, amiről talán a legelvakultabb fanatikusok sem hallottak. Azt pl. tudtátok, hogy a korai Countach-ok alacsonyabbak voltak, laposabb szélvédővel, kisebb utastérrel? De van ennél nagyobb sztori is, hogy került hátsó szárny az autóra, és mire való?

Walter Wolf, az szlovén-osztrák származású kanadai üzletember a 70-es évek közepén a Walter Wolf Racing csapattal szerepelt a Formula-1-ben. Volt egy LP 400-asa, amivel nem volt teljesen megelégedve, ezért megbízta Dallarát, a Lamborghini vezető mérnökét, hogy tuningolja fel. Így kapott egy 375 helyett 447 lóerős gépet, amely ma Walter Wolf Countach néven ismert. Ez viselt először hátsó szárnyat, hasonlót, a korabeli F1-es versenyautókéhoz.

Nagyon menő volt, aki látta, oda- és vissza volt érte. Sajnos köztük volt az Ágyugolyófutam producere is, aki pont ilyet akart az akkoriban tervezett filmjébe. A Lamborghini nem akart szárnyat az autóra, de nem akadályozhatta meg, hogy a Countach így legyen világhírű. Miután kijött a mozi, szinte minden Countach vásárló a szárnyat akarta. A gyár beadta a derekát, és gyárilag felszerelte neki az alkatrész. De...

...miért haszontalan ez az alkatrész? A Countach (akárcsak a Miura), az első tengelyen küzdött tapadáshiánnyal. Nagy sebességnél az autó orra elkönnyült. Ha a hátsó tengely mögé egy igazi szárnyat tesznek, akkor az, mintha egy libikókát nyomnak le, úgy emeli az autó orrát.

cannonball-countach.jpg

Az Ágyugolyó futamban szereplő autónak szereltek egy szárnyat az autó orrára is, ez viszont nem volt olyan menő, hogy a vevők ezért toporzékoljanak. Így a Lamborghininél olyan idomot használtak, ami egyáltalán nem termel leszorítóerőt. A légellenállást viszont elkerülhetetlenül növelte, így lett a szárnyas Countach-ok végsebessége kb. 20km/órával alacsonyabb, mint a szárny nélkülieké. Nesze neked tuning!

Tehát mire való a Countach-on a hátsó szárny: arra, hogy leszereljük róla.

Ezek pedig egy CannonBall Run replika képei, a valódi első és hátsó szárnyakkal, jól látható a profillal.

countach-front-wing.jpg

countach-rear-wing.jpg

Csak azt meg ne kérdezzétek meg, Walter Wolf brutálerős Countacha hogy tudott kanyarodni, azon ugyanis igazi hátsó szárny volt, de elöl semmi.

walter-wolf-countach.jpg

A képek forrása a lambocars.com.

7 komment

Címkék: lamborghini countach tuning szárny walter wolf

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2013.06.16. 09:47:22

hah, erről nem hallottam még, de jó sztori, tetszett!

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.06.17. 09:42:47

Hát 'ázz most meg kellett néznem a Cannonball 1-2 bevezetőjét még egyszer. Nincs még egy olyan hang mint a V12 trombitálása :D

zr1 · http://zr1_vts.mindenkilapja.hu/ 2013.06.17. 12:55:19

Érdekes, mindig tanul az ember valami újat!

x-tomi 2013.06.17. 13:02:30

Van egy 1:24 Bburago Countach modellem, de legszívesebben arról is leszedném a hátsó szárnyat, annyira nem illik rá...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.17. 13:23:17

Elölre nem lehetett volna egy olyan idom, ami nem ilyen feltűnő, de termel leszorítóerőt?

Amúgy verjetek meg, nekem bejön a szárny ^.^

f1hunor 2013.06.17. 15:31:29

szerintem ha az első lökhárítóhoz rögzítették volna a szárnyat.
A: az autó szebb lenne mint az ágyúgolyófutamban látott megoldás
B: Nem lett volna tapadási problémája az orránánl

Kallio 2013.06.17. 22:01:20

Nekem mindig is tetszett az a szárny, akár termel leszorítóerőt, akár nem - persze én is így láttam meg először. Az első Countach Matchbox-omon is volt, és már akkor óvodás koromban is lenyűgözött az autó úgy egyben. Szerintem belőhették volna 0-ra, hogy ne is emeljen, ne is nyomjon lefele... Az 1:42-es, tehát a kicsi Bburago modellen nekem sem tetszett, elnagyolt volt, keskeny, magas és előrecsúszott. 1:24-eset viszont még nem láttam, hogy azon is el van-e rontva...
Aerodinamikában nem vagyok kellőképpen jártas, de talán az első lámpák alatti részt lehetett volna úgy alakítaniuk, hogy nagyobb leszorító erőt termeljen...
süti beállítások módosítása